Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
uitlaatgassen bleren lekker tegen de zijkant van die cliko aan.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De uitlaatgassen hebben wel tegen meer zijkanten van auto's aan zitten blerenmark 5t schreef:uitlaatgassen bleren lekker tegen de zijkant van die cliko aan.


-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Lekker geluidje hoor!
En je zit lekker hoog en overzichtelijk, wel een verschil met de 19...
En je zit lekker hoog en overzichtelijk, wel een verschil met de 19...
Nu nog even je uiterlijk aanpassen of ben jij dit al
[img]http://smallmediumlarge.files.wordpress ... llet11.jpg[/img]
trailertrash
[img]http://smallmediumlarge.files.wordpress ... llet11.jpg[/img]
trailertrash

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die vent mocht willen dat ie er zo uit zag als mijjankees schreef:Nu nog even je uiterlijk aanpassen of ben jij dit al
[/img]
trailertrash

Naja, dagelijks rijden met de 19 deed ik sowieso al niet.. maar het verschil is wel lekker groot geworden, daardoor is de lol nog groter natuurlijkWilleon de Zoete schreef:Lekker geluidje hoor!
En je zit lekker hoog en overzichtelijk, wel een verschil met de 19...

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Whoeha machtig mooijankees schreef:Nu nog even je uiterlijk aanpassen of ben jij dit al
[img]http://smallmediumlarge.files.wordpress ... llet11.jpg[/img]
trailertrash

whehe ga je hiermee ook een rondje Ringen? 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Alles in mijn bezit op 4 wielen moet de Ring een keer over he, sowieso een keer door het bos heen bleren met dat ding daar-Ray- schreef:whehe ga je hiermee ook een rondje Ringen?

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Ik zie je het nog doen daar ook, dikke lol. 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zomaar weer eens wat tijd over voor mijn eigen 19 16V, vanmorgen eens begonnen met het demonteren van de 2.0 motor aangezien die dus vorig jaar tegen deze tijd met een flink ratelend geluid er uit kwam en het mij beter leek om 'm er uit te trekken om voorlopig weer met een 1.8 te gaan rijden aangezien ik April 2009 bijna de 16V in de fik had gestoken omdat ik het er echt even mee had gehad.
Compleet uit elkaar gedraaid tot het laatste boutje maar echt niets kunnen vinden, ik snap er dus echt geen ene hol meer van..
Het is begonnen met een lagergeratel waarna ik dus de carterpan er onder vandaan gedraaid heb, de lagers losgehaald heb en zag dat de lagerschalen van cilinder 1 gaar waren. uiteindelijk alle lagers vervangen en de krukas gecontroleerd, het enige wat opviel was dat de kruktap van cilinder 1 geslepen was tot overmaat 0.25. nadat ik 'm starte is ie nog harder gaan ratelen, ook stationair.. na het loshalen was er dus niets te zien en ook geen speling te ontdekken.. maargoed, dat was er ook al niet na het monteren van de nieuwe lagers.
Uiteindelijk dus een tijd terug een frisse ongeslepen krukas geregeld zodat dat verhaal ook de wereld uit geholpen kon worden. Dus vanmiddag alles gedemonteerd tot aan een compleet kaal onderblok.
Goed, het klonk dus zo voordat ik 'm uitgebouwd heb..
Voor de rest een paar simpele foto's gemaakt voor het idee, voor de rest de handen te smerig om nog wat foto's te maken.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 14-930.jpg[/img]
Lekker grote inlaatklepjes
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 56-260.jpg[/img]
Kortom, ik snap er niets meer van.. het plan is om 'm weer op te bouwen met de frisse krukas en alles nog eens na te meten...

Compleet uit elkaar gedraaid tot het laatste boutje maar echt niets kunnen vinden, ik snap er dus echt geen ene hol meer van..
Het is begonnen met een lagergeratel waarna ik dus de carterpan er onder vandaan gedraaid heb, de lagers losgehaald heb en zag dat de lagerschalen van cilinder 1 gaar waren. uiteindelijk alle lagers vervangen en de krukas gecontroleerd, het enige wat opviel was dat de kruktap van cilinder 1 geslepen was tot overmaat 0.25. nadat ik 'm starte is ie nog harder gaan ratelen, ook stationair.. na het loshalen was er dus niets te zien en ook geen speling te ontdekken.. maargoed, dat was er ook al niet na het monteren van de nieuwe lagers.
Uiteindelijk dus een tijd terug een frisse ongeslepen krukas geregeld zodat dat verhaal ook de wereld uit geholpen kon worden. Dus vanmiddag alles gedemonteerd tot aan een compleet kaal onderblok.
Goed, het klonk dus zo voordat ik 'm uitgebouwd heb..
Voor de rest een paar simpele foto's gemaakt voor het idee, voor de rest de handen te smerig om nog wat foto's te maken.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 14-930.jpg[/img]
Lekker grote inlaatklepjes


[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 56-260.jpg[/img]
Kortom, ik snap er niets meer van.. het plan is om 'm weer op te bouwen met de frisse krukas en alles nog eens na te meten...
Werd wel een keer tijd he 
succes met het troubleshooten en opbouwen van het blok!

succes met het troubleshooten en opbouwen van het blok!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Voor het Ringweekend gaat ie er sowieso niet in.. daar heb ik echt geen schik meer van, tevens is het Ringweekend een mooie gelegenheid om alsnog te proberen om onder de 9minuten te komen op de Ring.tutuur schreef:Werd wel een keer tijd he
succes met het troubleshooten en opbouwen van het blok!

