De gele Megane III RS250 Renault Nederland Persauto.
Wat rijdt dat bruut zeg ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GJ schreef:Hij heeft even een rondje meegereden mijn de mijne en gaat hem binnenkort dus ook laten chippen
Heeft er al wel een dumpvalve op.
Scheelt dat echt veel, dat chippen? Krijg je dat dan nog wel een beetje op de weg?
En stomme vraag wellicht, maar wordt ie sneller van een dumpvalve, of is het vooral leuk?!
Vanochtend op de A2 richting Amsterdam bij afslag Oudekerk a/d Amstel, een oranje-bruine Mégane RS. Kenteken 84-KKD-3. Auto is net nieuw (januari), zat een "zakenman" in. .
GJ schreef:Hij heeft even een rondje meegereden mijn de mijne en gaat hem binnenkort dus ook laten chippen
Scheelt dat echt veel, dat chippen? Krijg je dat dan nog wel een beetje op de weg?
En stomme vraag wellicht, maar wordt ie sneller van een dumpvalve, of is het vooral leuk?!
chippen scheelt wel watkoppel maar volgens mij niet zo heel veel topvermogen...
dumpvalve werkt vooral bij overschakelen dat de turbo nog op snelheid is, of het voelbaar is is de vraag maar het klinkt ook leuk
CySt schreef:Vanochtend op de A2 richting Amsterdam bij afslag Oudekerk a/d Amstel, een oranje-bruine Mégane RS. Kenteken 84-KKD-3. Auto is net nieuw (januari), zat een "zakenman" in. .
is geen rs is een 2.0 Tmet 180 pk en waarschijnlijk met het look al like spoilerkitje
chippen scheelt wel watkoppel maar volgens mij niet zo heel veel topvermogen...
dumpvalve werkt vooral bij overschakelen dat de turbo nog op snelheid is, of het voelbaar is is de vraag maar het klinkt ook leuk
Het chippen merk je, vind ik en volgens mij Tim ook, erg goed.
Je hebt gewoon veel eerder meer vermogen en ook veel meer koppel.
Hier een uitdraai van die van mij. Maar zoals je ook kunt zien had die van mij al aardig wat vermogen
[img]http://www.qingbai.nl/gj/renaultforum/2 ... r26-gj.gif[/img]
De dumpvalve is idd eigenlijk bijna alleen voor het heerlijke geluid
dat laatste is onzin. Een dumpvalve zorgt er voor dat dat bij gaslos de turbo minder afremt. Dat werkt standaard vaak ook zo met een DV maar die hoor je (bijna) niet door de constructie ervan.
Je zegt dat mijn zin over dat de dump valve bijna alleen voor het geluid onzin is.
Bij een Megane RS zit al een recirculerende klep. Deze doet dacht ik hetzelfde werk als een dump valve. Athans, zo heb ik het me laten vertellen.
Laatst gewijzigd door GJ op di 20 apr 2010 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Dumpvalve in Closed Loop opsteling bedoelt ie waarschijnlijk, die werkt nagenoeg hetzelfde inderdaad alleen blaast ie niet af in de buitenlucht maar verdwijnt het weer ergens waar geen daglicht is
je snapt het nog niet. Een closed loop is OOK een dumpvalve, maar dan een andere constructie. En die dingen zijn dus NIET voor het geluid. Dat veel mensen een open versie monteren voor het geluid is een ander verhaal.
Right
Egon = DV-NV-99 meen ik, die zie je niet staan als je het niet weet vanaf de weg
Ik spot hem bijna dagelijks overigens
alexs schreef:
-jacco- schreef:Nieuwegein vandaag:
64-RD-NS Clio RS
51-KJP-6 Meg RS
DL-XZ-27 Kliko 16V
Waar allemaal? Kom er regelmatig, spot daar nooit wat.. behalve die willy, die kom ik overal tegen.
Clio RS: Drenthehaven/Groningenhaven, die hoek
Meg RS: Athlon-> Zeelandhaven 3-5 (zichtbaar vanaf structuurbaan)
Kliko: Kwikkwekkwakfit -> Zeelandhaven 3-A (zichtbaar vanaf structuurbaan)
Wilma schreef:Gistermiddag ( Posted: 14 Jul 2005 12:19 ) bij het strand van Hoek van Holland een blauwe Clio 16V met kenteken 67-DH-PN
Geen RTC kenmerken, nu wel in bezit van strooisticker
Afgelopen woensdag zien rijden in de beginnende file bij Woerden
-jacco- schreef:
Uitgerekend dat bedrijven terrein ben ik regelmatig te vinden.
Die RS heb ik ook zien rijden Jacco. Een blauwe zoals Adinsx. Reed richting het gemeentehuis vanmiddag.
Vanochtend op de A16 net na de Brienenoordbrug rond 09:00 (hij pakte daarna de A20 richting Hoek van Holland): Blauwe Megane RS F1 46-TN-TK (staat al in het register)
-jacco- schreef:
Uitgerekend dat bedrijven terrein ben ik regelmatig te vinden.
Eerst een bak koffie nemen voor je gaat rijden en ogen goed open houden
Arco Straver schreef:Die RS heb ik ook zien rijden Jacco. Een blauwe zoals Adinsx. Reed richting het gemeentehuis vanmiddag.