ACT: Clio RS
Zijn er hier mensen die rijden met een "aangepast/verbeterde inlaatspruitstuk?? zoja is er een merkbaar verschil kwa prestaties.
Schijnt dat de inlaatspruitstukken van de rs , kwa flow nogal verbeterd kunnen worden...Tenminste dat lees ik op het internet.
Schijnt dat de inlaatspruitstukken van de rs , kwa flow nogal verbeterd kunnen worden...Tenminste dat lees ik op het internet.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
jij doelt op die MP ad.
Sja ik heb geen idee. Ik heb mij altijd laten vertellen dat deze motor redelijk aan zijn max zit. Misschien dmv ander spruitstuk van een rs 182 dat er wat te halen is.
Sja ik heb geen idee. Ik heb mij altijd laten vertellen dat deze motor redelijk aan zijn max zit. Misschien dmv ander spruitstuk van een rs 182 dat er wat te halen is.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
Indien je het spruitstuk gaat vervangen wat misschien ietsje meer winst KAN opleveren. Komt het volgende opstakel KAT, midden demper einddemper.
Orgineel Renault demper geeft remming op de stroming van de gassen.
Er is wellicht meer te halen uit het vervangen van de dempers dan alleen een spruitstuk die reeds van RVS is.
of het werkelijk merkbaar is met rijden kan ik je (nog) niet vertellen
p.s. heb je vast weleens zien rijden in Heerhuguwaard (middenwaard BP)
Orgineel Renault demper geeft remming op de stroming van de gassen.
Er is wellicht meer te halen uit het vervangen van de dempers dan alleen een spruitstuk die reeds van RVS is.
of het werkelijk merkbaar is met rijden kan ik je (nog) niet vertellen
p.s. heb je vast weleens zien rijden in Heerhuguwaard (middenwaard BP)
Kwa uitlaat wil ik niks doen, aangezien ik iet kwa geluid wil inleveren. standaart geluid is prima zo... Maar kwa inlaat gedeelte lees ik interessante dingen. zoals ik al aangaf over het inlaatspruitstuk. Maar las ook eens iets over een luchtfilter huis van een Espace??....PS. Woon je ook in HHW? heb namenlijk 1x een rs phase 1 in zilver hier zien rijdenDimitri2.0 schreef:Indien je het spruitstuk gaat vervangen wat misschien ietsje meer winst KAN opleveren. Komt het volgende opstakel KAT, midden demper einddemper.
Orgineel Renault demper geeft remming op de stroming van de gassen.
Er is wellicht meer te halen uit het vervangen van de dempers dan alleen een spruitstuk die reeds van RVS is.
of het werkelijk merkbaar is met rijden kan ik je (nog) niet vertellen
p.s. heb je vast weleens zien rijden in Heerhuguwaard (middenwaard BP)
.
Mooie zeldzame kleur 182
[img]http://cdn.images.pistonheads.com/aimg/ ... 5907-1.jpg[/img]
[img]http://cdn.images.pistonheads.com/aimg/ ... 5907-2.jpg[/img]
[img]http://cdn.images.pistonheads.com/aimg/ ... 5907-1.jpg[/img]
[img]http://cdn.images.pistonheads.com/aimg/ ... 5907-2.jpg[/img]
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Zeer speciale kleur inderdaad. Nooit in Nederland door iemand besteld.
Deze kleur viel samen met de gele Jaune Sirius in het '' Programme du personalisé"
koste ongeveer 2000 euro meer, omdat de auto dan 2x door de lakstraat ging.
Orion verve meen ik dat de kleur heet
.
Als ik ooit de kans nog eens krijg importeer ik er nog eens 1. In het echt is de kleur echt gaaf namelijk.
Deze kleur viel samen met de gele Jaune Sirius in het '' Programme du personalisé"
koste ongeveer 2000 euro meer, omdat de auto dan 2x door de lakstraat ging.
Orion verve meen ik dat de kleur heet

