ik ben it er van beroep, kluste veel bij in car audio, heb veel gespamt op http://www.showyoursound.nl..
en ja indd, je zou elke auto uit moeten rekenen e.d. daarom zeg ik maximaal..
je hebt best kans dat een megane wel 50mm terug kan brengen naar je accu..
vandaar dat ik bij 35 en hoger, een kabel van de accu pak, om op safe te spelen
ga eens na hoeveel mensen hun massa gewoon in kofferbak op 1 centraal punt hebben.. ja zelfs de mensen in het wereldje (tenzij ze vermogens hebben die meer dan 35mm nodig hebben) sterker nog, zelfs op sound quality wedstrijd niveau zijn er mensen die gewoon lekker een gordelbout o i d pakken..
het kan dus prima kan ik je uit ervaring vertellen..
ik moet je wel gelijk geven dat het inderdaad beter zal zijn om direct van accu te pakken, maar dat kost een klap geld meer, is veel meer werk..
de laatste installatie die ik gemaakt heb (in een golf 4) kreeg ik geen 35mm weg in de dorpel, gewoon geen plek! dus een 2e had helemaal niet meer erbij gepast..
tot nu toe rijdt minimaal 90 procent van de mensen die een normaal versterkertje en subje hebben, gewoon lekker met een massa punt op de gordelbout / reservewielbout o i d.. en daar is in mijn optiek 0.0 helemaal niks mis mee..
erg leuk discussie punt trouwens.. 1e forum waar ik zie dat er over kabeldikte's e.d. gewoon gediscuseerd kan worden, in plaats van knokken en rellen
Arkamys 3d sound... TREKT OP NIETS!
Daar is een forum toch voor 
maar Oké, buiten het massa verhaal wat wel is storing kan geven is er ook nog een ander probleem...
Gare tulpkabels die heel veel gebruikt worden, en mensen die het draadje die Tussen tulpkabels zit gebruiken als remote... Ook altijd leuk

maar Oké, buiten het massa verhaal wat wel is storing kan geven is er ook nog een ander probleem...
Gare tulpkabels die heel veel gebruikt worden, en mensen die het draadje die Tussen tulpkabels zit gebruiken als remote... Ook altijd leuk

hahaha, ja dat klopt..
vaak zijn dat de mensen die komen en zeggen.. ik heb het in mekaar gefietst, en nu piept ie, en hoe harder ik ga rijden, hoe harder de piep word..
of mensen die lachend voeding kruisen met signaal, en dan indd die goedkope kabels, of zelfs gewoon gamma huis tuin en keuken signaal kabels hebben..
nou kost een knap rca kabeltje ook een hele berg geld.. ik zelf gebruik het liefst de connection van audison, gewoon een goede kabel, die nog redelijk te betalen is..
tijdje terug alfatec rca kabel in me handen gehad, de massa aansluiting (die ring) bleef in de versterker zitten
die kabel die tussen rca kabels zit, is ook gewoon gemaakt om als remote te gebruiken, maar beter leg je inderdaad een los kabeltje..
vaak zijn dat de mensen die komen en zeggen.. ik heb het in mekaar gefietst, en nu piept ie, en hoe harder ik ga rijden, hoe harder de piep word..
of mensen die lachend voeding kruisen met signaal, en dan indd die goedkope kabels, of zelfs gewoon gamma huis tuin en keuken signaal kabels hebben..
nou kost een knap rca kabeltje ook een hele berg geld.. ik zelf gebruik het liefst de connection van audison, gewoon een goede kabel, die nog redelijk te betalen is..
tijdje terug alfatec rca kabel in me handen gehad, de massa aansluiting (die ring) bleef in de versterker zitten

die kabel die tussen rca kabels zit, is ook gewoon gemaakt om als remote te gebruiken, maar beter leg je inderdaad een los kabeltje..
Die kabel is meestal maar 1 tiertje die na het inleggen van de kabels al gebroken is
Je noemt een paar merken maa dat zegt mij nie veel... Ik weet dat die audio zaken vaak veel te commercieel spul verkopen...
Heb al mijn bekabeling bij paar oude audio hobbyisten gekocht, ze weten nie veel van auto audio maar verder weten ze alles...
Van die figuren dat als je zegt: wat is de weerstand van zo'n speaker?
Ze je bijna aanvliegen en zeggen: dat is de impedantie of ook wel inductieve reactantie

