eey ik heb een volvo 440 blok in me clio hangen maar ik heb een vraag over het blok .
er zitten 3 vacuum nippels aan het inlaat spuitstuk
1 is voor de gasklep
2 is voor de dumpvalve
maar de 3de weet ik niet als ik hem af dop trekt de auto niet door, als ik hem er af laat (dan zuigt die dus valse lucht) dan gaat die wel hard
iemand een idee ??
mvg sebas
clio met 440 turbo blok
ik heb dat zo aan gesloten een vacuum slang van de computer naar de gasklep, dan loopt die heel goed enzo maar als ik het slangentje er afhaal dan trekt die na de 3500 toeren als een gek door en als ik het slangentje er op doe dan trekt die minder hardRiël schreef:http://www.rielity.org/files/volvo.zip
Voor je vraag zie pagina 25, 'werking motor'.
succes;)
weet iemand wat dat is ???
Er zit een drukbegrenzing op welke door vacuum bedient wordt. Het lijkt me dat je, als je die eraf trekt, vol in de turbo draait. Niet doen, wat voor turbodruk meet je na 3500 toeren?
Overigens gaat hij standaard niet 'gigantisch' hard, gewoon 120pk. ALs je hem erop laat, trekt hij dan wel 'mooi' door, loopt hij goed boven 3500?
Overigens gaat hij standaard niet 'gigantisch' hard, gewoon 120pk. ALs je hem erop laat, trekt hij dan wel 'mooi' door, loopt hij goed boven 3500?
zonder het slangetje krijg je zegmaar echt die turbo klap dat je in de stoel word gedrukt en met het slangentje een stuk minder
(of eigenlijk niet) .
dus ik moet hem er op zetten want anders gaat de turbo stuk ?? maar toen de motor nog in de 440 zat voelde ik zeg maar ook die klap . kan het zijn dat de computer hem dan teweinig laat door trekken ??
(of eigenlijk niet) .
dus ik moet hem er op zetten want anders gaat de turbo stuk ?? maar toen de motor nog in de 440 zat voelde ik zeg maar ook die klap . kan het zijn dat de computer hem dan teweinig laat door trekken ??
Riël schreef:Er zit een drukbegrenzing op welke door vacuum bedient wordt. Het lijkt me dat je, als je die eraf trekt, vol in de turbo draait. Niet doen, wat voor turbodruk meet je na 3500 toeren?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Zonder dat slangetje rijdt je zeg maar met ongelimiteerde turbodruk, dat gaat niet lang goed.
oke ik heb hem nu aan gesloten zoals op het schema werking motor maar nu schokt hij vet erg hier wat fotosWillem-Jan schreef:Zonder dat slangetje rijdt je zeg maar met ongelimiteerde turbodruk, dat gaat niet lang goed.
[img]http://94.100.121.202/854750001-8548000 ... _EJox.jpeg[/img]
de bovenste 2 gaan de het koolstof filter de onderste naar de dumpvalve en het zwarte slangentje gaat naar de gas klep
[img]http://94.100.120.223/854750001-8548000 ... _4m2c.jpeg[/img]
de achterste met het knijp klemmentje
zo zit het dan toch goed of zie ik wat over het hoofd
mvg sebas
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Poeh, dan moet je de experts hebben. Ik heb op dit moment geen Volvo motor in elkaar zitten om het te checken.
die 3 aansluitingen/nippels moet je afsluiten, dus NIET gebruiken! die lopen origineel naar zo'n benzinedampafvangpot met een sensortje ertussen...
je DV, ECU en brandstofpotje pak je van je gasklep, daar heb je ook 3 aansluitingen
je DV, ECU en brandstofpotje pak je van je gasklep, daar heb je ook 3 aansluitingen
Dv bedoel je dumpvalve zeker ??Mrtn schreef:die 3 aansluitingen/nippels moet je afsluiten, dus NIET gebruiken! die lopen origineel naar zo'n benzinedampafvangpot met een sensortje ertussen...
en brandstofpotje bedoel je de brandstof regelaar aan het eind van de injector rail ??
want op de gas klep zit nu de vacuum van de
-brandstof regelaar
-ecu
-de laatste loop ergens naar beneden
de vacuum van de dumpvalve haal ik van het spruitstuk dus moet ff kijken waar die andere heen loopt

maar als ik het zo aansluit zoals je zegt moet die goed lopen ???
hij loopt nu goed bedankt !!
(hij gaat alleen niet zo hard meer
whahhahah ) ff laten chippe denk
meer turbo druk
(hij gaat alleen niet zo hard meer

meer turbo druk