Ik kreeg vandaag de nieuwe kleppenmotor binnen van een sloperij. Meteen gemonteerd en guess what, de blower doet het weer. De kachelweerstand was dus niet stuk! Waarschijnlijk stonden de tandwielen van de kleppen in een bepaalde stand dat de blower niet aan gaat. Als je de Climate Control aanzet, dan gaan eerst de tandwielen draaien en dan springt de blower aan.. Alles werkt nu weer perfect!
Dus binnenkort een kachelweerstand op RTC Markt. .
Allartino schreef:17" of 18"? die dingen zijn toch 16"?
er staat 'n set op MP waarvan er 2 beschdigd zijn, zijn wel Antraciet.
Zijn al een keer voorbijgekomen volgens mij
Origineel is 16" inderdaad. Hetzelfde model velg is op de Mégane II phase1 RS geleverd in 17 of 18".
Ik wil gewoon mijn huidige in antraciet hebben. In Arnhem staan er wat te koop inderdaad, maar die hebben grindbak schade. Dan kan ik beter mijn huidige strak maken en antraciet poedercoaten.
Nieuw kosten de velgen inmiddels ruim 200 euro bij Renault.
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Die grindbakschade lijkt me wel mee te vallen.
Maar poedercoaten is dus niet echt 'n optie als je de naafdeksels niet mee kan coaten. Ga je die apart spuiten dan krijg je toch altijd kleurverschil...
Allartino schreef:Die grindbakschade lijkt me wel mee te vallen.
Maar poedercoaten is dus niet echt 'n optie als je de naafdeksels niet mee kan coaten. Ga je die apart spuiten dan krijg je toch altijd kleurverschil...
klopt, naafkapjes moet je ff spuiten, bij kleine naafkapjes niet zo een probleem maar bij die rs dingen met megadoppen is het wat minder..
ik heb zelf ook antrachiet, na 2 dagen was er een steentje tegen aan gekomen,
wat denk je? meteen lak eraf gebladerd.
als het erger word, laat ik ze coaten.
jammer dat renault ze niet meteen heeft gecoat
Ik heb nou weer een raar probleem met me versnellingsbak, als die in ze vrij staat en douw m naar links is de pook heel losjes maar als ik m naar rechts douw is die gewoon nog stug. Ik heb al wat na gevraagt en het kan zo zijn dat het veertje wat de pook terug duwt kapot is gegaan of los is gekomen. Komt iemand dit bekend voor? Voor de rest schakelt die prima.
Aan de onderkant van de bak zit inderdaad een veer (kan ook dat die veer dichter bij de pook zit, ook aan de onderzijde van de auto, met de andere kant bevestigd aan de bodemplaat) die kapot kan zijn, of los geschoten.
Is weinig werk om te vervangen.
Allartino schreef:Poedercoaten kan er ook echt wel heel netjes uitzien hoor! ook hoogglans, en 't is wel veel sterker.
Het is niet sterker, het is harder. Hierdoor heb je alleen maar meer last van emaille effect .
ik heb zelf ook antrachiet, na 2 dagen was er een steentje tegen aan gekomen,
wat denk je? meteen lak eraf gebladerd.
als het erger word, laat ik ze coaten.
jammer dat renault ze niet meteen heeft gecoat
volgens mij gaan we te diep in op zaken die niet in dit topic horen
spuiten geeft wel 'n dunnere laag denk ik, maar ik weet toch vrijwel zeker dat poedercoat 'n steentje eerder overleeft
Ik heb ooit gepoedercoate Compomotive velgen gehad waar een steentje of iets dergelijks tegenaan was gekomen, de lak was er gewoon afgesprongen.
Ik zou zeggen dat poedercoating op zich wel sterk is, maar ook hard waardoor de poedercoating eerder eraf zal springen dan bij een gespoten velg.