
ACT: Clio RS
Jippie, mag morgenavond me RS op halen.
Het leek er eerst op dat het niet zou lukken.
Ze hebben het razendruk in de garage, maar vanmiddag belde de verkoper mij op dat hij morgenavond klaar staat.

Het leek er eerst op dat het niet zou lukken.
Ze hebben het razendruk in de garage, maar vanmiddag belde de verkoper mij op dat hij morgenavond klaar staat.

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Veel rijplezier, zorro.
Het is toch niet de Leidse Renault garage he? Daar hebben ze het momenteel druk met mijn RS die een nieuwe distributieriem kreeg maar sindsdien iedere keer uit valt.
(Sorry, ik moet het even kwijt!)
Het is toch niet de Leidse Renault garage he? Daar hebben ze het momenteel druk met mijn RS die een nieuwe distributieriem kreeg maar sindsdien iedere keer uit valt.



lijkt me duidelijk dat de distributie dan niet goed optijd is gezet.... als het daarna voorkomt....
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Lijkt mij ook. Hoop niet voor hun en mij dat ie weer helemaal uit elkaar moet. (Bij de RS is het nogal een ingrijpende bezigheid. Meer dan een dag werk!)
Nee het is autohaag Zeeuw in Naaldwijk.elmotheelk (Eric) schreef:Veel rijplezier, zorro.
Het is toch niet de Leidse Renault garage he? Daar hebben ze het momenteel druk met mijn RS die een nieuwe distributieriem kreeg maar sindsdien iedere keer uit valt.![]()
![]()
(Sorry, ik moet het even kwijt!)
Wel balen van jouw RS.

lekker dan...elmotheelk (Eric) schreef:Lijkt mij ook. Hoop niet voor hun en mij dat ie weer helemaal uit elkaar moet. (Bij de RS is het nogal een ingrijpende bezigheid. Meer dan een dag werk!)
Verkeerd liggen is 1,
Hoeveel kromme kleppen je hebt is 2
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Dat het kromme kleppen zijn weet ik niet hoor (maar jij misschien wel?). Ik hoop heel erg dat dit niet het geval is... 

Ik kan me niet dadelijk voorstellen dat een renault monteur een riem zomaar verkeerd legt. Bij een vergissing van meerdere tanden krijg je em zelfs niet aan de praat. Veel geplof en vooral dingdingdingding, de zuigers die de kleppen aan het verkrachten zijn.
Maar goed, monteurs maken ook wel eens fouten. Effe afwachten wat het verhaal van de dealer is.
Maar goed, monteurs maken ook wel eens fouten. Effe afwachten wat het verhaal van de dealer is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat de krukas poulie geen spiebaan en spie heeft, correct me if i'm wrong...
Mocht het zo zijn heb je mazzel als hij net niet goed staat en dus met opnieuw monteren weer gewoon goed is
Mocht het zo zijn heb je mazzel als hij net niet goed staat en dus met opnieuw monteren weer gewoon goed is

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Zowel waterpomp als krakaspoelie zijn ook vervangen. (Wat dat ook zijn, haha! Weet het wel een beetje.)
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wel rapport van laten maken, mocht het op later tijdstip toch gebeuren dat je motor in de puin loopt door dit geneuzel heb je nog een poot om op te staan richting Renault Nederland om de dealer aansprakelijk te kunnen stellen.
Misser van de eerste orde!
Misser van de eerste orde!

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
daar bestaan setje voor. Een banaan vormige beugel die in de nokkenassen gezet wordt en een blokkeerpen voor de krukas. Je kan het in feite niet fout doen.tutuur schreef:Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat de krukas poulie geen spiebaan en spie heeft, correct me if i'm wrong...
Mocht het zo zijn heb je mazzel als hij net niet goed staat en dus met opnieuw monteren weer gewoon goed is
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Had ik afgelopen week aan de hand met een williams hier, spanrol van de multiriem zat nog niet knalvast (wist ik, moest toch nog spannen). Gas geven, rakketakketak, dacht ook meteen aan kleppenconcert-jo- schreef:Ik kan me niet dadelijk voorstellen dat een renault monteur een riem zomaar verkeerd legt. Bij een vergissing van meerdere tanden krijg je em zelfs niet aan de praat. Veel geplof en vooral dingdingdingding, de zuigers die de kleppen aan het verk^4@ten zijn.
Maar goed, monteurs maken ook wel eens fouten. Effe afwachten wat het verhaal van de dealer is.


Dan moet je de krukas nog wel volledig tegen de pen gedraaid hebben zoals ik gelezen heb, en ik weet hoe simpel monteurs kunnen zijn 
Miss kun je dit aankaarten bij de garage, als de monteur volhoudt dat het goed zit lopen ze tevergeefs te zoeken, laat een andere monteur het doen en met een beetje mazzel is het gezeik opgelost

Miss kun je dit aankaarten bij de garage, als de monteur volhoudt dat het goed zit lopen ze tevergeefs te zoeken, laat een andere monteur het doen en met een beetje mazzel is het gezeik opgelost

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik wilde net gaan zeggen dat het haast onmogelijk is inderdaad.
Ben het zelf even kwijt, maar had de F4R de platte kant aan de krukas, of het gaatje? Alweer een jaar geleden dat ik zelf de riem en het hele ratteplan vervangen heb.
In ieder geval even terug inderdaad. Als de krukas inderdaad niet netjes tegen de pin is aangedraaid kan dat nét dat verschil maken...
Kleppen zal ie denk ik niet raken?
Ben het zelf even kwijt, maar had de F4R de platte kant aan de krukas, of het gaatje? Alweer een jaar geleden dat ik zelf de riem en het hele ratteplan vervangen heb.
In ieder geval even terug inderdaad. Als de krukas inderdaad niet netjes tegen de pin is aangedraaid kan dat nét dat verschil maken...
Kleppen zal ie denk ik niet raken?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ja hij staat weer bij de garage. Heb nog niet van ze gehoord, maar laat het wel even optekenen inderdaad. (Goede tip Arno17.)
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Weet er iemand of dit een orginele Renault onderlip is?
Artikelnr. misschien?
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_5077.jpg[/img]
Artikelnr. misschien?
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_5077.jpg[/img]
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja, dat is een originele lip, af-fabrieksoptie bij de phase3 (RS182)
Kost 182 euro bij Renault
Onderdeelnummer is te vinden in de Renault-Sport boutique.
http://www.renault-sport.com en dan boutique
Kost 182 euro bij Renault

Onderdeelnummer is te vinden in de Renault-Sport boutique.
http://www.renault-sport.com en dan boutique

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Klopt bij een F4R valt de blokkerpen in een gaatje. Doe je dit niet dan staan de sleuven van de nokkenas niet in lijn om de nokkenas blokkeer gereedschap zonder weerstand te monteren.Adinsx schreef:Ik wilde net gaan zeggen dat het haast onmogelijk is inderdaad.
Ben het zelf even kwijt, maar had de F4R de platte kant aan de krukas, of het gaatje? Alweer een jaar geleden dat ik zelf de riem en het hele ratteplan vervangen heb.
In ieder geval even terug inderdaad. Als de krukas inderdaad niet netjes tegen de pin is aangedraaid kan dat nét dat verschil maken...
Kleppen zal ie denk ik niet raken?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het afrekenen was makkelijk dus 

Hoi ben benieuwd hoe een temperatuur meter hoort te staan bij een clio 3 phase 1.
Hij staat bij mij een kwart uit de hoek.
Heb het idee dat hij een beetje te koud blijft.
Mijn voorgaande auto's stond de temperatuur meter altijd in het midden.
Ook blijft de auto binnen een beetje fris aanvoelen, als ik de climate control op 21 graden zet.
Je zou toch zeggen dat dat een beetje een behaagelijke temperatuur moet wezen.
Hoor graag naar jullie ervaringen.
Hij staat bij mij een kwart uit de hoek.
Heb het idee dat hij een beetje te koud blijft.
Mijn voorgaande auto's stond de temperatuur meter altijd in het midden.
Ook blijft de auto binnen een beetje fris aanvoelen, als ik de climate control op 21 graden zet.
Je zou toch zeggen dat dat een beetje een behaagelijke temperatuur moet wezen.
Hoor graag naar jullie ervaringen.

Tot nu toe nog beetje normale rijstijl, ben de auto nog een beetje aan 't verkennen.-jo- schreef:hoe rijd je ermee ?
Dat probeer ik maar al te graag uit. 

Is normaal, zeker met deze temperaturen buiten loopt de meter nooit verder op als een kwart..., hij komt niet op de helft iig.
Clima moet wel lekker warm worden hoor, ik heb em altijd op 19,5 staan, meer dan zat nu...
Clima moet wel lekker warm worden hoor, ik heb em altijd op 19,5 staan, meer dan zat nu...

Dat is mijn ervaring ook. Ergens tussen een kwart en de helft. Het interieur kan je desgewenst bloedheet stoken, ook met dit weer. Al duurt het wel een paar minuutjes voordat de warme lucht komt, na de koude start. Maar dat laatste lijkt me logisch.Ivo van Achthoven schreef:hij komt niet op de helft iig.
Heb vannochtend me climate control op 27 gezet, de hoogste stand dus.
Na een kwartier werd het enigzins behaagelijk, maar zeker niet bloedheet.
En ben niet echt een koukleum, heb het over het algemeen redelijk snel warm.
De auto staat in de garage, is dus ook daar een redeleijke temperatuur daar, denk een graadje of 17.
Rij wel een keer langs de garage, laar hun wel ff kijken, heb nog garantie tenslotte.
Na een kwartier werd het enigzins behaagelijk, maar zeker niet bloedheet.
En ben niet echt een koukleum, heb het over het algemeen redelijk snel warm.
De auto staat in de garage, is dus ook daar een redeleijke temperatuur daar, denk een graadje of 17.
Rij wel een keer langs de garage, laar hun wel ff kijken, heb nog garantie tenslotte.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
No even laten weten wat er nu was. Ik heb mijn RS namelijk terug en hij doet het weer...
Bij het vervangen van de distibuteriem is er blijkbaar ergens een kabel beschadigd. De elektronica kon toen blijkbaar niet meer een goede aansturing leveren en werd er niet de juiste benzineinspuiting of kleppentiming gerealiseerd. Ik heb hem niet zelf opgehaald dus helaas niet het precieze verhaal gehoord, maar misschien dat ik daar nog even over bel. Eindelijk weer
rijden.


wie kan mij de type aanduiding van een RS fase 1 en 2 vertellen om in dialogys te zoeken?