[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw

Vertel hier alles over je project.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Steven schreef:Steve, beter niet zo'n verhaal rekken man, zo krijg je alleen maar vage vraagtekens en zo'n drama is het niet. Bijna alle sjezers maken wel eens zo'n fout ;)

@Patrick, als je goed leest kun je het al weten, kijk maar eens in Tims clio 16v ringracer topic.
was al effe begonnen aan dat eindeloze topic :lol:
Steven(stk)

:lol: nou bij deze dan

Mijn 2e ronde van de dag verkeerd een bocht genomen doordat ik op andere dingen aan het letten was , en vervolgens brak de achterkant uit, 2x opgevangen. en toen ik dacht dat ik hem had ging ie nog een keer bijna 180 graden rond en was de baan op, dus bovenop de rem gaan staan.

Met linksvoor rechts de vangrail ingedoken ,vervolgens de auto wel netjes met de neus de goede kant op langs de weg kunnen zetten en motor afgezet.
Flink wat plastic op de weg (voorbumper gedesintegreerd, sideskirt eraf, voorscherm links en motorkap in de poeier)
Vervolgens een poging gedaan het overige verkeer te waarschuwen (note to self, gele vlag achterin gooien), en de auto is afgesleept naar een berger.
Steven(stk)

Steven schreef:Steve, beter niet zo'n verhaal rekken man, zo krijg je alleen maar vage vraagtekens en zo'n drama is het niet. Bijna alle sjezers maken wel eens zo'n fout ;)

@Patrick, als je goed leest kun je het al weten, kijk maar eens in Tims clio 16v ringracer topic.
Daarom maar het was niet mijn bedoeling om te rekken maar heb liever eerst de auto thuis en dan eventueel gezeik met de verzekering dan andersom ;)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Steven(stk) schreef::lol: nou bij deze dan

Mijn 2e ronde van de dag verkeerd een bocht genomen doordat ik op andere dingen aan het letten was , en vervolgens brak de achterkant uit, 2x opgevangen. en toen ik dacht dat ik hem had ging ie nog een keer bijna 180 graden rond en was de baan op, dus bovenop de rem gaan staan.

Met linksvoor rechts de vangrail ingedoken ,vervolgens de auto wel netjes met de neus de goede kant op langs de weg kunnen zetten en motor afgezet.
Flink wat plastic op de weg (voorbumper gedesintegreerd, sideskirt eraf, voorscherm links en motorkap in de poeier)
Vervolgens een poging gedaan het overige verkeer te waarschuwen (note to self, gele vlag achterin gooien), en de auto is afgesleept naar een berger.

Die gele vlag is idd wel een slimme. Wel balen man, toch wel veel schade. Ik hoop dat je het weer een beetje kan herstellen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Geweldig al die ramptoerisme hier :D volgende keer lekker meegaan naar de Ring, maak je nog eens wat mee :p
Tom
Moderator
Car: MB

Daar hoeft Ronald niet eens voor naar de ring. Die kan in een Luxemburgs dorpje zijn lol ook op :lol: :worship:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V

Tom schreef:Daar hoeft Ronald niet eens voor naar de ring. Die kan in een Luxemburgs dorpje zijn lol ook op :lol: :worship:
Ik vond de Ring maar saai inderdaad na die vette toertocht door Luxemburg :p ik hoefde m'n rondje daar niet eens te betalen aan die beste man met die pet op :D
Tim
Car: E36 M3

Sterk werk :D

BOAAAP, BWOAAAHP...
Waarom reed u zo hard en haalde u zo in het dorp in?
Ik reed zo hard omdat ik aan het inhalen was.
Maar waarom in het dorp?
Omdat ik 1km voor het dorp al begonnen was en 20 auto's in 1 keer voorbij wou...

Toch Ronald? (0) :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

"Een camper reed het gat dicht" Lack of torque, zo'n 16v :D :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim

Hehe :lol: :worship:
Timmie82

Die tocht was wel supervet trouwens (Y)
Ronald1916V

Martijn schreef:"Een camper reed het gat dicht" Lack of torque, zo'n 16v :D :wink:
Ja inderdaad.. en als je 'm eenmaal op toeren hebt houden ze je aan :p
Steven(stk)

Ronald1916V schreef:
Martijn schreef:"Een camper reed het gat dicht" Lack of torque, zo'n 16v :D :wink:
Ja inderdaad.. en als je 'm eenmaal op toeren hebt houden ze je aan :p
Vreemd ook ja , mooi dat je er gisteravond alsnog achter kwam dat ze stonden te laseren daar :p
Timmie82

Mooi ook dat je de enige bent die niet heeft geluisterd toen werd gezegd dat polizei stond te laseren :P
Ronald1916V

Timmie82 schreef:Mooi ook dat je de enige bent die niet heeft geluisterd toen werd gezegd dat polizei stond te laseren :P
Naja, vind het allemaal nog wel meevallen.. toen Tim en ik vorig jaar bij de "verkeerde" La Roche stonden om 19:00 savonds zijn er snelheden behaald die het daglicht echt niet konden verdragen, als ze ons toen aangehouden hadden dan hadden we nu nog vastgezeten :p
Geert
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Timmie82 schreef:Mooi ook dat je de enige bent die niet heeft geluisterd toen werd gezegd dat polizei stond te laseren :P
Naja, vind het allemaal nog wel meevallen.. toen Tim en ik vorig jaar bij de "verkeerde" La Roche stonden om 19:00 savonds zijn er snelheden behaald die het daglicht echt niet konden verdragen, als ze ons toen aangehouden hadden dan hadden we nu nog vastgezeten :p
haha dat probleem had ik laatst ook toen ik met me vriendin door belgie reisde. netjes in de tomtom la roche ingevuld. rij je door een stom gehuchtje en ineens "bestemming bereikt" :gun:
Tim

Ik wist het ook niet, maar heb ik ook een selectief gehoor. Ik luister alleen naar onzinnigheid en vulgaire dingen.

Naja, ik heb gelukkig niet hard gereden :smile:
Steven
Car: M536

Het werd zeker niet op z'n opgezwollens uitgesproken? :P
Haas
Car: Megane RS

nee, alleen luidkeels Neimeeghs! :D
Steven(stk)

Zo even afstoffen

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/crash/schade.jpg[/img]

Kwam bovenstaand plaatje nog tegen op mijn telefoon , klein deukje zeg maar. In grote lijnen staat de auto er nog zo bij, wel het eea gedemonteerd, om de auto te fixen moet er eigenlijk een nieuw front op en de vraag is of dat de moeite nog waard is / een fatsoenlijk front vinden blijkt nog niet mee te vallen (lees : stiekem tijd voor een andere cas)

Aangezien ik ook een huis gekocht heb en daar ook de nodige tijd en geld in gaat zitten ,is het plan is om voorlopig een "budget" clio racer op te bouwen.

Mijn clio 16v cas met williams f7r, jb3 bak, williams spoorbreedte, cupdempers achter, schroefset voor en verder standaard remmerij spul wat ik nog heb liggen zodat ik halverwege komend jaar iig weer kan rijden :)
Ronald1916V

Goed bezig Steve ! Huisje toch gekocht ja?

Beetje prutsen aan die Clio dan.. waar wedden we om.. wie het eerste klaar is :p doe maar rustig aan dan.. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

heb hier nog een cas met kooi staan :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Het is maar hoe je het bekijkt dus. :P
Geert schreef: haha dat probleem had ik laatst ook toen ik met me vriendin door belgie reisde. netjes in de tomtom la roche ingevuld. rij je door een stom gehuchtje en ineens "bestemming bereikt" :gun:
Dan zul je je wel rot hebben gevoeld. :D
Steven(stk) schreef:Zo even afstoffen

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/crash/schade.jpg[/img]

Kwam bovenstaand plaatje nog tegen op mijn telefoon , klein deukje zeg maar. In grote lijnen staat de auto er nog zo bij, wel het eea gedemonteerd, om de auto te fixen moet er eigenlijk een nieuw front op en de vraag is of dat de moeite nog waard is / een fatsoenlijk front vinden blijkt nog niet mee te vallen (lees : stiekem tijd voor een andere cas)

Aangezien ik ook een huis gekocht heb en daar ook de nodige tijd en geld in gaat zitten ,is het plan is om voorlopig een "budget" clio racer op te bouwen.

