Jacob 5 Gtt / 5 AT / Megane 3 Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ziet er net ff wat lekkerder uit Jacob. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ARNO16V
Contacteer:

Staat hem goed! (Y) Is dat nou een dure operatie?? Misschien leuk voor m'n Clio? :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Jacob Priem

Scherp Martijn! (Y) Moet die van mij eigenlijk ook nog ff plakken :D

@Arno, pm :wink:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

is dat geheime info? :p
Jacob Priem

Nope, eigenlijk niet. Ik had alleen dankzij de actie een behoorlijk scherpe prijs, heeft dus weinig toegevoegde waarde om die op het forum te zetten.
ARNO16V
Contacteer:

Thanks voor de PM! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Jacob Priem

De dubbele vloer in de Gtt is inmiddels ook zo goed als klaar, moet nog 1 stukje bekleed worden onder het reservewiel (en een beugeltje maken om deze vast te zetten).

Op de foto's is een scharnier zichtbaar, het voorste deel kan open. Daar ligt nu wat gereedschap, gevarendriehoek, etcetc. Het ligt nu vast en uit de weg. De wielkuipen heb ik zijdeglans zwart geschilderd. Daarnaast ook de achterklep vastgezet, deze bleef liggen klapperen. Het slot afstellen mocht niet baten, dan had ik continue gepiep/gekraak in plaats van het klapperen. Nu heb ik er geen last meer van :D

[img]http://inlinethumb39.webshots.com/44582 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb33.webshots.com/17760 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb45.webshots.com/42796 ... 600Q85.jpg[/img]

Daarnaast zal de Gtt as. vrijdag gekeurd moeten worden, voor die tijd hebben we nog genoeg te doen. Dus vanaf woensdag ga ik samen met mijn broer een paar lange dagen maken.

Het volgende zal af moeten voor die tijd:
- nieuwe radiator (incl.thermostaat)
- nieuwe kachelradiator (gaat leuk worden, dat dashboard
:wink:)
- nieuwe waterpomp
- k-tech downpipe monteren
- krokant stukje bodemplaat vervangen
- nieuwe krikpunten L+R
- fuseekogel RV
- e.e.a. tectyleren

Kortom: genoeg te doen

De dynamo was het ook aan het begeven, dus afgelopen weekend al een nieuwe gemonteerd. Het houd je wel bezig zo'n Gtt :wink: :D
Tom
Moderator
Car: MB

netjes. Maar waarom eigenlijk dat wiel niet gewoon onder de auto laten hangen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Car: Renault Clio III RS

Jacob, hoe ga je nu een wiel verwisselen? Stoel naar voren, op de vloer klimmen, wiel losdraaien, terug klimmen en dan monteren? :wink: :)

Leuk idee dat van je reserve wiel, maar dat wist je al.
Jacob Priem

Ik had het reservewiel er vanonder gehaald omdat de band helemaal "op" was, nieuwe band gemonteerd en vervolgens de velg een nieuw kleurtje gegeven. Toen vond ik het eigenlijk zonde om deze er terug onder te hangen :D Vind het daarnaast zelf ook wel wat hebben zo 8)

Of ik moet op mijn buik onder de auto gaan liggen om het wiel te pakken, of ik moet ff naar achterin klimmen... dan toch dat laatste maar :wink: :D
Willeon de Zoete

Leuk idee zo met het reservewiel.
En het ziet er erg strak en opgeruimd uitgevoerd. :worship:

Zelf vind ik het wel een beetje zonde zoals je de achterklep hebt vastgezet, maarja 't is een oplossing tegen een boel irritatie. (Y)
Kier

He... een bekende GTT (0)
Renault 5 GT Turbo '87
Jacob Priem

Eerst maar ff wat nieuws over de Cliko, vorige week met de gladheid bleek dat remmen op een weg met ijs niet zo heel veel effect heeft.... gelukkig stond er een bmw 5 serie touring voor me om me tegen te houden... :wink:

Gelukkig ging het niet echt hard (ongeveer 5 km / uur), hij had geen schade en ik een barstje in de bumper van ongeveer 5 cm en deze was losgeschoten aan de zijkant. Dat laatste was zo te herstellen en voor dat barstje gaat hij as. vrijdag naar het schadeherstelbedrijf.

Daarnaast vorige week de nieuwe velgen eens gaan passen op de Gtt, had ze al een behoorlijk tijd liggen alleen nog geen kans gezien om te monteren.

[img]http://inlinethumb48.webshots.com/44783 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb35.webshots.com/44194 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb28.webshots.com/40795 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb26.webshots.com/45977 ... 600Q85.jpg[/img]

Ik moest wel ff wennen aan de maat (15" tegenover 16" nu) en ze vallen wat verder naar binnen, maar dat is eventueel op te lossen met een spoorverbreder. Dat zien we wel na definitieve montage. Aan de voorkant kan de Gtt nog wel iets verder zakken, ook daar is al aan gedacht. Er ligt al een schroefsetje van GAZ te wachten 8)

Qua banden ga ik voor een setje Toyo R888, goed idee of slecht idee? Ik rijd wel wat kilometers in de zomer, maar dan ook echt alleen in de zomer en niet als dagelijks vervoer.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Die wielen staan 'm wel goed ! dat setje Toyo R888 zou ik zelf nooit doen voor enkel straatgebruik, ze hebben gewoon een stuk minder grip koud dan een normale straatband en daarbij slijten ze ook nog behoorlijk. En je moet tegen de lawaai er van kunnen, op de snelweg bijvoorbeeld maken ze een pleurisherrie, en ja.. ook met een dikke uitlaat er onder..

Waarom niet een setje Toyo R1R, dat moet toch wel DE straatband zijn voor sportief gebruik. Hoor daar veel goede verhalen over in ieder geval :)
Jacob Priem

Bedankt voor de tips Ronald! Dat van die slytage had ik wel verwacht, maar vooral die extra herrie zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Ik vind het een "mooie" band en de r888 heeft een goede reputatie /naam. Maar zal zeker gaan kijken naar die R1R.
Martijn Kool

Ronald1916V schreef:Die wielen staan 'm wel goed ! dat setje Toyo R888 zou ik zelf nooit doen voor enkel straatgebruik, ze hebben gewoon een stuk minder grip koud dan een normale straatband en daarbij slijten ze ook nog behoorlijk. En je moet tegen de lawaai er van kunnen, op de snelweg bijvoorbeeld maken ze een pleurisherrie, en ja.. ook met een dikke uitlaat er onder..

Waarom niet een setje Toyo R1R, dat moet toch wel DE straatband zijn voor sportief gebruik. Hoor daar veel goede verhalen over in ieder geval :)
ja he? onder een 5 kun je die band vergeten, is er niet in 195/45/15. net zoals de R888.

wordt dus een straatband :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:Die wielen staan 'm wel goed ! dat setje Toyo R888 zou ik zelf nooit doen voor enkel straatgebruik, ze hebben gewoon een stuk minder grip koud dan een normale straatband en daarbij slijten ze ook nog behoorlijk. En je moet tegen de lawaai er van kunnen, op de snelweg bijvoorbeeld maken ze een pleurisherrie, en ja.. ook met een dikke uitlaat er onder..

ja he? onder een 5 kun je die band vergeten, is er niet in 195/45/15. net zoals de R888.

wordt dus een straatband :)
Owja, inderdaad.. 195/45R15 is er niet in de R888 serie, R1R wel toch ?Geert had toch ook 195/50R15 in R1R onder z'n Williams, was dat met een reden ? of kon dat niet anders.
Arco
Über-Spammer

Een Clio 16V / Williams heeft 185/55R15 of liever 195/50R15 eronder (is namelijk iets geoedkoper en rijdt beter)

195/50R15 onder de 5 GTT kan, maar zal aanlopen met insturen waarschijnlijk (afhankelijk van ET en uitlijning) en je wielkasten zijn meer gevuld door de grotere banden... (is net geen porum)

mark 5t
Contacteer:

neem yokohamas!!

dat zijn echt super straatbanden.

vraag chris en mij maar :D
Tim
Car: E36 M3

R1R is niet verkrijgbaar in 45. Of ze moeten sinds 4 maand ze wel maken maar toen niet in elk geval.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Maxi velgen (L)

Gaat iedereen die op zn GT doen tegenwoordig? Ga de mijne dan maar alvast weg doen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
oldskool

Wouter de Wit schreef:Maxi velgen (L)

Gaat iedereen die op zn GT doen tegenwoordig? Ga de mijne dan maar alvast weg doen.
setje bbs rm hebben dan . :(
Arco
Über-Spammer

Wouter de Wit schreef:Maxi velgen (L)

Dat benne geen Maxi's hoor. :p

mark 5t
Contacteer:

Abel
Über-Spammer

dit zijn speedline maxi velgen

[img]http://img.tweedehands.net/pics/00/02/75/37/78/1c.jpg[/img]
Tom
Moderator

de echte kom je overigens vrijwel nooit tegen volgens mij. die zijn van magnesium en hebben geen randje (als ik me niet vergis). Veel wat je ziet is imitatie van primasport (al is daar voor zover ik weet niet veel mis mee).
Geert
Contacteer:

Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:de echte kom je overigens vrijwel nooit tegen volgens mij. die zijn van magnesium en hebben geen randje (als ik me niet vergis). Veel wat je ziet is imitatie van primasport (al is daar voor zover ik weet niet veel mis mee).
Die heb ik ook liggen voor onder de 5. Is er verder nog een verschil tussen de primasport velg en originele Maxi velg?
Tom
Moderator

voor zover ik weet niet (op de prijs na (0) ).
Menno

jawel, de ET is anders.
En de echte velgen hebben een meegegoten renault droppie :)
rev it like a rental
Jacob Priem

Iedereen bedankt voor de tips over de banden, toch maar eens verder gaan kijken dan.

@Wouter; geen zorgen hoor, je kan gewoon je Speedline Maxi monteren. :wink: Zoals je kan zien in de andere reactie's zijn dit andere Speedline's.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb helaas geen originele speedlines maar primasport :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wouter de Wit schreef:
Tom schreef:de echte kom je overigens vrijwel nooit tegen volgens mij. die zijn van magnesium en hebben geen randje (als ik me niet vergis). Veel wat je ziet is imitatie van primasport (al is daar voor zover ik weet niet veel mis mee).
Die heb ik ook liggen voor onder de 5. Is er verder nog een verschil tussen de primasport velg en originele Maxi velg?
Optisch is het hart anders, zal eens een foto maken van de originele en primasport naast elkaar.

Menno, heb hier een originele renault maxi speedlibe 16" 7 1/4j breed liggen, maar heeft een 17" dit mogelijk ook? Heb namelijk ook een set 17" maxi speedlines liggen waar dat niet inzit.
Tom
Moderator

zo'n velg zonder naafgat is wel knap lastig vind ik. Je moet er maar een balanceermachine voor vinden.
Arco
Über-Spammer

Ff ombouwen...

Die klote Peus 407 en sommige Citro's C5 hebben helaas van die blinde naafgaten ... :gun:

Plaats reactie