ACT: Clio II
weet eigenlijk niet of hij op de rs past iig wel de fase 2
[img]http://i356.photobucket.com/albums/oo9/ ... CF0013.jpg[/img]
[img]http://i356.photobucket.com/albums/oo9/ ... CF0016.jpg[/img]
het is de clio van chris.
deze komt van renault af, maar lijkt mij gewoon te passen op een rs of niet?
het gaat mij het meeste om de achter lip
de rest bestel ik van ktec
[img]http://i356.photobucket.com/albums/oo9/ ... CF0013.jpg[/img]
[img]http://i356.photobucket.com/albums/oo9/ ... CF0016.jpg[/img]
het is de clio van chris.
deze komt van renault af, maar lijkt mij gewoon te passen op een rs of niet?
het gaat mij het meeste om de achter lip
de rest bestel ik van ktec
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
de ex-clio van Thijs moet vast nog wel ergens op de sloop liggen. Misschien is die achterlip nog bruikbaar.
Zit er verschil in de koplampen van een Clio II fase2 als je bij de ene de hoogteverstelling van uit de auto kan regelen en bij de andere niet?
Zijn de lampen identiek en is alleen het stel motortje anders? Of is de hele lamp anders?
Zijn de lampen identiek en is alleen het stel motortje anders? Of is de hele lamp anders?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
jij bedoelt electrische of handmatige bediening?
stelmotortje overzetten
stelmotortje overzetten
Bij mijn auto kon ik ze niet van binnen in de auto verstellen. Maar er is iemand die intresse heeft in mijn koplampen en die kan dat wel. Dan is het dus gewoon een kwestie van stel motortje overzetten?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ja
als het goed is 45 graden draaien het motortje, dan kan je em eruit klikken zeg maar. beetje frotten en kijken hoe het zit, moet goedkomen
als het goed is 45 graden draaien het motortje, dan kan je em eruit klikken zeg maar. beetje frotten en kijken hoe het zit, moet goedkomen
goeiedag, jens hier weer met een paar vraagjes.
vandaag heb ik mij beziggehouden met het verwijderen van m'n bijrijdersstoel. dit is allemaal heel vlot begonnen.
tot ik toekwam aan het loskoppelen van de connectoren onder de stoel.
er zitten er 2; een lange smalle en een korte dikke.
die korte dikke had ik redelijk rap door (geel zijplaatje opzij duwen met schroevendraaier en connector komt los) die andere heb ik met veel geweld moeten losmaken en ik vrees eigenlijk dat ik iets heb kapotgedaan, iemand ervaring met deze connector? aangezien ik binnekort de andere zetel er wil uithalen...
de opzet van al dit was om te bekleding van de stoel te halen om deze eens deftig te wassen in het machine, de bekleding is licht-blauw met wat vuile plekken op.
iemand ervaring met deze te wassen in wasmachine?
gegroet,
Jens
vandaag heb ik mij beziggehouden met het verwijderen van m'n bijrijdersstoel. dit is allemaal heel vlot begonnen.
tot ik toekwam aan het loskoppelen van de connectoren onder de stoel.
er zitten er 2; een lange smalle en een korte dikke.
die korte dikke had ik redelijk rap door (geel zijplaatje opzij duwen met schroevendraaier en connector komt los) die andere heb ik met veel geweld moeten losmaken en ik vrees eigenlijk dat ik iets heb kapotgedaan, iemand ervaring met deze connector? aangezien ik binnekort de andere zetel er wil uithalen...
de opzet van al dit was om te bekleding van de stoel te halen om deze eens deftig te wassen in het machine, de bekleding is licht-blauw met wat vuile plekken op.
iemand ervaring met deze te wassen in wasmachine?
gegroet,
Jens
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hoe zulke kleine wielen heb je er dan wel niet onder
Of keek je op een andere teller

Of keek je op een andere teller

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik wou net zeggen, 220 op de teller met een 1.6 16v was zeker bergaf, orkaan in de rug etc
Heb je een foto, video? Want dit klinkt niet als mogelijk namelijk.
Met de RS moet je al aardig doorstampen om behoorlijk over de 220 te geraken...

