
Mankementen topic Clio RS.
Ohja, voor de 3e keer in een maand of 5 ofzo doet knipperlicht rechtsachter het niet. Voorgaande 2x bleek noch het lampje kapot noch het contactje, maar om 1 of andere reden werkte er dus toch iets niet. Zal nu wel weer zo zijn denk ik.
Laatste keer mocht ik dan ook kosteloos weer weg maar ja, ik moet er wel weer heen en opgelost was het dus eik nog niet. Wat kan dat zijn dan?
Laatste keer mocht ik dan ook kosteloos weer weg maar ja, ik moet er wel weer heen en opgelost was het dus eik nog niet. Wat kan dat zijn dan?
Ik mag toch hopen dat een monteur dat ook allemaal even 1 voor 1 naloopt?
Net een leuk euvel met mijn RS. Koude start en hij bokte eventjes bij het schakelen naar zijn 3. Daarna bleef het gas hangen. Dus in zijn vrij loopt hij zonder gas te geven op naar 6000 toeren. In versnelling geen probleem maar hij blijft wel continue gas geven. Dus als je koppeling intrapt is het weer even 6000 toeren. Dus bij elk verkeerslicht de auto uitgezet.
Net even de gasklep nagekeken, maar deze stond dicht en ook als ik hem startte bleef hij netjes dicht. Dus ergens kwam er lucht bij. Even de afdekplaat eraf gehaald en toen bleek de sensor op het inlaatspruitstuk eraf te liggen. (Is geloof ik om de luchttemperatuur te meten in het inlaat traject?). Wat zit dat knullig in elkaar zeg, gewoon een plastic dopje die je vastklikt met een soort van weerhaakjes.
Kan dit topic niet als sticky gezet worden?
Anyway, problem solved.
Net even de gasklep nagekeken, maar deze stond dicht en ook als ik hem startte bleef hij netjes dicht. Dus ergens kwam er lucht bij. Even de afdekplaat eraf gehaald en toen bleek de sensor op het inlaatspruitstuk eraf te liggen. (Is geloof ik om de luchttemperatuur te meten in het inlaat traject?). Wat zit dat knullig in elkaar zeg, gewoon een plastic dopje die je vastklikt met een soort van weerhaakjes.
Kan dit topic niet als sticky gezet worden?
Anyway, problem solved.

M'n buiten sensor is kapot hij geeft alleen nog maar 60 graden aan, en als ik de climatecontrol op auto. zet schakelt hij de hele tijd de airco in en blaast als een gek.
Kan dit met elkaar te maken hebben? want vindt het maar irritant
Kan dit met elkaar te maken hebben? want vindt het maar irritant
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat is er stuk aan dan? Mijn RS heeft nog de originele (162000 km) en hoop dat ze nog lang heel blijven (dure bende).franx schreef:aandrijfassen..
elke 50,000 km blijkbaar !
(historie opgevraagd; 1 keer bij 50,000 en nu 124,000)
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik had net binnen het jaar Top-occasion-garantie een lekkende keerring van de linker aandrijfas. Ook dan moet de hele as vervangen worden. Totaal ik meen 180 euro.
Verder eigenlijk geen gekke dingen daarmee.
Wat nu nog speelt:
nieuwe schokdempers achter (liggen al thuis)
Rechterachterdemper dichtbakken
Hitteschild rechts opnieuw vastmaken. (plaatje is door het aluminium getrild)
En het onderhoud natuurlijk, bougies en pollenfilter moet nog, in de lente de airco nog even laten checken en opnieuw vullen. (moet eigenlijk elke 4 jaar, maargoed
)
Edit: toch nog wel een nieuw probleempje (bekend RS probleem overigens)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 101620.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 101621.jpg[/img]
Het is mij nog te koud buiten om het uit te zoeken, maar bijna 100% zeker de xenon-sproeier rechts die lekt
Verder eigenlijk geen gekke dingen daarmee.
Wat nu nog speelt:
nieuwe schokdempers achter (liggen al thuis)
Rechterachterdemper dichtbakken
Hitteschild rechts opnieuw vastmaken. (plaatje is door het aluminium getrild)
En het onderhoud natuurlijk, bougies en pollenfilter moet nog, in de lente de airco nog even laten checken en opnieuw vullen. (moet eigenlijk elke 4 jaar, maargoed

Edit: toch nog wel een nieuw probleempje (bekend RS probleem overigens)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 101620.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 101621.jpg[/img]
Het is mij nog te koud buiten om het uit te zoeken, maar bijna 100% zeker de xenon-sproeier rechts die lekt

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Haha, blauwe ijspegels
Die achterdempers zijn echt in 20 minuten vervangen als je rustig aan doet, dus swappen die handel

Die achterdempers zijn echt in 20 minuten vervangen als je rustig aan doet, dus swappen die handel
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
@Maarten-Jan
Je hebt het over de schokdempers neem ik aan?
Heb er laatst 5min over gedaan om de rechter te wisselen voor de oude die ik nog had liggen.
Dus inderdaad, incl het binnen zetten en op de brug zetten zal het binnen 20min wel lukken
Heb er alleen nog geen tijd voor gehad. Laatste dingen voor het huis aan het regelen en vrijdag gaat 'de eerste nacht' plaatsvinden
@Tom
Beetje te ver verdund inderdaad
Is inmiddels al wel verholpen.
Je hebt het over de schokdempers neem ik aan?
Heb er laatst 5min over gedaan om de rechter te wisselen voor de oude die ik nog had liggen.
Dus inderdaad, incl het binnen zetten en op de brug zetten zal het binnen 20min wel lukken

Heb er alleen nog geen tijd voor gehad. Laatste dingen voor het huis aan het regelen en vrijdag gaat 'de eerste nacht' plaatsvinden

@Tom
Beetje te ver verdund inderdaad

Is inmiddels al wel verholpen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja in dit geval schokdempers
Ah oke, ja daar zit ook wel tijd in en wordt vast spannend die eerste nacht


Ah oke, ja daar zit ook wel tijd in en wordt vast spannend die eerste nacht


Ik was beetje voorbarig met "kapot" , verslijtings symptonen laten zich af en toe wel horen.. ik verwacht dat ze niet veel flink gasgeef-ritjes meer zullen uithouden.Maarten-Jan schreef:Wat is er stuk aan dan? Mijn RS heeft nog de originele (162000 km) en hoop dat ze nog lang heel blijven (dure bende).franx schreef:aandrijfassen..
elke 50,000 km blijkbaar !
(historie opgevraagd; 1 keer bij 50,000 en nu 124,000)
Laatst vond ik hem al wat raar uit een flauwe bocht met flink gas aanvoelen. beetje trekken. Ook steeds vaker "metaal-achtig" gejank uit de bak(?) met vol gas. Toen daarna met auto parkeren kwam er met volledig stuurslag een tik tik tik tik ergens vandaan. Eerste reactie was motor !? maar meteen geconcludeerd dat het alleen in versnelling was en niet met ontkoppeld gasgeven. Homokineetje lijkt me; dus hele as in mij geval
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Is mij ook eens opgevallen inderdaad.JordyT schreef:Blijft er bij jullie ook altijd water liggen bij de rechter veerpoot?![]()
en wat hebben jullie er aan gedaan?
Precies op zo'n lasnaad.
Moet er ook nog eens wat aan doen. Iets van een laagje kit ofzo.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Moeilijk te zeggen maar lijkt er wel sterk op ja.franx schreef:Ik was beetje voorbarig met "kapot" , verslijtings symptonen laten zich af en toe wel horen.. ik verwacht dat ze niet veel flink gasgeef-ritjes meer zullen uithouden.Maarten-Jan schreef:Wat is er stuk aan dan? Mijn RS heeft nog de originele (162000 km) en hoop dat ze nog lang heel blijven (dure bende).franx schreef:aandrijfassen..
elke 50,000 km blijkbaar !
(historie opgevraagd; 1 keer bij 50,000 en nu 124,000)
Laatst vond ik hem al wat raar uit een flauwe bocht met flink gas aanvoelen. beetje trekken. Ook steeds vaker "metaal-achtig" gejank uit de bak(?) met vol gas. Toen daarna met auto parkeren kwam er met volledig stuurslag een tik tik tik tik ergens vandaan. Eerste reactie was motor !? maar meteen geconcludeerd dat het alleen in versnelling was en niet met ontkoppeld gasgeven. Homokineetje lijkt me; dus hele as in mij geval
Adinsx schreef:Is mij ook eens opgevallen inderdaad.JordyT schreef:Blijft er bij jullie ook altijd water liggen bij de rechter veerpoot?![]()
en wat hebben jullie er aan gedaan?
Precies op zo'n lasnaad.
Moet er ook nog eens wat aan doen. Iets van een laagje kit ofzo.
Nu ik je toch heb

kan je mijn clio bij het register topic zetten?
kenteken is 75-lx-nk
foto's staan ergens bij het wie is wie topic

-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Sinds een paar dagen het probleem dat, ook wanneer de auto uit/stil staat, de linkerkoplampsproeier lekt....Adinsx schreef: @Tom
Beetje te ver verdund inderdaad
Is inmiddels al wel verholpen.

Het lijkt alsof door de druk van de ruitenvloeistof in de tank (tank hoog->sproeier laag), er vloeistof langs het bolletje lekt...

Iemand hier bekend mee?
@Adinsx; wat was jou probleem en oplossing precies?
Alvast bedankt

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bij mij lekt ie volgens mij het buisje leeg als ik de sproeier heb gebruikt.
Het lekt bij mij niet aan de buitenkant van de bumper, maar meer de binnenkant.
Althans, ik heb geen spoor aan de buitenkant kunnen ontdekken.
Moet nog even iemand laten sproeien als ik er voor bij sta te kijken...
Oplossing is er nog niet, want ik heb nog geen zin gehad de bumper los te trekken
Het lekt bij mij niet aan de buitenkant van de bumper, maar meer de binnenkant.
Althans, ik heb geen spoor aan de buitenkant kunnen ontdekken.
Moet nog even iemand laten sproeien als ik er voor bij sta te kijken...
Oplossing is er nog niet, want ik heb nog geen zin gehad de bumper los te trekken
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Heb eigenlijk ook weinig zin om de bumper los te maken
Binnenkort maar eens kijken of ik wat kan zien vanuit onder de auto.
Weet iemand hoe het systeem werkt? Soort van 3-wegklepje wat de koplampsproeiers afzonderlijk voorziet van vloeistof... eerst links en dan rechts. Achja hebben we weer wat te doen
@ Adinsx bedankt voor je reactie

Binnenkort maar eens kijken of ik wat kan zien vanuit onder de auto.
Weet iemand hoe het systeem werkt? Soort van 3-wegklepje wat de koplampsproeiers afzonderlijk voorziet van vloeistof... eerst links en dan rechts. Achja hebben we weer wat te doen

@ Adinsx bedankt voor je reactie

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Jij hebt ook nog niet echt veel mazzel gehad met de V6 zeg...Adrian schreef:Temperaturen begonnen weer wat op te lopen in de file, KLIK airco aan natuurlijk geen zuchtje koude luchtaltijd hetzelfde met die graf dingen
Mijn Climate vond het vanmiddag om half 5 ook nodig om de airco aan te slingeren. Lekker fris briesje gelukkig

Moet wel binnenkort de boel even laten spoelen en opnieuw vullen. Schijnt elke 4 jaar te moeten en ben daar 1,5 jaar overheen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Geluk?! valt mee toch
Wat kleine randzaken. We hebben hiero een rij oude Lancia's staan dus qua problemen zijn we een hoop gewend
Kzal hem ook eens laten vullen. Voor de winter waren er geen problemen. Iedere maand ff laten draaien...en nu.. snik


Kzal hem ook eens laten vullen. Voor de winter waren er geen problemen. Iedere maand ff laten draaien...en nu.. snik

Late reactie maar ik heb ook een lekkende koplampsproeier gehad, ik meen rechts. Het hele ding is meteen vervangen, dus alles wat op de bumper uitsteekt zeg maar.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Thanx voor je reactie, beter laat dan nooit toch!Modus schreef:Late reactie maar ik heb ook een lekkende koplampsproeier gehad, ik meen rechts. Het hele ding is meteen vervangen, dus alles wat op de bumper uitsteekt zeg maar.


Morgenavond ff eronder kijken, mss dat je dan ergens bij kunt....

Wat waren de kosten? Laten doen?
Ja gewoon bij de dealer. Ik meen iets van 60 euro.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Vandaag laten vervangen maar niet bij de dealer...Modus schreef:Ja gewoon bij de dealer. Ik meen iets van 60 euro.
Vroegen ze rond de 100,- voor!

Bij een schadeherstel bedrijf laten doen en was voor 20,- klaar

Mijn RS had al meteen zijn eerste mankement bij de eerste keer starten. Het airbag & service lampje ging branden. Dit was bij de proefrit niet het geval.
.
Maar hij staat nu bij de garage voor de distributie, dus als de accu los is geweest zal het hopelijk wel weg zijn. Nu maar hopen dat dit niet een voorteken is.
.

Maar hij staat nu bij de garage voor de distributie, dus als de accu los is geweest zal het hopelijk wel weg zijn. Nu maar hopen dat dit niet een voorteken is.

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Komt volgens mij door een slechte verbinding van de airbagkabels onder je stoel. Hebben wel meer mensen last van. ff solderen doet wonderen dacht ik 

Ah! Bedankt voor de tip, ik had inderdaad voor het starten mijn stoel verschoven.Christiaan schreef:Komt volgens mij door een slechte verbinding van de airbagkabels onder je stoel. Hebben wel meer mensen last van. ff solderen doet wonderen dacht ik
Hoor vandaag ineens een raar geluid, volgens mij alleen links, kan moeilijk omschrijven hoe het klinkt. Een combo tussen een tik en een sis ofzo, kan er niks meer van maken
en de frequentie van het geluid loopt synchroon met de snelheid. Ze gaan morgen meteen al even kijken, tis wel een beetje vaag omschreven zo. Het viel me op omdat ik raam open had en het geluid telkens harder hoorde als ik langs een object (andere auto, stoeprandje ofzo, geluidsscherm) reed door de weerkaatsing.
En verder een wisserblad naar zijn grootje omdat kutstudenten er lol in hebben om van grote afstand/hoogte vermoedelijk waterballonnetjes naar beneden te flikkeren. Dat komt nog verrot hard aan, niet alleen het geluid maar het molt dus ook mijn wisser.
Echt heeeel grappig. En dan wel achter de galerijreling schuilen natuurlijk. Helden.

En verder een wisserblad naar zijn grootje omdat kutstudenten er lol in hebben om van grote afstand/hoogte vermoedelijk waterballonnetjes naar beneden te flikkeren. Dat komt nog verrot hard aan, niet alleen het geluid maar het molt dus ook mijn wisser.
Echt heeeel grappig. En dan wel achter de galerijreling schuilen natuurlijk. Helden.
