Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Hallo

Heeft iemand een schema die mij verteld wat de draden/stekkers achter mijn kilometer en toeren teller etc. betekenen, want ik wil gaan proberen om een digitaal dashboard te gaan maken voor mijn R5 turbo wie helpt mij??

Groeten
JOB

Of staat het in het werkplaats hanboek??
Anonymous

Ik heb wel een schema voor je
maar dat is het complete bedradings schema van de r5 alle modellen van 1984 tot 1992.
ik wil hem wel voor je inscannen en het je mailen, laat maar effe weten
Anonymous

Staat in het werkplaatshandboek.
Arjen

Ga je dat dashboard zelf maken, of wil je een instrumentenpaneel uit een Renault 11 electronic gebruiken ?
Menno

wat ben je precies van plan? Ben altijd wel in voor de betere electronica grappen.
rev it like a rental
Menno

hee arie, dat was tegelijkertijd
Job-turbo
Contacteer:

Ik was van plan om er een in te bouwen uit een kadett GSi maar een renault 11 heeft er dus ook een, is die mooier? En zijn die wat makelijker te verkrijgen.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Die elektronica uit de 11 wil je echt niet gebruiken denk ik. Ik heb iemand een 11 turbo electronic weg zien laten rotten, heel zonde. Stond later op de sloop in wezep onderop. Ik heb wel de spraakcomputer er uit gesloopt, daar moet ik nog eens een schema van krijgen. Zitten ongeveer 60 draden aan aaargh :smile:

Dat dashboard van die 11 electronic loopt helemaal uit, de kristallen lopen leeg. Een nieuwe kost fl 1800 ofzo (alleen tellerbak).

11 turbo tellernbak kost rond de fl 1100 heb ik mij laten vertellen (jaren terug).

Ik vind het een leuk idee, maar ik denk niet dat het gaat werken.

Werkt het wel, dan heb je wel iets unieks. Maar laten we eerlijk zijn, Renault is niet echt goed met elektronica (vooral toendertijd niet).

Mzzl

Bas
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Arjen

Ze waren alleen hun tijd een beetje te ver vooruit. In 1984 hadden ze al hun electronische dashboard en bijv. hun Blip (deurvergrendeling met afstandsbediening).

Voor Menno: wat een timing zeg !
Job-turbo
Contacteer:

Dan ga ik gewoon een van een GSi gebruikendie zijn er genoeg te krijgen en ze zijn wat jonger, een vriend van mij heeft er ook een in zijn GSi maar daar heeft hij geen problemen mee, dus ik ga het gewoon wagen en lukt het niet dan is dat jammer.
Bas
Bestuurslid

Wat bij die gsi's het probleem is, is die omvormer die aan het eind van de snelheidskabel zit, die kost fl 85 ongeveer.

Maar ja dat kan er nog wel bij, bij het turbo rijden :smile:
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Job-turbo
Contacteer:

Wat bedoel je precies met die omvormer en waar zit hij dan?? En waar haal je die dan?/
Bas
Bestuurslid

Volgens mij zit ie aan het einde van de kmtellerkabel. Je kunt ze bij de opel dealer kopen voor fl 85,-

Waar je naar moet kijken is of de afgegeven snelheid overeenkomt met wat een gsi-bak afgeeft aan snelheid via de kabel.

Wat kost een gsi tellerbak in goede staat?
Job-turbo
Contacteer:

Ik heb geen idee maar een kennis heeft een GSi staan die gaat hij gebruiken voor de cross die mag ik van hem hebben ik weet niet of hij er iets voor moet hebben maar het zal bij hem nooit veel zijn.
Roy
Moderator

Die grijs/zilvere 5 van Carisma -tuning uit Engeland heeft ook een digitaal dashbord. Anders moet je eens kijken of hun niks voor je hebben. mzzl
Job-turbo
Contacteer:

Door die auto ben ik ook op het idee gekomen dat is echt wel een wrede R5 Jammer dat dat allemaal in Engeland is en niet hier. van mijn part gooien ze een deel van de Noord zee dicht dan kunnen we zo nu en dan effe wat onderdeeltjes halen.
Anonymous

Tis net geen drie uur met de boot. Een maat van mij heeft een autobedrijf, hij restaureert oude engelse auto's en met hem ga ik dus regelmatig in een zondag op en neer ('s ochtends vroeg weg s' avonds laat terug). We hebben weleens in bradford een auto gekocht. Kijk je moet wel de hele dag rijden daarvoor maar als je bijvoorbeeld in london wat gaat halen, kan je ook nog even rusten. 't valt allemaal wel mee kwa afstand kost alleen centjes die boot. Bedenk ook dat benzine in Engeland echt fucking duur is. (ivm de pond) Het is goed mogelijk helemaal als je in den haag woont zoals ik (vlakbij stena line). Bed & breakfast kan je ook pakken maar dat is weer duurder. Veel success en maak goede afsraken met de winkels waar je naartoe wilt. Wij hebben wel eens iemand gehad die z'n papieren niet helemaal in orde had. Gevolg -> auto kon niet naar nederland, is best wel lullig. Een dag naar de klote +benzine +bootkaartjes.

Er is trouwens ook een nachtboot (8 uur)
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 27 apr 2001 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
cliofreak

Heeft toevallig iemand voor mij een bedradingsschema voor een dashbord van een clio RT '91
die met toerenteller, benzinepijl,watertemperatuur, olieniveau
alvast bedankt
mister gomez

staat zo'n elec schema niej in een vraagbaak :bang: zal je eens moeten kijken staat altijd veel in namelijk

>-)
-->clio 16v rulezzzz<--
cliofreak

In de vraagbaak staat niet de goede, ben weer opzoek naar die uit de werkplaatshandboek,welke kleur/nummer wat is
Plaats reactie