Heb je een foto, video? Want dit klinkt niet als mogelijk namelijk.
Met de RS moet je al aardig doorstampen om behoorlijk over de 220 te geraken...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Je moet ook geen papiertjes omhooghouden onder het gassen, dan lukt dat best !Adinsx schreef:Ik wou net zeggen, 220 op de teller met een 1.6 16v was zeker bergaf, orkaan in de rug etc![]()
Heb je een foto, video? Want dit klinkt niet als mogelijk namelijk.
Met de RS moet je al aardig doorstampen om behoorlijk over de 220 te geraken...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
200 en 220 geraak je ook wel vlot aan hoor, maar nog verder door heb je toch wel wat ruimte voor nodig 
Maar met de 1.6 16v lijkt me het onmogelijk eerlijk gezegd

Maar met de 1.6 16v lijkt me het onmogelijk eerlijk gezegd

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haha oke duidelijk. Mensen hier hebben dit nog niet gereden.
Ik heb 220 op de teller gehaald, dit was op de navigatie 196km/u. Mijn banden zijn iets kleiner dan orgineel en daarom is dit ook een redelijk grote afwijking met de teller.
Verder moet ik er bij vermelden dat dit onderweg van Denemarken naar Nederland was en dus op de Duitse autobahn. Ik reed misschien iets heuvel afwaarts, maar 210 haal ik wel op een vlak stuk op de teller.
Ook is de auto voorzien van een K-tec uitlaat met een Green inleg filter.
Ik heb helaas geen filmpje gemaakt dat ik die snelheid heb gehaald, maar ik heb wel 2 ooggetuigen die er bij in zaten en de navigatie die de top snelheid vasthoud.
Auto is dus niet gek van mij
Ik heb 220 op de teller gehaald, dit was op de navigatie 196km/u. Mijn banden zijn iets kleiner dan orgineel en daarom is dit ook een redelijk grote afwijking met de teller.
Verder moet ik er bij vermelden dat dit onderweg van Denemarken naar Nederland was en dus op de Duitse autobahn. Ik reed misschien iets heuvel afwaarts, maar 210 haal ik wel op een vlak stuk op de teller.
Ook is de auto voorzien van een K-tec uitlaat met een Green inleg filter.
Ik heb helaas geen filmpje gemaakt dat ik die snelheid heb gehaald, maar ik heb wel 2 ooggetuigen die er bij in zaten en de navigatie die de top snelheid vasthoud.
Auto is dus niet gek van mij

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ah dat verklaart al een hoop
196 op de navi dus.
Tja, ik kan ook wel de teller uitrijden met een kleinere bandenmaat
Wel gruwelijk grote afwijking trouwens, 26 km/u. Dat is 13% joh.
De officiële top ligt op 193km/u van de Clio, op een vlakke weg. Dus dat loopt ie ook wel netjes

Tja, ik kan ook wel de teller uitrijden met een kleinere bandenmaat

Wel gruwelijk grote afwijking trouwens, 26 km/u. Dat is 13% joh.
De officiële top ligt op 193km/u van de Clio, op een vlakke weg. Dus dat loopt ie ook wel netjes

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
hogere snelheid word de afwijking altijd groter he....
daarom heeft elke auto afwijking, anders zou het bij de 50 niet meer kloppen...
daarom heeft elke auto afwijking, anders zou het bij de 50 niet meer kloppen...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als je nou even vooraf erbij verteld dat je er kleinere wielen onder hebt
Dan kom je gelijk wat geloofwaardiger over

