Hallo, zover ik lees op dit forum is het niet mogelijk (alles is mogelijk natuurlijk) om een rs 225 moter inbouwen i.v.m. een versnellingsbak die te groot is.
Jammer helaas. Het is wel mogelijk om een rs motor van een clio in te bouwen allen vind ik het vermogen/koppel te weinig, en het is een vijfbak behalven de nieuwste dan van 197 pk versie. Die zijn natuurlijk schaars.
Wat ik zelf in gedachten heb is een een turbo motor van een renault espace te pakken die is namelijk makelijk te chiptunen tot 200 pk en een koppel van 300 nm en een 6 bak type pk6
Weet iemand of dat inderedaad mogelijk is? Het is nu een megane Break met een 1.6 16v 110pk motor er in.
B.v.d. Adrian
Megane Break 1.6 16v ombouwen naar 2.0. 16v turbo
-
- Contacteer:
Wat voor een bouwjaar hebben we het eigenlijk over?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
ik snap niet helemaal waar je heen wilt? ik neem aan dat je megane er 1 is van voor 2003, dus het eerste type?
dat die bak van een megane rs niet past wil niet zeggen dat die van de espace wel past? dit is dezelfde motor en dezelfde bak.
Het is vast wel mogelijk, maar het is goedkoper om dan dat type auto te kopen denk ik.
ik denk dat je wat meer info moet geven willen mensen je advies geven
mijn advies blijft toch:
koop een megane rs.
er is trouwens wel iemand die een megane rs blok in een megane station heeft gelegd, maar dat is een megane type 2.
dat die bak van een megane rs niet past wil niet zeggen dat die van de espace wel past? dit is dezelfde motor en dezelfde bak.
Het is vast wel mogelijk, maar het is goedkoper om dan dat type auto te kopen denk ik.
ik denk dat je wat meer info moet geven willen mensen je advies geven
mijn advies blijft toch:
koop een megane rs.
er is trouwens wel iemand die een megane rs blok in een megane station heeft gelegd, maar dat is een megane type 2.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
In het ergste geval moet je in de chassisbalken gaan zagen en hakken om het passend te krijgen. Ik weet niet of dat de bedoeling is.
Verder wel een gaaf idee om zoiets te doen, een Megane RS heeft iedereen al
Verder wel een gaaf idee om zoiets te doen, een Megane RS heeft iedereen al

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
F4R Clio RS motortje scoren, Turbokitje er op schroeven.. de zaag en de slijptol weggooien en gaan met dat ding. 

