[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat zag ik Ronald, maar zoals ik al eerder zei : waar stopt het ??
Maybe dat ik voor de zekerheid maandagavond toch maar ff het carter loshaal. (Y)


Over de zuigers : in de bovenste stand, komt de kop van de zuiger net boven het onderblok uit en past perfect in de cilinderkop.
Had er nog niet eens over nagedacht dat het zo niet hoort.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als je toch het carter er onder vandaan haalt?
haal dan eens effe zo`n zuiger omhoog.

ik vindt ze ook totaal niet op originele lijken.
heb hier nog een set nieuwe originele zuigers staan.

zijn dan wel van een willie maar zien er exact zo uit als de foto van ronald.

dus misschien toch wel handig om iets meer duiten te investeren in oa die lagers en zuigerveren?

koppeling gewoon zo laten als ie goed is.

hebbie straks ook een 150PK blokkie. :D (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ff een semi leken vraag dan.

Gesmede zuigers zijn goed. Zeer goed. toch ??
Hogere compressie is goed. Betere verbranding ivm hogere temperatuur door hogere (compressie) / druk.

Resultaat zou dus iets meer pk's moeten zijn ?? of iets beter trekvermogen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

(Y)
(Y)
(Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Arco Straver schreef:Oh ja. Nog een vraag.

Heeft een 16V standaard een oliekoeler ??
Nee toch ??? In mijn radiateur zit (in tegenstelling tot de 5 GTT) geen koeler namelijk.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Vandaar dat je net ff sneller was ...... (Y) gewoon een dik getjoent blokkie.

Laat Ivo er zijn collega (Michel) ff naar kijken ( de foto), die heeft zat van die blokkies gebouwd toen ie bij achterberg werkte :smile:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

16 v eigenlijk geen oliekoeler ...maar ook weer een soort wel
Er zit op de plek waar je oliefilter zit een sandwichplaat waar koelwater door heen stroomt..

Dus je olie word koelwater "gekoeld"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Inderdaad, normaal zit er enkel een warmtewisselaar op, vond die verplaatsing van dat oliefilter al zo'n rare zaak :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:p

Ik heb dus direct op het blok een sandwichplate zitten (met daarop een deksel) met een slang naar een plaat met filterhuis en slang naar de koeler. Vanaf filterhuis een slang naar de koeler en van de koeler weer naar het blok.

Persoonlijk denk ik dat niet echt werkt. Koeler wordt goed warm, maar een goede doorstroming lijkt mij teveel worden belemmert door de afstand van blok naar filter en dan nog door de koeler ....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je oliepomp zal het wel wat zwaarder hebben ja....

als ik van ronald hoor dat hij bij een sandwich met thermostaat al drukverlies had wil ik niet weten wat dit verliest :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Volgens de drukmeter in de auto 3 tot 4 bar met koude motor. 3 bar met warme motor bij zo'n 100 km/u.

Stationair zakt ie naar 1 dan.

Denk dat ik toch in 1ste instantie oliekoeler met sandwichplate wel inbouw, maar nog niet aansluit als ik alles weer ga inbouwen. Gewoon filter rechtstreeks op blok. Eens kijken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Jochem de Haas schreef:Vandaar dat je net ff sneller was ...... (Y) gewoon een dik getjoent blokkie.

Laat Ivo er zijn collega (Michel) ff naar kijken ( de foto), die heeft zat van die blokkies gebouwd toen ie bij achterberg werkte :smile:
Michel.. heeft die een groene gtt gehad.. Hij heeft iig ook eens aan mijn auto gewerkt.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Die GTT staat nog bij hem in de schuur...., hij heeft ook mijn GTT blokkie voor de rode circuit 5 gebouwd vorig jaar... (Y)
Binnenkort staat mijn 16V in de planning voor wat preventief onderhoud..., zal maandag ff vragen aan hem of ie wat ziet op de foto.....(grote kans dat ie stiekem al mee leest trouwens :wink: )
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y) Ivo. Ik ben benieuwd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het zijn inderdaad hoge compressie zuigers, hiermee kom de CV op ongeveer 12-12,5:1 terecht. Leuk speelgoed. 8)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo zie je maar weer wat je al niet te weten te komt via een forum :smile: . En de vraag is dan ook meteen hoelang het er al in zit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dan moeten er eigenlijk nog even een setje mooie nokkenassen in om het spul goed tot z'n recht te laten komen he. :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als het een AB-blok is, neem ik toch wel aan dat die er ook wel inzitten, toch? Of is dat niet zo vanzelfsprekend?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als het ding netjes 900-1000 tpm stationair draait, zijn het maar laffe nokkenassen. :lol: Mocht hij lekker stotteren en halen bij stationair draaien, zit er wel wat pittigs in.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hij liep wel normaal stationair vond ik, maar nokkenaspoulies zijn gemarkeerd met "IN " en "UIT".

Zal maandag eens wat :foto: maken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tom schreef:zo zie je maar weer wat je al niet te weten te komt via een forum :smile: . En de vraag is dan ook meteen hoelang het er al in zit.
In ieder geval meer als 5 jaar. De vorige eigenaar via de garage waar de auto in onderhoud was kunnen spreken (vorig jaar). En die heeft nooit wat aan het blok laten doen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Arco Straver schreef:Hij liep wel normaal stationair vond ik, maar nokkenaspoulies zijn gemarkeerd met "IN " en "UIT".

Zal maandag eens wat :foto: maken.
Dat zal wel zo zijn, zijn wel meer mensen die dat er op kalken als de nokkenassen er uit moeten en ze niet weten wat in en uitlaatnokkenas is, terwijl dat een makkie is omdat enkel de uitlaatnokkenas een gleuf heeft voor de verdeler van de ontsteking.

Als ie net als Rob zegt gewoon fatsoenlijk loopt stationair zal 't wel origineel zijn, zelfs met mijn 278graden nokkenassen liep ie al behoorlijk ruig stationair. :) om het dan maar helemaal niet te hebben over die 286ers :beer:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

en dat blok loopt niet te pingelen op euro95? :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Uhm. Hoezo ?? Ivm kleur verbrandingskamers ??

Ik heb i.i.g. nooit wat gemerkt...

En ja, ik rij op 95.
Laatst gewijzigd door Arco op zo 14 feb 2010 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Vaak is zo'n ding gemapped voor euro 98 brandstof denk ik dat Geert bedoeld.
Al heb je daar je pingelsensor voor toch?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

moet die het wel doen .....
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik heb het idee dat ie ook niet gemapped is. Ooit eens in de toerenbegrenzer gezeten namelijk ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Jochem de Haas schreef:moet die het wel doen .....
:smile:
Arco Straver schreef:Ik heb het idee dat ie ook niet gemapped is. Ooit eens in de toerenbegrenzer gezeten namelijk ...
Bij een Williams zit die std. op 6500 toeren, nu op 7000 of 7100. Over het algemeen is er nog wel sprake van een begrenzer na chippie chippie.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Toerenbegrenzer zegt natuurlijk niet heel veel, kan me niet voorstellen dat ie niet pingelt zonder fatsoenlijke mapping met zulke zuigers, helemaal op Euro95..

Die F7P van mij liep met die 278graden nokkenassen en originele mapping al flink te pingelen (verkeerde ECU gepakt.. oeps :p ) maar hij leeft nog :D

Een F7P is normaal op 7000 RPM begrenst.
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op ma 15 feb 2010 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Heerlijk ... maar als ie pingelt, moet er toch iets van zuigerschade zichtbaar zien of niet ??

Motorvermogen was wel goed. Trok wel lekker door en kwa top durf ik niets te zeggen. Nooit harder gegaan als 180. Oppakken motor in lage toeren en hoge toeren altijd goed. Geen gestotter of bijgeluiden. Oke. Kleppen tikken met koude motor. Maar het bekende "knisperende zakje chips" heb ik nooit waargenomen...

Wellicht toch een idee als ie weer in elkaar zit eens een bezoek te brengen aan Henk / Goes dus.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Arco Straver schreef:Heerlijk ... maar als ie pingelt, moet er toch iets van zuigerschade zichtbaar zien of niet ??

Motorvermogen was wel goed. Trok wel lekker door en kwa top durf ik niets te zeggen. Nooit harder gegaan als 180. Oppakken motor in lage toeren en hoge toeren altijd goed. Geen gestotter of bijgeluiden. Oke. Kleppen tikken met koude motor. Maar het bekende "knisperende zakje chips" heb ik nooit waargenomen...

Wellicht toch een idee als ie weer in elkaar zit eens een bezoek te brengen aan Henk / Goes dus.
Kun je normaal wel zien ja aan de zuiger, ik heb hier nog wel wat zuigers liggen met wat "pingelschade", zal wel eens een foto maken binnenkort.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

als je de drijfstanglagers niet vervangt ben je een debiel, en dat meen ik.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

canonballman schreef:als je de drijfstanglagers niet vervangt ben je een debiel, en dat meen ik.
Subtiel weer Reinier, maar je hebt gelijk :D (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

lagertjes zijn 35 euro. wat kosten de bouten?
Gesloten