maxi williams.. klaar tot zover..

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hij loopt weer?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

De Williams nog niet nee... ;)
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

zo het heeft even mogen duren maar vandaag weer eens aan de clio gewerkt en met resultaat... hij loopt weer :dance: was effe wat pielen met de stekkers op de startschakelaar welke ook alweer waar ging( en even vergeten dat ie in de versnelling stond :p bijna fout gegaan :~ maar niks gebeurd) en daarna was het starten en lopen :smile: :smile: dus ben nu bezig met dichtbouwen van alles op mijn gemakje (Y) daarna maar eens contact gaan leggen met k-tec voor een andere radiateur enz 8) eens een begin gaan maken met de itb's dus tot zover :beer:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mooi man, met het Williams kabelboompje dus ? :D
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

:pompom2: :pomskirt: :pompom2: pompomhappy :pompom2: :pompomcrazy: :pompom2: :pompom: :pompom2: :banaan: :pompom2: :bravo: :super:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:pompom: (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

:worship:

Wil hem graag eens in het echt bewonderen, keep it up (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Persoonlijk zou ik het toch overwegen om een turbo op deze auto te plaatsen aangezien het toch wettelijk mag bij jullie. Geeft je een pak minder gezeur met het managment en de prestaties zijn ook om "U" tegen te zeggen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

nou ik zou zeggen wat heb je nog in je assortiment jo voor een hoge compressie motor 8)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

niks, het enige wat ik je momenteel nog kan bezorgen is een super 1600 blok. Heb je echt niks aan, puur rally, en na gemiddeld 8 wedstrijden moet de boel compleet uit elkaar. Wel 200 tot 235 pk afhankelijk van de afstelling.

Even verder over jouw tb's, ik zie bij veel dergelijke applicaties dat het balkje dat het voorfront verbind er deels uit word geslepen of zelfs compleet verwijderd. En ook stel ik me nog steeds de vraag waarom mensen absoluut terug in de tijd willen duiken en met aparte gaskleppen/carb gaan knoeien. Das puur mijn persoonlijke mening Leeroy, had ik je trouwens al gezegd :wink:

Ik ga niet discussieren over het vermogen TB's vs reguliere injectie, maar als ik kijk naar de motoren van Gdi of Ktec met die tb's wordt ik er niet echt warm van.

Ik promoot echt het turbo gebruik voor de F motoren gezien de betrouwbaarheid en simpele ombouw.Genoeg voorbeelden hier op het forum te vinden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Turbo (L) Ik zou dan ergens een blok vandaan halen en daarmee aan de gang gaan, revisie etc. en dan gewoon motorwissel doen. Je huidige blok is nog hardstikke fris toch? Die lekker verkopen, dan ben je uiteindelijk ook het goedkoopste uit. En dan kan je tussendoor nog eens gaan rijden met dat ding, das ook alweer ff geleden geloof ik :P
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

-jo- schreef:
Ik ga niet discussieren over het vermogen TB's vs reguliere injectie, maar als ik kijk naar de motoren van Gdi of Ktec met die tb's wordt ik er niet echt warm van.

Ik promoot echt het turbo gebruik voor de F motoren gezien de betrouwbaarheid en simpele ombouw.Genoeg voorbeelden hier op het forum te vinden.
Jammer, want ik zou er best over willen discusseren namelijk. ITB's lonen wel degelijk, maar alleen mits er relatief dure (mechanische) maatregelen getroffen worden waarmee ook daadwerkelijk meer vulling behaald wordt.
Verder levert het niet alleen meer vermogen op, maar ook een veel betere gasresponse, en dat is ook wat waard. Tenslotte is ook het geluid erg fraai, maar dat is voor mij persoonlijk geen argument.

Wat betreft die opmerking over turbogebruik. Dat is misschien waar, maar wel eens gedacht aan mensen die (recreatief) op het circuit rijden? Dan heb je echt meer aan een snelle atmosferische motor die goed aan het gas hangt. In dat geval is ITB's een prima keus, en betrouwbaarder dan een turbo set-up.

Maargoed, als het gaat om een auto voor straatgebruik moet ik je gelijk geven. Dan zijn ITB's niet de beste keus.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

De meningen blijven verdeeld rond dit onderwerp, das mooi. Maar ik praat nu expleciet over straatgebruik. Laten we eerlijk zijn, een complete set tb's met bijbehorend managment/manifold/airbox/gasregelmechanisme, komt dik over de 3K uit zonder de daadwerkelijke afstelling. Vergelijk het vermogen/koppel met een lage druk turbo opstelling, dan weet ik toch wel waar ik voor zou kiezen zonder dat ik daarvoor plaatdelen hoef weg te halen.

(ps: heb trouwens 3 voorbeelden van motoren die stuk gedraaid zijn omdat de boutjes van de kelken loskomen en mee naar binnen gaan ???) Mssn handig om daar een FAQ van te maken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Maarja aan de andere kant, ik zie niemand hier met alleen TB's rijden, beetje anders zijn als anderen is ook wat waard :beer: (maar daar hebben Leeroy en ik het gister al uitgebreid over gehad :lol:
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

zo het is weer even geleden maar dan nu toch weer een hele kleine update, op ebay wat leuks gekocht :D :D
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... ooster.jpg[/img]

verder ga ik binnenkort eens bij cultwheels langs om daar de randen van de 17inch prima sport replica`s te laten polijsten.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vette shit! Een echt Maxi roostertje. :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

een imi :p 120 betaald? of 90?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hoe dan ook, hij is mooi. :P
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Je wil zeker weten dat je wat te doen hebt als je straks terug bent? :pk
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

Jean-Paul-S schreef:een imi :p 120 betaald? of 90?
zou anders uit de toon vallen met de rest van de auto :lol: en was rond de 120.

en @ dennis je wil niet weten wat er voor de 5 gepland staat en al wat onderdelen klaar :lol:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik ga van de week wel eens poolshoogte nemen ;)
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

leeroy schreef:zo het is weer even geleden maar dan nu toch weer een hele kleine update, op ebay wat leuks gekocht :D :D
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... ooster.jpg[/img]

verder ga ik binnenkort eens bij cultwheels langs om daar de randen van de 17inch prima sport replica`s te laten polijsten.
:worship:
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

zo weer terug van een periode werken in het buitenland, en gisteren maar meteen weer eens verder gegaan met het afbouwen van de clio. koste me minder lang als ik dacht een ruime 2 uurtjes verder zat de kooi en de stoelen en alles erin dashboard weer vastgezet en de parafan weer erop.
nog even een doek eroverheen gehaald en toen was hij weer als voorheen. als het allemaal een beetje loopt zoals ik wil, gaat de auto binnenkort naar vdbworks om de itb's verder af te bouwen en weer apk te maken. spoorverbreders staan al een tijdje op de lijst en de velgen liggen al klaar voor banden en polijsten dus tot zover weer even.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Goed bezig!! Kom maar op met die :foto: 's. Hoe was het in verweggistan?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lekker hè, hoe was het nou om je Williams weer te zien? :lol: Heb je de 5 alweer van stal gehaald? Spreek je snel kerel!
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

@ arno :foto: volgen nu staat hij er weer bij zoals eerst dus zodra er weer wat nieuws is komen ze zsm. en in verwegistan was het prima mooie tijd gehad, nu wel weer even klaar ermee :lol:

@ dennis zie topic van de 5 :D en de willie in zijn glorie nu = :worship: (L)
Plaats reactie