-
- Contacteer:
Alvast bedankt voor jullie reactie. Het is een Break bj 2000. De william moter isinderdaad het maklijkste en is gekoppeld aan een jc5 versnellingsbak. Weer iemand wat zo turbo kit kost en wat berijk je ermee? En ishetmogelijk een 6 bak aan te hangen.
b.v.d. Adrian
b.v.d. Adrian
-
een 6bak aan een williams moter is moelijk. en dan zit je weer met het probleum dat dat niet past snapje
je wilt persee turbo? enigsinds ervaring met turbomoteren?
je wilt persee turbo? enigsinds ervaring met turbomoteren?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
die kit bestaat niet, die moet je zelf samenstellen.
Maar het hoeft ook niet bepaald een williams motor te zijn. Een megane blok met kopaanpassing (van bobines naar verdelerkap) kost niet het einde van de wereld en dan ben je gelijk vertrokken.
Een F7R haalt met 0.7 bar 245 pk aan de wielen en 340 Nm. Reken 12.5% aandrijfverlies en je weet wat het draaid aan de krukas. Dit is met de juiste materialen en geen ookiewookie ombouw.
Een F7P (1.8-16v) kan ook, zowel in lage druk als in lage compressie. Lage druk levert 200 pk aan de wielen bij 0.6 bar. Lage compressie levert 270 pk aan de wielen bij 1.2 bar. Wederom met de juiste materialen.
Maar het hoeft ook niet bepaald een williams motor te zijn. Een megane blok met kopaanpassing (van bobines naar verdelerkap) kost niet het einde van de wereld en dan ben je gelijk vertrokken.
Een F7R haalt met 0.7 bar 245 pk aan de wielen en 340 Nm. Reken 12.5% aandrijfverlies en je weet wat het draaid aan de krukas. Dit is met de juiste materialen en geen ookiewookie ombouw.
Een F7P (1.8-16v) kan ook, zowel in lage druk als in lage compressie. Lage druk levert 200 pk aan de wielen bij 0.6 bar. Lage compressie levert 270 pk aan de wielen bij 1.2 bar. Wederom met de juiste materialen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Contacteer:
Jo, dit klink goed. Dan hebje inderdaad geen rs 225 blok voor nodig enhet past tenminste ook fatsoenlijk. Jij heb dit waarschijnlijk wel eensgemaakt Jo. En, kan je dan ook fatsoenlijk mee rijden met 245 pk. Ik ga even van het williams blok uit. Ik wel eens een Sierra Cosworth gehad met 350 pk en daarmee kon je niet in file rijden. De boegies waren gewoon nat. En Jo, wat kost het ongeveer omeen turbo op de wiliams blok op te bouwen.
b.v.d. Adrian
b.v.d. Adrian
gewoon een grand tour kopen en daar een rs blok in lepelen, heb ik ook gedaan.
Houd wel rekening dat die naar lelystad moet voor de keuring ivm met vermogenswinst.
Dat is een duur grapje kan ik je vertellen en zeker als die net ff teveel herrie maakt.
Houd wel rekening dat die naar lelystad moet voor de keuring ivm met vermogenswinst.
Dat is een duur grapje kan ik je vertellen en zeker als die net ff teveel herrie maakt.
-
- Contacteer:
Is de de motoruimte in de grand toer breeder dan de break?
grand tour is een modelletje nieuwer geloof ik 

-
- Contacteer:
Zover ik weet is de 1.6 16v een K4M motor. Zijn er ook club-leden die er wel eens een turbo opgemaakt hebben op de 1.6 16v motor?
-
- Contacteer:
Goed erover nagedacht van julie reacties. Ik heb nu een rs blok gekocht. Alleen moet ik nog elktrisch schema hebben van de k4m moter en de f4r van de rs motor hebben. Wie kan mij daarmee helpen?
b.v.d.
b.v.d.
-
- Contacteer:
De motor is hetzelfde zover ik weet, alleen bij de turbo zit er een 6 bak achter, en dat is breeder. Zelf heb ik over nagedacht om zoiets op te zoeken en daarvan de turbo op declio blokte zetten, als dat kan natuurlijk.ericon schreef:Even off topic,
In hoeverre wijkt een ongeblazen 2.0 16V motor ( met electronisch gasklephuis ) 2005 af van een 2.0 16V turbo motor?.
Heren, aub
beide blokken zijn totaaaaaaaaaal verschillend. Het megane blok heeft een andere krukas, zuigers, pomp, kop enz enz. Een clio blok is geladen met een JC5 089-128-129 en 130. De megane heeft de 800serie 6bak eraan hangen. Compleet ander aansluitpatroon dan de clio.
Er is niks hetzelfde aan beiden. Ow ja, buiten het feit dat er renault opstaat en beide codes beginnen met F4R
beide blokken zijn totaaaaaaaaaal verschillend. Het megane blok heeft een andere krukas, zuigers, pomp, kop enz enz. Een clio blok is geladen met een JC5 089-128-129 en 130. De megane heeft de 800serie 6bak eraan hangen. Compleet ander aansluitpatroon dan de clio.
Er is niks hetzelfde aan beiden. Ow ja, buiten het feit dat er renault opstaat en beide codes beginnen met F4R
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !