Circuitrijden op Zolder
Beste mensen,
straks wil ik met mijn vijf op de ring rijden, maar ik weet dat zandvoort ook wel eens leuk kan zijn. Straks zou ik me er wel eesn aan willen wagen, dat is toch wel gaaf. Maar Zandvoort is sowieso lomp ver weg voor mij. Zolder ligt om de hoek. En op zolder waren in het verleden ook dagen die georganiseerd waren om een rondje te karren. Na wat zoeken kom ik op deze onderneming:
http://www.skylimitevents.be/page.asp?docid=37222
Zij bieden racecursus aan (225 euro (extra coureur 75 euro)), waarna je enkele keren per jaar wat rondjes kan maken voor deze tarieven:
Tijdschema:
13u - 18u: Free driving. Tenzij anders vermeldt onder kalender.
Prijs:
1 uur : 60 €
2 uren : 110 €
3 uren : 150 €
4 uren : 180 €
5 uren : 200 €
2de piloten en passagiers : 10 €
Ik vind zolder zelf erg leuk buiten de baan. Zo te zien is het met twee man ook goed te doen om een paar keer per jaar een uurtje of twee de baan op te gaan.
Maar, heeft iemand ervaring met dit systeem? Met deze organisatie?
Wil er wel eens wat ervaringen van weten!
straks wil ik met mijn vijf op de ring rijden, maar ik weet dat zandvoort ook wel eens leuk kan zijn. Straks zou ik me er wel eesn aan willen wagen, dat is toch wel gaaf. Maar Zandvoort is sowieso lomp ver weg voor mij. Zolder ligt om de hoek. En op zolder waren in het verleden ook dagen die georganiseerd waren om een rondje te karren. Na wat zoeken kom ik op deze onderneming:
http://www.skylimitevents.be/page.asp?docid=37222
Zij bieden racecursus aan (225 euro (extra coureur 75 euro)), waarna je enkele keren per jaar wat rondjes kan maken voor deze tarieven:
Tijdschema:
13u - 18u: Free driving. Tenzij anders vermeldt onder kalender.
Prijs:
1 uur : 60 €
2 uren : 110 €
3 uren : 150 €
4 uren : 180 €
5 uren : 200 €
2de piloten en passagiers : 10 €
Ik vind zolder zelf erg leuk buiten de baan. Zo te zien is het met twee man ook goed te doen om een paar keer per jaar een uurtje of twee de baan op te gaan.
Maar, heeft iemand ervaring met dit systeem? Met deze organisatie?
Wil er wel eens wat ervaringen van weten!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Bart V. reed/rijdt toch ook wel vaker op zolder?
moet je dan verplicht die racecursus doen of mag je ook gewoon vrijrijden?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Het is eigenlijk gewoon vrijrijden. Cursus is niet verplicht maar wel aan te raden als je net begint met "racen". Iemand van hier meenemen met ervaring kan je ook een eind op weg helpen.
Rob H. heeft er met mijn cup clio ook ooit gereden, misschien hem eens bellen anders?
Rob H. heeft er met mijn cup clio ook ooit gereden, misschien hem eens bellen anders?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Prima geregeld bij die organisatie
, heb er een paar keer gereden.



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
"Dag Riel,
Dan moet je inderdaad eerst de cursus volgen. . . .
"
Naja, lijkt me toch ook wel aardig
Dan moet je inderdaad eerst de cursus volgen. . . .
"
Naja, lijkt me toch ook wel aardig

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja, eerst leren rijden Riel




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gewoon doen die racecursus
Wordt je nooit dommer van, en zeker niet als je nog geen circuit ervaring hebt.
Zolder is echt een leuk en erg technisch circuit. Zitten een paar bochten in waar je een aantal mogelijkheden hebt voor een "ideale" lijn, en verder leer je op Zolder echt goed om je rempunten zorgvuldig te kiezen. Mocht je het doen, zorg dan in ieder geval dat je remmen goed in orde zijn, en dat je niet te veel geluid maakt.

Zolder is echt een leuk en erg technisch circuit. Zitten een paar bochten in waar je een aantal mogelijkheden hebt voor een "ideale" lijn, en verder leer je op Zolder echt goed om je rempunten zorgvuldig te kiezen. Mocht je het doen, zorg dan in ieder geval dat je remmen goed in orde zijn, en dat je niet te veel geluid maakt.
Nou de fusee's zijn vandaag gefreesd, de RS schijven zijn binnen en het afgedraaide dopje 19 is ook af, dus met die remmen moet wel goedkomen 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Eeh.. volgens mij is dat Dopje 18..Riël schreef:Nou de fusee's zijn vandaag gefreesd, de RS schijven zijn binnen en het afgedraaide dopje 19 is ook af, dus met die remmen moet wel goedkomen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Waarom afgedraaid?
Riël, ook rekening gehouden met de grootte van het boutgat? Bij de rs is dit std groter
Riël, ook rekening gehouden met de grootte van het boutgat? Bij de rs is dit std groter

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Waarschijnlijk om de adapterplaten te monteren zodat de RS remklauwen op een 5/Clio/19 Fusee passen..Jean-Paul-S schreef:Waarom afgedraaid?
Riël, ook rekening gehouden met de grootte van het boutgat? Bij de rs is dit std groter
Zijn afgedraaide boutkoppen dus weinig grip met een gewone dop.. voorstukje er af en je hebt direct grip..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik dacht namelijk dat hij rs fusees ging gebruiken, vandaar.
Ronald heeft gelijk. Ik heb de originele fusees, die adapterplaten zijn gewoon de makkelijkste oplossing.


