Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tom schreef:ik denk gewoon een beetje geduld. Van de week nog even een paar keer warm trappen en dan zou het toch weg moeten gaan denk ik.
Doen we die 15 ronden Ring maar, mischien de toertocht er even aan toevoegen.. :p

Heb er verder nog niet akelig veel mee gereden, APK is er ook vanaf inmiddels en ik kom meestal politie tegen als ik 4x m'n eigen prive-circuit over blaas een paar honderd meter verderop.. :D

Van de week eerst maar is APK regelen...
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Tom
Moderator
Car: MB

"Spray it in your eyes and you will be instantly blinded (with considerable discomfort). Immediate prolonged rinse with cold water should restore your vision in about 20 minutes, but your itchy eyes will be bloodshot for a week. Wear full coverage goggles when using this stuff. " :lol: :lol:

En dat voor remmenreiniger |:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

Het klinkt ook net of ie het getest heeft :lol:
Ronald1916V

Tom schreef:"Spray it in your eyes and you will be instantly blinded (with considerable discomfort). Immediate prolonged rinse with cold water should restore your vision in about 20 minutes, but your itchy eyes will be bloodshot for a week. Wear full coverage goggles when using this stuff. " :lol: :lol:

En dat voor remmenreiniger |:
Ik wou net zeggen, heb afgelopen week een heel traytje remmenreiniger er doorheen gejast om het blok enzo een beetje op te poetsen en al omliggende delen weer olievrij te krijgen.. weinig last gehad. :p

Heb 't wel eens in m'n ogen gekregen, da's niet heel fijn. :D
Tom
Moderator

Wie spuit er nou ook in zijn eigen ogen (0)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

:lol: :lol: god god we zijn weer op niveau
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Alpine
Contacteer:

Ronald1916V schreef: Die oplossing is al weggestreept...
Iemand ?
Menno heeft me ooit getipt dat een scheutje Cola zou helpen.
Had achteraf toen de keerring lek dus het hielp maar even.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Steven(stk)

Ronald1916V schreef:
Xabre schreef:eeuh nieuwe koppeling :p
Die oplossing is al weggestreept...

Iemand ?

stiekem toch de koppeling vervangen ? ,
heb het ook gehad met de originele gte bak , Je kon een tijdje prima rijden en net als je lekker op gang was slipte de koppeling weer door. Je krijgt er spijt van ;)
Tom
Moderator

dit blok moet er toch weer uit voor de 2.0 dus ik zou nou die koppeling effe laten zitten.
tutuur
Clubsponsor

Plaat in een bak koud ontvetter leggen, dan ben je er zo vanaf (Y)
Riël
Über-Spammer

Ja als je m er toch uit hebt zou ik hem ook wegmieteren :)
Ronald1916V

Steven(stk) schreef:
Ronald1916V schreef:
Xabre schreef:eeuh nieuwe koppeling :p
Die oplossing is al weggestreept...

Iemand ?
stiekem toch de koppeling vervangen ? ,
heb het ook gehad met de originele gte bak , Je kon een tijdje prima rijden en net als je lekker op gang was slipte de koppeling weer door. Je krijgt er spijt van ;)
Ik kan er wel probleemloos mee naar 7000 RPM.. alleen als ik 'm even lekker doorram naar de volgende versnelling slipt ie door.. bij even gas los en weer op het gas gaat ie wel weer prima..

Heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, neem wel een fles cola mee naar de Ring. :p

tutuur schreef:Plaat in een bak koud ontvetter leggen, dan ben je er zo vanaf (Y)
Heb 'm dus al helemaal schoongemaakt met van alles en nog wat.. ding was gewoon ruw en leek brandschoon.. maargoed, als die meuk er eenmaal in zit.. er is waarschijnlijk ook wel een liter of 3 bakolie overheen gegaan..

Tom schreef:dit blok moet er toch weer uit voor de 2.0 dus ik zou nou die koppeling effe laten zitten.
Daarom, ding moest gewoon even klaar voor het Ringweekend.. veel meer tijd heb ik ook niet meer, morgen beginnen aan de Clio van Tim..

