Sorry dat ik jullie weer lastig val met hetzelfde verhaal, maar ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen.
Ik ga een nieuwe koppeling kopen en wil natuurlijk zo weinig mogelijk geld kwijt zijn met zo'n goed mogelijk resultaat.
Ik hoor veel verschillende verhalen en veel verschillende prijzen varierend tussen 300,- en 2000,-
Ik wil een sterkere koppeling dan origineel. Ik kan een modificatie aan mijn vliegwiel laten doen, maar ik heb daar zo mijn twijfels bij (zie <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 12&forum=6" TARGET="_blank">drukgroep vervangen</A><!-- BBCode End -->). Ik heb gehoord van een Sachs powerclutch, minder dan 400,- maar ik weet niet waar en ik heb bij Improve-tuning een Sachs koppeling (weet niet welke, wel zwaarder) aangeboden gekregen voor 599,-
De prijzen van de (originele) imitatiekoppelingen varieren tussen 300,- en 450,-
Waar kan ik mijn koppeling het beste kopen? Wat hebben jullie gedaan met jullie koppeling? En is het aan te raden om mijn vliegwiel te laten balanceren?
Laatst gewijzigd door Pieter op za 28 apr 2001 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Als je voor standaard gaat, zou ik hem bij de dealer kopen.
Imitatie is duurder, of je moet ergens korting kunnen krijgen.
Van imitatie ben ik afgestapt, voor de prijs hoef je het niet te laten, en soms is de dealer goedkoper. Ik krijg gelukkig tips als ik ergens anders beter iets kan halen (tips van
de dealer).
Imitatie is duurder, of je moet ergens korting kunnen krijgen.
Van imitatie ben ik afgestapt, voor de prijs hoef je het niet te laten, en soms is de dealer goedkoper. Ik krijg gelukkig tips als ik ergens anders beter iets kan halen (tips van
de dealer).
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
ligt eraan waat je je 5 veel voor gebruikt rij je veel file/stads verkeer doe dan een standaard koppeling want anders hou je geen been meer over want het gaat een stuk zwaarder ben je van plan om hem een stuk sneller te maken doe dan een racekoppeling i.v.m. het doorslippen van je koppeling en het vermogen wat er op komt bij het aangrijpen van ik heb zelf een standaard koppeling er in gezet en ik rij al 2 jaar met 1.1 bar turbodruk en dat gaat goed slipt nu nog niet gelukkig want het is een hoop werk
Maar er is een verschil tussen de zwaardere koppelingen. Je hebt rally-koppelingen en je hebt standaard-koppelingen. Daartussen zijn er schijnbaar een hoop mogelijkheden.
Bij welk bedrijf kan ik een zwaardere koppeling kopen (+/- 30% zwaarder) voor een fatsoenlijke prijs?
Bij welk bedrijf kan ik een zwaardere koppeling kopen (+/- 30% zwaarder) voor een fatsoenlijke prijs?
bij veeban in Rijswijk die hebben ook veel leuke en verzwaarde spullen voor je 5gtt en ze doen ook veel met GT tunning
hoe kan ik hun bereiken?