Bedoel ook nie zo zeer voor het ringweekend maar meer dat het blok alweer een tijdje in de schuur ligt 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Op een maandje na een jaar inderdaadtutuur schreef:Bedoel ook nie zo zeer voor het ringweekend maar meer dat het blok alweer een tijdje in de schuur ligt

Knap hoor Ronald, alles zelf doen en ook nog eens kunnen sturen!
Of het nou op een kart is of op de Ring ......
En tijd hebben voor andere RTCmannen met technische problemen!
Waar haal je de tijd, het talent en het enthousiasme vandaan
?
Zo, moest eens gezegd worden
Of het nou op een kart is of op de Ring ......

En tijd hebben voor andere RTCmannen met technische problemen!

Waar haal je de tijd, het talent en het enthousiasme vandaan

Zo, moest eens gezegd worden

clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Daar hebben we het vaker over gehad Jo, ik ben nog steeds niet zo'n voorstander van een geblazen motor op het circuit. daarbij heeft het verder niet zo veel zin om dit blok daarvoor te gebruiken aangezien die gewoon erg lekker liep voorheen.-jo- schreef:nu je toch daar bent...zuigertjes affrezen en blazertje aanhangen ?
Als het toch geblazen moest worden had ik meer interesse in de Turbosetup van Glenn, maar dan moet nog wel wat van de prijs af.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
gaat ie na het ringweekend gelijk de 19 weer in of komt er een testauto ?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De 19 is 1 grote testauto.Steven(stk) schreef:gaat ie na het ringweekend gelijk de 19 weer in of komt er een testauto ?


-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ronald1916V schreef:De 19 is 1 grote testauto.Steven(stk) schreef:gaat ie na het ringweekend gelijk de 19 weer in of komt er een testauto ?Ik gebruik 'm verder toch niet dus het wordt gewoon tussendoor even de avond voor een circuitdag overhangen. ik ga er vanuit dat ie gewoon goed is voor ik 'm er in hang.


-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ronald heeft tijd zat momenteeldolf jans schreef:Knap hoor Ronald, alles zelf doen en ook nog eens kunnen sturen!
Of het nou op een kart is of op de Ring ......![]()
En tijd hebben voor andere RTCmannen met technische problemen!![]()
Waar haal je de tijd, het talent en het enthousiasme vandaan?
Zo, moest eens gezegd worden

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik heb ff geluisterd maar kan het geen klepstoter zijn?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nee, het komt duidelijk uit het carter, de frequentie van een klepstoter is ook wel wat anders, deze tik hoor je echt elke omwenteling van de motor.tutuur schreef:Ik heb ff geluisterd maar kan het geen klepstoter zijn?
Heb nog even wat foto's geschoten, project ligt even stil omdat de R19 16V Cabrio waar ik een nieuwe motor voor gebouwd heb na 5 jaar stilstaan met lagerschade gisteren weer stil heb moeten zetten na 160km omdat de prise-as keerring begon te lekken van de versnellingsbak, dus daar gisteravond nog even snel de versnellingsbak van achter weg getoverd en uit elkaar gehaald, morgen komt de nieuwe keerring+lager binnen. morgenavond weer afbouwen en inbouwen en vrijdagmiddag alsnog de APK afspraak halen. lekker last-minute weer.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 32-940.jpg[/img]
Aan de drijfstanglagers te zien hadden die er niet veel mee te maken in ieder geval..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 70-430.jpg[/img]
De hoofdlagers zien er ook niet bijzonder slecht uit...
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 07-380.jpg[/img]
Oude krukas vs. "nieuwe" krukas
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 82-260.jpg[/img]
Onderblok kaal
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 40-120.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 87-550.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 42-590.jpg[/img]


- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Goed bezig! Mooi dat je hem toch weer opbouwt 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Daarom, stom door blijven prutsen.. het wordt vanzelf nog wel weer eens wat. 

160 km?
Das ruim 11 keer zo veel als ik met mn Peugeot heb gereden nadat ie bij de dealer in Apeldoorn vandaan kwam... 14 km weg en dezelfde storing terug
Maar goed, ff doorbikkelen met die 2.0 en knallen maar


Das ruim 11 keer zo veel als ik met mn Peugeot heb gereden nadat ie bij de dealer in Apeldoorn vandaan kwam... 14 km weg en dezelfde storing terug

Maar goed, ff doorbikkelen met die 2.0 en knallen maar


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Ronald1916V schreef:Daarom, stom door blijven prutsen.. het wordt vanzelf nog wel weer eens wat.
Keep up the good work!!Heb nog even wat foto's geschoten, project ligt even stil omdat de R19 16V Cabrio waar ik een nieuwe motor voor gebouwd heb na 5 jaar stilstaan met lagerschade gisteren weer stil heb moeten zetten na 160km omdat de prise-as keerring begon te lekken van de versnellingsbak, dus daar gisteravond nog even snel de versnellingsbak van achter weg getoverd en uit elkaar gehaald, morgen komt de nieuwe keerring+lager binnen. morgenavond weer afbouwen en inbouwen en vrijdagmiddag alsnog de APK afspraak halen. lekker last-minute weer.

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt