Thursday Nightmeeting Maastricht
kachelweerstand.
Parafaandeksel bij je krik open, dan naar je kachel kijekn. Zit de weerstand in geschreoef met 2 torx in het midden. Zit een zwarte en rode kabel op. Waarschijnlijk de hittezekering doorgesmolten. Kun je doorsolderen of bij een elektrozaak een nieuwe halen.
Of de stekker zelf is rot. (Die vierkant die erop zit)
Parafaandeksel bij je krik open, dan naar je kachel kijekn. Zit de weerstand in geschreoef met 2 torx in het midden. Zit een zwarte en rode kabel op. Waarschijnlijk de hittezekering doorgesmolten. Kun je doorsolderen of bij een elektrozaak een nieuwe halen.
Dat ding wat Riël zegt, die is hetvoske schreef:hallo,
ik heb weer een nieuwe probleempje.. Mijn verwarming doet het wel maar standje 1 t/m 3 niks... Zekeringen en kabels zijn al nagekeken.. wie heeft de mogelijke oplossing en zorgt met de regen dat ik toch nog wat kan zien...??
alvast bedankt

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
stekker was rot, vervangen, maar werkt nog steeds niet... bij de zwarte en rode kabel leek alles goed te zijn... Wat nu???Riël schreef:kachelweerstand.
Hoe heb je die stekker dan vervangen? Die vierkante stekker? Dan moet je kabeltjes knippen...voske schreef:stekker was rot, vervangen, maar werkt nog steeds niet... bij de zwarte en rode kabel leek alles goed te zijn... Wat nu???Riël schreef:kachelweerstand.
Je weerstand zelf kan kapot zijn (2 torx, kun je eruit pakken). Daar zie je 2 spiralen en een hittezekeringetje. Even doormeten of de hittezekering doorlussen en kijken of t werkt.
Je kan datgene waar die stekker op zit eruit halen! dat is een soort 'kooi' met wat weerstandspiraaltjes erin. Dit is de kachelweerstand zelf. In die kooi zitten 2 spiraaltjes en die hittezekering ( ziet er zo uit:
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ <-spiraal 1
----------------------[___]--------------------- <- hittezekering
/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/ <- spiraal 2
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ <-spiraal 1
----------------------[___]--------------------- <- hittezekering
/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/`\_/ <- spiraal 2
Doorlussen. Dat kleine dingetje in het midden van het draadje is wellicht stuk. dat is een hittezekering: als de temp daar te hoog wordt brand ie door. maar als ie doorgebrand is is ie stuk. Bij de electroshop kost dat ding een euro, maar je kan ook voor en achter dat bolletje een kabeltje erop zetten om te kijken of ie het dan doet:
Code: Selecteer alles
------|---[___]--|------
|________|
Beste lieve zuiderlingen 
Ik heb -geen- vervoer aanstaande zondag. Ik wil wel graag naar de meeting
Ik moet ook een bananendoosje meenemen met schokdempers en wat onderdeeltjes.
Is er iemand die van Maastricht naar t noorden rijdt, en er in Born even van af wil en mij op kan pikken ? Ik woon 2 minuutjes van de snelweg
Maar dat zou toppie zijn 

Ik heb -geen- vervoer aanstaande zondag. Ik wil wel graag naar de meeting

Is er iemand die van Maastricht naar t noorden rijdt, en er in Born even van af wil en mij op kan pikken ? Ik woon 2 minuutjes van de snelweg

