Vrijrijden @ CPZ 9 maart 2012 [foto's]

Hier vind je alle topics betreffende circuitrijden en racerij!
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Bart V schreef:Reden zeker leuke clio's mee (Y)

Wij hadden vooral pech vandaag. Eerste sessie (vanaf 13:00) op regenslicks gereden met een te droge baan. In de tweede sessie ging mijn racemaat het grind in bij het scheivlak met als gevolg dat de auto niet meer zo lekker spoorde. Sessie later kwam ik stil te staan op het rechte stuk met een kapotte brandstofpomp, en konden we de boel weer inpakken. Dus als iemand nog een goede pomp heeft liggen, graag een PM :)
Da's even goed balen Bart, veel schade aan de wielophanging na die grindbak zo op het oog ?
Bart V

Heb het niet goed bekeken, maar beide wielen zijn wat naar achteren gekomen lijkt het. Kan in de draagarmbussen zitten, maar die heb ik vast gepuntlast. Vandaag geen zin meer om dat goed te bekijken, maar wellicht is er wel wat krom.
Raymond de autocrosser

Het was weer een top dag op Zantvoort vandaag.
Heerlijk gereden met de grijze clio. Nieuwe bandjes deden het perfect. Gelukkig een paar droge sessies gehad.
Leuk in strijd met een Bmw. Alleen vond hij het niet zo leuk dat we hem voorbij gingen :grin: .

Groet Raymond en Iris.
Christiaan

Het was weer een leuke dag.
De enige heat die ik reed was natuurlijk weer in de stromende regen |:
Maar dat maakt het zeker niet minder leuk. De rainsports2 hadden goede grip onder deze omstandigheden :smile:

Verder veel mooi renault materiaal gezien!
Timmie82

Sorry Arco, herkende je even niet.. ;)

Paar rondjes meegereden met de CEO van de bank waar ik werk, splinternieuwe Clio RS. Eerste keer op circuit, was erg leuk. Snelle auto is het, en dat compleet standaard (ook met straatbanden).

Floor eindelijk op echte banden :D

Niet te laat gemaakt.. Was de avond er voor half 6 thuis van een feestje, 3 uur later aan het 'verplichte' paasontbijt.. Einde middag naar huis, gegeten en m'n bed in gedoken.

Nu maar eens ff douchen, een broek aan m'n kont hijsen en naar de midgetgolf baan.. Ja ja het is tweede paasdag 8)
FloorV

Het was echt weer een top dag gister. De eerste heat om 9 uur was vrij rustig en in de regen. Begon rustig aan op m'n nieuwe echte banden, maar na 2 rondes had ik al vol grip. Wat een verschil zeg. Alsof je aan de baan geplakt zit, regen of geen regen. Bij het uitrijden was stationair lopen geen optie meer omdat de CO schroef eruit was geblazen. Snel ff een nieuwe gehaald en om 12, 1 en 2 uur weer gereden. Heb de mannen van de witte en grijze clio's niet meer gezien op de parkeerplaats, maar wel heel even op de baan. Wat gaan jullie snel zeg!

Vond 4 heats wel weer genoeg geweest. Er werd zo veel schade gereden en er zaten weer zulke idioten op de baan. Moet woensdag voor m'n licentie rijden en ik wou dat graag met het 5je doen. Maar ben 27 April zeker weer van de partij (Y)

Nog bedankt voor de tips Michiel. Daar ga ik zeker wat aan hebben woensdag. Ik hoop dat de schade van je Clio meevalt en dat het goed te repareren is.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Bart V schreef:Heb het niet goed bekeken, maar beide wielen zijn wat naar achteren gekomen lijkt het. Kan in de draagarmbussen zitten, maar die heb ik vast gepuntlast. Vandaag geen zin meer om dat goed te bekijken, maar wellicht is er wel wat krom.
subframepjes willen ook wel makkelijk opvouwen (N) hopelijk is gewoon de puntlas losgeraakt, heb je in elk geval het snelst gerepareerd (Y)
Michiel Willemse
Contacteer:

Zonde van de achterschade aan de zwarte Clio van Michiel.
Hoi Arco,

Nog geen idee of het allemaal snel te fiksen is maar ik wilde ten eerste enorm bedanken voor het meerijden! Ik ben normaal thuisgekomen en zag ongeveer 3 politieauto's staan, maar die hadden het gelukkig te druk :D.

En ook Floor bedankt voor het meeklussen aan de bumper om alles enigszins vast te krijgen.

Zal me gelijk even voorstellen omdat ik nog niet zo snel een topic daarover kon vinden (gewoon te ongeduldig om te zoeken). Ik ben Michiel en heb een Clio 16v ph 1. Het is een auto met kenteken maar eigenlijk alleen maar voor circuitrijden bedoeld. Er zit een Devil cup-kooi in 2 kuipstoelen en een cup onderstel (veren en veerpoten) onder. Verder zitten er voor Clio RS remmen (met de adapters van Bart V) op en polybussen in de draagarmen. Motor is standaard maar wel een extra baksteun en een KN inlegfilter met een aanzuigbuis. Alles zelf gebouwd. De auto had ik eerst met een maatje maar die zit nu in het buitenland dus ben ik de enige eigenaar.
Ik wil ooit met de auto een zomeravond wedstrijd rijden en verder zoveel mogelijk (hangt natuurlijk van de financiën af) trackdays meemaken.

Wat is er nu gebeurt dat ik ineens een achterschade heb? Ik reed de mastersbocht uit (bocht na scheivlak) en achter mij zaten een BMW en een gele Sierra. Ik voelde dat ik iets te hard ging en ben met mijn banden in het gras gekomen en spinde. De BMW achter mij ging vol in de remmen en week uit en de Sierra ging langs de BMW. Ik spinde weer terug en heb toen de Sierra in mijn achterkant gekregen. Deel staat op film en een deel kon ik zien (reed tenslotte een stukje achteruit :( ). Heb helaas niet meer met de jongens in de Sierra kunnen praten maar zag ze wel staan langs de kant en Arco vertelde dat de voorkant aardig aan puin lag. Dus dat is knap lullig voor ze. En het is nooit goed om niet even na te lullen na zoiets denk ik. Maar wellicht kent iemand ze?

Beetje lang verhaal geworden maar ik zal nog laten weten of het een beetje gelukt is met het rechttrekken van de clio.

Groeten Michiel
Bart V

Die lui met de Sierra stonden naast ons, en ik heb nog even met hem staan praten. Ding had inderdaad redelijk wat schade (bumper, radiateur en wat plaatwerk) maar ik denk dat jouw clio er erger aan toe is. Het hoort er nu eenmaal bij, en iedereen weet dat er een risico is dat zoiets kan gebeuren, al dan niet door schuld van een ander.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Welkom Michiel.

Die gele Sierra is van C. de Bruin Auto's uit Nieuwerkerk aan den IJssel. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
alexs
Contacteer:

Op die dagen worden meerde klasses gereden?
Ik denk dat ik beter nog in de toerklasse kan blijven als beginner.
Punta costa?
Arco
Über-Spammer

25 euro voor zo'n 20 minuten.

FloorV

Michiel Willemse schreef:Heb helaas niet meer met de jongens in de Sierra kunnen praten maar zag ze wel staan langs de kant en Arco vertelde dat de voorkant aardig aan puin lag. Dus dat is knap lullig voor ze. En het is nooit goed om niet even na te lullen na zoiets denk ik. Maar wellicht kent iemand ze?
Ik heb op zolder precies hetzelfde gehad. Ging ook te hard een bocht in, kwam buiten de baan en spinde. Het verschil is dat ik een gloednieuwe Porsche GT3 heb vernield :~ Hoort er helaas gewoon bij. Je zal ze vast nog wel eens zien op het circuit.
krickie_11turbo

Arco Straver schreef:Drukke boel op de baan. Een aantal schade's gezien. Best wel koud. Hoop Renaultjes Clio.

Schiterend geluid uit de witte Clio / Lutica van Kroonenburg :worship:
Ding gaat hard zat.

Zonde van de achterschade aan de zwarte Clio van Michiel. :-(
het was zeker weer een gezellig dagje :grin:

de witte clio was niet de lutecia maar mijn clio 16v :) ben ook blij met het lekkere geluidje.

@floor , wij stonden met de witte en grijze clio's achter de hoofdtribune omdat het een beetje vol was waar jullie stonden aangezien we met de dubbele aanhanger waren.
Michiel Willemse
Contacteer:

Vanochtend eens gebeld met de Bruin en gehoord dat alles met de chauffeur ook goed was. Sierra heeft best schade, maar de mensen hebben niets dus dat is erg fijn.
Schade bij mij lijkt nog wel mee te vallen. Wat ik vooral een eng gezicht vind is de afstand van de reserve tank tot de bumper. Die is nu 0 mm maar normaal is het ook maar een paar cm. Dus ik denk dat ik die reserve tank er uithaal. Ik gebruik de auto ook wel eens op de weg (naar circuit en weer naar huis) dus echt missen kan ik de tank niet maar de reserve gaat er uit als dat een beetje te doen is. Hij moet er sowieso onderuit omdat ik dan met de potkrik de laatste cm's kan uitdeuken om de auto weer een beetje recht te krijgen.

