Er zit wel een knopje idd maar als ik die verzet verandert er niets. Zou het kunnen dat ik de draden van de originele toerenteller te pakken heb?Florus schreef:Gerry; zit er aan de achterkant v/d toerenteller geen knopje om 't aantal cilinders in te stellen,dit komt nog wel eens voor volgens mij!
gtt-16v Te koop
Mwoah, iets??? Ging er gelukkig niet te hard in maar hard genoeg om te merken dat de grens dichterbij was dan ik verwachteJochem de Haas schreef:Ja dat scheelt iets..............GerryTT schreef:Rijd best lekker zo'n 16v blokkie. Alleen is het bochten gedrag wel iets anders met een 1.8 voorin

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Jazeker ..en als ie dan ook nog op de standaard veren staat ( wat ik niet verwacht ) dan is het helemaal feest
In welk opzicht veranderd het stuurgedrag? Meer onderstuur, gevolgd door overstuur?
Ben wel benieuwd
Ben wel benieuwd

Ik begin dat wel te denken. Er zit helemaal geen vering meer in, voor niet en achter ook niet. Ik ga een achteras van een gtt eronder maken met minder verlaging en ook de schokdempers(koni geel) van mijn gtt. Staat tie wat hoger op z'n poten. Er is niet mee te rijden zo op de openbare wegJochem de Haas schreef:Jazeker ..en als ie dan ook nog op de standaard veren staat ( wat ik niet verwacht ) dan is het helemaal feest

Veel meer onderstuur dan een gtt. En het vervolg wil ik niet plots meemakentutuur schreef:In welk opzicht veranderd het stuurgedrag? Meer onderstuur, gevolgd door overstuur?
Ben wel benieuwd
Kwam er vanmiddag achter dat de 16v een mooi rookgordijn weglegt als ik plots van het gas ga. Waar kan dit aan liggen? Versleten zuigerveren? Heb ook maar gelijk het oliepeil gecheckt en daar was al best wat uit. Heb er bijna 1 liter bij gegooit.
Bij gas los dan zijn meestal de klepseals aan hun eind
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Altijd de klepseals bij de F7P/R motoren, komt veel voor.. 9 van de 10 F7P motoren hebben dat.
Ik rijd al een jaar of 6 met rotte klepseals, doet ie het prima om.. je moet alleen je oliepijl even in de gaten houden

Ik rijd al een jaar of 6 met rotte klepseals, doet ie het prima om.. je moet alleen je oliepijl even in de gaten houden

Idd ff het olipeil goed in de gaten houden. Net weer eventjes een stukkie gereden. Rijd toch wel lekker zo'n 16v maar heb wel het idee dat na de 6000-6500 de fut er wel uit is. Toch nog een Q7 wat zitten pestenRonald1916V schreef:Altijd de klepseals bij de F7P/R motoren, komt veel voor.. 9 van de 10 F7P motoren hebben dat.![]()
Ik rijd al een jaar of 6 met rotte klepseals, doet ie het prima om.. je moet alleen je oliepijl even in de gaten houden


-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kan je niet net zo makkelijk een clio tank overhangen?GerryTT schreef: Past een benzinepomp van een Clio in een tank van een 5? Mijn benzinepomp maakt een t@ring geweld en de ontluchting van mijn tank is verstopt denk ik. Kreeg de benzine dop er bijna niet af
zal eens kijken of ik zo veel verschillen kan ontdekken in de 5 en clio tank die ik hier nog heb liggen.

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
action olie 10w40 in de aanbiedingsweken 4 liter voor € 5,69.Vos schreef:?Merijn schreef:Action-olie to the rescue!
normale prijs is € 7,90 ofzo.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ziet er allemaal weer goed uit Gerry!
Ben benieuwd naar het resultaat strakjes
Ben benieuwd naar het resultaat strakjes

"Le creature de vette shit"
Vandaag het blok erin gelepelt en de aandrijfassen gemonteerd. Heb de Clio Cup assen gepakt en deze lijken lang genoeg te zijn. Heb een gat geboord in het Clio subframe voor de motorsteun die aan de versnellinsbak vastzit. Omdat ik een Clio subframe heb past de radiateur die ik heb laten maken niet omdat ik deze met een gtt subframe heb opgemeten
. Hier gaan we dus maar weer een andere voor laten maken. Gelijk maar eens kijken ofdat die onderste aansluiting niet wat anders kan zodat die waterslang niet zo langs het oliefilter kronkelt.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/035.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/033.jpg[/img]
Carterventilatie wil ik weer origineel terugmaken met een klein filtertje en ik wil ook iets tussen het in- en uitlaat spruitstuk maken om de warmte van het uitlaatspruitstuk bij het inlaatspruitstuk weg te houden. Misschien toch maar het spaghetti geval inwrappen.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/035.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/033.jpg[/img]
Carterventilatie wil ik weer origineel terugmaken met een klein filtertje en ik wil ook iets tussen het in- en uitlaat spruitstuk maken om de warmte van het uitlaatspruitstuk bij het inlaatspruitstuk weg te houden. Misschien toch maar het spaghetti geval inwrappen.
wow pure porn!
advies maak er maar een extra carterventilatie pijpje bij.
zeker als je op hogere druk wil gaan rijden.
dit voorkomt roken uit mijn eigen ervaring 5gtt 150 wielpk en oa Bart met zijn gtti 190 wielpks.
verder gewoon super laat jeroen zijn handjes dit maar afmaken en je zal versteld staan!

advies maak er maar een extra carterventilatie pijpje bij.
zeker als je op hogere druk wil gaan rijden.
dit voorkomt roken uit mijn eigen ervaring 5gtt 150 wielpk en oa Bart met zijn gtti 190 wielpks.
verder gewoon super laat jeroen zijn handjes dit maar afmaken en je zal versteld staan!

Waar heb je die radiateur laten maken"???GerryTT schreef:Is idd jammer maar de volgende krijgt dezelfde oppervlakte en dikte dus ik ga er niet op achteruit hopelijk. Achja, eigen stomme fout.Allartino schreef:da's 'n flinke radiateur zeg![]()
zonde dat ie niet past
Ziet er goed uit man 
Ben erg benieuwd naar het resultaat!

Ben erg benieuwd naar het resultaat!
"Le creature de vette shit"
Super gaaf wel Gerry! Veel injectievergelijkingsmateriaal hier komend jaar 

Bedankt voor de reacties. Ben er zelf ook heel content mee. Dit is precies zoals ik het wil hebben en het gaat nog veel leuker worden hopelijk. En ook IK ben benieuwd naar het resultaat straks
@Jankees http://www.oranjeboom-radiateuren.nl/. Hier heb ik hem laten maken. 2 wat oudere mannen in een schuurtje

@Jankees http://www.oranjeboom-radiateuren.nl/. Hier heb ik hem laten maken. 2 wat oudere mannen in een schuurtje

Vandaag het blok er maar weer eens uitgehaald, was weer lang geleden
Wilde het eerst met de sachs koppeling gaan proberen maar toen hier een sinterplaat koppeling werd aangeboden heb ik toch maar besloten om die erop te maken. Ook ga ik het uitlaatspruitstuk inpakken want dat zit bijna tegen het inlaatspruitstuk aan. Bij de witte 5 kan ik de stab stang tussen de veerpoten niet vastpakken na een stukje toeren en die zit een heel stuk verder van de uitlaat vandaan. Wide er eerst een hitteschild tussen maken maar denk dat dit beter/makkelijker is. Mocht die heatwrap niet afdoende zijn kan ik dat alsnog doen.
Ook wil ik proberen om de dynamo aan de andere kant van het blok te maken. Ben al wat aan het passen geweest en zo iets moet het ongeveer gaan worden.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... Afb037.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... Afb038.jpg[/img]

Ook wil ik proberen om de dynamo aan de andere kant van het blok te maken. Ben al wat aan het passen geweest en zo iets moet het ongeveer gaan worden.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... Afb037.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... Afb038.jpg[/img]
inlaatspruitstuk polijsten kan ook een heel stuk helpen, hoe glimmender hoe meer warmte die afstoot
wat is die schijf op je pouli? voor afstelling of een andere tps sensor ofzo?
edit: ben je niet bang dat de dynamo gaat verbranden zo?

wat is die schijf op je pouli? voor afstelling of een andere tps sensor ofzo?
edit: ben je niet bang dat de dynamo gaat verbranden zo?
Heb idd weinig ruimte bij de waterpomp voor de riem, maar er moet nog wel een spanrol tussen.
[img]http://i147.photobucket.com/albums/r307 ... 0_2053.jpg[/img]
Hoeveel speling zou ik nodig hebben?
[img]http://i147.photobucket.com/albums/r307 ... 0_2053.jpg[/img]
Hoeveel speling zou ik nodig hebben?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja he, ga hem polijsten, alsof dat zoveel helpttutuur schreef:inlaatspruitstuk polijsten kan ook een heel stuk helpen, hoe glimmender hoe meer warmte die afstoot![]()
wat is die schijf op je pouli? voor afstelling of een andere tps sensor ofzo?
edit: ben je niet bang dat de dynamo gaat verbranden zo?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
waarom worden wielrenners na het fietsen in flinke zon dan in alu folie gerold? om mee warmte op te nemen zeker 

Het gaat hier om warmtegeleiding en in mindere mate om warmtestraling. En dat wikkelen zal niet heel veel helpen.
Overigens snap ik je voorbeeld nu niet, dan bekrachtig je toch juist wat Gerry wil?
Maar maak je niet druk, zelfs een warm spruitstuk warmt je lucht niet gauw op, overdracht op de lucht is vrij slecht binnenin (klein oppervlak) en de lucht gaat er best hard doorheen
Overigens snap ik je voorbeeld nu niet, dan bekrachtig je toch juist wat Gerry wil?

Maar maak je niet druk, zelfs een warm spruitstuk warmt je lucht niet gauw op, overdracht op de lucht is vrij slecht binnenin (klein oppervlak) en de lucht gaat er best hard doorheen