Hoe laat?
Thanx Ruud!
Dat is een optie.
Voor anderen die gaan: ik ben nog altijd zoekende!
Dat is een optie.
Voor anderen die gaan: ik ben nog altijd zoekende!
-
Ik weet nog niet hoe laat ik ga, rij zowieso met vreund Pat richting Nijkerk.
Ik wil wel ff in Born eraf om je o[ te pikken.
Ik denk dat we om 10.00uur bij de Geusselt afspreken. Dus voor degene die meerijden naar Nijkerk a.s zondag, verzamelen om 10.00u bij de Geusselt tegenover de BP. Dan kletsen we ff bij en kunnen we voor 10.30u vertrekken.
Pat en ik hadden allebei het idee om rechtstreeks naar Nijkerk te rijden, dus niet tussentijds stoppen op andere ontmoetingsplaaten op de route. (muv om Riel op te pikken
) 
Ik wil wel ff in Born eraf om je o[ te pikken.
Ik denk dat we om 10.00uur bij de Geusselt afspreken. Dus voor degene die meerijden naar Nijkerk a.s zondag, verzamelen om 10.00u bij de Geusselt tegenover de BP. Dan kletsen we ff bij en kunnen we voor 10.30u vertrekken.
Pat en ik hadden allebei het idee om rechtstreeks naar Nijkerk te rijden, dus niet tussentijds stoppen op andere ontmoetingsplaaten op de route. (muv om Riel op te pikken

Ik neem aan dat jullie lekker over de A73 rijden?
Thanx patrick, dat is te gek als je hier langs wil!
Kan ik een doosje spullen meenemen?
Thanx patrick, dat is te gek als je hier langs wil!
Kan ik een doosje spullen meenemen?

-
ja doosje past op de achterbank evt, ik heb eigenlijk geen idee waar Nijkerk ligt, richting Oosten zeker? ik volg TomTom.......
Riel pm je even je adres?
Riel pm je even je adres?

-
ff op maps gekeken, maar we rijden idd via de A73...........
MOet je pat's en mijn topic leezn 

Vindt het zelf ook jammer, maar doe eens kijken als ik niet post wat er dan gepost wordt.... en dat is niet echt veel nee
Maar ik zou zeggen "laat gaan laat gaan" begin te posten en dan komt de rest vanzelf.
Ga je mee puzzelrit eind deze maand?

Maar ik zou zeggen "laat gaan laat gaan" begin te posten en dan komt de rest vanzelf.
Ga je mee puzzelrit eind deze maand?

Daarom heet het ook een puzzelrit, volg losse delen en zet die later in elkaarvoske schreef:waar en wanneer puzzelrit? weet niet of mijn auto dat nog volhoud

Maar die rit is op 29 juni, dus hou maar vrij die dag en schrijf je in voor de rit zodat die ook plaats kan vinden
-
Eeey Pat, de vraag is of de puzzelrit doorgaat. Ik moet 'm nog gaan uitzetten, maar de voorwaarde was dat er minimaal 15 deelnemers zouden zijn.
Nu zijn er bijna meer twijfelaars dan 'zekere deelnemers'.
Ik zal het topic ff updaten. Bij minder dan 15 auto's gaat het niet door. Er zit aardig wat werk in om de route voor te bereiden en op de tussenstop diverse dingen te regelen zoals de lunch.
Ik zal het topic ff updaten. Bij minder dan 15 auto's gaat het niet door. Er zit aardig wat werk in om de route voor te bereiden en op de tussenstop diverse dingen te regelen zoals de lunch.
Ik heb het gezien en begrepen, jammer dat er zo weinig animo voor isWilleon de Zoete schreef:Eeey Pat, de vraag is of de puzzelrit doorgaat. Ik moet 'm nog gaan uitzetten, maar de voorwaarde was dat er minimaal 15 deelnemers zouden zijn.

Hopelijk in de toekomst meer succes

En ehh, stelletje droogkluiten........... "WAKKER WORDEN"!!!!

-
Droge kluiten?
Flink water geven anders komt 't nie goe....
Flink water geven anders komt 't nie goe....
Is goed, leg maar vast en dan kijk ik wel wie er komt en dan kijk ik of ik ook komSynchro schreef:het weer wordt weer beter heren,
vind het echt weer tijd worden voor een avondje renault.............
datum vastleggen en kijken wie er komt?