Hij is gewoon prima rijdbaar verder, dus ik ga het gewoon proberen.. kan me nietvoorstellen dat het erger kan worden..
-Ray-
Contacteer:

whehe overal wordt nog druk gehobbied aan die ouwe meuk :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Niet lachen, dadelijk sta jij vlak voor het vertrek met een kapotte BDP sensor ofzo :p Je zou niet de eerste zijn die dat gebeurd :wink: :~
-Ray-
Contacteer:

*klopt af*

ik heb ook nog 3 dagen om de puntjes op de i te zetten, ben ook nog niet klaar ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Ronald1916V

Busje van de postbode kwam eindelijk langs, op de valreep dus nog even 2x Toyo R888 semi-slicks binnen gekregen.. :worship: Die oude konden echt even "net-niet" meer. :p

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 18-560.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Vette shit! :D
Haas
Car: Megane RS

dikke handel baas! :evil:
Ronald1916V

APK Vervaldatum 22-04-2011
:D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

afgemeld om 16:58 zeker :P

Hoeveel km hebben die ander nu gereden??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
edjeRS-2001

goed bezig ronald (Y)
Ronald1916V

Wouter de Wit schreef:afgemeld om 16:58 zeker :P

Hoeveel km hebben die ander nu gereden??
Die ander ? welke ander..

Ik heb er nu net 250km mee gereden sinds dat de hele handel er uit is geweest...

Zitten nog wel wat puntjes aan, zit een vreemde trilling in bij een bocht naar rechts, heb dat eerder gehad en toen was het de achterste motorsteun.. morgen maar eens kijken..

Koppeling wordt steeds beter, kan nu gewoon van 1 t/m 5e versnelling nu plankgas zonder dat ie doorslipt... :worship:
Allartino

dus de cola heeft geholpen?
5GTT & clio II 1.6 16v
Ronald1916V

Allartino schreef:dus de cola heeft geholpen?
Ja, dat heeft wel behoorlijk geholpen inderdaad.. :)
Ronald1916V

Zo, weer even verder met de 19 16V.. bij de APK bleek er (weer) een scheur in de uitgang van de middendemper te zitten dus die heb ik maar even gelast en er meteen een versteviging overheen gelast.. is niet de eerste keer dat ie gescheurd is namelijk..

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 01-830.jpg[/img]

Bij de einddemper ook nog wat gaatjes dichtgelast maargoed.. da's een beetje een aflopende zaak en moet toch eens wat anders onder, tot zover moet die nog wel even een rondje of 15 Ring aankomend weekend overleven. :p

Vanavond nog even kijken waarom ie zo raar trilt bij een bocht naar rechts, en hij lekt weer op die vervloekte linker aandrijfas aansluiting op de bak, ook maar weer even loshalen..

Verder nog even de semi-slicks er onder en de Carbon Lorraine RC6 blokken er weer tussen...
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

En die Ronald gaat maar door, respect hoor :worship:
Anything worth doing is worth doing right!.
Martijn Kool

Roald schreef:En die Ronald gaat maar door, respect hoor :worship:
respect? de meesten werken 40 uur per week, hoeveel draait hij er? ik bedoel maar :p

ding had al 3x klaar kunnen zijn man :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Martijn Kool schreef:
Roald schreef:En die Ronald gaat maar door, respect hoor :worship:
respect? de meesten werken 40 uur per week, hoeveel draait hij er? ik bedoel maar :p

ding had al 3x klaar kunnen zijn man :P
Dan nog hij doet het wel even, ik werk 40 uur p/w en na 4 jaar heb ik m'n Honda MT-5 nog steeds niet in elkaar gezet :P
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V

Zo, vanavond de laatste dingen gedaan aan de 19, de uitlaat er weer onder gezet, de semi-slicks er onder en de CL RC6 remblokken er weer tussen.

Paar keer even flink op z'n kloten gegeven, koelvloeistoflekje gevonden.. slangklemmetje wat strakker gezet, beetje olie bijgevuld.. nog even een rondje zitten blazen en toen leek het wel prima...