Mijn clio 16v cas met williams f7r, jb3 bak, williams spoorbreedte, cupdempers achter, schroefset voor en verder standaard remmerij spul wat ik nog heb liggen zodat ik halverwege komend jaar iig weer kan rijden :)
Die zal wel goed krom zijn, zonde zeg! :(
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

goed krom? Tis een 5je, das koekblikkenstaal :(
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Xabre
Car: 19 16V

zat toch nog apk op, hup sloopregeling :P
Trust me. I know what I'm doing.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wouter de Wit schreef:goed krom? Tis een 5je, das koekblikkenstaal :(
Je bedoelt, een 5 is een koekblik :D :D :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ja ook :D

de auto is de kreukelzone :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven(stk)

Ronald1916V schreef:Goed bezig Steve ! Huisje toch gekocht ja?
Beetje prutsen aan die Clio dan.. waar wedden we om.. wie het eerste klaar is :p doe maar rustig aan dan.. :D
Yup, appartementje met genoeg ruimte en betaalbaar en in de goede buurt :), en dat rustig aan komt wel goed, veels te koud nu
Maareh ik zeg traditioneel apk erop de dag voor het ringweekend 2010 , al vrees ik dat het dit jaar dan wel het 2e ringweekend wordt (0)
Luco/Alpine-racer schreef:heb hier nog een cas met kooi staan :D
Ik zeg maak geen haast met de verkoop , zodra tijd en ruimte en geld... ;)
Joopieboy schreef: Die zal wel goed krom zijn, zonde zeg! :(
Wouter de Wit schreef:goed krom? Tis een 5je, das koekblikkenstaal :(
Het is minder erg dan de foto doet geloven , het meeste is inderdaad koekblik kwaliteit staal.
Helaas hebben de achterbumperophanging , de frontbalk en het balkje naar onder de auto en een goede tik gehad, en dat is wat minder makkelijk recht te trekken hebben we ondervonden. (er was geen boom in de buurt om de auto aan vast te binden :P)
Xabre schreef:zat toch nog apk op, hup sloopregeling :P
ja maar ik weet niet hoe compleet je het apparaat moet inleveren , zouden ze alleen een rollende cas als auto accepteren ? :lol:
Ronald1916V

Steven(stk) schreef:
Ronald1916V schreef:Goed bezig Steve ! Huisje toch gekocht ja?
Yup, appartementje met genoeg ruimte en betaalbaar en in de goede buurt :), en dat rustig aan komt wel goed, veels te koud nu
Maareh ik zeg traditioneel apk erop de dag voor het ringweekend 2010 , al vrees ik dat het dit jaar dan wel het 2e ringweekend wordt (0)
Lijkt me goed.. was vorig jaar ook zo bij mij .. Donderdagavond nog even motor wisselen, vrijdag APK en Zaterdag/Zondag Ring :p
Abel
Über-Spammer

ik zou eerst eens kijken hoe erg het is zonder motor en subframe. front er uit en dan eerst eens meten. kan best wel meevallen. alleen stukje voorfront en wielkuip denk ik.

dagje lassen en afwerken als die klaar is met uitbouw (Y)

ik zeg fixxen!!!
Ronald1916V

Abel schreef:ik zou eerst eens kijken hoe erg het is zonder motor en subframe. front er uit en dan eerst eens meten. kan best wel meevallen. alleen stukje voorfront en wielkuip denk ik.

dagje lassen en afwerken als die klaar is met uitbouw (Y)

ik zeg fixxen!!!
Ik wou net zeggen, die 5GTE is gaaf joh.. ik baal nog steeds dat ie een week voor Assen stuk ging.. zat al een flinke tijd uit te kijken naar een mooie battle met de 19 16V op Assen :D al ging je met de Clio ook wel lekker :)
mark 5t
Contacteer:

idd fixen dat ding.
Steven(stk)

Zo , mijn huis is een beetje op orde , dus wilde vandaag even het blok naast de vijf zetten. Hele subframe met motor bak en fussees en al onder de auto laten zakken en de voorkant eraf geslepen.

Afbeelding

Het resultaat :P

en aangezien ik hulp kreeg en we toch bezig waren

.... een pizzatje en wat bier later

Afbeelding

En zo stond ie aan het eind van de dag bij , nog niets gelast maar qua maten zit ie netjes. de chasis balken hebben toch wel een goede opdonder gehad gelukkig staat alles achter de veertorens nog netjes voor zover ik kan meten :)

Volgende week alles even tijdelijk met wat lasjes vastzetten.

Zoek nu nog een koplamp , witte knippers en een beetje goedkope spuiter :P
Jeff rsi

ziet er weer behoorlijk recht uit (Y)

ik wil ook een 5je!!!! (L)

succes met het gebakje (Y)
R19 16V '91
Martijn Kool

MOD
foto's verkleint
komop steven, jij moet toch weten dat dat ff moet.

volgende keer verklein ik ze naar 4x3 pixels.

:P

dus dat ding kan weer een andere vangrail in, ooit, had ik niet verwacht dat je dat ding nog weer op ging lappen.. :) netjes
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie