
ACT: Clio RS
thanks!
cb1n dus

cb1n dus
Hoi.
Ik rij nu bijna een week in me Clio 3 phase 1 RS.
Begin steeds meer aan de auto te wennen en ik wordt steeds gelukkiger als ik er weer mee weg kan.
Heb bijna 20 jaar Ford gereden, en niets dan lof want ze hebben me nooit laten staan.
Maar dit rijdt zo veel lekkerder.
Hoop dat het met de betrouwbaarheid ook nog goed zit dan kan Renault wat mij betreft niet meer stuk.
Ik rij nu bijna een week in me Clio 3 phase 1 RS.
Begin steeds meer aan de auto te wennen en ik wordt steeds gelukkiger als ik er weer mee weg kan.
Heb bijna 20 jaar Ford gereden, en niets dan lof want ze hebben me nooit laten staan.
Maar dit rijdt zo veel lekkerder.
Hoop dat het met de betrouwbaarheid ook nog goed zit dan kan Renault wat mij betreft niet meer stuk.

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nee, en ja.zorro schreef:Hoop dat het met de betrouwbaarheid ook nog goed zit dan kan Renault wat mij betreft niet meer stuk.
Nee, met de betrouwbaarheid zit het niet goed, en ja, het kan wel stuk.

Ach, een frod is ook niks
Mwah beetje overtrokken reactie, de betrouwbaarheid is naar mijn inziens alleen maar toegenomen bij Renault.canonballman schreef:Nee, en ja.zorro schreef:Hoop dat het met de betrouwbaarheid ook nog goed zit dan kan Renault wat mij betreft niet meer stuk.
Nee, met de betrouwbaarheid zit het niet goed, en ja, het kan wel stuk.![]()
Ach, een frod is ook niks
Mijn RS (is wel een Clio 2 PH2) rijd ik alweer ruim 3 jaar met plezier in rond, teller staat inmiddels alweer op 152.000km waarvan ikzelf 55.000 km heb afgelegd met als enige 'problemen" een BDP senor en een CPV motor in de achterklep.
Voor de rest het normale onderhoud zoals je het bij elke auto hebt.

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb ook niet echt gekke dingen met de RS (phase3 eind 2004).
Nouja, toevallig vanavond even de rechterschokdemper gewisseld. Die was zo lek als een mandje. Morgen ff 2 nieuwe bestellen.
En verder wat olielekkage langs de klepdekselboutjes. Maar verder? Geen echt grote problemen met de RS
Nouja, toevallig vanavond even de rechterschokdemper gewisseld. Die was zo lek als een mandje. Morgen ff 2 nieuwe bestellen.
En verder wat olielekkage langs de klepdekselboutjes. Maar verder? Geen echt grote problemen met de RS

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Staat een review van een 5gtt met ruim 4,5ton op de klok, geen revisie gehad en pas de 2de turbo...
Betrouwbaarheid hangt toch echt van de gebruiker+onderhoud af....
Er werd de laatste jaren geroepen dat toyota de meest betrouwbare auto was maar die zijn ook terug voor "plakkende" Gashendels.... Denk dat elk merk wel eens kinderziektes heeft....
Zo was de laatste jaren bij reno het electronische gebeuren een gezeik....
Betrouwbaarheid hangt toch echt van de gebruiker+onderhoud af....
Er werd de laatste jaren geroepen dat toyota de meest betrouwbare auto was maar die zijn ook terug voor "plakkende" Gashendels.... Denk dat elk merk wel eens kinderziektes heeft....
Zo was de laatste jaren bij reno het electronische gebeuren een gezeik....
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
waar staat die review? 4,5ton op de klok en zeker geen roest. geloof je toch zelf niettutuur schreef:Staat een review van een 5gtt met ruim 4,5ton op de klok, geen revisie gehad en pas de 2de turbo...
Betrouwbaarheid hangt toch echt van de gebruiker+onderhoud af....
Er werd de laatste jaren geroepen dat toyota de meest betrouwbare auto was maar die zijn ook terug voor "plakkende" Gashendels.... Denk dat elk merk wel eens kinderziektes heeft....
Zo was de laatste jaren bij reno het electronische gebeuren een gezeik....
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
30 seconden zoeken:
http://www.autoweek.nl/autoreview/22633 ... 5-GT-Turbo
nog 1 met een leuke km. stand
http://www.autoweek.nl/autoreview/20113 ... 5-GT-Turbo
http://www.autoweek.nl/autoreview/22633 ... 5-GT-Turbo
nog 1 met een leuke km. stand
http://www.autoweek.nl/autoreview/20113 ... 5-GT-Turbo
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op vr 5 feb 2010 7:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ah myreview gebeuren. dat moet je niet te serieus nemen volgens mij 
-edit
ah wacht, pierre is dat. Mja, toch jammer dat ie m weg heeft gedaan.. rijdt dat ding nog steeds?

-edit
ah wacht, pierre is dat. Mja, toch jammer dat ie m weg heeft gedaan.. rijdt dat ding nog steeds?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
wat ik gelezen heb is deze bij kroonenburg hoorn terecht gekomen...
volgens rick(krickie11turbo) geen druppel olieverbruik
over roest heb ik niks gezegd
volgens rick(krickie11turbo) geen druppel olieverbruik

over roest heb ik niks gezegd

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
myreview gebeuren idd, zal ook een hoop onzin op staan... zoek maar eens op hoogste km. stand, een espace met 8 miljoen km en daarin een vraag 

-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
Als je er normaal onderhoud en een beetje goed oplet kun je heel lang meerijden (is bijna wel met iedere auto) Heb mijn RS inmiddels 7.5 jaar Clio II ph1ARNO16V schreef:Mwah beetje overtrokken reactie, de betrouwbaarheid is naar mijn inziens alleen maar toegenomen bij Renault.canonballman schreef:Nee, en ja.zorro schreef:Hoop dat het met de betrouwbaarheid ook nog goed zit dan kan Renault wat mij betreft niet meer stuk.
Nee, met de betrouwbaarheid zit het niet goed, en ja, het kan wel stuk.![]()
Ach, een frod is ook niks
Mijn RS (is wel een Clio 2 PH2) rijd ik alweer ruim 3 jaar met plezier in rond, teller staat inmiddels alweer op 152.000km waarvan ikzelf 55.000 km heb afgelegd met als enige 'problemen" een BDP senor en een CPV motor in de achterklep.
Voor de rest het normale onderhoud zoals je het bij elke auto hebt.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Enige waar je rekening mee moet houden is dat het normale onderhoud net even wat duurder is. Verder netjes warm rijden etc. en dan kan er weinig geks gebeuren 
Het is geen Laguna II phase1 tenslotte hè

Het is geen Laguna II phase1 tenslotte hè

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nee, pas vanaf 2006 of 2007 kwam die mogelijkheid.DennisT schreef:Is de orginele radio trouwens ook geschikt voor mp3 cd-tjes? Bij mij pakte hij die iig niet.
De cd-wisselaar lust ze ook niet, daarom heb ik nu de cd-wisselaar afgekoppeld en er een AudioConnectionBox aan geplugd. Stukken makkelijker met USB en Ipod ingang.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Mijn RS (phase 1) is nu 10 jaar oud en relatief vind ik ze best betrouwbaar. Alhoewel ik wel een nieuwe versnellingsbak heb. En ja, dat is wel investeren in onderhoud dat prijziger is dan een Golfje.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Tot dusver valt het mij ook heel erg mee, inmiddels 30.000km verder.
Wat is er stuk gegaan:
- raam mechanisme
Wat heb ik vervangen:
- originele remschijven + blokken (na circuitdag, krom en de vorige eigenaar had er green shit met rare gegroefde / geperforeerde baggerschijven opgezet. Die waren dus meteen krom na een middagje DS3000).
- olie / oliefilter 2 keer (bij aanschaf en 15k later)
- raam mechanisme haha
Wat komt er aan:
- stuurkogels
- uitlaat dichtbakken
Dus valt wel mee, nu 160k op de klok
Wat is er stuk gegaan:
- raam mechanisme
Wat heb ik vervangen:
- originele remschijven + blokken (na circuitdag, krom en de vorige eigenaar had er green shit met rare gegroefde / geperforeerde baggerschijven opgezet. Die waren dus meteen krom na een middagje DS3000).
- olie / oliefilter 2 keer (bij aanschaf en 15k later)
- raam mechanisme haha

Wat komt er aan:
- stuurkogels
- uitlaat dichtbakken
Dus valt wel mee, nu 160k op de klok

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
waarom prijziger dan een golfje? Haal een golf 4 en de onderdelen daarvan zijn heus niet goedkoper..elmotheelk (Eric) schreef:Mijn RS (phase 1) is nu 10 jaar oud en relatief vind ik ze best betrouwbaar. Alhoewel ik wel een nieuwe versnellingsbak heb. En ja, dat is wel investeren in onderhoud dat prijziger is dan een Golfje.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
En die versnellingsbakken gaan ook nog wel eens stukMartijn Kool schreef:waarom prijziger dan een golfje? Haal een golf 4 en de onderdelen daarvan zijn heus niet goedkoper..elmotheelk (Eric) schreef:Mijn RS (phase 1) is nu 10 jaar oud en relatief vind ik ze best betrouwbaar. Alhoewel ik wel een nieuwe versnellingsbak heb. En ja, dat is wel investeren in onderhoud dat prijziger is dan een Golfje.

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ik denk dat het vervangen van een distributieriem van mijn RS (bij de dealer) wel een stuk meer kost dan het vervangen van een riem bij een Golf 4.
Okee, misschien moet ik meer de vergelijking met een volumemodel en een nichemodel als de RS maken.
Stuk gaan die Golfjes zeker ook; ik ben helemaal niet ontevreden over de betrouwbaarheid van mijn RS!
Okee, misschien moet ik meer de vergelijking met een volumemodel en een nichemodel als de RS maken.
Stuk gaan die Golfjes zeker ook; ik ben helemaal niet ontevreden over de betrouwbaarheid van mijn RS!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Renault en betrouwbaarheid in één zin, oei als dat maar goed gaat! 
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
gelukkig zijn we niet vies van zelf spot, maar in mijn ervaring is het allemaal best betrouwbaar...... 19 --> 260k, alleen versnellingsbak bij 240k..... laguna I op lpg 2k, heel toevallig 2 weken geleden gespot in groningen rijdt dus nog steeds, inmiddels 320k met de originele kop!, laguna II inmiddels 150k probleemloos.
Adinsx schreef:Enige waar je rekening mee moet houden is dat het normale onderhoud net even wat duurder is. Verder netjes warm rijden etc. en dan kan er weinig geks gebeuren
Het is geen Laguna II phase1 tenslotte hè

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zelfs de phase II rijder voelt zich aangesproken



me ouders hebben ruim 5 jaar lang een laguna 2 ph.1 gehad en geen centje pijn 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
meeste 'kinderziekte's' zijn er inmiddels wel uit ja
nu maar even gaan nadenken hoe we Tom moeten straffen op 11 april
nu maar even gaan nadenken hoe we Tom moeten straffen op 11 april

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hoho,
Mijn oom heeft ook een phase1 1.9dCi tot ruim 3ton probleemloos gereden.
Totdat er een vrouw bij het stoplicht achterop klapte en de boel krom was.
Overigens is het nog niet zeker of ik er 11 april ben, m'n vriendin wil dan de house-warming houden van het nieuwe huis (inmiddels bijna klaar).
Dat moet ik nog even zien te veranderen
Mijn oom heeft ook een phase1 1.9dCi tot ruim 3ton probleemloos gereden.
Totdat er een vrouw bij het stoplicht achterop klapte en de boel krom was.
Overigens is het nog niet zeker of ik er 11 april ben, m'n vriendin wil dan de house-warming houden van het nieuwe huis (inmiddels bijna klaar).
Dat moet ik nog even zien te veranderen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Komen we toch gewoon allemaal naar de house-warming party na afloop, weten je buren ook gelijk wat je hobby is......Adinsx schreef:Hoho,
Mijn oom heeft ook een phase1 1.9dCi tot ruim 3ton probleemloos gereden.
Totdat er een vrouw bij het stoplicht achterop klapte en de boel krom was.
Overigens is het nog niet zeker of ik er 11 april ben, m'n vriendin wil dan de house-warming houden van het nieuwe huis (inmiddels bijna klaar).
Dat moet ik nog even zien te veranderen

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
in belgie zijn enkele uitdrukkingen hierop van toepassing, de standaard uitdrukking is:
"onder de sloef liggen"
In meer extreme gevallen:
"geen sloef maar een combatshoe"
In jouw geval:
"geen sloef maar een hele brantano"

"onder de sloef liggen"
In meer extreme gevallen:
"geen sloef maar een combatshoe"
In jouw geval:
"geen sloef maar een hele brantano"

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Inderdaad 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands

tja, het blijft compromissen sluiten hè, samenwonen.
Heb er net de FullHD Plasma (107cm) doorheen gedrukt

Maar de grootste Renault-meeting van NL was ik niet van plan over te slaan

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90