[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
hmmz, maar daar staat vacuum op bij gas geven (dus dan zuigt hij en lijkt me dat er geen vloeistof tegen de richting in loopt) en dat slangetje zit toch voor de gasklep aangesloten (en dus voor de sproeiers)? Dan kan er enkel druk op komen bij een dichte gasklep (gas los) waardoor de turbo er dan (kort, want je hebt immers een dumpvalve) druk op zet. Maar dan zou je zeggen dat er geen brandstof maar eerder olie in komt. Of ben ik nou helemaal verkeerd aan het denken???
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
turbo remember? tis geen williams tom! 
bij gassen komt er druk op. je kunt op hetzelfde slangetje ook de turbodruk onder de gasklep meten. tenminste dat heb ik wel gedaan..
ik heb er ook wel wat benzine in zitten volgens mij.

bij gassen komt er druk op. je kunt op hetzelfde slangetje ook de turbodruk onder de gasklep meten. tenminste dat heb ik wel gedaan..
ik heb er ook wel wat benzine in zitten volgens mij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
mja lijkt me niet goed, membraam van de ontsteking komt het dus ook in terecht? Ik heb ook altijd een natte dumpvalve. heb me er nooit aan geergerd maar vraag me nu dus ook ff af of het door de vacuumslangen gaat en hoe dat kan..Merijn schreef:Dus ik moet er gewoon voor zorgen dat dat rubbertje benzine-bestendig is?
het gaat niet door de inlaat lijkt me, hoogstens wat damp van het laten staan maar ja, dat kan t niet zijn lijkt me.
heb je een gereviseerde carb merijn?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die van mij ziet er niet uit maar doet het goed ;p
gooi er binnenkort toch nog een pakkingsetje tegenaan van MB, maar zal dat helpen?
gooi er binnenkort toch nog een pakkingsetje tegenaan van MB, maar zal dat helpen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
nee.
Project: GTT Blue Sport
Ruik maar eens aan je onstekingsnippeltje. Bij mij stonk dat membraampje op de onsteking echt naar benzine.
Die benzine komt er wanneer er turbodruk op staat uiteraard. Vooral benzinedamp neem ik aan, die neerslaat.
Die benzine komt er wanneer er turbodruk op staat uiteraard. Vooral benzinedamp neem ik aan, die neerslaat.
Ik had al een vermoeden, maar na een vergelijkend waren onderzoek gedaan te hebben, weet ik het zeker. De wegligging van mijn 5 is niet goed!
Symptomen:
- Stuurt niet strak en direct
- Gevoelloos
- Lijkt veel body roll te hebben
Een GT moet gewoon sturen als een kart en dat doet ie niet. Hieronder even een opsomming van het onderstel en wat er allemaal vervangen is.
- Nieuwe veerpoten, Koni geel
- Nieuwe toplagers
- Totaal opgefriste phase 2 topschotels
- Nieuwe verlagingsveren OMP, -35mm
- Nieuwe paarse Powerflex draagarmrubbers (inner + outer mounts)
- Nieuwe paarse Powerflex stabilisatorstangrubbers
- Nieuwe kruiskoppeling tussen stuurkolom en stuurhuis
- Nieuwe stuurkogels + stofhoezen
Alles zit vast en maakt geen rare geluiden. Koni's heb ik niet versteld voordat ik ze monteerde, dus ik ga er vanuit dat ze op hun zachtst staan. Instellen is niet mogelijk zonder demontage, maar persoonlijk denk ik niet dat het hier aan zou kunnen liggen. Als je op de veerkoker gaat hangen, dan is het geen 2CV, maar gewoon stug. Stuurhuis is schoongemaakt, maar niet vernieuwd of gereviseerd.
Wat is jullie idee? Waar moet ik dit in hemelsnaam gaan zoeken?
Help!
Symptomen:
- Stuurt niet strak en direct
- Gevoelloos
- Lijkt veel body roll te hebben
Een GT moet gewoon sturen als een kart en dat doet ie niet. Hieronder even een opsomming van het onderstel en wat er allemaal vervangen is.
- Nieuwe veerpoten, Koni geel
- Nieuwe toplagers
- Totaal opgefriste phase 2 topschotels
- Nieuwe verlagingsveren OMP, -35mm
- Nieuwe paarse Powerflex draagarmrubbers (inner + outer mounts)
- Nieuwe paarse Powerflex stabilisatorstangrubbers
- Nieuwe kruiskoppeling tussen stuurkolom en stuurhuis
- Nieuwe stuurkogels + stofhoezen
Alles zit vast en maakt geen rare geluiden. Koni's heb ik niet versteld voordat ik ze monteerde, dus ik ga er vanuit dat ze op hun zachtst staan. Instellen is niet mogelijk zonder demontage, maar persoonlijk denk ik niet dat het hier aan zou kunnen liggen. Als je op de veerkoker gaat hangen, dan is het geen 2CV, maar gewoon stug. Stuurhuis is schoongemaakt, maar niet vernieuwd of gereviseerd.
Wat is jullie idee? Waar moet ik dit in hemelsnaam gaan zoeken?

Help!

Wat voor banden heb je? Bandenspanning? Uitlijning?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Inderdaad, dacht ik ook aan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Tijdens uitlijnen geen bericht gekregen dat er speling zat op stuurkolom/huis/kogels? Hoe is je bandenspanning? Hoe staat het met de verlaging/schokbrekers achter?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
uitlijning ??
Ietsjes uitspoor is goed. Teveel ook niet.
Ietsjes uitspoor is goed. Teveel ook niet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb bij mijn tr ook koni geel op zijn zachtst maar dat stuurt ook prima dus dat lijkt mij niet het probleem
Ok, effe antwoorden op jullie vragen.
Banden:
Continental SportContact 2, 195/40/16
Spanning: 2,4 bar (geloof ik)
Uitlijning geeft de volgende waarden:
[img]http://img535.imageshack.us/img535/1033/uitlijnen.png[/img]
Uitlijning is gedaan met andere wielen (13 inch Mattigs, 175/50/13)
Banden:
Continental SportContact 2, 195/40/16
Spanning: 2,4 bar (geloof ik)
Uitlijning geeft de volgende waarden:
[img]http://img535.imageshack.us/img535/1033/uitlijnen.png[/img]
Uitlijning is gedaan met andere wielen (13 inch Mattigs, 175/50/13)
Laatst gewijzigd door Merijn op ma 15 mar 2010 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De auto is achter wat verlaagd... Nieuwe gele Koni's, ook achter. Geen bericht gehad over speling...Jean-Paul-S schreef:Tijdens uitlijnen geen bericht gekregen dat er speling zat op stuurkolom/huis/kogels? Hoe is je bandenspanning? Hoe staat het met de verlaging/schokbrekers achter?

Bij m'n Williams met gele koni's op zacht vind ik hem niet fijn sturen en niet lekker rijden. Standje stugger en eigenlijk op z'n stugst het best.
Ik zou het er toch eens onder vandaan trekken en verstellen, kost je niets behalve ff tijd en dan weet je zeker dat het daar dan niet in zit als je het nog steeds niet fijn vindt.
Met Dunlop SP9000 banden waar ik toen op reed voelde het ook minder met rijden dus ook dat kan bijdragen aan je gevoel al weet ik niet hoe de banden zijn waar je op rijdt maar het zou kunnen.
Ik zou het er toch eens onder vandaan trekken en verstellen, kost je niets behalve ff tijd en dan weet je zeker dat het daar dan niet in zit als je het nog steeds niet fijn vindt.
Met Dunlop SP9000 banden waar ik toen op reed voelde het ook minder met rijden dus ook dat kan bijdragen aan je gevoel al weet ik niet hoe de banden zijn waar je op rijdt maar het zou kunnen.
Het is niet zo dat het niet fijn rijdt... het is gewoon niet zoals het hoort. Ik denk dat een standaard GT nog beter stuurt! 
Kan iemand wat zeggen over de uitlijning?
Mij lijkt het allemaal wel ok... Maar ik heb er echt geen kaas van gegeten. 

Kan iemand wat zeggen over de uitlijning?


-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Wat voor dempers heb je achter ? ,
En klopt dat toespoor voor wel ? , dat moet volgens mij redelijk gelijk staan. op mijn vijf had/heb ik 0,2 staan en dat was volgens de uitlijnboer al redelijk weinig (leuk voor op het circuit maar slecht voor je bandenslijtage)
Volgens mij staat je ene wiel verder naar binnen dan je andere.
En klopt dat toespoor voor wel ? , dat moet volgens mij redelijk gelijk staan. op mijn vijf had/heb ik 0,2 staan en dat was volgens de uitlijnboer al redelijk weinig (leuk voor op het circuit maar slecht voor je bandenslijtage)
Volgens mij staat je ene wiel verder naar binnen dan je andere.
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op di 16 mar 2010 9:39, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hij staat op iets uitspoor (-0,06) en dat is opzich wel prima, bij mijn 19 16V staat de sporing op neutraal om de bandenslijtage aan de binnenkant een beetje te beperken i.c.m. het negatieve camber en de lange afstanden naar de Ring.
Koni Geel op zacht vind ik eigenlijk ook 10x niks, ik rijd nu rondom op Medium en dan zit er nog wel wat veerweg in en perfect voor de Ring maar eigenlijk te zacht voor op Zandvoort.. maargoed, prima dus voor straatgebruik.
Aan de uitlijning zou ik niets meer doen, eerder de Koni's iets harder zetten. stabilisatorstang niet vergeten te monteren ?

Koni Geel op zacht vind ik eigenlijk ook 10x niks, ik rijd nu rondom op Medium en dan zit er nog wel wat veerweg in en perfect voor de Ring maar eigenlijk te zacht voor op Zandvoort.. maargoed, prima dus voor straatgebruik.

Aan de uitlijning zou ik niets meer doen, eerder de Koni's iets harder zetten. stabilisatorstang niet vergeten te monteren ?

Stabilisatorstang is gemonteerd, ja.
Maar misschien een domme opmerking: Hoe moet dit gedaan worden? Ik heb alles gemonteerd in 'hangende' stand op een 2 kolomsbrug.
Ik zal dit weekend de auto weer eens op de brug hangen en kijken of ik echt niks fout gedaan heb...
Maar misschien een domme opmerking: Hoe moet dit gedaan worden? Ik heb alles gemonteerd in 'hangende' stand op een 2 kolomsbrug.
Ik zal dit weekend de auto weer eens op de brug hangen en kijken of ik echt niks fout gedaan heb...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik monteer eigenlijk alles in belaste stand, dus met de wielen op de grond en dan alles aandraaien. maar daar kan het niet echt aan liggen.-jo- schreef:zo hoort het ook.
Ik verdenk het stuurhuis, mede vanwege het zweverig gevoel en indirect sturen. Heb hetzelfde gehad op de 19.
Wat betreft een 19 stuurhuis, die hangt in rubbers en die zijn op een gegeven moment gaar en dan kan het stuurhuis een millimeter schuiven en dat geeft ook een raar stuurgevoel. geen idee hoe dat bij een 5GTT zit ? volgens mij gewoon vast gemonteerd ?
Voglens mij ook. Dan zou intern speling moeten zijn (maar dat moet je voelen aan de wielen). Draait de kruiskoppeling nog soepel?