Heb jij een afgedraaide? Wil je die niet in een envelopje doen? Anders ben ik weer n week verderRonald1916V schreef:Eeh.. volgens mij is dat Dopje 18..Riël schreef:Nou de fusee's zijn vandaag gefreesd, de RS schijven zijn binnen en het afgedraaide dopje 19 is ook af, dus met die remmen moet wel goedkomen

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
afgedraaide?
slijptol. 10sec klaar.
moeilijk te doen weer ;p en dan noemt ie de achterastool moeilijk, dan kun je wel bruut beuken, maar 5mm van een dop 18 afjengelen met een lammelenschijf is te lastig???
slijptol. 10sec klaar.
moeilijk te doen weer ;p en dan noemt ie de achterastool moeilijk, dan kun je wel bruut beuken, maar 5mm van een dop 18 afjengelen met een lammelenschijf is te lastig???

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl

Je moet er maar nét aan denken

Maar attent hoor, dank je, wij gaan aan de slag

In dit geval had ik hem zeker wel laten afdraaien. maar een haakse slijper krijg je hem gewoon niet mooi recht (wat echt wel nodig is met deze bouten)Martijn Kool schreef:afgedraaide?
slijptol. 10sec klaar.
moeilijk te doen weer ;p en dan noemt ie de achterastool moeilijk, dan kun je wel bruut beuken, maar 5mm van een dop 18 afjengelen met een lammelenschijf is te lastig???
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
volgens mij krijg je het recht zat. En als je je doppenset heel wilt laten eerst effe een los dopje halen (misschien een stalen, kun je er nog eens met de luchtsleutel op beuken).
Edit; is het zo krap bij een 5 dat je daar een afgedraaide dop voor nodig hebt?
Edit; is het zo krap bij een 5 dat je daar een afgedraaide dop voor nodig hebt?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nee, de adapterplaten hebben verzonken gaten om de bouten te laten passen, de kopjes steken er maar 1 á 2 mm bovenuit. Omdat die dingen toch op moment moeten (100Nm) is die grip wel belangrijk.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
hmmz, post eens een foto. Klinkt als niet zo lekker. Is het niet slimmer daar een binnenzeskant bout (inbus) voor te nemen dan? Dan past je gereedschap namelijk wel zoals het hoort.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Die hebben een veel hogere kop = past ook niet.
Tom, eeuwige doemdenker
dit is toch geen probleem? 
[img]http://o.imm.io/rgp.png[/img]
(uit handleiding van Bart, gaat om het aftekenen van het freesvlak om de klauwen beter te positioneren)
Tom, eeuwige doemdenker


[img]http://o.imm.io/rgp.png[/img]
(uit handleiding van Bart, gaat om het aftekenen van het freesvlak om de klauwen beter te positioneren)
Het is diverse mensen gelukt 
Enfin, óóóntopic

Enfin, óóóntopic

zelf mij
Maar als ik het weer zou moeten doen ging ik direct voor rs fusees. veel makkelijker en sterker.

Maar als ik het weer zou moeten doen ging ik direct voor rs fusees. veel makkelijker en sterker.
Moet ik de schokdemperbevestiging smaller frezen, want die passen dan niet.
T is het een of het ander, dit is makkelijker, goedkoper en deze fusee's zijn sterk genoeg (ik kan me nog geen fusee-breakdown voor de geest halen i.e.g.).
Fusee's zijn prijzig en de bijbehorende lagers ook nog eens
Dan is het kiezen voor deze platen van Bart wel gewoon een voor en tegens afwegen.
T is het een of het ander, dit is makkelijker, goedkoper en deze fusee's zijn sterk genoeg (ik kan me nog geen fusee-breakdown voor de geest halen i.e.g.).
Fusee's zijn prijzig en de bijbehorende lagers ook nog eens

Die zijn de hoog. Of liever gezegd, de kop heeft een te grote buiten diameter. Dan zou je de kop ver moeten afdraaien, en dan heb je geen vlees meer voor een imbus/torx waar je 110 Nm mee moet overbrengen. Dit is de enige oplossing. Werkt prima, en de bouten hoeven maar eenmalig gemonteerd te worden. Tevens kan je nu de originele schroefdraad behouden in de fusee, wat niet het geval zou zijn met imbus, want die maat (M12x1.25) is niet verkrijgbaar als inbus/torx model met een passende kop.Tom schreef:hmmz, post eens een foto. Klinkt als niet zo lekker. Is het niet slimmer daar een binnenzeskant bout (inbus) voor te nemen dan? Dan past je gereedschap namelijk wel zoals het hoort.
Ik ben er met een collega ja. Zijn broer rijdt mee met een 325 

nee, mijn linker helft gaat werken en rechts gaat naar zolder..... 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
maar is de vraag nu wie er zin heeft om mee te gaan
als er een dag word georganiseerd??
ik wil dan zoiezo wel.
zolder is mooi om te rijden
als er een dag word georganiseerd??
ik wil dan zoiezo wel.
zolder is mooi om te rijden

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*