GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer

eh dat is geen nood overloop. dat is een openverbinding naar buiten omdat er een membraam met een plunjer achterzit die op druk reageert. dus met andere worden die is stuk dus idd nieuwe pakkingset monteren.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Abel schreef:eh dat is geen nood overloop. dat is een openverbinding naar buiten omdat er een membraam met een plunjer achterzit die op druk reageert. dus met andere worden die is stuk dus idd nieuwe pakkingset monteren.
:~ Ik heb altijd begrepen dat het een noodoverloop was, maar hoe dan ook de slang zat er aan en dus niets op de hete uitlaat gekregen gelukkig.

Pakkingen zijn besteld dus zullen morgen of zaterdag wel binnen komen. :D
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

er zitten toch al bijna nieuwe pakkingen op die carberateur?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

JanGTT schreef:er zitten toch al bijna nieuwe pakkingen op die carberateur?
Sorry hoe bedoel je dat?
Dit is geen gereviseerde/omgebouwde carburateur van MB hoor :wink: Deze komt 2e hands ergens anders vandaan.
leeroy

ik heb zelf ook zo'n revisie set liggen zijn er nog dingen waar je op moet letten bij het uitelkaar halen in elkaar zetten? ik heb hetzelfde probleem dus ga ik denk ik dat ook maar eens doen kan zowiezo geen kwaad
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

leeroy schreef:ik heb zelf ook zo'n revisie set liggen zijn er nog dingen waar je op moet letten bij het uitelkaar halen in elkaar zetten? ik heb hetzelfde probleem dus ga ik denk ik dat ook maar eens doen kan zowiezo geen kwaad
De laatste keer dat ik er een heb gereviseerd heb ik alles op volgorde van demontage uitgestald gelegd. Dan heb je wel wat ruimte nodig maar weet je ook waar wat vandaan is gekomen. Er zit een logica in. Dus rustig aan alles uit elkaar draaien en weg leggen en dan moet dat best goed komen met die carb. (Y)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Gerald schreef:Olie lekkage is opgelost met een nieuwe slang van renault. Niet de originele maar degene die normaal onderaande turbo zit, iets inkorten en klaar voor montage!. :smile:
Welk artikelnummer heeft die slang (bocht) heb je nu er op hebt gezet? En dit 20/16mm is dat binnen- of buitendiameter?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Johan schreef:
Gerald schreef:Olie lekkage is opgelost met een nieuwe slang van renault. Niet de originele maar degene die normaal onderaande turbo zit, iets inkorten en klaar voor montage!. :smile:
Welk artikelnummer heeft die slang (bocht) heb je nu er op hebt gezet? En dit 20/16mm is dat binnen- of buitendiameter?
Artikelnummer moet ik opzoeken, maar het is de slang die normaal onderaan je turbo zit. 20 mm is de binnendiameter. De originele die ik nodig had was niet meer leverbaar.

Als ik vanmiddag thuis ben zal ik even zoeken naar het nummer.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Is het dit nr: 60 01 022 204? Die heb jij dus gebruikt voor de bocht van de olieretour beneden?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Johan schreef:Is het dit nr: 60 01 022 204? Die heb jij dus gebruikt voor de bocht van de olieretour beneden?
Nummer komt me wel heel bekend voor, maar ik kan hier een map niet vinden waar de bonnen in zitten.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Gerald schreef:
Johan schreef:Is het dit nr: 60 01 022 204? Die heb jij dus gebruikt voor de bocht van de olieretour beneden?
Nummer komt me wel heel bekend voor, maar ik kan hier een map niet vinden waar de bonnen in zitten.
Map nog niet gevonden, maar wel een briefje met mn aantekeningen. Daar staat ditzelfde nummer op. :wink: Dus is wel de juiste. :D
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Weer even verder en daar gaan we weer.

de laatste tijd wil mn GT met de Gr. A carb niet starten. Onlangs vervangen:
bougie's, bougiekabels, rotor en verdelerkap.
Carburateur heeft vanaf het moment dat ik hem gereviseerd heb slecht gelopen. Stationair is en blijft een ramp. Zo ineens afslaan met remmen e.d.

denk ik: stationair sproeier, meerdere malen door geblazen/schoongemaakt. uit verveling ding vervangen voor een andere nog steeds niets.

aangezien het hele verhaal te veel te rijk liep de bougie's vervangen en een kleinere? (130) sproeier gemonteerd.

Maar hoe dan ook hij wil niet lopen.

Iemand nog ideen?

Voorlopig heb ik de originele carb er maar weer op gezeten en nu kan ik weer zonder problemen rijden, maar ik wil toch die Gr. A voor elkaar zien te krijgen.

