Priyantha's 19 16V...TE-KOOP

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ik heb juist veels te veel lol met die energy, ok heeft maar 80 pk, maar ding loopt wel, en hopelijk binnenkort goed, net flink geïnvesteerd in het onderstel en alles, ook een behoorlijk grote beurt gehad waarbij een hoop is vervangen, ik vind het wel goed zo. :D

Wat is die phase 1 lelijk trouwens. (N)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

-Ray- schreef:deze erbij, kan je die 1.4e weggooien

http://link.marktplaats.nl/294554247
Op zich een koopje met al die leuke onderdelen!

Overigens niet katten op de phase 1. Meeste mensen geven vaak complimentjes. Ze zijn aan het uitsterven en van de ph.2 zijn er nog genoeg.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik denk / hoop dat jopie de auto uit de advertentie bedoelde en niet de phase I in het algemeen. Die is overigens naar mijn mening mooier dan de phase II :)

edit:zondag brakheid :p [/b]
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op zo 13 dec 2009 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Mooier bedoel je?
Iets met 'zondag brakheid' ofzo :D

Over het algemeen vind ik de phase 2 ook mooier, maar ben ook wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk.
En die van de advertentie, das alleen de motorkap, die kun je vervangen.
Dat Jair klinkt me bekend in de oren trouwens, ies dat niet iemand van het forum?
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

In het algemeen, ja dan vind ik een phase 2 ook mooier, of een phase 3 zoals ik haha. Maar een nette phase 1, zoals ronald die heeft vind ik persoonlijk gewoon stukken mooier!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

-Ray- schreef:deze erbij, kan je die 1.4e weggooien

http://link.marktplaats.nl/294554247
als hij die wilt kopen,kan die net zo goed door blijven rijden in zn 1,4e
gezien de geschiedenis van de motor.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Edward schreef: Dat Jair klinkt me bekend in de oren trouwens, ies dat niet iemand van het forum?
Jep, is meegeweest naar Engeland een aantal (2?) jaar geleden, zie de eerste foto van de advertentie :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

-jacco- schreef:
Edward schreef: Dat Jair klinkt me bekend in de oren trouwens, ies dat niet iemand van het forum?
Jep, is meegeweest naar Engeland een aantal (2?) jaar geleden, zie de eerste foto van de advertentie :)
Daar zat ik naast :p
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

chris-mc schreef:
-Ray- schreef:deze erbij, kan je die 1.4e weggooien

http://link.marktplaats.nl/294554247
als hij die wilt kopen,kan die net zo goed door blijven rijden in zn 1,4e
gezien de geschiedenis van de motor.
???
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Vos schreef:
chris-mc schreef:
-Ray- schreef:deze erbij, kan je die 1.4e weggooien

http://link.marktplaats.nl/294554247
als hij die wilt kopen,kan die net zo goed door blijven rijden in zn 1,4e
gezien de geschiedenis van de motor.
???
daarmee bedoel ik,dat die vrij lang is.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

chris-mc schreef:Daar zat ik naast :p
I know :wink: (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

chris-mc schreef:
Vos schreef:
chris-mc schreef:
-Ray- schreef:deze erbij, kan je die 1.4e weggooien

http://link.marktplaats.nl/294554247
als hij die wilt kopen,kan die net zo goed door blijven rijden in zn 1,4e
gezien de geschiedenis van de motor.
???
daarmee bedoel ik,dat die vrij lang is.
nou begin eens bij het begin
Immer wieder die verdammte Holländer
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

okee ik zal het zo kort mogelijk houden.

Jair heeft zn 19 naar biggelaar gebracht voor een ombouw naar 2,0
zn wagen heeft daar meer dan een jaar gestaan,ik heb mails gelezen
waaruit blijkt dat het blok om en nabij 3x in en uit elkaar is gegaan omdat
bij testrijden het 1 en ander niet goed ging.

na meer dan een jaar had jair eindelijk zn wagen terug,toen is die naar iemand gegaan in groningen voor een spuitbeurd,nou weet ik niet of die al overnieuw is overgespoten,maar toen zouden de tranen in je ogen springen,na enkele weken kwam her en der de blance lak al los,en de deuren kreeg je niet meer open,want er zijn "speciale" hendels in gemaakt
ik heb daar nog 3uur mee bezig geweest om het werkend te krijgen,anders had ik met FCS op zn dukes of hazzard style mogen in en uitstappen.

de motor zou na opbouw bijna 200pk moeten hebben,jair me vol trots zn 19 op de bank gezet,tijdens de 1e run gooide ruud het contact af,en wilde niet meer runnen ivm het gepingel.

omdat ik problemen had met mijn megane zou het volgend jair geen probleem zijn om met zijn auto te gaan,maar helaas,we stonden op hetpunt de trein in te rijden toen de temp omhoog schoot,en alles begon te roken,aan de overkant bleek zn dop kapot gegaan te zijn,engelse hadden toen een nieuwe dop geregeld,en met een constante overbrugde th,staat zijn we doorgereden,dus de fans stonden altijd bij.

bij thuiskomst ging het echt mis,en wat bleek,na demontage van het blok,dat de kop gescheurd wat,en de zuiger,cylinders ect. compleet ingevreten waren,dus ging het blok weer uit elkaar,na engeland heb ik nagenoeg het contact verbroken,maar het schijnt dat de kop van een megane 2,0 zou zijn die er op zat,en die werd verwisseld tegen een normale 1,8 kop.

