toerental vraag

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Erik334

Hallo

ik hebeen vraag mijn toerental blijft op 1500 rpm zowel warm als koude motor wat kan dat wezen heb de stappenmotor al schoongemaakt de ecu de hele nacht er af maar niks helpt

oja en de map sensor vervangen
graag jullie hulp

Erik

betreft clio baccara 92 u9 1.4 ecoblok
Martijn Kool

is je rpm ook 1500 bij koude start na een tijdje zonder te rijden?

als namelijk je km teller signaal niet goed is richting ecu, dan zie de ecu nooit wanneer je stil staat en gooit de ecu constant het toerental wat omhoog. het kan ook aan de massa van deze stekker liggen

en hoe heb je de stappenmotor schoongemaakt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Erik334

Martijn Kool schreef:is je rpm ook 1500 bij koude start na een tijdje zonder te rijden?

als namelijk je km teller signaal niet goed is richting ecu, dan zie de ecu nooit wanneer je stil staat en gooit de ecu constant het toerental wat omhoog. het kan ook aan de massa van deze stekker liggen

en hoe heb je de stappenmotor schoongemaakt?
ja zo wel koudestart en als hij op bedrijf temp is
ja heb ik schoongemaakt
cinqidriver

zal wel een slang losliggen naar het inlaatspruitstuk, hoor je ook een sissend geluid onder de kap bij het lopen???
Erik334

nee helemaal niks
maar gek genoeg ik heb er gisteren een nieuwe gas kabel op gezet en sinds vanmorgen loopt hij weer rustig 1000rpm vreemd

Erik
cinqidriver

kwam de gaskabel blijkbaar niet ver genoeg terug, heb ik met me 16v ook wel eens last van na het sleutelen, dan ligt hij tegen de accu aan waardoor de gasklep iets open gaat staan.
Plaats reactie