Dynodag zaterdag 8 mei 2010, Goes
Update:
Aanstaande 8 mei staat er wederom een dynodag in het programma. Fastchip verzorgt naar goede gewoonte de customs.
Aanmeldingen Custom Map: nog 3 plaatsen beschikbaar
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (onder voorbehoud van betaling)
Aanmelding Rollen: GESLOTEN-VOLZET
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Luco, seat Leon supercopa (race auto)
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
Aanstaande 8 mei staat er wederom een dynodag in het programma. Fastchip verzorgt naar goede gewoonte de customs.
Aanmeldingen Custom Map: nog 3 plaatsen beschikbaar
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (onder voorbehoud van betaling)
Aanmelding Rollen: GESLOTEN-VOLZET
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Luco, seat Leon supercopa (race auto)
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Update;
ik heb nog 2 plaatsen voor een custom map en enkele rollers.
Aanmeldingen Custom Map: nog 2 plaatsen beschikbaar
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (onder voorbehoud van betaling)
Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
ik heb nog 2 plaatsen voor een custom map en enkele rollers.
Aanmeldingen Custom Map: nog 2 plaatsen beschikbaar
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (onder voorbehoud van betaling)
Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Update;
ik heb nog 1 plaats voor een custom map en enkele rollers.
Aanmeldingen Custom Map: nog 2 plaatsen beschikbaar
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (betaald)
-Dominique, clio RS (betaald)
Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
-Tuutuur, clio williams
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
ik heb nog 1 plaats voor een custom map en enkele rollers.
Aanmeldingen Custom Map: nog 2 plaatsen beschikbaar
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (betaald)
-Dominique, clio RS (betaald)
Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
-Tuutuur, clio williams
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Update;
Volzet
Aanmeldingen Custom Map:
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (betaald)
-Dominique, clio RS (betaald)
-Charles, meg 225 trophy (betaald)
Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
-Tuutuur, clio williams
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
Volzet
Aanmeldingen Custom Map:
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (betaald)
-Dominique, clio RS (betaald)
-Charles, meg 225 trophy (betaald)
Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
-Tuutuur, clio williams
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Update;
Volzet
Aanmeldingen Custom Map:
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (betaald)
-Dominique, clio RS (betaald)
-Charles, meg 225 trophy (betaald)
-Kurt, meg225
Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
-Tuutuur, clio williams ->09.00 uur !
-Veban, Clio2 RSturbo
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
Even voor de goede orde, het adres van dyno:
Albert Plesmanweg 20-22
Industrieterrein "De Poel 1"
4462 GC Goes (Zeeland)
Volzet
Aanmeldingen Custom Map:
-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)
-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)
-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)
-Dimitri (NL), express gtti (betaald)
-Dominique, clio RS (betaald)
-Charles, meg 225 trophy (betaald)
-Kurt, meg225
Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
-Tuutuur, clio williams ->09.00 uur !
-Veban, Clio2 RSturbo
Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
Even voor de goede orde, het adres van dyno:
Albert Plesmanweg 20-22
Industrieterrein "De Poel 1"
4462 GC Goes (Zeeland)
Laatst gewijzigd door -jo- op do 6 mei 2010 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ik ben erg benieuwd wat ik allemaal zal zien en uiteraard wat mijn willy levert 
edit: miss dat ik het gemist heb, maar hoelaat zijn we welkom?

edit: miss dat ik het gemist heb, maar hoelaat zijn we welkom?

En gaan de rollers op volgorde van de lijst of niet?
Ik blijf namelijk een dag extra in het zuiden voor de meet, moet daarna 2,5 uur rijden om vervolgens zondag weer 2,5 uur terug te rijden.
Zou fijn zijn als ik een beetje optijd kan!
Ik blijf namelijk een dag extra in het zuiden voor de meet, moet daarna 2,5 uur rijden om vervolgens zondag weer 2,5 uur terug te rijden.
Zou fijn zijn als ik een beetje optijd kan!
Dan ben ik er om 9 uur 

Bedankt 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik ben er morgen hoop ik rond elf uur, half twaalf 

Zo we zijn weer terug uit Goes. De 5 is op de bank geweest en perste er 118 pk en 132 nm uit. Viel me wel wat tegen
. Verder de express van Dimitri die er 156pk uitgooide maar daar zat een verkeerde mapsensor in, die kon de 1,5bar niet lezen
. Ook nog Tutuur met z'n Williams die op 139pk uitkwam met bijna 3ton op de teller
. En Dhayrone met z'n Williams turbo blok. 240pk bij 0,7 bar en na 4 runs plofte een turboslang uit elkaar
. Begreep dat de Samco slang binnenkort binnen kwam dus dan kan de druk wat verder omhoog. Leuke besteding van een vrije Zaterdagmiddag 





-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Hier mijn resultaat van van vandaag!
Henk heeft mooi werk geleverd
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... Goes-1.jpg[/img]
Henk heeft mooi werk geleverd

[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... Goes-1.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
volgens mij wel leuke waardes voor die Clio toch?
10 tot 15% bijtellen?
Verder alles nog standaard?
10 tot 15% bijtellen?
Verder alles nog standaard?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
ik heb het gevraagd daar, voor rsjes rekenen ze 10% en het oudere spul 15%.....
krijg mijn uitdraai nog even niet geupload maar:
power max=138.8bhp at 6267.3 aan de wielen
torque max=168.8Nm at 5571.0 aan de wielen
omgerekend dus:
163.3 bhp
198.6 Nm
super tevreden dus! en dat uit een willy met 295.xxx op de klok
krijg mijn uitdraai nog even niet geupload maar:
power max=138.8bhp at 6267.3 aan de wielen
torque max=168.8Nm at 5571.0 aan de wielen
omgerekend dus:
163.3 bhp
198.6 Nm
super tevreden dus! en dat uit een willy met 295.xxx op de klok

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_VliegerBMW316Ti.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_VebanClio2RSturboCustomFastchip900m.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_VerstelleMarthijnpug3062L16v.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_tuutuurcliowilliams.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_MarcelOldskool5GTTstockGrAcarb800mb.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_SteveDenysclio197custom.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_Kurtmegane225custom.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_dominiqueclio2RS.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_GerryTTren5180016v.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_Dimitriexpressgtti.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_ChristiaanBruneclio2RScustom.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_Dhayrhoneclio16v2Lturbocustom12psi.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_ChenMegane225plugplayfastchip.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_AndyNuyts5gttstockgrAcarb800mb.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_BaelebmwZ3.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_VebanClio2RSturboCustomFastchip900m.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_VerstelleMarthijnpug3062L16v.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_tuutuurcliowilliams.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_MarcelOldskool5GTTstockGrAcarb800mb.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_SteveDenysclio197custom.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_Kurtmegane225custom.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_dominiqueclio2RS.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_GerryTTren5180016v.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_Dimitriexpressgtti.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_ChristiaanBruneclio2RScustom.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_Dhayrhoneclio16v2Lturbocustom12psi.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_ChenMegane225plugplayfastchip.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_AndyNuyts5gttstockgrAcarb800mb.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_BaelebmwZ3.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Zow, ben bijgelezen en terug een beetje op men positieven. Vooreerst wil ik alle deelnemers bedanken die de dag weer mogelijk gemaakt hebben. ook gaat mijn dank uit naar de mensen die geholpen hebben met de organisatie van welke aard dan ook (Glen, Gerry, Marcel, Christian enz), alsook natuurlijk het dynoteam (Rinus, Ruud, Ria) en Fastchip (Henk).
Het was een drukke dag met diverse types en dat maakt het ook wel aangenaam. Er was ook de mogelijkheid om vergelijken te maken, daarbij denk ik aan de megane's.
Dus, nogmaals, bedankt heren !
Het was een drukke dag met diverse types en dat maakt het ook wel aangenaam. Er was ook de mogelijkheid om vergelijken te maken, daarbij denk ik aan de megane's.
Dus, nogmaals, bedankt heren !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo, was je nog ergens verbaasd over, positief of negatief?-jo- schreef:Zow, ben bijgelezen en terug een beetje op men positieven. Vooreerst wil ik alle deelnemers bedanken die de dag weer mogelijk gemaakt hebben. ook gaat mijn dank uit naar de mensen die geholpen hebben met de organisatie van welke aard dan ook (Glen, Gerry, Marcel, Christian enz), alsook natuurlijk het dynoteam (Rinus, Ruud, Ria) en Fastchip (Henk).
Het was een drukke dag met diverse types en dat maakt het ook wel aangenaam. Er was ook de mogelijkheid om vergelijken te maken, daarbij denk ik aan de megane's.
Dus, nogmaals, bedankt heren !
Die Clio III RS valt tegen als ik die uitdraai goed lees...194 krukaspk?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik vind het nog goed meevallen als je ziet hoe die binnenkwam. Er is op die auto een aftermarket uitlaat en spruitstuk geplaatst. De dip die daarin zit was ziekelijk. Als je de grafiek bekijkt zie je daar een enorme verbetering.
Verbaast ? Er zijn weinig zaken die me verbazen hoor
Ik vond het heel lullig voor Dhayrone, ondanks het zeer mooie resultaat dat er nu al uitgerold is. Hopelijk komen je slangen zsm binnen
240 wpk bij 12 psi (piek) en 10 psi constante druk ! Dat beloofd nog wel iets naar de toekomst !
Verbaast ? Er zijn weinig zaken die me verbazen hoor

Ik vond het heel lullig voor Dhayrone, ondanks het zeer mooie resultaat dat er nu al uitgerold is. Hopelijk komen je slangen zsm binnen
240 wpk bij 12 psi (piek) en 10 psi constante druk ! Dat beloofd nog wel iets naar de toekomst !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Vandaar mijn vraag...-jo- schreef:
Verbaast ? Er zijn weinig zaken die me verbazen hoor![]()

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Zo hee die expres
wie zijn auto is dat?
specs engine?
fotos?

wie zijn auto is dat?
specs engine?
fotos?
Kan niet wachten op mijn set 
Tof, volgende keer hoop ik erbij te zijn, met een lopende auto!

Tof, volgende keer hoop ik erbij te zijn, met een lopende auto!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Het was weer een goed gevulde dyno dag,met de nodige mooie resultaten,
altijd weer een dag om naar uit te kijken.
mn pieper is vannacht af gegaan,dus kon ik niet meer slapen,daarom
heb ik mn eigen bezig gehouden met het converteren van de films
die ik gemaakt heb,mochten er zijn die de film willen,dan is dat geen probleem,as week hoop ik mn nieuwe router binnen te krijgen met nas functie
dus kunnen de films zo gedownload worden voor de mensen die hun
filmpje willen hebben.
altijd weer een dag om naar uit te kijken.
mn pieper is vannacht af gegaan,dus kon ik niet meer slapen,daarom
heb ik mn eigen bezig gehouden met het converteren van de films
die ik gemaakt heb,mochten er zijn die de film willen,dan is dat geen probleem,as week hoop ik mn nieuwe router binnen te krijgen met nas functie
dus kunnen de films zo gedownload worden voor de mensen die hun
filmpje willen hebben.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
heeft mb injectie maar nu de MB 250 erin draaide te veel druk voor de mapsensor .-jo- schreef:Witte expres van Dimitri, dikwijls te zien samen met Maurice.
Specs: injectie en mb300, fmic (dat zal het wat wezen denk ik)
en de benzine druk regeleaar moet vervangen worden verder lieptie wel okee.
hmm, dat hij bovenin teveel boost draaide was bekend. Kan opgelost worden met een deftige boostcontroller. Dat die benzinedrukregelaar niet doet wat hij moet doen is algemeen bekend bij die types. Maar dat er een 250 opzat wist ik niet...
edit: dat betekent ook dat hij zeker boven de 1.6 bar draaid aangezien er een std 21 mapsensor inzit.
edit: dat betekent ook dat hij zeker boven de 1.6 bar draaid aangezien er een std 21 mapsensor inzit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Boven de 1.6 bar?
Die draait BartGTT toch ook met dezelfde set?
Die draait BartGTT toch ook met dezelfde set?
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15
Hallo hier ook even mijn verhaal van de Dyno-dag.
Voor mij is de dynodag iets minder geslaagd geweest, mijn turbodruk kwam niet hoger dan 0,8 bar wat er ook gebeurde de druk ging niet omhoog. Ook niet als de waste-gate werd dicht gehouden en ook de waste-gate actuator los halen mocht niet baten. Henk heeft het vermoeden dat de katalysator de boosdoener is maar ja hoe kom je daar achter. Er zit in ieder geval wel een restrictie in de uitlaat naar mijn idee. Want het geluid uit de uitlaat van de Megane van Kurt was velen malen luider dan bij mij. Ik mocht nog even mee rijden met Kurt om het verschil te voelen (nog mijn dank daarvoor Kurt) en daar zit gewoon een heel groot verschil in, die van mij is gewoon heel tam en die van Kurt is explosief.
Nu zat ik te denken, als ik de lambda sonde er eens uithaal voor de katalysator dan kan hij daar zijn lucht kwijt als de turbo druk dan stijgt dan weet ik wat meer. Maar dan zit ik weer met een foutmelding die ik er zelf weer niet uit krijg natuurlijk.
Ik heb al zitten/liggen kijken maar die katalysator is er niet zomaar onder vandaan, ik kan ook niks geks ontdekken in de uitlaatlijn (in de vorm van een dicht gedrukte uitlaat waar dan ook) Ik had eerst het idee om er gewoon een pijpje tussen te lassen maar dat is dus bijna niet te doen voor mij.
Maar ik kan dit probleem beter in nl.techniek.motor bespreken.
Verder was het een leuke dag bedankt Jo, en een eind rijden en helaas geen goed afgestelde auto. Ik heb een paar foto's gemaakt en een beetje gefilmd.
[img]http://94.100.114.131/953200001-9532500 ... _LfBo.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.211/953200001-9532500 ... _5WN-.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.24/953200001-95325000 ... _9neR.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.70/953200001-95325000 ... _p0Gx.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.91/953200001-95325000 ... _RGTc.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.108/953250001-9533000 ... _IFqg.jpeg[/img]
En een filmpje van de run met de Megane RS Trophy.
[google]http://blackscooby.hyves.nl/album/49232 ... 20/0/Rrcl/[/google]
Voor mij is de dynodag iets minder geslaagd geweest, mijn turbodruk kwam niet hoger dan 0,8 bar wat er ook gebeurde de druk ging niet omhoog. Ook niet als de waste-gate werd dicht gehouden en ook de waste-gate actuator los halen mocht niet baten. Henk heeft het vermoeden dat de katalysator de boosdoener is maar ja hoe kom je daar achter. Er zit in ieder geval wel een restrictie in de uitlaat naar mijn idee. Want het geluid uit de uitlaat van de Megane van Kurt was velen malen luider dan bij mij. Ik mocht nog even mee rijden met Kurt om het verschil te voelen (nog mijn dank daarvoor Kurt) en daar zit gewoon een heel groot verschil in, die van mij is gewoon heel tam en die van Kurt is explosief.
Nu zat ik te denken, als ik de lambda sonde er eens uithaal voor de katalysator dan kan hij daar zijn lucht kwijt als de turbo druk dan stijgt dan weet ik wat meer. Maar dan zit ik weer met een foutmelding die ik er zelf weer niet uit krijg natuurlijk.
Ik heb al zitten/liggen kijken maar die katalysator is er niet zomaar onder vandaan, ik kan ook niks geks ontdekken in de uitlaatlijn (in de vorm van een dicht gedrukte uitlaat waar dan ook) Ik had eerst het idee om er gewoon een pijpje tussen te lassen maar dat is dus bijna niet te doen voor mij.
Maar ik kan dit probleem beter in nl.techniek.motor bespreken.
Verder was het een leuke dag bedankt Jo, en een eind rijden en helaas geen goed afgestelde auto. Ik heb een paar foto's gemaakt en een beetje gefilmd.
[img]http://94.100.114.131/953200001-9532500 ... _LfBo.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.211/953200001-9532500 ... _5WN-.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.24/953200001-95325000 ... _9neR.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.70/953200001-95325000 ... _p0Gx.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.91/953200001-95325000 ... _RGTc.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.108/953250001-9533000 ... _IFqg.jpeg[/img]
En een filmpje van de run met de Megane RS Trophy.
[google]http://blackscooby.hyves.nl/album/49232 ... 20/0/Rrcl/[/google]
Je kan het inderdaad testen door even de sonde eruit te halen. Maargoed, er komt natuurlijk wel eens spruit hete lucht uit dat gat, dus wel kijken of dat nergens op blaast.
Zo heb ik al vaker een verstopte uitlaat kunnen pinpointen
Zo heb ik al vaker een verstopte uitlaat kunnen pinpointen