HELP!!
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

iets niet goed gegaan met (zelf) reviseren lijkt me dan als deze voor de revisie wel werkte
Willeon de Zoete

Heb je 'm op cup-afstelling? Alle aansluitingen en pakkingen gecheckt op lekkage, luchtdichtheid?
tutuur
Clubsponsor

ik heb in mijn carb ook meerdere stationair sproeiers gehad en met alle liep hij bagger, de sproeiers(alle) in een ultrasoon badje gegooid en over was het gelul :wink:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

paulvanrooij schreef:iets niet goed gegaan met (zelf) reviseren lijkt me dan als deze voor de revisie wel werkte
Ik hou geen onderdelen over en heb afkunnen kijken van een reserve carb..., zou evt kunnen maar geloof er niet in.
Voor de revisie liep ie ook niet helemaal lekker. reden van revisie was een lek membraam :wink:
Willeon de Zoete schreef:Heb je 'm op cup-afstelling? Alle aansluitingen en pakkingen gecheckt op lekkage, luchtdichtheid?
Met een standaard carb, er op loopt ie nu wel weer als een zonnetje.
tutuur schreef:ik heb in mijn carb ook meerdere stationair sproeiers gehad en met alle liep hij bagger, de sproeiers(alle) in een ultrasoon badje gegooid en over was het gelul :wink:
Dat is nog wel een idee, hele ding ultrasoon laten reinigen..

Iig geval allemaal bedankt voor het mee denken. (Y)
oldskool

je kan proberen om de O ring by je stationair sproeier eens te verwyderen en dan de sproeier weer terug plaatsen werkt ook by sommige groep a carbs.
jacques

@ Gerald
Ik heb een ultrasoonreiniger, maar je woont een beetje ver weg. Of kom je af en toe in de buurt van Schiphol?
Haas
Car: Megane RS

je ken die sproeiertjes toch ook ff in een goeie envelop mikken? :P
Andrews (supercinq)

een carb reviseren is echt peanuts..
kwestie goed de ogen en handjes gebruiken..

en meestal komt t dan wel goed.
de laatste keer dat ik het heb gedaan incl schoonmaken e.d
ong 20min werk.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

jacques schreef:@ Gerald
Ik heb een ultrasoonreiniger, maar je woont een beetje ver weg. Of kom je af en toe in de buurt van Schiphol?
Geloof dat ik over een week of 2 in de buurt ben, maar ik kom er hoe dan ook even bij je op terug. (Y) Alvast bedankt.
Patrick

Je leest hier de posten van mensen met hun trubbles, je denkt "dat is minder!" maar ja wat verder!?

Nu heb ik gisteren de carburateur vervangen door een groep A, het eerste deel rijd de auto super lekker, heerlijk relaxed.... maar nu :(

Als ik gewoon blijf doortrekken dan is er niets aan de hand, maar meteen als ik gas doe lossen om een bepaalde snelheid te blijven rijden dan gaat de auto hevig schokken.
Wat kan het zijn, wie kan en wil me even helpen.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick

Patrick schreef:Je leest hier de posten van mensen met hun trubbles, je denkt "dat is minder!" maar ja wat verder!?

Nu heb ik gisteren de carburateur vervangen door een groep A, het eerste deel rijd de auto super lekker, heerlijk relaxed.... maar nu :(

Als ik gewoon blijf doortrekken dan is er niets aan de hand, maar meteen als ik gas doe lossen om een bepaalde snelheid te blijven rijden dan gaat de auto hevig schokken.
Gelukkig dat niemand een goed idee had om de carburateur problemen op te lossen, anders was de auto weg geweest :) (lees in topic EBS grijze 5 gestolen)

Maar goed, ik heb een probleempje met de EBS met de benzine toevoer, na het verwijderen van de kap zag ik dat bij gas geven geen benzine in de carburateur gespoten wordt via dat messing stangetje.
Heeft iemand suggesties hoe ik controle kan uitvoeren en in welke stappen?
Als het kan heel graag, en niet zolang wachten als voorgaande post.... deze auto staat veilig binnen :lol:
Willeon de Zoete

Dat lijkt de stationairsproeier wat jij bedoelt Pat.

Die is volgens mij eenvoudig te vervangen c.q. te reinigen. Heb me er zelf nog niet in verdiept, maar ik lees wel eens mee hè.
Patrick

De stationair sproeier is toch die dikke schroef aan de zijkant, eruit halen...gaatje schoonmaken en terug mikken?
Ik heb geen idee wat dat korte gebogen stangetje is, bij andere carb kwam daar een straaltje benzine uit als ik gas gaf ( ook als ie niet op contact staat!) :)
tutuur
Clubsponsor

Olgens mij was het idee om de carb ultrasoon te reinigen en er dan met revisie kit weer te monteren al gegeven...

Het kost miss ff wat maar dat is het wel 100% voor elkaar :~
Patrick

Ja okee een ultrasoon badje lijkt me sowiso een goed plan, maar alles op zijn tijd.... ministers va financiën hebben crisis gecreëerd in mijn portemonee :lol:

Als het gewoon een vuiltje is dan is het wel zo fijn om dat nu even zo te reinigen, zijn daar ideeën voor?
Joost van der Hammen
Contacteer:

Patrick schreef:Je leest hier de posten van mensen met hun trubbles, je denkt "dat is minder!" maar ja wat verder!?

bevroren sproeier........ lucht te koud die van mij heeft er ook last van.
sproeier bevriest meestal tussen de 0 en 4 graden bij vochtig weer.

5 min stil zetten en weer doorrijden.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Patrick

Dank je Joost, toch weer wat info erbij :) Maar daar zal je toch ook meer tegen kunnen doen als alleen dat? Lijkt me niet zo fijn bij bepaald weer veel aan de kant :( is daar iets tegen te doen?

Maar wat kan ik doen bij de EBS waar ik geen benzine uit het stangetje krijg in de carb? Hellup :smile:
Joost van der Hammen
Contacteer:

Patrick schreef:Dank je Joost, toch weer wat info erbij :) Maar daar zal je toch ook meer tegen kunnen doen als alleen dat? Lijkt me niet zo fijn bij bepaald weer veel aan de kant :( is daar iets tegen te doen?

Maar wat kan ik doen bij de EBS waar ik geen benzine uit het stangetje krijg in de carb? Hellup :smile:
goed warm houden en anders stukje karton voor de intercooler.

lastig te zeggen benzine pomp doet het wel-> filter verstopt spanning op de pomp leiding verstopt druk regelaar kapot tank leeg????
Patrick

Zo dat is mooi, info! :lol:

Maar hoe kan ik het best en veilig kijken of ik benzine voor krijg?
Of dat de pomp het wel of niet doet?
Of dat de druk regelaar stuk is?
Benzine filter is nieuw dus dat lijkt me sterk dat daar iets mee is.
Joost van der Hammen
Contacteer:

Patrick schreef:Zo dat is mooi, info! :lol:

slang van carb. af in een fles stoppen en contact aan/starten.

luisteren of de pomp werkt zo niet ff 12V op zetten rechtstreeks van de accu (los draadje).

slang los halen voor druk regelaar

succes........
Martijn Kool

dat sproeiertje wat jij bedoelt is de acceleratiesproeier, dus will, beter opletten op t forum ;) . als daar niets uit komt is ie verstopt en hapert ie een keer als je gas geeft tijdens rijden.

Bovenste deel van de carb eraf halen en dan pak je hem er zo uit. je kunt voorzichtig het gebogen stangetje uit het dikke gedeelte halen. dan met een heel dun ijzerdraadje (trek er 1 uit een staalborstel) kun je dat gebogen buisje doorprikken. en ff pieren met remmenreiniger etc.

je kunt m testen door met je mond erdoor te blazen.

als ie er weer in zit goed opletten of ie een harde rechte straal levert als je je gashendel beweegt, dan is ie goed.

heb er ook al is gezeik mee gehad
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Patrick

Joost van der Hammen schreef:
Patrick schreef:Zo dat is mooi, info! :lol:

slang van carb. af in een fles stoppen en contact aan/starten.

luisteren of de pomp werkt zo niet ff 12V op zetten rechtstreeks van de accu (los draadje).

slang los halen voor druk regelaar

succes........
Mooi, dank je voor de tips :wink: Ja ik kan veel gaan doen, maar als ik niet weet waar ik mee bezig ben schiet het niet op :lol:

Ik ga dat eens proberen en dan geef ik wel een gilletje of het iets heeft opgeleverd (Y)
Riël
Über-Spammer

Patrick schreef:

Gelukkig dat niemand een goed idee had om de carburateur problemen op te lossen, anders was de auto weg geweest :) (lees in topic EBS grijze 5 gestolen)

Maar goed, ik heb een probleempje met de EBS met de benzine toevoer, na het verwijderen van de kap zag ik dat bij gas geven geen benzine in de carburateur gespoten wordt via dat messing stangetje.
Heeft iemand suggesties hoe ik controle kan uitvoeren en in welke stappen?
Als het kan heel graag, en niet zolang wachten als voorgaande post.... deze auto staat veilig binnen :lol:

Dat messing stangetje is de acceleratieverrijking. Als je heel voorzichtig gas geeft moet het niet uitmaken.

Aan je gasklep loopt buitenlangs (onderlangs) een stagnetje welke op de zijkant van de carb het pompje bedient. Zit dit er nog, zit het nog vast, en wordt het pompje bedient? Je moet ook met de hand kunnen 'sprietsen' ;)

http://media2.turbosport.co.uk/2008/6/2 ... 20carb.jpg

aan de onderkant zie je het stangetje met het veertje. Die vertikale hevel waar die op zit is je verrijkingspompje. Aan de andere kant zit ie aan je gasklepbediening vast. Als je die met de hand bedient moet het ook sprietsen. Je moet hem wel 'vlug' bedienen, hij verrijkt immers bij ineens gasgeven. Je ziet dan uit het messing sprietsje een flets benzine komen.

Ohja, als je volgas gewoon kan rijden doet je pomp en alles het prima. Heb je geen valse lucht?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie