GTT-Patrick de ND-ZJ-94 Midnight blue foto's

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:lol: :lol:

De eeuwig durende discussie over de torsiestaven! :D
Ik heb alleen maar mijn eigen ervaring gedeeld. Dat het makkelijker werkt als de as er onder weg is. En als ik het doe, doe ik het goed. Dus dan maar alle slangen vervangen en de as lekker ontroesten en beschermen. Een roestige as onder een van binnen en buiten in topstaat verkerende auto is ook geen porum.

In het geval van Patrick zou je, op basis van de schone torsiekoppen, kunnen zeggen dat dat inderdaad niet zou hoeven.

Succes Pat en alle goeds en wijsheid toegewenst! Als ik in de buurt was, zou ik je ff helpen! :beer:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Willeon de Zoete schreef::lol: :lol:

De eeuwig durende discussie over de torsiestaven! :D
Ik heb alleen maar mijn eigen ervaring gedeeld. Dat het makkelijker werkt als de as er onder weg is. En als ik het doe, doe ik het goed. Dus dan maar alle slangen vervangen en de as lekker ontroesten en beschermen. Een roestige as onder een van binnen en buiten in topstaat verkerende auto is ook geen porum.

In het geval van Patrick zou je, op basis van de schone torsiekoppen, kunnen zeggen dat dat inderdaad niet zou hoeven.

Succes Pat en alle goeds en wijsheid toegewenst! Als ik in de buurt was, zou ik je ff helpen! :beer:
ik kon ook niet anders bij mijn 5je destijds hoor. Die heeft er ook naast gelegen. Heeft nog 1 voordeel, dat ernaast leggen, je kunt er een brander opzetten. dat hielp bij mij, daarna kwam ie pas los namelijk.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Ik denk ik gaat maar weer eens aan de blauwe 5 gtt verder en wel met het monteren van de skirts.

Wat een kot dingen zeg :evil: ik krijg ze met geen mogelijkheid op de plaats zodat de deur de strip niet raakt.
Ze zitten gewoon een milimeter of 3 te hoog en ik heb alles origineel, is er verschil tussen de klemmen, fase 1 of fase 2 of wat dan ook dat ik weer wat wat ik moet proberen.

Graag tips :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Klemmetje omdraaien... Zit een stukje "verzet" in ?? "pootjes" omhoog ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

is 1 bestelnummer dus lijkt me niet, maar zitten die pompnagels niet te hoog dan? Of heb je de klemmetjes er wel goed opgezet??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Patrick,
Vandaag nog even gemonteerd , maar ook dat ging niet makkelijk
Gewoon Vet ( witvet of geelvet ) op de pootjes smeren dan glijden ze makkelijk over de stalen strippen en het dicht gelijk eventuele krassen onder de skirt die je maakt (Y)
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Wouter de Wit schreef:is 1 bestelnummer dus lijkt me niet, maar zitten die pompnagels niet te hoog dan? Of heb je de klemmetjes er wel goed opgezet??
Kan je de klemmetjes eigenlijk wel verkeerd erop zetten :) lijkt mij dat dat maar op 1 manier kan :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Kan :smile:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Toine van der Laan schreef:Patrick,
Vandaag nog even gemonteerd , maar ook dat ging niet makkelijk
Gewoon Vet ( witvet of geelvet ) op de pootjes smeren dan glijden ze makkelijk over de stalen strippen en het dicht gelijk eventuele krassen onder de skirt die je maakt (Y)
Dat heb ik ook gedaan, fijn alles ingevet maar ik krijg ze met geen mogelijkheid goed en zo laag zodat ze niet tegen de deur aan komen.
Wat de popnagels betreft heb ik dezelfde originele gaten gebruikt om nieuwe te poppen, dus dat kan het ook niet zijn.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Wouter de Wit schreef:Kan :smile:
Leg uit :smile:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Arco schreef:Klemmetje omdraaien... Zit een stukje "verzet" in ?? "pootjes" omhoog ??
klemmetjes omdraaien? dat mag je me eens uitleggen? en wat is dat verzet?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

klemmetjes zitten voor zover ik weet aardig strak, moest zelf redelijk rammen om ze er mooi op te krijgen......

eerst iets open (ruimte tussen dorpelrand en skirt) goed er in duwen, toen aansluiten op de auto en met een lap er tussen flink rammen met de vuist :p
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Heb dat inderdaad ondervonden, maar het punt is dat de skirt er echt niet mooier op wordt met dat geklop met de vuist.
Nu is het zo dat je steeds harder gaat meppen op iets wat niet om op te meppen gemaakt is, dus ik begin me langzaam zorgen te maken of het überhaubt gaat lukken :-(

Klemmetjes zijn ook langzaam aan minder strak aan het worden, dus dat ik het echt probeer is daaraan wel te zien!
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kitten, fuck die rotklemmen :)
Anders maak es een plaatje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

nee kit is de oplossing..
dat vind ik nou echt crappy om te zien.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou de bedoeling is dat je dat niet ziet nee :D Niet meteen afblaffen a.u.b., nooit geprobeert?

Het is heel normaal om skirts gewoon te kitten, ook bij andere auto's. Zo ook spoilers e.d.

Dan hoef je ook geen gaten te popppen in je nieuwe dorpels etc etc.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

klopt helemaal maar ga ze maar weer is demonteren :lol:

dan doe je het nooit meer met kit!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:p

Hij vraagt toch niet hoe ze los moeten? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb al bij meerdere gtt's de skirts losgehaalt.
en weer gemonteerd.

en nee het is niet een leuk karwei.
maarrr
ik vind 2 van die pekkige kitstrepen toch echt geen porum,bij demonteren
springen dan helemaal de tranen in je ogen.

dus gewoon een paar nieuwe klemmen,en 2 skirtrubbers(kosten 5tientjes)
en je gtt staat er weer bij zoals het hoort.

@riel (F)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Mensen bedankt voor jullie reacties, maar ik weet nu nog steeds niet waar de fout zit of kan zitten.
Ik heb alle delen nieuw, en ik heb de oude gaten van de popnagels gebruikt dus daar zou ik de fout ook niet verwachten.

Iemand een zelfde ervaring, oplossing??? :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

:H:


Iemand tips, het lukt gewoon echt niet en geloof me ik ben echt best handig!
Ik wil gewoon geen vreemde dingen gaan uithalen als dat niet nodig is, en ja ik wil graag monteren op originele wijze :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Maak es een foto of 2?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Heb je het al geprobeerd zonder klemmetjes? Kun je zien of je de popnagels goed hebt zitten. Je zou de skirt zonder klemmetjes er dus zo op moeten krijgen dat de skirt eigenlijk iets te laag zit.


Hoe zitten de gaten onder de skirt tov de gaten onder in de dorpel?
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Zonder klemmetjes ook ruk, ik zou graag eens willen weten als iemand eens zou kunnen meten wat de afstand is van de nok/hoek van de dorpel totaan de popnagel.

Is bij mij ongeveer anderhalve centimeter, ik hoop dat er mensen zijn die me een paar maatjes kunnen geven :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wow, nog es?

Ik maak NU een foto voor je.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Heel fijn die foto, dan weet ik hoe het eruit ziet die pop nagels :lol:

Nee maar is goed man, maar zou je dat ook even willen meten voor me alsjeblieft.
Volgens mij zijn de skirts gewoon niet owkay
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

1,5 cm klopt wel ongeveer. Erg donker.
Sorry voor kwaliteit


[img]http://lh5.ggpht.com/_sttOeKMpdqI/TA6qH ... AG0175.jpg[/img]

Positie haakje skirt (rubber zit er nog op)
[img]http://lh5.ggpht.com/_sttOeKMpdqI/TA6qC ... AG0176.jpg[/img]

Klemmetjes zitten met de haakjes aan de bovenkant.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Bedankt voor de foto's Riël, maar je moet me even helpen met de 2de foto.
Ik weet niet wat ik daar moet zien, misschien als je het me zegt, maar ik zie het echt niet.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

die twee uitstekende lipjes, die schuiven over die klemmetjes
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De 2e foto is de binnenkant van de skirt... :) Effe voor de duidelijkheid.
Patrick21Turbo
Berichten: 11
Lid geworden op: za 8 nov 2008 18:54

Ze zitten er bijna op, niet dus! Kan nog wel ff duren :p
Plaats reactie