[img]http://img411.imageshack.us/img411/448/dsc01673w.jpg[/img]

[img]http://img340.imageshack.us/img340/5240/dsc01675a.jpg[/img]
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Mocht je nog op zoek zijn naar de vulhals van een originele clio ik geloof dat ik er nog een heb liggen.Een niet 16v heeft die reservetank niet namelijk.

ik kan hem mee nemen naar de meeting indien gewenst.
Rest via pm? :wink:

gr. Gerald.
Ronald1916V

Nare schade Michiel.. :~

Ben benieuwd of je dat nog een beetje in fatsoen krijgt. :) Succes (Y)
krickie_11turbo

wow dat is een naar deukje, misschien verstandig om op de richt bank het recht te trekken
Martijn Kool

als de achterwielen er recht aan staan zou ik m aan een boom knopen en gas geven :)

schijt aan die achterzijde, als ie maar spoort :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Car: E36 M3

Zondag, vrijrijden! Anyone? :)

Opkomstlijstje:
- Tim
- Ray
-
Steven
Car: M536

Martijn Kool schreef:als de achterwielen er recht aan staan zou ik m aan een boom knopen en gas geven :)

schijt aan die achterzijde, als ie maar spoort :P
Nah ik zie geen heil meer in die clio, te krom voor woorden.
Mijn advies: uit elkaar halen en verkopen in onderdelen.
En die kooi aan mij verkopen uiteraard :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Arco schreef:Welkom Michiel.

Die gele Sierra is van C. de Bruin Auto's uit Nieuwerkerk aan den IJssel. :wink:
Die zijn schade gewend, rijden regelmatig schade >)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
krickie_11turbo

[quote="Tim"]Zondag, vrijrijden! Anyone? :)

Opkomstlijstje:
- Tim
- Ray
- Rick
- Michel+Anne
- Menno
Ronald1916V

Tim schreef:Zondag, vrijrijden! Anyone? :)

Opkomstlijstje:
- Tim
- Ray
-
Ik rijd wel met jou mee als dat kan, aangezien de Dodge al 2 weken de brug bezet houd vanwege wat onderdelen die aan de andere kant van de oceaan nog op de plank liggen te wachten heb ik de 19 16V niet af kunnen krijgen. daarbij kan ik m'n geld wel even beter gebruiken. :)
-Ray-
Contacteer:

zijn er al mensen die foto's gevonden hebben van gister? google levert mij 0,0 resultaat op....
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Contacteer:

http://rsz.nl.php5.nognietonline.eu/subpagina.php?p=35

zijn er al mensen op Zolder en Assen vrij wezen rijden? lijkt me leuk om daar ook eens heen te gaan, maar aangezien dit doordeweekse dagen zijn is een beetje plannen niet verkeerd...

zou het daar hetzelfde werken als op Zandvoort? aankomen, inschrijven, betalen en rijden?
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hoe zit het eigenlijk met ex racewagens waar nog tabaksreklame op zit? Mag je dan toch rijden of moet je dit afplakken/verwijderen ivm verbod op tabaksreclame?
Arco
Über-Spammer

Denk dat je dat als particulier wel mag hebben.

Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heb er al naar zitten zoeken maar kan het niet vinden, Moet het eigenlijk zeker weten of het nou wel of niet mag (Y) :)
Tim
Car: E36 M3

Zeker weten doe ik het niet maar als particulier heb je niets te maken met dergelijke regels lijkt me. Het zijn niet de circuits zelf die deze regel bedacht hebben toch?
Steven
Car: M536

Oh yes een Marlboro replica please Shampoo :worship:

Tis dat ik zo'n camperuitvoering heb, anders zou ik em ook overkleuren.
Als ik Chris H. was, wist ik het wel :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Volgens mij mag het wel, het is immers niet op commericele basis. Jij wordt niet gesponsord door Marlboro
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tim schreef:Zeker weten doe ik het niet maar als particulier heb je niets te maken met dergelijke regels lijkt me. Het zijn niet de circuits zelf die deze regel bedacht hebben toch?
Wouter de Wit
PostPosted: Sun May 30, 2010 2:26 pm Post subject:
Volgens mij mag het wel, het is immers niet op commericele basis. Jij wordt niet gesponsord door Marlboro
Wie zou je voor zoiets moeten contacten, voor absolute zekerheid? Circuits of bijvoorbeeld de knaf?

Steven
PostPosted: Sun May 30, 2010 2:05 pm Post subject:
Oh yes een Marlboro replica please Shampoo

Tis dat ik zo'n camperuitvoering heb, anders zou ik em ook overkleuren.
Als ik Chris H. was, wist ik het wel
Ik weet het nog niet, ik had wit in gedachte maar nu iedereen hem zowat compleet wit heeft valt deze kleur af (0) Of het Marlboro word weet ik ook niet zeker, maar het is zeker wel een van mn favo's.

Het duurt nog wel een tijdje voor hij de cabine ingaat, dus heb nog wat tijd om alle opties te bedenken (Y)

Kom jij nu maar eerst eens al het stof van jou kamper editie afhalen, voordat je dadelijk niet meer weet waar hij staat :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:
Wouter de Wit
PostPosted: Sun May 30, 2010 2:26 pm Post subject:
Wie zou je voor zoiets moeten contacten, voor absolute zekerheid? Circuits of bijvoorbeeld de knaf?
http://www.rokenendewet.nl/
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Daar staat "internationale races", geen vrijrijden etc. Mocht ik ooit competitie willen rijden is hij zo overgespoten, das het probleem niet.

Heb circuits en skylimit events eens gemaild (Y)
Plaats reactie