ACT: Clio Williams
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
sinds vista geen dialogys meer helaas
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Geert schreef:pak gewoon een Valeo D6RA33 of D6RA133
op elke sloop te vinden voor 40 euro. deze startmotoren zitten op de nieuwe renault's en passen perfect. Start ook nog beter en is lichter dan een williams starten.

Was vrijdagmiddag al klaar, maar vergeten te bellen....

Nu alleen morgen nog ff nieuwe accu erin, die er nu inzit is echt overleden

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
Vandaag wilde ik de williams ff aanslingeren maar helaas sloeg hij niet aan. Eerste keer in 3 jaar dat die me laat staan 

Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Über-Spammer
ondanks dat hij echt groen scheen in dat kijkvenster?Wouter de Wit schreef:Geert schreef:pak gewoon een Valeo D6RA33 of D6RA133
op elke sloop te vinden voor 40 euro. deze startmotoren zitten op de nieuwe renault's en passen perfect. Start ook nog beter en is lichter dan een williams starten.![]()
![]()
Was vrijdagmiddag al klaar, maar vergeten te bellen....![]()
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja echt helemaal dood was/is die.Jean-Paul-S schreef:ondanks dat hij echt groen scheen in dat kijkvenster?Wouter de Wit schreef:Geert schreef:pak gewoon een Valeo D6RA33 of D6RA133
op elke sloop te vinden voor 40 euro. deze startmotoren zitten op de nieuwe renault's en passen perfect. Start ook nog beter en is lichter dan een williams starten.![]()
![]()
Was vrijdagmiddag al klaar, maar vergeten te bellen....![]()
Vanmiddag nieuwe Bosch erin gezet, veel beter
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
in eerste instantie sloeg die direct niet aan. Als ik een paar keer me contact aan en uit zet dat me benzinepomp ze werkt doet geeft hij een kickje en maar niet echt aanslaan.. Ben net pas uit werk, morgen maar weer ff kijken..PatrickG schreef:Ik had dat ook een keer en toen was hij verzopen. Ik dacht aan iets ernstigs en de ANWB maar gebeld. Gewoon doorstarten en lopen weer
-
En vandaag deed hij het directmartijn williams schreef:in eerste instantie sloeg die direct niet aan. Als ik een paar keer me contact aan en uit zet dat me benzinepomp ze werkt doet geeft hij een kickje en maar niet echt aanslaan.. Ben net pas uit werk, morgen maar weer ff kijken..PatrickG schreef:Ik had dat ook een keer en toen was hij verzopen. Ik dacht aan iets ernstigs en de ANWB maar gebeld. Gewoon doorstarten en lopen weer

-
Ja idd. Nu maar afwachten of het goed blijft!
-
Haha
Heb ook een lancia gehad in het verleden maar dat is echt vele malen erger!
Heb ook een lancia gehad in het verleden maar dat is echt vele malen erger!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waarom is het eigenlijk zo dat de toerenbegrenzer bij een wiliams op 6500 toeren is gezet en bij een 16v op 7000 ?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Dat had toch iets met de zuigersnelheid te maken? Zouden de zuigers van een willie niet boven de 7000 kunnen smelten? Dus vandaag een restrictie op 6500...Jochem de Haas schreef:Waarom is het eigenlijk zo dat de toerenbegrenzer bij een wiliams op 6500 toeren is gezet en bij een 16v op 7000 ?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
o oke .....nou ben benieuwd of dat het dat is ......
Het gaat inderdaad om de zuigersnelheid, maar dat ze daardoor kunnen smelten is wel echt nonsens.....
De F7R heeft een langere slag waardoor de zuigersnelheid groter is, dus kunnen er minder toeren mee gedraaid worden.
Ik draaide 7500 tpm met de opgeboorde F7P zonder problemen, er was ooit iemand met 19 met een F7R met tb's waarbij Menno de begrenzer op 7800 tpm had gezet.

De F7R heeft een langere slag waardoor de zuigersnelheid groter is, dus kunnen er minder toeren mee gedraaid worden.
Ik draaide 7500 tpm met de opgeboorde F7P zonder problemen, er was ooit iemand met 19 met een F7R met tb's waarbij Menno de begrenzer op 7800 tpm had gezet.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Die problemen heb ik nu jaRobke schreef:Het gaat inderdaad om de zuigersnelheid, maar dat ze daardoor kunnen smelten is wel echt nonsens.....![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dua de toeren begrenzer naar de 7000 moet eigenlijk wel kunnen ?
Hij hakt er zo in bij die 6500 ....
En het is nou ook niet zo dat ik elke x dat ik er mee stuur op de 7000 toeren zal zitten
Hij hakt er zo in bij die 6500 ....
En het is nou ook niet zo dat ik elke x dat ik er mee stuur op de 7000 toeren zal zitten

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Moet prima kunnen, zijn er wel meer die dat hebben.
Toerenbegrenzer hakt er inderdaad een beetje in bij een Williams, beetje jammer. 7000 RPM is net wat mooier.
Toerenbegrenzer hakt er inderdaad een beetje in bij een Williams, beetje jammer. 7000 RPM is net wat mooier.
De orginele begrenzer zit inderdaad iets te vroeg en te hard. Ik rij nu met een 30 euro chipje van een engels forum. Begrenzer op 7100rpm en een minder agressieve begrenzer. Opzich kom ik nooit boven de 6500rpm want daarboven trekt hij voor geen meter maar 6500 is gewoon net iets te vroeg.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Oke duidelijk
-
Vandaag viel me ineens op dat een bruine plek onderaan m'n bijrijdersportier geen vuil maar roest is.
Ik twijfel al een tijdje of ik wel met twee wagens verder moet gaan en ik heb hier eerlijk gezegd geen zin meer in als de Williams nu ook extra aandacht gaat vragen. Tenslotte moet het remprobleem ook nog opgelost worden. Dus mocht een liefhebber interesse hebben...

Ik twijfel al een tijdje of ik wel met twee wagens verder moet gaan en ik heb hier eerlijk gezegd geen zin meer in als de Williams nu ook extra aandacht gaat vragen. Tenslotte moet het remprobleem ook nog opgelost worden. Dus mocht een liefhebber interesse hebben...
-
Hij zal er idd niet minder goed door rijden, maar ik heb een bloedhekel aan het roestduiveltje.
-
welk remprobleem?
-