Clio 2 phase 2, groot probleem!

Post hier al je vragen over de Clio
Bakkums

Hallo allen,

Ik zit met een groot probleem.
Mijn clio 1.6 16v begon laatst af en toe te stotteren en vond dit dus niet al te prettig. Nou heb ik al alle bobine's vervangen dus hier kan het niet aan liggen.

Nu zei iemand mij dat je het gasklephuis wel eens schoon kon gaan maken, zo gezegd zo gedaan. Maar met mijn domme kop, omdat ik oude auto's gewent ben, heb ik de gasklep eruit gehad en toen gereinigd.

Sinds dit liep de auto eerst helemaal niet meer, na het gasklep nogmaals goed te hebben gemonteerd liep de auto weer als een zonnetje.
Maar nu heb ik, nadat de auto goed warm is, weer het probleem van slecht lopen en stotter bij stationair. Laag in de toeren stottert die nu ook weer.

Vervolgens gaat het elekronische storings lampje branden en kan ik niet harder dan 3000tpm en niet vol gas geven.

Auto is uitgelezen en het probleem zou in spoor 2 moeten zitten, dit komt neer op het gaspedaal. Heb de stekker volgens zeggen er tussen uit gehaald en de draden door gesoldeerd. Dit heeft alleen niet mogen baten.

Nou is mijn vraag dus aan jullie, wie kan mij zeggen waar het probleem nu zit? Heeft iemand eventueel een foto van het gasklephuis hoe die er uit moet zien. Zitten namelijk 2 markeringspunten op, daar kan je het wel aan zien dacht ik.

Hopelijk heeft iemand van jullie een oplossing voor mij.

Mvg,
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Stekker op het gasklephuis zelf reinigen, dit veroorzaakt de storing. :)
Bakkums

Stekker op het gasklephuis ?

Oke ga ik die nu gelijk effe reinigen en kijken wat die doet :D
Laten we het hopen. Stotterend naar de meeting de 11de is ook niet wat.
Ronald1916V

Bakkums schreef:Stekker op het gasklephuis ?

Oke ga ik die nu gelijk effe reinigen en kijken wat die doet :D
Laten we het hopen. Stotterend naar de meeting de 11de is ook niet wat.
Ja die ja. (Y) die bij het gaspedaal geeft eigenlijk nooit problemen, hij geeft storing Gaspedaal spoor2 aan omdat het om de electronische gasklepbediening gaat.

Doe mij maar gewoon een gaskabel. :D
Bakkums

Nou heb de stekker schoongemaakt, hij loopt wel meteen anders, maar kreeg nog wel 1x elektr storingslampje. Ga nu nog een keer een rondje toeren over de ring en dan kijken of het lampje uit blijft.

Tips voor het schoonmaken ? Mocht ik hem nog een keer schoon willen maken.
Tom
Moderator
Car: MB

contactreiniger. En effe die stekker een keer of wat in en uit elkaar halen (bij de meesten stekkers kun je namelijk niet echt lekker bij de contactjes komen).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer

WD40 rules !

Afbeelding
Tom
Moderator
Car: MB

mwah, Wd40 is leuk voor thuis maar voor iedere toepassing zijn er betere busjes te koop dan de combi van wd40.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Hoeft de gasklep niet ingeleerd te worden na demontage?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Bakkums

Heb het met wd40 schoongemaakt. Loopt wel iets anders maar probleem blijft zich voor doen. De dealer had de computer uitgelezen en hij zei opnieuw ingelezen, maar probleem bleef zich toen ook voordoen.

Ga nu effe op zoek naar een sloop met een gasklephuis. Misschien dat ik zo het probleem kan verhelpen en anders weet ik dat het probleem ergens anders zit.
Ronald1916V

Bakkums schreef:Heb het met wd40 schoongemaakt. Loopt wel iets anders maar probleem blijft zich voor doen. De dealer had de computer uitgelezen en hij zei opnieuw ingelezen, maar probleem bleef zich toen ook voordoen.

Ga nu effe op zoek naar een sloop met een gasklephuis. Misschien dat ik zo het probleem kan verhelpen en anders weet ik dat het probleem ergens anders zit.
Anders een andere stekker er aan solderen, 't is nog wel vrij kritisch met die contacten in die stekker. 1 kleine overgangsweerstand en de rommel gaat in storing.
Bakkums

Wat mij nu is opgevallen is dat ik bij constant gas op
de weg, bv 3000tpm de auto nu ook stottert. Als ik gas iets loslaat of iets ga bij geef kan ik weer even constant gas rijden.

Veroorzaakt de stekker dit probleem ook?
Stationair mag die toch geen invloed op hebben of zie ik dat verkeerd?
Bakkums

Iemand in de omgeving Almelo met een zelfde gasklephuis ?
Slopen hier in de buurt hebben namelijk niks, kan ik het ook niet proberen of het aan de gasklephuis ligt.
Bakkums

Heb een gasklephuis besteld en zal deze aanstaande dinsdag hoogswaarschijnlijk ontvangen. Hopelijk lost dit het probleem op, want word stront ziek van die Franse meuk.
Remco_Rs
Contacteer:

Snap het ff niet hoor... er word een paar post hierboven aangegeven dat de stekker vaak problemen geeft... En nu heb jij een gasklephuis besteld??
CySt

Remco_Rs schreef:Snap het ff niet hoor... er word een paar post hierboven aangegeven dat de stekker vaak problemen geeft... En nu heb jij een gasklephuis besteld??
Ja, dat snap ik ook niet. Bij mij doet contactspray/remmenreiniger wonderen bij Renault stekkers. :D.
Bakkums

Haha, je hoeft het ook niet te snappen. Gaat erom dat ik de gasklephuis uit elkaar heb gehad en dat die het sindsdien helemaal niet meer goed doet. Stekker kun je inspuiten, doet die het een halve dag
matig en dan gaat die weer stotteren.

We zullen dinsdag zien of het probleem verholpen is of niet.
Vinnie_86
Contacteer:

ook een nieuwe stekker gekocht??
Bakkums

Ik weet niet of die de stekker er bij heeft gedaan. Hoop het.
Bakkums

Nou, heb het andere gasklephuis er op zitten en een ronde gereden. Auto liep onderin weer een stuk soepeler en lampje gaat ook (nog) niet branden.

Hopelijk is dit probleem nu verholpen. Wel heb ik nog steeds dat het stationair iets te laag is. Net op of onder de onderste streep. Rond de 500tpm streep denk ik.

Kan ik zelf het stationair niet iets ophogen ?

Verder heeft die na een klein stukje flink gasgeven ook dat die af en toe een pruttel geeft laag in de toeren. Neem aan dat dit niet normaal is ?
Remco_Rs
Contacteer:

Nee je kan er zelf niks aan afstellen...Zal door de dealer op de juiste manier ingeleerd moeten worden.
dolf jans
Car: Clio 2 1.6 16v

Heb je niet gewoon hetzelfde probleem wat ik ook had?
Zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=28063
Met name de 19-09-09 update.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Bakkums

De drie laatste schakelpunten van gaspedaalbediening naar het centrale brein, de regeleenheid, simpelweg overgeslagen en kortgesloten.

Waar zit deze en hoe kan ik dit doen? Klinkt namelijk als een soort gelijk probleem.

Edit: Het probleem is weer van voor af aan begonnen, iemand enig idee hoe ik die kabel kan kortsluiten ? Lees namelijk dat het probleem zich bijna altijd voordat in die stekkers. Kompleet nieuwe kabelboom lijkt me een beetje aan de dure kant namelijk. Zie op vele fora's dat ze stekkers verwijderen en rechtstreeks door verbinden, net zoals hierboven al staat vernoemt.

Alleen nergens staat hoe dit moet, is ook lekker.

Iemand ?
Bakkums

Nou, de auto gaat vanavond naar de garage en dan word die morgen vroeg onderzocht. Hopelijk kunnen zij het probleem helemaal fixen en dan kan ik er weer een tijd mee rijden. Zal er dan nog wel een jaartje in rijden, hopelijk zonder problemen.
Zal vast wat geld aan de kant leggen voor een andere auto volgend jaar ;) of alle reparaties die misschien nog gaan komen :P
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Meestal worden de verbindingen gewoon gesoldeerd als je de stekkers verwijderd. (gaspedaalsensor, airbagstekker onder stoel)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dolf jans

Bakkums schreef:De drie laatste schakelpunten van gaspedaalbediening naar het centrale brein, de regeleenheid, simpelweg overgeslagen en kortgesloten.

Waar zit deze en hoe kan ik dit doen? Klinkt namelijk als een soort gelijk probleem.

Edit: Het probleem is weer van voor af aan begonnen, iemand enig idee hoe ik die kabel kan kortsluiten ? Lees namelijk dat het probleem zich bijna altijd voordat in die stekkers. Kompleet nieuwe kabelboom lijkt me een beetje aan de dure kant namelijk. Zie op vele fora's dat ze stekkers verwijderen en rechtstreeks door verbinden, net zoals hierboven al staat vernoemt.

Alleen nergens staat hoe dit moet, is ook lekker.

Iemand ?
Rij naar Jos Willems Auto's in Twello en je staat zo weer buiten met een Clio zonder problemen.........Ik heb het speurwerk al gedaan met Ronald, zij weten nu hoe het moet.........
Bakkums

Bedankt voor het aanbod, maar heb net rond etenstijd de auto al afgeleverd bij de garage. Heb er bij vermeld dat het aan de kabel kan liggen wat jij zei.

Ben benieuwd wat ze morgen concluderen, deze monteurs zijn wel goed op de hoogte van alles. Niet zoals vele andere dealers.

Ik laat het jullie weten en hopelijk, ga er nu wel van uit. Tot zondag.
Bakkums

Bedankt voor het aanbod, maar heb net rond etenstijd de auto al afgeleverd bij de garage. Heb er bij vermeld dat het aan de kabel kan liggen wat jij zei.

Ben benieuwd wat ze morgen concluderen, deze monteurs zijn wel goed op de hoogte van alles. Niet zoals vele andere dealers.

Ik laat het jullie weten en hopelijk, ga er nu wel van uit. Tot zondag.
Bakkums

Nou heb de garage gebeld en de gaspedaal is kapot. Deze word nu besteld en morgen gemonteerd. Hopelijk blijft het dan hierbij.

Tip: koop een auto met gaskabel.
Martijn Kool

tip: had direct naar de garage gegaan.

:P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Bakkums schreef:Nou heb de garage gebeld en de gaspedaal is kapot. Deze word nu besteld en morgen gemonteerd. Hopelijk blijft het dan hierbij.

Tip: koop een auto met gaskabel.
Ronald1916V schreef:Doe mij maar gewoon een gaskabel. :D
IK wou zeggen, had ik dat aan het begin van de post nog niet gezegt ? :p

Alhoewel, ik heb een paar weken terug ook op de vluchtstrook gestaan met de Dodge omdat m'n gaskabel in 2en lag. :D
Bakkums

Haha ja, had jou reactie ook nog in mijn achter hoofd.

Oude auto's sleutelen fijner, maar roesten alleen.

Wat betreft tip van martijn: Probeer het altijd eerst zelf om vervolgens met de knip te gaan zwaaien. Oude wagens red ik me altijd wel mee, of niet ontvindbare problemen.
Bakkums

Het gaat nu van kwaad tot erger. Ze hebben de nieuwe gaspedaal gemonteerd en 10min gereden. Er was niks aan de hand totdat ik de auto wilde ophalen.

Stapte in de auto, starte de auto en wat dacht je. Pling, lampje begon meteen te branden. Nu staat de auto er al een week en ze hebben de kabel boom geheel verwijdert, zij zeggen namelijk dat het probleem hem in de kabelboom zit. Ze hadden naar voor genoemd puntje gekeken met de drie eind schakels, maar ze zeggen dat het hier niet aan ligt.

Nu moet ik dus maar hopen dat ze het probleem snel achterhalen en ik niet beter een andere auto had kunnen kopen. Ben benieuwd wat dit achterlijke gebeuren nu allemaal gaat kosten.

Word dus al weer 2 jaar dat ik moet doorrijden :(

Zal ik binnenkort ook wel de remmen moeten vervangen. Dus het word weer een duur geintje dit jaar. Heb nog nooit zoveel problemen gehad met een auto, sjonge jonge jonge.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Je bent ook gek als je een Renault koopt :p
dolf jans

Mijn clio heeft na negen jaar nog een keer de nieuwwaarde gekost !!!
Een Renault ruil je na drie jaar weer in of je spaart vanaf dag 1 voor de latere kosten...... :)
Plaats reactie