Morgen @ Ring (Y) :)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

geniet ervan! (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Ronald1916V

Zo.. even een update hier..

Zoals sommigen gehoord/gelezen/gezien hebben is mijn Ring-weekend nogal van korte duur geweest na al die moeite om 'm op tijd klaar te krijgen voor het mooiste RTC-weekend van het jaar, na nog geen 1,5e ronde brande m'n dynamo af en kwam ik stil te staan..

Dit is de laatste foto die gemaakt is... daar was de accu al bijna leeg aan de koplampen te zien.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 93-810.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 08-850.jpg[/img]

Gevolg, €215,12 afsleepkosten en nog waarschijnlijk 100 euro voor manuren voor de Ring. en uiteraard een auto die niet meer rijdbaar was, ik had dacht ik alles wel bij me om een 19 16V midden op straat uit elkaar te draaien en weer in elkaar te zetten behalve een dynamo dus dat feest ging niet echt door..

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 82-770.jpg[/img]

Kortom, auto laten staan en vandaag die kant maar eens opgereden met een nieuwe dynamo, half uurtje gesleuteld.. motor gestart en jahoor.. de accu laad weer op..

Ik had de hele week al gezegt dat ik de Ring er niet meer mee op zou gaan die dag omdat ik er een beetje klaar mee was zo en omdat ik de motor ook niet meer zo vertrouwde omdat ie de laatste weken meer olie verbruikte dan benzine..

Maargoed, dan sta je daar met je 19 16V met kooi en Ringsticker.. met een 15rondenkaart in het deurvak en de helm onder je armen.. Kortom, toch de Ring maar even op en een ronde gereden al ging dat voor geen meter, ik vertrouw de motor dus niet echt meer dus gewoon even rustig wat lijnen gereden, enkel bij Kesselchen omhoog nog even tot de 7000 RPM doorgerost maar hij begint hoog in toeren af en toe heftig blauw te roken.. de carterventilatie zit ook continue vol met olie incl. de inlaat dus waarschijnlijk spuugt ie steeds liters olie door de carterventilatie weg door de hoge carterdruk van de gare zuigerveren... :worship:

Uiteindelijk bij Guilia een Pizza gescoord, bij Adenauer Forst nog naar boven gelopen en nog een stukje doorgewandeld naar Fuchsrohre.. ondanks dat dat nogal een linke plaats is om te kijken (je mag er dan ook niet echt komen. :p ) ziet het er verschrikkelijk gaaf uit.

Rond een uurtje of 20:00 maar eens richting NL gereden, terugweg lekker doorgereden en verder geen problemen, auto gedropt in de stalling in Wezep en van de week eerst maar eens even wassen.. daarna de 2.0 maar is in elkaar schroeven en er in hangen.

Nog even een fotootje van de dynamo.. daar heeft een hoekje van in brand gestaan..

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 76-360.jpg[/img]

Verder een mooie dag gehad, best aardig weer in vergelijking tot Nederland, hele dag zon alleen het einde van de dag een paar spetters regen..

Mijn favoriete bocht.. Wehrseifen (Y) (L)
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 64-430.jpg[/img]

Duitse humor ? niet parkeren (@Adenauer Forst) :worship:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 35-930.jpg[/img]

En de 19 weer terug in z'n hok. (~)
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 33-720.jpg[/img]

@Tim, Nog bedankt voor de rit die kant op! (Y) :D
Bart V

Oei, zuur man die dynamo. Ik heb ook wel geleerd altijd een reserve dynamo mee te nemen naar het circuit, want ik ben er ook al meerdere keren op stil komen te staan.
Ronald1916V

Bart V schreef:Oei, zuur man die dynamo. Ik heb ook wel geleerd altijd een reserve dynamo mee te nemen naar het circuit, want ik ben er ook al meerdere keren op stil komen te staan.
Ja, ik heb er normaal ook altijd eentje mee maar deze was behoorlijk nieuw nog..

Het stuurbekrachtigingsreservoir zat iets te vol en heeft wat gelekt, de dynamo zit daar achter dus ik vermoed dat het daar een beetje mis gegaan is...
Plaats reactie