Je noemt een paar merken maa dat zegt mij nie veel... Ik weet dat die audio zaken vaak veel te commercieel spul verkopen...
Heb al mijn bekabeling bij paar oude audio hobbyisten gekocht, ze weten nie veel van auto audio maar verder weten ze alles...
Van die figuren dat als je zegt: wat is de weerstand van zo'n speaker?
Ze je bijna aanvliegen en zeggen: dat is de impedantie of ook wel inductieve reactantie

hahahaah..
ik ken ze, kom bijna dagelijks met zulke mensen in aanraking (ook op werk enzo)
zijn mensen die versterkers afstellen met oscilloscoop, zodat hij echt perfect staat, en je geen overstuurd signaal uit je versterker tovert..
mensen die elk kabeltje in snakeskin leggen, afgewerkt met krimpkousjes, zelfs over de connector heen.
eigenlijk om doodziek van te worden..
en de ts al voorzien van een dikke installatie??
ik ken ze, kom bijna dagelijks met zulke mensen in aanraking (ook op werk enzo)
zijn mensen die versterkers afstellen met oscilloscoop, zodat hij echt perfect staat, en je geen overstuurd signaal uit je versterker tovert..
mensen die elk kabeltje in snakeskin leggen, afgewerkt met krimpkousjes, zelfs over de connector heen.
eigenlijk om doodziek van te worden..
en de ts al voorzien van een dikke installatie??
Die is 2 maart voor het laatst op het forum geweest, nie veel bekend dus...
Truste
Truste

-
- Contacteer:
Wel, ik heb een megane coupé 3.. met het arkamys systeem..
Hetgene ik gedaan heb is een actieve subwoofer gekocht van jbl..
naar m'n garage gereden.. en die hebbe er hem op een uurtje erin geplaatst.
hij staat links achter in m'n koffer en de aarding wordt genomen op die 2 ringen die rechts en links te vinden zijn. De audio wordt genomen van m'n 2 achterste boxen en m'n voeding zit lekker onder m'n zijflank ingewerkt.
Daarboven op heb ik een een knopje om hem luider/stiller te zetten.
Dat is geplaatst in dat bakje waar je USB zit.. zit mooi tegen de wand bevestigt..
Zet de bass van je auto op -5 ofzo.. en je woofer vrij hoog.. en ik krijg altijd positieve commentaren op het systeem. Ik denk niet dat arkamys systeem betekent betere boxen etc.. maar gwn 3D positional audio.. dus dat gecombineerd met een lekkere bass is de moeite waard.
Hetgene ik gedaan heb is een actieve subwoofer gekocht van jbl..
naar m'n garage gereden.. en die hebbe er hem op een uurtje erin geplaatst.
hij staat links achter in m'n koffer en de aarding wordt genomen op die 2 ringen die rechts en links te vinden zijn. De audio wordt genomen van m'n 2 achterste boxen en m'n voeding zit lekker onder m'n zijflank ingewerkt.
Daarboven op heb ik een een knopje om hem luider/stiller te zetten.
Dat is geplaatst in dat bakje waar je USB zit.. zit mooi tegen de wand bevestigt..
Zet de bass van je auto op -5 ofzo.. en je woofer vrij hoog.. en ik krijg altijd positieve commentaren op het systeem. Ik denk niet dat arkamys systeem betekent betere boxen etc.. maar gwn 3D positional audio.. dus dat gecombineerd met een lekkere bass is de moeite waard.