Rubberslang losgeschoten tussen cold air intake en motor

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
dennisje030
Contacteer:

Ik reed net terug van werk naar huis en moest onderweg even tanken.
Na het tanken wil ik weer instappen en ik wilde net weg gaan rijden toen ik een lekker verbrand luchtje begon te ruiken. Even naar de parkeerplaats verderop gereden en onder de motorkap gekeken.. kwam me toch een lucht vanaf

Wat blijkt nou, vanaf de simota cold air intake loopt nog een klein rubber slangetje naar het motorblok die net onder de buis zit van de cold air intake. Deze was vanaf het motorblokzijde los geschoten en hing op het motorblok, wat resulteerde in verbrand rubber.

Nu is mijn vraag; is dit erg en kan ik hier gewoon mee doorrijden of is dat niet verstandig? is voor mij wel handig om te weten aangezien ik ruim 200km per dag afleg op dit moment.
Als het niet erg is laat ik het maandag gelijk maken als ik mijn auto toch al wegbreng en anders moet ik er zelf van het weekend even naar kijken.

Dit slangetje is waar het om gaat:
[img]http://www.antiekdestal.nl/clio/Herscha ... G_1838.jpg[/img]
[img]http://www.antiekdestal.nl/clio/Herscha ... G_1839.jpg[/img]
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

hey dennis,

volgens mij is dit slangentje van je carter ontluchting..
wel even laten maken (Y)
dennisje030
Contacteer:

paratroeper schreef:hey dennis,

volgens mij is dit slangentje van je carter ontluchting..
wel even laten maken (Y)
Dank voor het antwoord
Is het erg om er nog 2/3 dagen mee door te rijden? Zie namelijk niet echt tijd om tussendoor even snel een nieuw slangetje aan te schaffen :@
Tom
Moderator
Car: MB

maakt op zich niet zoveel uit, enkel heb je meer kans op troep onder de kap. Gewoon een universeel slangetje halen en ertussen zetten. 5 min. werk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dennisje030
Contacteer:

Tom schreef:maakt op zich niet zoveel uit, enkel heb je meer kans op troep onder de kap. Gewoon een universeel slangetje halen en ertussen zetten. 5 min. werk.
aah oke bedankt!
dan laat ik het maandag gelijk doen als ik de auto toch al moet wegbrengen voor de schade :lol:
Plaats reactie