daarna zou de motor nog mankementen hebben vertoont,maar zou het allemaal komen door een kapotte injector,daarna heeft hij de clio turbo gekocht van MB en deed die niks meer met de 19.

moet zeggen dat Jo nog heeft aangeboden om er wat aan te doen,maar dat heeft die op een niet al te goeie manier afgewezen

Zal wel eerlijk zijn dat ik niet weet hoe het er nu aantoe is met de motor,maar ik zou het niet hoeven,dan heb ik toch vele malen meer vertrouwen in mn 1,6e
Laatst gewijzigd door chris-mc op zo 13 dec 2009 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

chris-mc schreef:hele uitleg
heel dat motorgeklooi heeft hij aan zichzelf te danken. Toen Rinus weigerde hem te rollen had Jair de mogelijkheid de auto te laten mappen door Henk die ook aanwezig was.

Dat wou die niet....

en is vervolgens zo naar UK gereden. Ondanks enkele adviezen bleef het een eigenwijs rund en dat heeft hij mogen bekopen met zen blok.

toevoeging: vanaf het ogenblik dat Patrick vernam dat er een slechte mapping op die auto zat heeft hij Jair gevraagd terug te komen om dit op te lossen. Als dat in de wind geslagen wordt en je blijft rondknallen met een pingelend blok dan vraag je er gewoon om. Als je dan uiteindelijk de boel helemaal verrot gereden hebt moet je ook niet meer gaan aankloppen bij de bouwer en een poging doen hem verantwoordelijk te stellen. Das mijn idee....
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Wauw, lekker verhaal weer zeg :(
Zonde hoor erg jammer dat je zulk advies in de wind slaat...

Nog eventjes mijn 'oproep/vraag' onder de aandacht brengen 8)
Renault 19 16V Phase II uit 1993 in de bekende kleur Blauw.
De auto is op de motorschade na, technisch in principe helemaal goed.

- De volledige remmerij is laatst vervangen.
- Er zit een splinternieuwe startmotor en dynamo op(officieel laten
doen, zit een jaar garantie nog op).
- Tevens een andere versnellingsbak(met een langere 5de versnelling).
- Aandrijfas rechtsvoor is vervangen
- De bodem is hard
- rechtsachter wat roest bij de wielkast en de achterklep.

[img]http://farm3.static.flickr.com/2799/413 ... 5f905b.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2712/413 ... 0b3a05.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2756/413 ... 93a597.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2647/413 ... 00f379.jpg[/img]


De auto kan ook verkocht worden met andere velgen. Dat zouden dan de
velgen zijn welke op deze foto's te zien zijn:
http://www.flickr.com/photos/40260083@N ... 741900570/

Indien je de auto wilt kopen met die velgen, waar overigens nieuwe
Pirelli P-Zero Nero in de maat 205/40 17 Inch, dan komt er uiteraard een bedrag bij.


In onderdelen verkopen kan ik niet want daar heb ik de ruimte niet voor.
De auto moet het liefst zo snel mogelijk weg, helaas ivm omstandigheden kan ik de financiële lasten niet veel langer meer dragen.

Wat de vraagprijs betreft, het liefst zoveel mogelijk ;) maarja ach, maar indien je minder bied en alsnog een redelijk bod doet komen we er vast wel uit.
Groetjes,

Priyantha
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Oooh... Is dat dat blok? :-) Bekend, en vooral triest verhaal.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hmmm ik was dus voor deze 19 aan het kijken ivm het blok maar dat kan ik dus maar beter laten als ik het zo lees? :-(
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

whahaha gapert :wink:
er stond toch bij dat het blok was kapotgelopen???

snap het hele verhaal niet.
koop beter voor een paar centen een los 16v blok.
nieuwe koppeling,koppakking,distibutie en klaar (Y)
complete 19 voor onderdelen loont echt niet.

onderdelen leveren niks op.
een 19 is (jammer genoeg))een ondergewaardeerde auto.
beter een los 1.816v of 1.7T blok voor de winter5
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

tutuur schreef:hmmm ik was dus voor deze 19 aan het kijken ivm het blok maar dat kan ik dus maar beter laten als ik het zo lees? :-(
Bedoel je Priyantha's 19 of die andere :wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

vaag topic geworden ik kan het ook niet meer volgen :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Was inderdaad kapot gelopen maar als ik een testrit kan maken doet ie het blijkbaar, maar na dit spookverhaal is m'n vertrouwen wel een beetje weg... Laat em wel staan....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die van Jair bedoeld ie.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

-jo- schreef:
chris-mc schreef:hele uitleg
heel dat motorgeklooi heeft hij aan zichzelf te danken. Toen Rinus weigerde hem te rollen had Jair de mogelijkheid de auto te laten mappen door Henk die ook aanwezig was.

Dat wou die niet....

en is vervolgens zo naar UK gereden. Ondanks enkele adviezen bleef het een eigenwijs rund en dat heeft hij mogen bekopen met zen blok.

toevoeging: vanaf het ogenblik dat Patrick vernam dat er een slechte mapping op die auto zat heeft hij Jair gevraagd terug te komen om dit op te lossen. Als dat in de wind geslagen wordt en je blijft rondknallen met een pingelend blok dan vraag je er gewoon om. Als je dan uiteindelijk de boel helemaal verrot gereden hebt moet je ook niet meer gaan aankloppen bij de bouwer en een poging doen hem verantwoordelijk te stellen. Das mijn idee....
Amen (Y)
Plaats reactie