voeding kabel megane 2 rs

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
aron225
Contacteer:

allen..

ik heb een versterker met high input.
een kicker subje..
en wat kabels..

ik heb gekozen om mijn standaard radio te houden, staat mooi, doet het redelijk enzo, maar mis gewoon laag..

nu moet ik een kabeltje trekken van de accu naar achter.

iemand enig idee waar ik een knap gat kan vinden, waar ik mijn veoding kabel door kan peuteren?

alle howto's die ik lees, zijn in het engels, en die autos hebben dashboard verkeerd om!

dankjullie alvast!
soenzo

vanaf de accu door t schutbord (zitten rubberen doppen), wat plastic demonteren en alles netjes wegwerken.

vergeet niet om de plus pas op de accu aan te sluiten als de versterker gekoppeld zit en zeker de boel nog een x met 150A zo dicht mogelijk op de accu.

moet r ook aan beginnen :bang:
aron225
Contacteer:

hmm..

WAAR krijg ik hem door het schutbord is het probleem..
ik vind 1 gat, aan de bestuurderskant, waar een hele tros kabels naar binnen gaat, deze komt uit bij me accu / luchtfilter

dit zou betekenen, dat ik me accu+luchtfilter+hele ecu eruit moet gaan slopen om enkel een kabeltje te trekken, iets wat ik zelf niet echt zie zitten.
vergeet niet om de plus pas op de accu aan te sluiten als de versterker gekoppeld zit en zeker de boel nog een x met 150A zo dicht mogelijk op de accu.
tof dat je wilt helpen hoor, en indd pas op je accu zodra hij in de versterker zit, maar je kan je installatie absoluut niet klakkeloos, zonder na te denken 150a zekeren!
hoeveel je bij je accu maximaal mag zekeren ligt aan de kabel dikte.
in mijn geval is dit 20mm , en dus mag ik deze maximaal 100a zekeren.

nu ga ik LANG geen 100a trekken, dus stop ik er 80 in, zo heb ik nog wat marge, en is de kans op verbrandde kabel of brand bij kortsluiting NOG kleiner
Jacob Priem

Dat klopt. Ik heb toen bij mijn megane 2 ook die zaken uit moeten bouwen om de voedingskabel e trekken.

Je zou eens aan de rechterkant moeten kijken, er zou daar namelijk een rubberen dop moeten zitten die ongeveer achter je dashboard kastje uit zou moeten komen. Die schijnt veel makkelijker bereikbaar te zijn (hoorde ik pas na de uitbouwactie).
aron225
Contacteer:

oke, dankje!
ik ga vandeweek eens mijn kastje eruit slopen

dankje voor de hulp
ClioCharly

je gaat toch geen voedingskabel achter je hitteschilt door het schutbord doen? Zal dat niet te warm/heet worden voor je voedingskabel.

Heb je je blankingplate er al op zitten trouwens?
aron225
Contacteer:

heeeel lang hier niet geweest..
nee blankingplate ligt hier nog... op de keuken.. heb een huis gekocht en verbouwt (nieuwbouw) dus geen tijd gehad..

en me DV lekt (geen surge zonder vacuuum)

en heb nog steeds me sub e.d. in de schuur... omdat ik nog steeds geen kabel heb getrokke :lol:
Plaats reactie