Jackson's GTT
Nee precies, dat ben ik ook niet van plan.
"Le creature de vette shit"
-
- Moderator
- Car: MB
wat ook nog een optie is is gewoon de zooi effe afgooien bij een revisie bedrijf. Die hebben daar vaak wel mooi spul voor (zo'n mooie wasbak of een soort vaatwasser) voor motoronderdelen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gamo in Beverwijk, ff vragen naar Martin en de groeten doen van mij 

Immer wieder die verdammte Holländer
Klinkt goed Ray
Wat kost zoiets?

ligt een beetje aan de hoeveelheid. ik heb daar wel eens een kop laten reinigen, was prima. moet de bon even opzoeken.
je kan ze ook ff bellen voordat je heen gaat, scheelt allicht een hoop gesjouw
je kan ze ook ff bellen voordat je heen gaat, scheelt allicht een hoop gesjouw

Immer wieder die verdammte Holländer
Ja precies haha.
Ik heb toevallig morgen een daggie ferlov
Dus ik zal eens langsrijden!
Ik heb toevallig morgen een daggie ferlov

Update:
Vandaag even langs Gamo geweest. Hij doet alleen de kop spoelen. Hij kon helaas dus niet mijn blokkie doorspoelen/schoonmaken. Dus even verder opzoek gaan naar een bedrijfje die dit wel kan doen. Morgen wordt mn krukas opgemeten bij een kleine bedrijfje in IJmuiden. Helaas doet hij ook niet het spoelen van mijn blok. Maar hij me wel een tip. Om het blok zelf te doen met petroleum of diesel. Dat werkt namelijk ook goed ontvettend. Maar ik denk er nog even over na wat ik daarmee ga doen! Ik laat denk ik wel sowieso mn kop reinigen/doorspoelen bij Game. Voor die 15eu doe ik niet moeilijk!
Maargoed, zoals ik al zei. Het blok is nu geheel kaal en alle onderdeeltjes netjes in wat pietschuimdoosjes gelegd van mn vaders werk
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... t2%201.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... t2%202.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... t2%203.jpg[/img]
Dat was het weer even voor vandaag. Ik zal morgen het resultaat van het opmeten van de krukas laten weten. Ben benieuwd!
Vandaag even langs Gamo geweest. Hij doet alleen de kop spoelen. Hij kon helaas dus niet mijn blokkie doorspoelen/schoonmaken. Dus even verder opzoek gaan naar een bedrijfje die dit wel kan doen. Morgen wordt mn krukas opgemeten bij een kleine bedrijfje in IJmuiden. Helaas doet hij ook niet het spoelen van mijn blok. Maar hij me wel een tip. Om het blok zelf te doen met petroleum of diesel. Dat werkt namelijk ook goed ontvettend. Maar ik denk er nog even over na wat ik daarmee ga doen! Ik laat denk ik wel sowieso mn kop reinigen/doorspoelen bij Game. Voor die 15eu doe ik niet moeilijk!
Maargoed, zoals ik al zei. Het blok is nu geheel kaal en alle onderdeeltjes netjes in wat pietschuimdoosjes gelegd van mn vaders werk

[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... t2%201.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... t2%202.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... t2%203.jpg[/img]
Dat was het weer even voor vandaag. Ik zal morgen het resultaat van het opmeten van de krukas laten weten. Ben benieuwd!
Update:
Vanmorgen is mn krukas bij dat bedrijfje in IJmuiden gebracht. Wat later op de dag werd ik door hem gebeld. De beste man had hem opgemeten. Hij wist het niet helemaal zeker maar hij was bijna overtuigd dat deze krukas al eens eerder geslepen was. Mocht dit het geval zijn. En maurice van MBC heeft hier gewoon standaard lagers in geplaatst. Dan zou dat heel goed de "geen oliedruk" kunnen verklaren.
Maar om het toch zeker te weten breng ik morgen nog twee krukassen naar dat bedrijfje toe ter vergelijking
Dus we wachten het even af!
Vanmorgen is mn krukas bij dat bedrijfje in IJmuiden gebracht. Wat later op de dag werd ik door hem gebeld. De beste man had hem opgemeten. Hij wist het niet helemaal zeker maar hij was bijna overtuigd dat deze krukas al eens eerder geslepen was. Mocht dit het geval zijn. En maurice van MBC heeft hier gewoon standaard lagers in geplaatst. Dan zou dat heel goed de "geen oliedruk" kunnen verklaren.
Maar om het toch zeker te weten breng ik morgen nog twee krukassen naar dat bedrijfje toe ter vergelijking

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Om het maar even simpel te houden, je hebt als het goed is nog netjes gereden met drijfstanglagers er nog tussen ? daar staat dan wel een maat op (STD, 0,25, 0,... enz..)
Als ie geslepen is zal er wel een 0,25 overmaat in zitten en als het standaard lagers zijn en dus een ongeslepen krukas dan ziten er dus gewoon STD (Standaard dus) lagers in.
STD lagers monteren op een overmaat 0,25 geslepen krukas merk je direct.. (vraag Jo)
Als ie geslepen is zal er wel een 0,25 overmaat in zitten en als het standaard lagers zijn en dus een ongeslepen krukas dan ziten er dus gewoon STD (Standaard dus) lagers in.
STD lagers monteren op een overmaat 0,25 geslepen krukas merk je direct.. (vraag Jo)
Ik snap der geen moer van..
Misschien een iets andere uitleg?

Misschien een iets andere uitleg?
-
Ik zei er nog bij.. "om het makkelijk te houden"
De maat staat ALTIJD op je lagerschalen..
Er is dus gewoon standaard (STD staat er dan op), dan is de krukas dus niet geslepen..
Dan heb je altijd 0.25 overmaat (dan staat er 0.25 op)
Enz..
Leuker kan ik het niet maken, ook niet makkelijker want dat is het al. verder gewoon even checken of je krukas er nog mooi fris uit ziet, eventueel de kruktappen even polijsten en evt. de lagerspeling checken met Plastigage o.i.d. maar da's weer een ander simpel verhaaltje.
Je wordt er vanzelf handig in als je net als mij Nederlands Kampioen Drijfstanglagerschade rijden bent
De maat staat ALTIJD op je lagerschalen..
Er is dus gewoon standaard (STD staat er dan op), dan is de krukas dus niet geslepen..
Dan heb je altijd 0.25 overmaat (dan staat er 0.25 op)
Enz..
Leuker kan ik het niet maken, ook niet makkelijker want dat is het al. verder gewoon even checken of je krukas er nog mooi fris uit ziet, eventueel de kruktappen even polijsten en evt. de lagerspeling checken met Plastigage o.i.d. maar da's weer een ander simpel verhaaltje.

Je wordt er vanzelf handig in als je net als mij Nederlands Kampioen Drijfstanglagerschade rijden bent

Whaha ja precies 
Het wordt nu in ieder geval wat duidelijker!
Maar wat ik dus vermoed is het volgende. MBC heeft een half jaartje geleden nieuwe standaard lagers gemonteerd. Maar Maurice heeft die krukas nooit zelf opgemeten en gewoon nieuwe lagers geplaatst. Ik vermoed nu dan dat er standaard maat lagers gemonteerd waren op een geslepen krukas waardoor ik geen oliedruk kreeg.
Maargoed, vandaag wordt er nog een krukas naar die beste man gebracht en dan kan ie ze even vergelijken en beide opmeten. Dus ik verwacht vandaag een telefoontje met nieuws betreft de krukas

Maar wat ik dus vermoed is het volgende. MBC heeft een half jaartje geleden nieuwe standaard lagers gemonteerd. Maar Maurice heeft die krukas nooit zelf opgemeten en gewoon nieuwe lagers geplaatst. Ik vermoed nu dan dat er standaard maat lagers gemonteerd waren op een geslepen krukas waardoor ik geen oliedruk kreeg.
Maargoed, vandaag wordt er nog een krukas naar die beste man gebracht en dan kan ie ze even vergelijken en beide opmeten. Dus ik verwacht vandaag een telefoontje met nieuws betreft de krukas

-
Ah zo, dan begrijp ik 'm ook. kan me alleen niet voorstellen dat MB zo'n fout maakt maargoed.. het blijven ook mensen natuurlijk.Jackson schreef:Whaha ja precies

Daarbij zou ik het vreemd vinden als je het nooit gehoord hebt, en moet je krukas ook wel aardig gaar zijn.. ik ben even te lui om terug te lezen maar hoe lang heb je er zo mee gereden ?
toen ik mijn "gereviseerde" blok kocht, zaten er ook geen overmaatse lagers in terwijl de krukas wel geslepen was, en dat klonk echt niet fijn!! heb er geen meter mee gereden, meteen weer naar een revisie bedrijf gebracht. Als dat bij jou ook het geval is, had je dat denk ik ook wel gehoord toen je hem voor 't eerst startte
5GTT & clio II 1.6 16v
dat hoeft niet altijd zo te zijn dat ze een hels lawaai maken. Ik heb een bijna identiek gevalletje gehad en had zelfs nog oliedruk.
Maar wat Ronald zegt wou ik gisteren al neerpoten, ik kan me niet voorstellen dat Maurice zomaar lagers plaatst zonder de krukas te meten.
Als jouw krukas(sen) dan toch bij een bedrijf is, laat ze dan gelijk slijpen, daarmee ben je gelijk van alle gezeik af.
Maar wat Ronald zegt wou ik gisteren al neerpoten, ik kan me niet voorstellen dat Maurice zomaar lagers plaatst zonder de krukas te meten.
Als jouw krukas(sen) dan toch bij een bedrijf is, laat ze dan gelijk slijpen, daarmee ben je gelijk van alle gezeik af.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Update:
Ik werd zojuist weer gebeld door dat bedrijfje. Wat de beste man al dacht is nu een feit. De krukas was dus ooit eens geslepen geweest! Ik heb nog in een mail wisseling staan tusen Maurice en mij dat hij de krukas nooit gemeten heeft en gewoon nieuwe standaard lagers heeft gemonteerd. Kortom.. geen oliedruk! Ook maakte mn blok geen lawaai toen hij liep. Er zat wel een licht ratel in.. Dit blok heeft maar 5 tot 10 min gedraaid en heb er niet mee gereden! De geslepen krukas ziet er nog keurig uit!
Mijn vraag is nu wat slim is. De geslepen krukas monteren met overmaat lagers of de standaard krukas gebruiken met standaard lagers? Ik denk zelf om de geslepen te gebruiken met overmaat lagers..
Ik werd zojuist weer gebeld door dat bedrijfje. Wat de beste man al dacht is nu een feit. De krukas was dus ooit eens geslepen geweest! Ik heb nog in een mail wisseling staan tusen Maurice en mij dat hij de krukas nooit gemeten heeft en gewoon nieuwe standaard lagers heeft gemonteerd. Kortom.. geen oliedruk! Ook maakte mn blok geen lawaai toen hij liep. Er zat wel een licht ratel in.. Dit blok heeft maar 5 tot 10 min gedraaid en heb er niet mee gereden! De geslepen krukas ziet er nog keurig uit!
Mijn vraag is nu wat slim is. De geslepen krukas monteren met overmaat lagers of de standaard krukas gebruiken met standaard lagers? Ik denk zelf om de geslepen te gebruiken met overmaat lagers..
-
- Contacteer:
bel ff met mannesse in soest hebben mij blok ook gedaan echt superJackson schreef:Update:
http://www.mannessen.nl/
Zij kunnen ook krukas opmeten slijpen en materiaal leveren tegen scherpe prijzen. (en nee heb geen aandelen daar)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
Ik zou in ieder geval even opmeten in wat voor overmaat die geslepen is, en of de tappen allemaal nog fatsoenlijk glad zijn anders gaan je overmaatslagers er natuurlijk ook zo weer aan. 

Volgens dat bedrijfje is de krukas naar de 1e overmaat geslepen..
Update:
Gisteren gekocht:
- Cementkuip
- Verfkwasten
- Plantenspuit/pomp
- 5l petroleum
Petroleum werkt errug goed als ontvetter. Ik zet het blok in de cementkuip en spuit het hele blok schoon met petroleum. Met de plantenspuit/pomp blaas/spuit ik alle oliekanalen door. Al de verf loopt er ook gewoon vanaf en het blok is bijna helemaal kaal!
De volgende dingen besteld:
- 1e overmaat drijfstang en krukaslagers
- Versterkte koppakking set zonder versterkte kopbouten
- Onderblok pakking set
- Distributieketting
- Distributieketting spanner
- Versterkte koppeling
Morgen weer even verder met het schoonmaken van het spul. Ook ben ik van plan om toch voor de zekerheid die overmaat op te meten van de geslepen krukas. Dit wil ik door middel van Plastigauge doen. Sommige zullen het merk wel kennen. Maar hier wat uitleg: http://www.plastigauge.co.uk/.
Ook morgen weer even kijken op het circuit in Zandvoort. Er is weer vrijrijden morgen. Helaas niet zelf rijden maar gewoon kijken. Altijd leuk
Gisteren gekocht:
- Cementkuip
- Verfkwasten
- Plantenspuit/pomp
- 5l petroleum
Petroleum werkt errug goed als ontvetter. Ik zet het blok in de cementkuip en spuit het hele blok schoon met petroleum. Met de plantenspuit/pomp blaas/spuit ik alle oliekanalen door. Al de verf loopt er ook gewoon vanaf en het blok is bijna helemaal kaal!
De volgende dingen besteld:
- 1e overmaat drijfstang en krukaslagers
- Versterkte koppakking set zonder versterkte kopbouten
- Onderblok pakking set
- Distributieketting
- Distributieketting spanner
- Versterkte koppeling
Morgen weer even verder met het schoonmaken van het spul. Ook ben ik van plan om toch voor de zekerheid die overmaat op te meten van de geslepen krukas. Dit wil ik door middel van Plastigauge doen. Sommige zullen het merk wel kennen. Maar hier wat uitleg: http://www.plastigauge.co.uk/.
Ook morgen weer even kijken op het circuit in Zandvoort. Er is weer vrijrijden morgen. Helaas niet zelf rijden maar gewoon kijken. Altijd leuk

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
waarom geen kopbouten er bij? Als ik me niet vergis zijn het rekbouten en na demontage dien je die te vervangen. 
Project: GTT Blue Sport
-
Bij een C1J motor van een 5GTT niet hoorGerald schreef:waarom geen kopbouten er bij? Als ik me niet vergis zijn het rekbouten en na demontage dien je die te vervangen.

Je hebt gelijk, het is zondag.
Bedankt Ronald! Wist al niet wat ik moest antwoorden haha.
Bedankt Ronald! Wist al niet wat ik moest antwoorden haha.
-
idd die van mij rijd ook nog, kopbouten 4x opnieuw vastgedraaidRonald1916V schreef:Bij een C1J motor van een 5GTT niet hoorGerald schreef:waarom geen kopbouten er bij? Als ik me niet vergis zijn het rekbouten en na demontage dien je die te vervangen.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Die dingen hoeven ook maar met 60nm vast ofzo, snap alleen niet dat die van jou nog steeds loopt, er is volgens mij geen boutje met momentsleutel aangedraaid.Martijn Kool schreef:idd die van mij rijd ook nog, kopbouten 4x opnieuw vastgedraaidRonald1916V schreef:Bij een C1J motor van een 5GTT niet hoorGerald schreef:waarom geen kopbouten er bij? Als ik me niet vergis zijn het rekbouten en na demontage dien je die te vervangen.

ik poeier ze altijd met 80Nm aan
gaat ook perfect!

gaat ook perfect!
Update:
Het project heeft helaas weer een poosje stil gelegen. Dit ivm de lange levertijd van bepaalde onderdelen waarbij ook zin en tijd komen kijken
Inmiddels zijn alle nieuwe onderdelen binnen:
Koppakking setje
Onderblokpakking setje
Koppeling
Distributieketting + spanner
1e overmaat drijfstang en krukaslagers
Ik kan dus beginnen met de opbouw van het motorblok. Het blok is helemaal kaal en goed schoongemaakt/gespoeld.
Gisteren heb ik de nokkenas gemonteerd en wil vanavond de zuigers en zuigerwanden gaan monteren.
Ik vraag me alleen het volgende af. Moet er bij het monteren van de zuigerwanden in het blok ook een randje kit omheen? Samen met de zwarte rubberen ringen?
Het project heeft helaas weer een poosje stil gelegen. Dit ivm de lange levertijd van bepaalde onderdelen waarbij ook zin en tijd komen kijken

Inmiddels zijn alle nieuwe onderdelen binnen:
Koppakking setje
Onderblokpakking setje
Koppeling
Distributieketting + spanner
1e overmaat drijfstang en krukaslagers
Ik kan dus beginnen met de opbouw van het motorblok. Het blok is helemaal kaal en goed schoongemaakt/gespoeld.
Gisteren heb ik de nokkenas gemonteerd en wil vanavond de zuigers en zuigerwanden gaan monteren.
Ik vraag me alleen het volgende af. Moet er bij het monteren van de zuigerwanden in het blok ook een randje kit omheen? Samen met de zwarte rubberen ringen?
-
volgens mij niet. ik heb ze er wel is uitgehad bij me en er zo weer in gedrukt. hij loopt nog steeds 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Hmm ok, want toen ik het uit elkaar haalde, zat er wel wat kit/pakking resten op. Deze heb ik er toen netjes afgehaald.
Dusja, geen id wat nou verstandig is.
Dusja, geen id wat nou verstandig is.
gewoon de bussen met de originele renault o-ringen monteren.
verder niets 100% zeker en goed.
verder niets 100% zeker en goed.
Prima, thanks Mark.
Ik heb ze alleen niet origineel van Renault maar van het onderblokpakkingsetje van mbc.
Ik heb ze alleen niet origineel van Renault maar van het onderblokpakkingsetje van mbc.