Dan kom je gelijk wat geloofwaardiger over

vond het zo wel geinig, was wel benieuwd naar de reacties namelijk.Maarten-Jan schreef:Als je nou even vooraf erbij verteld dat je er kleinere wielen onder hebt![]()
Dan kom je gelijk wat geloofwaardiger over
Maar ik wil mijn huidige velgen verkopen om 16inches te kopen met de juiste banden maat. Ben dan wel benieuwd wat die dan haalt.
Auto is wel een heel stuk beter gaan lopen na zo'n lange rit op de snelweg.
Het is wel degelijk mogelijk, zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=WycbDsuFoOE
Heeft hem wel heel wat knaken gekost als ik dit zo lees.
Meneertje heeft het volgende:
- Andere nokkenas
- uitlaat
- Luchtfilter
- Cilinderkop bewerkt (laten doen volgens mij)
- Chip tuning
Maargoed, ziet er wel leuk uit dacht ik zo.
http://www.youtube.com/watch?v=WycbDsuFoOE
Heeft hem wel heel wat knaken gekost als ik dit zo lees.
Meneertje heeft het volgende:
- Andere nokkenas
- uitlaat
- Luchtfilter
- Cilinderkop bewerkt (laten doen volgens mij)
- Chip tuning
Maargoed, ziet er wel leuk uit dacht ik zo.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja tuurlijk is het mogelijk, maar niet met een standaard auto / motor.
Je kan er ook een turbo opschroeven, dan loopt die ook wel 220
Je kan er ook een turbo opschroeven, dan loopt die ook wel 220
ik heb weer een klein vraagje;
gisteren heb ik een nieuwe olie filter gekocht voor m'n clio, nu staat er op de filter zelf dat ik die met de hand moet vastzetten.
ik dacht eigenlijk dat je die daarna altijd nog moet vaster zetten met filterspanner.
is dat dan niet bij alle oliefilters? of zou ik deze toch nog een klein beetje extra bijdraaien met een filterspanner (kwartje?) of zou ik dan de schroefdraad kunnen beschadigen?
de auto in kwestie is trouwens een 1.6 16V, de filter is geen orginele renault-filter
gisteren heb ik een nieuwe olie filter gekocht voor m'n clio, nu staat er op de filter zelf dat ik die met de hand moet vastzetten.
ik dacht eigenlijk dat je die daarna altijd nog moet vaster zetten met filterspanner.
is dat dan niet bij alle oliefilters? of zou ik deze toch nog een klein beetje extra bijdraaien met een filterspanner (kwartje?) of zou ik dan de schroefdraad kunnen beschadigen?
de auto in kwestie is trouwens een 1.6 16V, de filter is geen orginele renault-filter
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wat is de onderhoudsinterval van de distributie van een 1.5 DCI?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen

[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/knipsel.JPG[/img]
Maar als het een wat oudere dci is, ga dan maar uit van 120k / 5 jaar.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
thanks 
is idd een oudere

is idd een oudere
Wie heeft er foto's van de 10-XH-JF?
Das de zwarte RS turbo gebouwd door MB
Das de zwarte RS turbo gebouwd door MB

Deze?
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... Small).jpg[/img]
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... Small).jpg[/img]
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... WinCE).JPG[/img]
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... Small).jpg[/img]
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... Small).jpg[/img]
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... WinCE).JPG[/img]
die ja! 
Hoezo wordtie verkocht dan?

Hoezo wordtie verkocht dan?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik dacht dat ik het ding laatst weer te koop zag staan. Waar? geen idee meer
Die nervasport velgen staan overigens ook erg lekker

Die nervasport velgen staan overigens ook erg lekker

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Sander2 schreef:Staat hij weer te koop dan? (Als dat zo is weet ik wel waarom).
dat type jij toch, dat je de reden dan wel weet?Haas schreef:die ja!
Hoezo wordtie verkocht dan?

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hij is al een tijd geleden te koop gezet, op hun eigen site volgens mij. blijkbaar hebben ze hem dus niet verkocht tot dusver.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
me 2Ferdy schreef:Ik kan me vaag iets herinneren over de plannen voor een turbo op een Clio III RS ?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl