Toine's Maxi 5 opbouw

Vertel hier alles over je project.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

:bang:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Allartino

die gaat echt heel fijn worden (Y) bumper zit er netjes op!
5GTT & clio II 1.6 16v
Toine van der Laan
Contacteer:

Zo Hemelvaartsdag , wat anders dan maar een half dagje gezin en een half dagje 5én . Van de week zijn de onderdelen binnen gekomen van Maurice en de gebruikte delen die ik had gekocht via Marktplaats , zoals daar zijn , oliekoeler 13 rijen ,met adapter en een losse sandwichplate met adapter .
Van Sieger (Y) een T25 turbo over genomen van een Schaap en deze pas gemaakt op de motor , nu alleen nog wachten op de uitlaat flens , deze komt weer van Mark vandaan

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... axi029.jpg[/img]

Zeer veel tijd toch nog even gestopt in de montage van de voorbumper , deze keer staat er namelijk de grote intercooler in , en deze is echt met zijn 170mm hoogte"Huge" , hiervoor heb ik in ieder geval het sleepoog moeten verwijderen , de voorkant van het subframe plat moeten slaan en de intercooler zo ver mogelijk naar achteren moeten plaatsen en opgehangen in inbusboutjes , dus buiten de gebroken vingers ook nog speciaal gereedschap moeten maken .
Evengoed als je goed kijkt zie je de onderlip van de bumper door de spanning iets omhoog staan , maar dat lossen we wel op met een strip aluminium aan de binnenzijde voor het gaas er weer in terug gaat
De oliekoeler staat nu nog los want de slangen zijn nog niet binnen van Biesheuvel , en er blijft idd heel weinig koeloppervlakte over , dus misschien wordt ik toch gedwongen een paar ronde gaten boven in de bumper te maken

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... axi030.jpg[/img]

De achterschermen zitten nu inderdaad al verlijmd met een speciale kit welke je kunt krijgen bij de Brezan , deze blijft altijd een beetje flexibel , dat moet wel anders scheurt het polyester werkelijk van de body af , op de achterschermen bij de overgang naar het staal is extra kit gebruikt om de beweging daar tot een minimum te beperken , of dit scheurloos blijft , geen idee , en an ders wordt het daar een hele mooie ELF sticker :smile:

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... axi031.jpg[/img]

Met de Vlovlo motor op zijn plek kunnen we nu gaan beginnen met loodgieten , alle buizen op zijn plek maken en netjes pas , de intercooler buizen die er nu lopen worden aan elkaar gelast dus zonder de blauwe manchetten die er nu in zitten
De originele motorkabelboom van de R5 is behouden gebleven , alleen is de hele Perc aansturing eruit geknipt en alles pas gemaakt op de juiste plekken , Zometeen doet dus de olienivo schakelaar en alle originele meters van het dash het ook weer , rechts komt een nieuwe kabelboom te liggen voor de KDFI , deze wordt seperaat van de andere motor kabelboom
Overige delen waar ik nog op wacht is het 60mm gasklephuis van een 2,0 16V voor de motor en ik heb nog nodig een 5 draads lambdasonde van de sloop , deze was even niet op voorraad maar wel weer een B18FT met 150dkm , net binnen en 3 jaar in de tuin gestaan draaiend gezien en daarna gedemonteerd koste de motor 100 eu , nou die zet ik er wel bij want ik heb geen idee hoe lang ze het gaan volhouden met de plannen die ik heb

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... axi033.jpg[/img]

Nu mag ik een keer :bang: , en wordt vervolgt
Laatst gewijzigd door Toine van der Laan op do 13 mei 2010 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Ubervet (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jacob Priem

Staat er dik bij zo (Y)
Jackson
Contacteer:

Nice men!
"Le creature de vette shit"
Ivo
Über-Spammer

Moet je eerlijk toegeven dat ik normaal niet zo'n fan ben van dikke 'tupperware" kits, maar ik vind dit toch wel een serieus leuk apparaat worden...., ben ook zeer zeker benieuwd naar het resultaat en vermogen... (Y)
Willeon de Zoete

:worship: :worship: Dit ziet er erg doordacht en verzorgd uit!
Complimenten! En dat in zo'n korte tijd!
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

je hebt er flink tempo in zitten

hoe heb je de achterschermen nu gemonteerd? verlijmd? ben benieuwd welke maatregelen je gaat nemen tegen het scheuren/barsten van de lak zometeen bij die overgangen
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nais. 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor

ziet er goed uit (Y)

ik houd ook niet van tupperware maar bij deze kit is wel goed rekening gehouden met de originele contouren van de auto :)

alleen, die oliekoeler he... die zou ik toch anders ophangen als ik jou was...

en ik hoop ook dat je genoeg waterkoeling gaat krijgen (al weet ik neit hoe dat met die volvo blokkies is) maar je hebt wel erg weinig opp. waar lucht naar de koeler toe kan (U)
Ivo
Über-Spammer

De Tungsten Grey GT moet alweer vlot weg...., ding is toch net klaar....??
Gaat die BS ook weer de verkoop in als ie af is...

gaspedaal.nl

:D
Toine van der Laan
Contacteer:

T was / is absoluut niet de bedoeling de Grey GTT te verkopen , maar ik moet me bedrijfsmatig toch ook bezig houden met autoverkoop .
Wist ik veel dat dat zo populair was , ze komen morgen al rijden met de auto :(
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Toine van der Laan schreef:Wist ik veel dat dat zo populair was , ze komen morgen al rijden met de auto :(
Mooi he?! voor veel mensen toch een soort van nostalgie
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Toine van der Laan
Contacteer:

En ik was echt al begonnen met hele slechte foto´s :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

maar wel op de frontpage van je site zetten? (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mrtn
Car: R5GTT

Gaat lekker zo Antione, kvind 'm ook erg mooi worden (Y)

Je kooitje hoef ik niet te lenen hoor, kheb er zelf 1tje gevonden, maar evengoed bedankt dat het mocht (Y)
Mrtn = Maarten
Andrews (supercinq)

toine vind het omlassen van je inlaat geniaal (Y)
je maak het je zelf heel wat makkelijker met het aansluiten
van de intercooler..

enkel zit is de saab turbo niet watergekoeld??
want origineel zit er een aftakking bij een 1.7t (bij de thermostaatslang)
voor de koeling naar de turbo.
zijn gewoon opmerkingen.
vind het er verder top uitzien.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Toine van der Laan
Contacteer:

@ Tom ,elke auto die ik op mijn site plaats staat er als eerste op ,dus zal vandaag wel een ander zijn.

@ Andrew, omlassen is niet mijn idee , dat kreeg ik al mee toen ik de auto kocht en volgens mij is het van Jeroen ,via Catrinus etc , wil zelf niet met de eer strijken
Saab droger is idd watergekoeld ,maar daarvoor ga ik nog even de lijntjes loodgieten ,eerst de hoofdkoeling dan kachel en daarna de Turbo.

Deze zal ik eerst weer moeten demonteren om het hart te draaien voor de olieleiding aansluitingen , daarna ga ik de water aansluitingen maken.

Verder hebben we vandaag geprobeerd om de intercooler leidingen uit 1 stuk te maken , maar ipv RVS304 is het alu |: |: en we hebben geen wisselstroom TIG apparaat dus toch maar blauwe sokjes .

De oliekoeler leidingen zijn binnen van Biesheuvel , maar ze zijn de haakse nippels vergeten |: .dus ook daar kunnen we weer niet verder

Veel verder ben ik dus niet gekomen , maar heb wel een toezegging op verkoop van de Tungsten Grey R5 GTT , en deze gaat duidelijk weer naar een liefhebber en anders niet , nu nog zorgen dat ook hij enthousiast wordt over het forum :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

ah ok :smile: . Goed bezig verder (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Contacteer:

flens al binnen?
Toine van der Laan
Contacteer:

Nee nog niet , zal wel maandag worden .

Ik denk toch dat ik de turbo aan ga passen en het uitgaande inlaat traject lager ga leggen ,die bocht zo ver omhoog verdient voor mij niet de schoonheidsprijs , eerst maar eens kijken of dat mogelijk is
Toine van der Laan
Contacteer:

@ Mark,
Flens is binnen maar past niet :-( , Nu kan ik dus zelf iets gaan maken of in Engeland bestellen

Verder ben ik met de Turbo naar Turbo Reparatie Amersfoort geweest ( http://www.turbo-hulp.nl ) Das echt lachen :lol:
Als je wilt experimenteren zonder idiote bedragen neer te gaan tellen , moet je Ali bellen
Hij heeft even samen met mij gekeken naar de Turbo , en ik wilde eigenlijk een ander compressorhuis erop hebben , voor een betere aansluiting op de intercooler .
Samen even door de bakken heen en een compressorhuis gevonden van een Saab 9000 2,5 ,ff checken in de computer of dat allemaal kan , en goed tot 125 Kw met een ander compressorwiel , daarna alleen een ander steuntje voor de wastgate en Whalaa de nieuwe turbo is ontstaan.

Tevens doet hij revisie vanaf 150 euro , dus bellen kan geen kwaad denk ik , de meeste turbo's zijn op voorraad .

Ik hou daar wel van , wat we gemaakt hebben is niet te idioot , en lijkt te werken , op de bank zullen we het wel zien .
Maar mocht dat niet zo zijn , dan is motor 2 al klaar want iedereen weet bij een Reno 1motor=geenmotor Dus een reserve

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... TTurbo.jpg[/img]

Woensdag de Turbo terug , dan de kabelboom en oliekoeler aansluiten ,en dan gaan we weer foto's maken.
En Oja ondertussen ook nog even werken :ja:
Toine van der Laan
Contacteer:

Wat dachten Jullie ... dat zal wel stilvallen
Nou Nee , de daily driver is helemaal klaar na turborevisie en is los van wat kleine renolie lekkages prima voor elkaar al zeg ik t zelf
Alleen gaat deze momenteel de winterstalling in om het slechte weer bespaard te blijven en gaan we een ander Hok de slechte weersomstandigheden induwen .
Naast het gewone werk , wat nu wat rustiger begint te worden is er dan ook weer tijd voor de Maxi GTT .
Dit project heeft ook niet stilgetsaan , er waren alleen even geen update's , dus bij deze :foto:

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... bo/001.jpg[/img]

Zoals je ziet zijn er inmiddels de juiste wielen aangeschaft en is het plaatwerk bijna klaar .
Aankomende zaterdag gaan we een dagje naar BS Autotune in Reeuwijk om tekst en uitleg te krijgen over het KDFI systeem wat gemonteerd gaat worden .
Ondertussen is er vanuit amerika een flens onderweg voor de Turbo en kan het laatste deel uitlaat te maken .

Olie en waterdicht is hij inmiddels dus dat gaat goed .

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... bo/002.jpg[/img]

Snel weer een Update
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Gaat toch wel lekker door zo tussen de normale werkzaamheden (Y)
jankees

Toine van der Laan schreef:Wat dachten Jullie ... dat zal wel stilvallen
Nou Nee , de daily driver is helemaal klaar na turborevisie en is los van wat kleine renolie lekkages prima voor elkaar al zeg ik t zelf
Alleen gaat deze momenteel de winterstalling in om het slechte weer bespaard te blijven en gaan we een ander Hok de slechte weersomstandigheden induwen .
Naast het gewone werk , wat nu wat rustiger begint te worden is er dan ook weer tijd voor de Maxi GTT .
Dit project heeft ook niet stilgetsaan , er waren alleen even geen update's , dus bij deze :foto:

Zoals je ziet zijn er inmiddels de juiste wielen aangeschaft en is het plaatwerk bijna klaar .
Aankomende zaterdag gaan we een dagje naar BS Autotune in Reeuwijk om tekst en uitleg te krijgen over het KDFI systeem wat gemonteerd gaat worden .
Olie en waterdicht is hij inmiddels dus dat gaat goed .
Das een hele leuke cursus ik heb hem een paar maanden geleden ook gevolgd bij BS
Florus

en als ie klaar is,gaat ie de handel in...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Toine, als je ff niks te doen hebt
hier staat ook nog een 5 waar zon kitje op moet :-)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Toine van der Laan
Contacteer:

Florus schreef:en als ie klaar is,gaat ie de handel in...
Ga maar vast sparen dan :grin:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Die 500 euro heb ik nog wel ergens liggen :wink:
tutuur
Clubsponsor

:lol: als klap op de vuurpeil!
Geert
Contacteer:

zijn dat 16" prima velgen? welke maat banden heb je gebruikt?
Toine van der Laan
Contacteer:

Geert schreef:zijn dat 16" prima velgen? welke maat banden heb je gebruikt?
17 Inch , en ik heb er gewoon isolatieband met profiel omheen gedraaid :(
(215-35-17) :wink:
Florus

Toine van der Laan schreef:
Ga maar vast sparen dan :grin:
zeker weten.......
Andrews (supercinq)

(~)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Plaats reactie