ACT: Clio Williams
f7r heeft aan de zijkant (achter de startmotor) extra verstevigingen. de start motor is daardoor ook iets kleiner. en in de kop bij het termostaathuis zitten minder "gaten". Maar het f7r embleem lijkt mij het makkelijkst
hoe wil ik dat "eenvoudig" opmeten?jacques schreef:In geval van een omgebouwde F7P. De slag moet altijd 93mm zijn als je 2 liter wilt hebben. Kun je eenvoudig even opmeten

dus de boring van f7p en r is gewoon hetzelfde? enige verschil is dus de krukas?
boring is niet hetzelfde, drijfstangen zijn wel identiek.
Std boring F7P = 82 (overmaten 82.5 en 83)
Std boring F7R = 82.70 (overmaten 83 en 84)
lees even wat JP zegt, de F7R heeft extra ribben.
Std boring F7P = 82 (overmaten 82.5 en 83)
Std boring F7R = 82.70 (overmaten 83 en 84)
lees even wat JP zegt, de F7R heeft extra ribben.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
Heb ergens eens een foto gepost hiervan. Zal hem terugzoeken en eens posten.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd, heb toevallig deze week samen met Jochem nog naar mijn Willi blok staan te kijken, maar't werd zo 1,2,3... nog niet echt duidelijk wat nou 't verschil in onderblok was...
Klopt 't trouwens dat 't onderblok van een 19 16v ook weer iets anders is als een clio f7p? de 2 blokken die ik heb staan iig wel, 't 19 blok heeft t.h.v. de start motor een soort extra versteviging....
Klopt 't trouwens dat 't onderblok van een 19 16v ook weer iets anders is als een clio f7p? de 2 blokken die ik heb staan iig wel, 't 19 blok heeft t.h.v. de start motor een soort extra versteviging....
Laatst gewijzigd door Florus op wo 20 jan 2010 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ha je bent me net voor ..
.

-
- Über-Spammer
Wat bedoel je met versteviging? De extra steun voor de startmotor? bij een 19 zit er ook vaak een stalen carter onder, en daardoor past de bak van een clio met alu carter niet met alle bouten op een 19 blok en andersom.
Makkelijkste is de ribben op het onderblok, eenmaal gezien twijfel je nooit meer.
Makkelijkste is de ribben op het onderblok, eenmaal gezien twijfel je nooit meer.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja dat zei ik ook .............ik heb ze ooit gezien maare
Maar bij florus zijn 2.0 zag ik ze niet dus als er iemand een foto heeft

Maar bij florus zijn 2.0 zag ik ze niet dus als er iemand een foto heeft
-
- Über-Spammer
Foto?
![Afbeelding]()
Nee zeker niet,LotuzClioWilliams schreef:Vijf jaar alweer? De tijd gaat echt hard! Maar is dat alweer vervangen van de pakking niet wat snel?
Ik adem al aantal weken de uitlaatgassen in via de verwarming, vrijdag is ie aan de beurd.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
achterberg blauw past bij jou ?
Ja oke ik dacht in mijn geheugen dat ze iets forser waren .....
Ja oke ik dacht in mijn geheugen dat ze iets forser waren .....
-
- Über-Spammer
Dacht ik eerst ook, maar zoals je ziet valt het wel mee. Zoveel groter is de 2.0 krukas ook weer niet he
Achterberg blauw, pfff... Die 2.0 motor is gereviseerd en ligt nu 2 jaar in de folie te wachten op een inbouw in een Williams, die over een jaar of 3 aan de beurt komt
Kan ik meteen de distributie doen 

Achterberg blauw, pfff... Die 2.0 motor is gereviseerd en ligt nu 2 jaar in de folie te wachten op een inbouw in een Williams, die over een jaar of 3 aan de beurt komt

helemaal juist Florus. Een gewone 16v starter zal ook niet passen op dat blok? De starter van de 1.8 is veel groter en lomper dan die van de 2.0.Florus schreef:Ben eigenlijk ook wel benieuwd, heb toevallig deze week samen met Jochem nog naar mijn Willi blok staan te kijken, maar't werd zo 1,2,3... nog niet echt duidelijk wat nou 't verschil in onderblok was...
Die ribben die je ziet zijn gewoon massieve verstevigingen omdat de krukaswangen daar passeren. Bij een 1.8, andere krukas, zitten die ribben er niet.
Als Pat (Biggelaar) een 1.8 blok ombouwt naar 2.0, freest ie de gangen voor de krukas er ook gewoon in.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Top Gear ?? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
Je zal toch maar eigenaar zijn van de beste hot hatch ooit. 

@ Jochem en Florus
niet geheel juist.
uitfrezen van een F7P Naar F7R (2,0L) krukas doe je voornamelijk omdat de drijfstangen er niet langs willen.
ben zelf toevallig met zo`n conversie bezig
fotos van het geheel post ik nog wel een keer in mijn topic.
niet geheel juist.
uitfrezen van een F7P Naar F7R (2,0L) krukas doe je voornamelijk omdat de drijfstangen er niet langs willen.
ben zelf toevallig met zo`n conversie bezig

fotos van het geheel post ik nog wel een keer in mijn topic.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Toch fijn he.... al die VW's op de oprit. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
-
Ik heb ook nog de nr. 9 van de lijst.Wouter de Wit schreef:Je zal maar 3 auto's uit die lijst hebbenLotuzClioWilliams schreef:Je zal toch maar eigenaar zijn van de beste hot hatch ooit.

TOP POCKET ROCKETS
1 Renault Clio Williams
2 Peugeot 205 GTI
3 Renaultsport Clio 200 Cup
4 Peugeot 306 Rallye
5 VW Golf GTI MkII
6 VW Golf GTI MkV
7 Renault 5 GT Turbo
8 VW Golf GTI MkI
9 Peugeot 106 Rallye Series 2
10 Ford Focus RS MkI
Deze is nu vervangen, meteen een offerte aanvraag laten maken voor achterbanden, grote beurt en remmen.Strijder schreef:Nee zeker niet,LotuzClioWilliams schreef:Vijf jaar alweer? De tijd gaat echt hard! Maar is dat alweer vervangen van de pakking niet wat snel?
Ik adem al aantal weken de uitlaatgassen in via de verwarming, vrijdag is ie aan de beurd.
Ik zit er ook over na te denken om een tussendemper in uitlaatsysteem te plaatsen om het geluid wat meer te dempen.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Zou het zin hebben met een Peco einddemper erachter?
Andere opties?
Klopt.Tom schreef:standaard zit er volgens mij een tussendemper onder. Ik heb de mijne er destijds onderuit gehaald. Scheelde niet erg veel vond ik.
Dat zal dan denk ik hetzelfde verschil zijn tussen een katalysator en katvervanger. Prijstechnisch achteruitgang en te weinig demping.
-
Als je mijn kenteken bij het RDW inklopte stond er altijd Renault Clio 2.0
Slordigheidje van het RDW bij het invoeren in 2007.
Eindelijk iemand via via gevonden die bij de RDW werkt en zorgt dat er gewoon netjes Renault Clio Williams komt te staan.
Mag ook wel tijd worden ben er al 4 maanden mee bezig!
Slordigheidje van het RDW bij het invoeren in 2007.
Eindelijk iemand via via gevonden die bij de RDW werkt en zorgt dat er gewoon netjes Renault Clio Williams komt te staan.

Mag ook wel tijd worden ben er al 4 maanden mee bezig!
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
Welke Renaults hebben dezelfde remklauwen achter als de Williams? Het rempedaal klopt bij het remmen en de velg rechtsachter voelt warm aan na het rijden. Ik vermoed dat de remklauw rechtsachter weer gangbaar gemaakt moet worden, maar wellicht het is handig om deze direct door een goede tweedehands remklauw te vervangen.
16v, rsi, 5 gtt en ik denk een Clio RS ook?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
volgens mij: clio/19 16v, 5 gt turbo zijn allemaal het zelfde ( achter he )
'T eerste type clio RS achter remklauwen pas ook mits je beiden kanten tegelijk monteerd, de hevel v/d handrem is ietsjes anders, dus monteer je er maar 1 dan krijg je waarschijnlijk remverschil (alleen bij gebruik handrem uiteraard)
Onder mijn zwarte GT Turbo zitten aan de achterkant iig 2 klauwen van een eerste type clio RS
Onder mijn zwarte GT Turbo zitten aan de achterkant iig 2 klauwen van een eerste type clio RS

kun je dan niet gewoon 1 kabel verder opspannen?
(kan t verschil zo ff niet voor de geest halen, maar volgens mij is er 1 hevel gewoon langer?)
(kan t verschil zo ff niet voor de geest halen, maar volgens mij is er 1 hevel gewoon langer?)
-
Nee je kan alleen beide kabels spannen.Haas schreef:kun je dan niet gewoon 1 kabel verder opspannen?
VLK Groep
Haas schreef:kun je dan niet gewoon 1 kabel verder opspannen?
En hij is iets langer,en volgens mij staat ie ook iets breder,dus 't armpje is wat langer...
GTT Klauw:
[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... Tklauw.jpg[/img]
RS Klauw
[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... Sklauw.jpg[/img]