leeroy's 5 gtt combat; Verkocht

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

GerryTT schreef:kost best veel zo'n gt :(
Dat doe je zelf :beer:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

DennisT schreef:
GerryTT schreef:kost best veel zo'n gt :(
Dat doe je zelf :beer:
Kweet het. Stel hoge eisen en het moet wel Gerry-proof zijn natuurlijk :D
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hee leuke spruitstukkie! Ook een Raceland zie ik. Alleen ik had hem voor 60eu goedkoper uit duitsland. Maargoed ik heb geen garantie en jij wel denk ik :)

De MBE-Pro300 spint bij mij indd een stuk sneller op dan met het standaard spruitstukkie! En sja vermogenswinst.... de 10-15pk volgens k-tec kan je wel vergeten. Is zal heus iets winst geven maar denderend zal het niet. Precies zoals de vorige eigenaar van mijn nieuwe blok al zegt: "iedere beetje helpen".

Ik vind ook dat het motortje hierdoor wat beter loopt. Ietsjes minder dat onregelmatige. En het geluid is geweldig! Vooral bij de 6000 toeren haha.

Succes met de montage Leeroy! Want dat is een GEPRIEGEL! Als je het voor elkaar hebt kan je zo door voor gynaecoloog :p
"Le creature de vette shit"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@jackson, bij hoeveel toeren spint zo'n 300 nu op dan? en op volle druk (1,5 bar?)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Mijn ervaring is dat het idd niet zoveel uitmaakt of er nu zo'n spaghetti ding opzit of een originele. Net wat Jo al zegt, deze scheuren nog eerder... :(

Maarja het ziet er wel bling uit.... :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Naar mijn mening begint ie net zo snel met spinnen als een standaard turbo. Alleen duurt het een stuk langer voordat hij op volle druk is. Bij mij is ie rond de 4000 op volle druk (1.1bar). Op de 1.5bar heb ik hem nog nooit gehad. Ik weet niet zo goed tot hoever dit mogelijk is... Ik hou het liever heel.
"Le creature de vette shit"
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

zo vandaag die H**rige spruitstuk erop gezet :lol: wat een klus is dat zeg :( ik snap nou waarom ze spaghetti heten want je hebt er spaghetti vingers voor nodig om dat ding erop te krijgen.. (0) maar hij zit erop en het rijdt nu niet zo schrikbarend beter, turbo spoelt ietsjes eerder op en het rijdt naar mijn idee iets soepeler maar zeker geen 10% extra :lol: en ik ga er daarvoor niet mee terug want dat ding ga ik er ook niet meer af halen :lol: (0) ik heb verder het kopppelingspedaal vervangen maar hij koppelt nog steeds niet goed hoe warmer hij is hoe slechter hij ontkoppelt zie ik nog iets over het hoofd met dat pedaal? anders wordt het een nieuwe plaat met drukgroep enz heb ik al liggen van k-tec. ik heb ook mijn pipercross inductie kit van de williams erop gezet aangezien die toch throttle bodies krijgt heeft die deze niet meer nodig.
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00325.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00329.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00326.jpg[/img]

[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00327.jpg[/img]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Geen hitteschild om de startmotor? :)

En zo te zien is zijn de extra beugels om je downpipe vast te houden ook weg... :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Roy schreef:Geen hitteschild om de startmotor? :)

En zo te zien is zijn de extra beugels om je downpipe vast te houden ook weg... :wink:
De uitlaat hangt grotendeels aan de turbine. Zou er toch die twee beugels opmaken aangezien je de steun op het blok niet kunt gebruiken.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

GerryTT schreef: De uitlaat hangt grotendeels aan de turbine. Zou er toch die twee beugels opmaken aangezien je de steun op het blok niet kunt gebruiken.
2 beugels? help is even.
de ene zit van het uitlaatspruitstuk naar de onderstesteun van de downpipe.
en dan heb je die 3-hoeksteun onder de turbo.
welke is er nog meer dan? :(
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Die driehoeksteun bestaat uit 2 delen :wink: Dat bedoelde ik er iig mee
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

GerryTT schreef:Die driehoeksteun bestaat uit 2 delen :wink: Dat bedoelde ik er iig mee
Dacht al, mis ik nu weer een steun? :smile:
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

Roy schreef:Geen hitteschild om de startmotor? :)

En zo te zien is zijn de extra beugels om je downpipe vast te houden ook weg... :wink:
nee, en nee :~ het zat er ook niet op, dus viel niet echt iets aan te doen op dit moment downpipe is volgensmij door de vorige eigenaar gemaakt weet niet of die steun daar op zou passen? zowel dan effe kijken waar ik er een vandaan kan halen
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als de originele niet past is het wel aan te raden een andere steun te maken. Nu hangt alles aan de turbo. :-(
5 GT Turbo '88 GT5
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

leeroy schreef:
Roy schreef:Geen hitteschild om de startmotor? :)

En zo te zien is zijn de extra beugels om je downpipe vast te houden ook weg... :wink:
nee, en nee :~ het zat er ook niet op, dus viel niet echt iets aan te doen op dit moment downpipe is volgensmij door de vorige eigenaar gemaakt weet niet of die steun daar op zou passen? zowel dan effe kijken waar ik er een vandaan kan halen
Die driehoeksteun voor je elbow zou nog wel moeten passen. Die steun je af op je versnellingsbak.
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00325.jpg[/img]

Die steun voor je downpipe zit wel aan je blok maar omdat er geen flens aan je downpipe zit gaat dit niet lukken denk ik
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

driehoeksteun? heb je daar een :foto: van dan weet ik waar ik naar moet zoeken heb namelijk geen flauw idee hoe dat ding zit :~
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Haha.. Leuk hea die spruitstuk monteren. Geloof me, ik kan het weten.
Nu mn nieuwe blok op die motorblok bok hangt kan je er ineens een stuk makkelijker bij. En daarom ook net even mn hitteband eromheen gewikkeld. Alsnog een flink gepriegel maar het zit: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 59#2163259
"Le creature de vette shit"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /007-1.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /006-1.jpg[/img]

Kon ff geen betere fotoos maken. Een hoekijzer zit op je elbow en een driehoek op je versnellingsbak. Het hoekijzer en driehoek zitten aan elkaar met twee bouten.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm ik was ook al eens opzoek naar dat beugeltje. Geen id of dit nog op gaat met een MBE-Pro300.

Maar bied dit nou echt meerwaarde?
"Le creature de vette shit"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Jackson schreef:Hmm ik was ook al eens opzoek naar dat beugeltje. Geen id of dit nog op gaat met een MBE-Pro300.

Maar bied dit nou echt meerwaarde?
Met deze en die steun bij je downpipe vang je het gewicht op van je uitlaat. Die is pas bij je einddemper weer opgehangen. Al het gewicht van je uitlaat hangt zonder steunen aan je elbow/ turbine zijde van je turbo. Ik heb ze er op zitten. Tijdens het rijden wil je uitlaat nogal bewegen denk ik.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bijna goed Gerry. de turbo steunt nu alleen op het spruitstuk. Op den lange duur gaat die daardoor STUK. dus turbo afsteunen. de uitlaat hoort aan de onderste 3hoek steun (die je duidelijk ziet zitten op de foto's met een halve cirkel er uit)(die met een stang onder het spruitstuk gesteunt zit)
vast te zitten. dan hangt/steunt de gehele uitlaat daar aan.
(Y) mooi project dit
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm ok, Dan moet ik dit beugeltje ook maar eens monteren.
Volgens mij zag ik deze in de artikel database staan op 5gt.nl.
Dan bestel ik deze wel ff nieuw :)

Edit; R60 01 004 991 - Steun turbo - €35,15
"Le creature de vette shit"
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Niet bestellen, gewoon zelf maken.

Prijs is veel te hoog, en ding is van RVS, en ding scheurt daardoor regelmatig (op de foto hier lijkt ie ook wel gescheurd onderaan...).

Gewoon een stuk pb-staal pakken en gaan zagen/vijlen.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Dat zal wel moeten denk ik.
Geen id of het standaard beugeltje ook past met een MBE-Pro300..
"Le creature de vette shit"
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

5 GT Turbo '88 GT5
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

nou vandaag weer wat aan de gtt gewerkt, vandaag heb ik alle oude audio kabels verwijdert en verder alle kabels die los lagen was alleen iets erger als verwacht vooral bij de radio daarachter stikt het van de gesplitste kabels met tape en kroonsteentjes enz zag ook waarom mijn kachelpaneel het niet deed, zitten geen staalkabels aan dus dan doen die draaiknoppen niet veel he :~ :lol: verder eens met de monteur van de hobby garage overlegd over de koppeling en volgens hem ook hoogst waarschijnlijk de drukgroep versleten nu heb ik gezocht hier op het forum maar kon niet echt iets vinden over hoe het blok er ongeveer uit moet dingen waar je op moet letten enz mensen nog tips? en als ie er toch uit ligt dan kan ik ook mooi die steun doen enz. verder heb ik denk ik een vacuum probleem want bij het remmen slaat ie nu af :~ ik heb een klein vacuum slangetje vervangen die ook op de rembekrachtiger zit ik denk dat deze wat te klein is oid dus morgen maar weer eens een andere maat opzetten (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

blok en bak er geheel effe uithalen
is te doen in 2 uur
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Het kan ook de stationair sproeier van je carburateur zijn. Ik heb/had hetzelfde probleem :D
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

zoo vandaag de auto opgehaald na een winterslaap bij de schoonfamilie, om hem morgen meteen weer weg te brengen :D morgen gaat ie naar vdbworks om daar wat hardnodig onderhoud te laten doen, zodat ik zelf lekker op vakantie kan :lol: . evt wordt daar nog wat extra dingen gedaan maar dat moet ik nog even kijken. ik heb avast wel wat dingen op de kop getikt, namelijk een nieuwe kabelboom aangezien de ouwe echt een drama is zo'n beetje alle kabels zijn wel met amp stekkers enz gesplit. en met de clio in het achterhoofd kreeg ik daar een beetje de kriebels van dus zodoende. ook wat metertjes en nieuwe pedaaltjes (oog wil ook wat :smile: ) :foto: volgen nog
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ja dus ;) Moet je morgen nog iemand hebben om je naar huis te brengen? :beer:
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ja heb hem idd al van stal was weer blij hem te zien en er nu wat te van gaan maken, en heb al een ritje terug in de 206cc :p
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

nou het is hier even stil geweest dus zal weer een kleine update houden.
de auto heeft een tijd bij vdbworks gestaan voor het een en ander.
o.a
-koppeling vervangen (incl drukgroep+lager)
-aandrijfas lv vervangen
-turbo steun laten maken
-kop gereviseerd
-high temp klephoedjes
-versterkte kopbouten en koppaking
-2 nieuwe gaz schokbrekers (ouwe was 1 kapot)
-vloeistoffen allemaal ververst
-aquamist waterinjectie ingebouwd.

verder heb ik zelf;
-ander green luchtfilter (ouwe was deels gesmolten)
-nieuwe kabelboom dashboard
-nieuwe meters erin gezet (turbo druk, olietemp)
-de auto eens gewassen en gepoetst met de welbekende klei etc.

helaas is er nog steeds zat te doen , de laatste tijd start hij soms niet alleen een klik na een paark eer de sleutel heen en weer start ie dan weer wel dus ik denk de startmotor defect. dus die ook maar vervangen.
en nog een hoop klein spul maar dat volgt. voor nu rijdt hij iig weer goed turbo druk staat nu op een bar en dat is nu wel even meer als voldoende misschien een ander remmensetje erop want die er nu op zitten ben ik niet zo heel happy mee maar eerst de startmotor enz. uiteraard nog wat :foto:

[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... 8-1642.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... 8-1642.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... 8-1642.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... 8-1641.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... 8-1745.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... 8-1745.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... 8-1744.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

grote kans dat het stekkertje op je startmotorrelais brak is. ff dat kabeltje eraf, schoonmaken en stekkertje iets beter samen knijpen en dat startprobleem is gefixt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

is dat het kleine amp stekkertje op de startmotor? want die heb ik al vastgezet pasgeleden, zou het niet moeten zijn maar kan er een nieuwe opzetten om het uit te sluiten. er zit ook geen hitteschild op de startmotor, had begrepen dat dat wel erg belangrijk is.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

En? Werkt het? Waterinjectie?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Plaats reactie