[Grotere Remmen]
Kan verder niets meer gebeuren als ik dat doe?-jo- schreef:Ik volg Vos wel in zijn optiek, ik ben ook geen spacerfanaat. Dan verkies ik eerder om een stukje van de klauw te frezen.
wat is het gevolg als er meer af moet? en ik haal dit van de klauw??
heb je wel nieuwe blokken gemonteerd? het wil nog wel eens voorkomen dat het allemaal net aan past, dat de dan een keer de blokken gaat vervangen en het opeens niet meer past 

-
- Moderator
- Car: MB
Tot op zekere hoogt kun je er iets af halen. De wand van de zuiger moet echter wel dik genoeg blijven. lijkt me logisch. Probeer eerst een exact te meten hoeveel er af moet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Car: MB
als je blokken wisselt wordt de diameter toch niet groter.tutuur schreef:heb je wel nieuwe blokken gemonteerd? het wil nog wel eens voorkomen dat het allemaal net aan past, dat de dan een keer de blokken gaat vervangen en het opeens niet meer past
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
Hij bedoelt dat de beugel aan de buitenzijde van je schijf verder naar buiten komt met nieuwe blokken
Remklauw kan denk ik best wel wat materiaal missen. Heb je geen oude klauw waar je ff op kan oefenen, scheelt je ontluchten als je teveel materiaal eraf zou hebben gehaald en een nieuwe zou moeten monteren:p

Remklauw kan denk ik best wel wat materiaal missen. Heb je geen oude klauw waar je ff op kan oefenen, scheelt je ontluchten als je teveel materiaal eraf zou hebben gehaald en een nieuwe zou moeten monteren:p

-
- Über-Spammer
Jo,
jij hebt wat vaker echt grote remmen gemonteerd, wat past er max in een 17" speedline maxi velg? 310? 320? 330?
jij hebt wat vaker echt grote remmen gemonteerd, wat past er max in een 17" speedline maxi velg? 310? 320? 330?
al waren mijn wielen 15" geweest had het ook niet gepast, de spaken raken nu op een haar na de klauwen(inmiddels niet meer ivm slijtage van de blokken
)
![Afbeelding]()

330 past perfect, met nog meer dan voldoende ruimte. Ik heb er 325 onder zitten.Jean-Paul-S schreef:Jo,
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
gewoon wat van je klauw afslypen .
heb ik ook gedaan met de bigbrakes set op myn gtt met BBS velgen .
de boutjes kwamen tegen de buiten zyde klauw 2 mm van het oppervlak afgeslepen en daar was zowaar ruimte waar een vloeitje tussen paste. probleem opgelost.
niet zo moeilyk doen met spacers.
heb ik ook gedaan met de bigbrakes set op myn gtt met BBS velgen .
de boutjes kwamen tegen de buiten zyde klauw 2 mm van het oppervlak afgeslepen en daar was zowaar ruimte waar een vloeitje tussen paste. probleem opgelost.
niet zo moeilyk doen met spacers.
zijn wel te koop. aardig aan de prijs. ferodo's al eens geprobeerd?
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 42&appid=2
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 42&appid=2
Wel een behoorlijke prijs maar remmen zijn belangrijk als je een keer het circuit op wilt.
Bij de standaard blokken neemt de remkracht duidelijk af naarmate ze heter worden.
Iemand die de blauwe Pagid race-remblokken erop heeft gehad?
Vraag me o.a. af hoe ze remmen in koude toestand en hoeveel remstof ze afgeven.
Bij de standaard blokken neemt de remkracht duidelijk af naarmate ze heter worden.
En als je niet zo veel geld wilt uitgeven: een setje textarblokken van APO
http://www.autopartsonline.nl
http://www.autopartsonline.nl
-
textar spul haalt het bij lange na niet bij ferodo ds2500 of ds3000 is mijn ervaring 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Inderdaad prima spul voor het betere straatgebruik, op de Ring doen ze het ook nog wel aardig maar voor Zandvoort b.v. is het echt niet wat.Steven(stk) schreef:textar spul haalt het bij lange na niet bij ferodo ds2500 of ds3000 is mijn ervaring

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Vooral doen, volle raceblokken op een straatautoCliogek1970 schreef:Wel een behoorlijke prijs maar remmen zijn belangrijk als je een keer het circuit op wilt.

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat is precies waarom ik om gebruikers-ervaringen vraag.Luco/Alpine-racer schreef:Vooral doen, volle raceblokken op een straatautoCliogek1970 schreef:Wel een behoorlijke prijs maar remmen zijn belangrijk als je een keer het circuit op wilt.
Er wordt gezegd dat deze blokken geschikt zijn voor straatgebruik. Maar er wordt zoveel gezegd.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Daarbij kun je je wielen ook wel meteen een ander kleurtje geven, ik rijd niet voor niets met Carbon Lorraine RC6 met zwarte wielen op het circuit.Cliogek1970 schreef:Dat is precies waarom ik om gebruikers-ervaringen vraag.Luco/Alpine-racer schreef:Vooral doen, volle raceblokken op een straatautoCliogek1970 schreef:Wel een behoorlijke prijs maar remmen zijn belangrijk als je een keer het circuit op wilt.
Er wordt gezegd dat deze blokken geschikt zijn voor straatgebruik. Maar er wordt zoveel gezegd.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Pagid bleu zijn volle raceblokken.Cliogek1970 schreef:Dat is precies waarom ik om gebruikers-ervaringen vraag.Luco/Alpine-racer schreef:Vooral doen, volle raceblokken op een straatautoCliogek1970 schreef:Wel een behoorlijke prijs maar remmen zijn belangrijk als je een keer het circuit op wilt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb ze weliswaar niet voor maar achter op de seat, remmen koud voor geen meter, net als pagid grijs of zwart aan de voorzijdeTim schreef:Kortom, niet doen.

Weet misschien iemand of de klauwen en schijven van een laguna2 (300mm)
passen op een Laguna1 v6-24v ph1. steek is hetzelfde.
passen op een Laguna1 v6-24v ph1. steek is hetzelfde.
Weet wel dat de Safrane-Biturbo remschijven en klauwen zo zonder aanpassingen onder je laguna 1 passen, deze zijn 330 mm (minimaal 17 inch) maar zijn dan wel weer zeldzaam 

Zal het eens een keertje opmeten bij mijn 2 lagunas.
-
- Über-Spammer
Wat voor remdrukverdeler hebben jullie in de auto zitten, en hoe hebben jullie deze bevestigd? Ervaringen positief negatief?
Set-up zal in het begin als volgt zijn:
Voor: RS klauwen+schijven
Achter: Std Clio 1 remmen
hrc: Laguna 23.8mm
Ik neem aan dat de remdrukverdeler op de achteras vervalt als je er een monteert binnen de auto?
Set-up zal in het begin als volgt zijn:
Voor: RS klauwen+schijven
Achter: Std Clio 1 remmen
hrc: Laguna 23.8mm
Ik neem aan dat de remdrukverdeler op de achteras vervalt als je er een monteert binnen de auto?

Er komen 2 combinaties voor:
Bovenste schema. Een variant op diagonaal remsysteem, waarbij de achterledingen worden samengevoegd.
Onderste schema. Een deel van de HRC bedient de beide voorremmen en het andere deel bedient de achterremmen.
Bij montage van een remdrukverdeler van bv Wilwood of Tilton vervalt de remdrukverdeler op de achteras.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... atie-1.jpg[/img]
Bovenste schema. Een variant op diagonaal remsysteem, waarbij de achterledingen worden samengevoegd.
Onderste schema. Een deel van de HRC bedient de beide voorremmen en het andere deel bedient de achterremmen.
Bij montage van een remdrukverdeler van bv Wilwood of Tilton vervalt de remdrukverdeler op de achteras.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... atie-1.jpg[/img]
Interessant.
Als je de auto nog voor gewoon 'straatgebruik' wil hebben heeft optie een de voorkeur.
Heeft zo'n regelaar dan twee ingaande aansluitingen of gebruik je daar gewoon een t-stuk voor?
JPS ik heb exact jouw setup op de 5, dus ik hou t effe in de gaten
Als je de auto nog voor gewoon 'straatgebruik' wil hebben heeft optie een de voorkeur.
Heeft zo'n regelaar dan twee ingaande aansluitingen of gebruik je daar gewoon een t-stuk voor?
JPS ik heb exact jouw setup op de 5, dus ik hou t effe in de gaten

-
- Über-Spammer
Bij optie 1 zit er een t-stuk tussen, waarna het naar de rdv loopt. volgens mij maakt het niet veel uit of je nu 1 of 2 leidingen gebruikt om naar de rdv te gaan, het t-stuk bepaalt immers wat er maximaal doorheen kan.
Jaques, ik neem aan dat je bij optie 2 een punt op de hrc afdopt? Zou wel heel erg makkelijk zijn om het geheel aan het werken te krijgen.
Zodra alle spullen compleet zijn om het remsysteem tijdelijk te monteren geef ik even een gil Riël
hier is een afbeelding van een Wilwood rdv.
[img]http://www.jegs.com/images/photos/900/9 ... 0-8419.jpg[/img]
Op de handleiding van deze rdv staat het volgende:
2 leidingen komen naar binnen en worden op de rdv gemonteerd, 1 gaat naar de achteras.
http://www.wilwood.com/pdf/ds488.pdf
Jaques, ik neem aan dat je bij optie 2 een punt op de hrc afdopt? Zou wel heel erg makkelijk zijn om het geheel aan het werken te krijgen.
Zodra alle spullen compleet zijn om het remsysteem tijdelijk te monteren geef ik even een gil Riël

hier is een afbeelding van een Wilwood rdv.
[img]http://www.jegs.com/images/photos/900/9 ... 0-8419.jpg[/img]
Op de handleiding van deze rdv staat het volgende:
2 leidingen komen naar binnen en worden op de rdv gemonteerd, 1 gaat naar de achteras.
http://www.wilwood.com/pdf/ds488.pdf
Circuit 2 moet je hebben. Dus de voor en achter remmen gescheiden, met 1 leiding naar achteren waar de regelaar tussen zit. Vervolgens splits je op de achteras zelf met een T-stuk naar beide achterremmen. Inderdaad moet je 1 aansluiting op de HRC dan afdoppen. Daar kan je een blindplug inzetten bijvoorbeeld.
-
- Über-Spammer
En dan, op de afbeelding van de wilwood rdv zitten 2 ingaande aansluitingen, daar dus ook 1 afdoppen.
Lijkt alsof het uitgaande gat groter is dan ingaand, dat zou dan wel drukverlies betekenen tenzij je bij het t-stuk weer naar een kleinere diameter gaat. Toch
?
Lijkt alsof het uitgaande gat groter is dan ingaand, dat zou dan wel drukverlies betekenen tenzij je bij het t-stuk weer naar een kleinere diameter gaat. Toch