Als ik ooit de kans nog eens krijg importeer ik er nog eens 1. In het echt is de kleur echt gaaf namelijk.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wel een vieze schade achteraan zeg... 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
oh verek, inderdaad. Niet eens gezien.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
Ik woon niet in HHW. De RS staat daar gestald en ben er regelmatig te vinden.Remco_Rs schreef:Kwa uitlaat wil ik niks doen, aangezien ik iet kwa geluid wil inleveren. standaart geluid is prima zo... Maar kwa inlaat gedeelte lees ik interessante dingen. zoals ik al aangaf over het inlaatspruitstuk. Maar las ook eens iets over een luchtfilter huis van een Espace??....PS. Woon je ook in HHW? heb namenlijk 1x een rs phase 1 in zilver hier zien rijdenDimitri2.0 schreef:Indien je het spruitstuk gaat vervangen wat misschien ietsje meer winst KAN opleveren. Komt het volgende opstakel KAT, midden demper einddemper.
Orgineel Renault demper geeft remming op de stroming van de gassen.
Er is wellicht meer te halen uit het vervangen van de dempers dan alleen een spruitstuk die reeds van RVS is.
of het werkelijk merkbaar is met rijden kan ik je (nog) niet vertellen
p.s. heb je vast weleens zien rijden in Heerhuguwaard (middenwaard BP)
.
Wie weet of deze velgen op mijn Clio RS phase 2 passen?
http://link.marktplaats.nl/339563492
Groeten,
Niels
http://link.marktplaats.nl/339563492
Groeten,
Niels
Ja hoor, in het ergste geval een paar spoorverbreders nodig.
Ik moet 425 euro geven voor die wielen.. Is me teveel.
Nog een vraag: Past dit ook? http://link.marktplaats.nl/342936520
Nog een vraag: Past dit ook? http://link.marktplaats.nl/342936520
moet je alleen ff kijken naar het naafgat. of die 60.1 (=Renault) is. is het naafgat groter koop je centreerringen en is het naafgat te klein, laten liggen of uit laten draaien naar 60.1
Immer wieder die verdammte Holländer
Ze zitten nu op een Mazda MX5 en als je op steekwijzer kijkt http://www.fznederland.com/?/steekwijzer/ dan zie je dat het naafgat 54,1mm is. Dus meteen passen gaat niet. Waarschijnlijk moeten er andere centreerringen in.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Vandaag de geleverde bougies uit Engeland gemonteerd samen met een kennis en binnen 45 min weer in elkaar en draaiend.
Veel me alles mee! Mede door alle fotoverslagen en hulp van jullie!
Toch weer een 230 euries verdient
Verder zondag de stoelen (alcantara delen) met een 3kops scheerapparaat te lijf gegaan. Alle losse draadjes/plukken nu nu volledig weg. Echt een aanrader voor wie dat probleem ook heeft! Bedankt Patrick.B die de tip gaf


Veel me alles mee! Mede door alle fotoverslagen en hulp van jullie!


Verder zondag de stoelen (alcantara delen) met een 3kops scheerapparaat te lijf gegaan. Alle losse draadjes/plukken nu nu volledig weg. Echt een aanrader voor wie dat probleem ook heeft! Bedankt Patrick.B die de tip gaf

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Marcel op de clioclub heeft er één.
Ziet er wel wat groter uit dan origineel. Wel dik hoor
[img]http://i45.tinypic.com/f2j0ab.jpg[/img]
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f= ... 92&start=0
Ziet er wel wat groter uit dan origineel. Wel dik hoor

[img]http://i45.tinypic.com/f2j0ab.jpg[/img]
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f= ... 92&start=0
Het bewerken van de inlaatspruitstukken levert erg goede verbeteringen op. Wij in Holland zijn echt achter wat betreft tunen van deze F4R blokken, valt me op hoe weinig mensen dit hebben geprobeerd. Die van mij heeft op de bank (Henk, Goes) 174 wiel-pk (190+krukas!) met bewerkte spruitstukken, nokkenassen en 182 uitlaatspruitstuk.Remco_Rs schreef:Zijn er hier mensen die rijden met een "aangepast/verbeterde inlaatspruitstuk?? zoja is er een merkbaar verschil kwa prestaties.
Schijnt dat de inlaatspruitstukken van de rs , kwa flow nogal verbeterd kunnen worden...Tenminste dat lees ik op het internet.
De inlaatspruitstukken zijn in Engeland alom bekend als zeer slecht en blijkelijk veel winst hiermee te behalen (één geval 13 pk geregistr! )
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Als je verzekerd bent voor ruitschade moet je Carglass nemen, als je dat niet bent zijn ze veels te duur (Carglass geeft verzekeraars 30 tot 50% korting)
Ik heb wel eens afleverkwaliteit gezien van Carglass dat was echt om te janken, maar goed de BMW dealer in Amstelveen laat de ruitschaden ook door Carglass herstellen.
Ik heb wel eens afleverkwaliteit gezien van Carglass dat was echt om te janken, maar goed de BMW dealer in Amstelveen laat de ruitschaden ook door Carglass herstellen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Informeer gewoon even bij de dealer. In jouw geval van Ramshorst.
Het hangt ook af van de verzekeraar waar je bij zit.
Wij hebben laatst een ruit van een Clio v6 vervangen. De klant had 150 euro eigen risico bij ons en maar 75,- euro bij Carglass. Dus ik heb hem een credit factuur gegeven zodat hij het zelfde betaald als bij Carglass.
Er zijn meer dealers dit het op deze manier doen
Het hangt ook af van de verzekeraar waar je bij zit.
Wij hebben laatst een ruit van een Clio v6 vervangen. De klant had 150 euro eigen risico bij ons en maar 75,- euro bij Carglass. Dus ik heb hem een credit factuur gegeven zodat hij het zelfde betaald als bij Carglass.
Er zijn meer dealers dit het op deze manier doen

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Over het gps vierkantje gesproken. Wat is het en waarom zit het erin. VRaag mij dat eigenlijk al heel lang af. Weet wel dat mijn navigatie het altijd ruk doet in de rs en in mijn 1.4 ui 96 doet ie ut binnen 5 sec.Johan schreef:Als dat je originele ruit is, met GPS vierkantje enzo, .
Iemand een idee?
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Als ik mij niet vergis is dat een uitsparing voor zenders van bijvoorbeeld tolwegsystemen e.d., is nodig vanwege de coating op de ruit.
Er stond hier laatst ergens (yep, ik ben te lui om te zoeken) ook een post over trouwens met nog iets meer informatie.
Er stond hier laatst ergens (yep, ik ben te lui om te zoeken) ook een post over trouwens met nog iets meer informatie.