ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

wat een helden, geweldig! (Y)
-jo-

een zakdoek voor je snuiter geknoopt en gaan. Zie ik nu goed dat er geen gordels in die autos zaten ?

:worship:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
canonballman

-jo- schreef:Zie ik nu goed dat er geen gordels in die autos zaten ?

Hoeft niet, ze hebben een helm op.
Geert
Contacteer:

ik zou er ook liever weggeslingerd worden dan met zo'n koekblik op een boom klappen.
Merijn
Über-Spammer

Fantastisch filmpje... :D

Dit vraagt gewoon om een verse installatie van Grand Prix Legends!! Fantastisch spel, want eigenlijk 10 jaar na dato nog steeds ongeevenaard is.
spir@l
Contacteer:

idd geen gordels. Je ziet ze ook zo in en uitstappen in de pits.
En dan in een auto die bij elke heuvel de lucht in gaat!

GP Legends was idd errrug vet. (verdomde moeilijk ook!)
Maar is nu toch wel erg gedateerd hoor.
Paar jaar geleden nog eens geïnstalleerd. Grafisch toch wel erg achterhaald nu... zelfs met mods.
Merijn
Über-Spammer

Heb je de laatste mods geinstalleerd? De auto's zijn echt supergedetailleerd, man. Tuurlijk zijn de banen wat gedateerd, maar de beleving van het spel en de looks door de mods vind ik nog steeds niet achterhaald. Nog geen enkele racesim heeft me meer weten te overtuigen dan GPL.
spir@l
Contacteer:

zonder dit topic te erg te vervuilen met game-gelul...
Ik ben overgestapt op GTR.
Maar je hebt gelijk. GPL was/is legendarisch.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik vind het verbazend hoeveel mods er nog steeds ontwikkeld worden. Alleen al dat heerlijke geluid, gesampled van de echte auto naar het spel, helemaal goed! :worship:

Het is alleen wel een klusje om die auto's onder controle te krijgen, pff.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Merijn
Über-Spammer

Zonder stuur is het (bijna) niet te doen... Maar als je 'm eenmaal die bochten in kan gooien, is het zoooo vet. :D
tutuur
Clubsponsor

wie kan mij helpen?

ik ben van plan om ergens in juli een kleine vakantie in de buurt van nbr te gaan boeken, mijn bedoeling is om lekker door de bergen/bossen te touren en mooie foto's/filmpjes te maken...

ook wil ik een dagje inplannen om op de nbr te gaan rijden, echter kan ik alleen touristenfahrt data vinden tot ongeveer februari....

iemand enig idee of er ook te vinden is wat verder in het jaar?
en hebben de nbr guru's miss wat instap informatie voor mij, bijv. waar ik het best de baan op kan gaan? ik lees namelijk dat dit op 2 punten kan en er ook nog is wat is met een halve ronde weggooien als je het fout doet :D

mijn dank is groot (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

Ik kan idd ook enkel tot eind febr. vinden op de officiële site van de ring. Daar staat ook de kalender voor de grote evenementen tijdens dit jaar. Veelal zijn die op de GP strecke maar soms ook op de sleife. Plan anders een weekend zonder grote evenementen, dan is de kans groot dat er TF is. Let er wel op dat ook zouden die data nu beschikbaar zijn deze nog vaak wijzigen.

Beneden bij hannes kun je op de helft de baan op (echter niet zo'n lekkere oprit en niet aan te raden als 1e ronde) en daar kun je dus ook 1,5 ronde kopen. Boven bij de einfahrt (hoofdingang) kun je gewoon losse rondes kopen. Maar er is zat info te vinden hier en daar dus lees je eerst maar goed in.

Ik heb overigens wel weer zin een potje te sturen door de eifel. Eindelijk weer eens een lekker bochtje maken na al die verrekte sneeuw.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

ik heb al aardig wat ingelezen maar zo heel erg informatief is de site van nbr niet echt....

mijn plan was om 4 ronden te kopen... maar kan bijv. niet vinden of dit aaneengesloten moet worden gereden of dat je ook 2+2 kan doen.

ook lijkt het me leuk om een mooi plekje langs de baan te zoeken om auto's te spotten maar ook hier kan ik niet veel over vinden....

ik heb wel op nbr.nl gekeken maar daar word meer door guru's gepraat....
nu heb ik wel een topic gevonden waar wat beginners info staat maar dit gaat meer over hoe de baan over te gaan en bochten te leren kennen...

nu heb ik op gt4 de nbr al zon 500x gereden dus hoe de baan loopt weet ik wel een beetje :)

waarom ik graag de data wilde weten is omdat ik wil proberen een doordeweekse dag te gaan rijden, ik lees hier in dit topic dat dit toch wel een heel stuk prettiger is (Y)
Tom
Moderator

500x op de pc zou ik me niet zo blij om maken. Dat is echt effe wat anders.

Rondes kunnen ALTIJD los gereden en je mag zelfs nooit vol pot over het rechte stuk doorvlammen. Dus of je gaat van de baan na een ronde of je gaat weer terug door de slagboom (soms staat er een extra poortje op het rechte stuk).

Weekend is vaak druk maar op een droge ochtend kun je gewoon lekker rijden. veel dagjes mensen zijn wat later dus in de ochtend valt het vaak nog mee.
Tom
Moderator

Kijk eens op de site van Pascal van nbr.nl

http://www.ring-world.nl

Deze site zal je vragen denk ik wel kunnen beantwoorden. Nog 1 belangrijke tip. LET goed op, kijk vaak in je spiegels en haal nooit rechts in (en laat je ook niet rechts inhalen).
Steven
Car: M536

Ondanks dat ik je op het forum een pino vind ( :D ), wil ik je toch uitnodigen/aanraden om eens mee te gaan met een van de weekenden van RTC. Vaak georganiseerd door RingMasterMartijn

Naast dat het beregezellig is, kun je vaak ook wel bij de wat meer ervaren gasten instappen om een beetje kennis te maken. Het is toch wel ff een tikkie anders dan vrij rijden op Zandvoort.

Je kan ook bijv. de eerste ronde achter 1 van ons aanhaken als we even rustig willen opwarmen. Kun je daarna altijd je weekendje nog eens op jezelf heen gaan :)
Tom schreef:Ik heb overigens wel weer zin een potje te sturen door de eifel. Eindelijk weer eens een lekker bochtje maken na al die verrekte sneeuw.
Das nou het enige wat ik mis, ondanks dat ik dagelijks met een Hilux een bochtje door kan smijten op de dirtroads van de farm, zou ik toch wel weer eens een fatsoenlijke 2 liter aan m'n rechtervoet willen hebben.. :S
Tom
Moderator

1 troost, de laatste weken heb je hier ook niet zoveel aan een leuke auto. Die kou en sneeuw verpesten een hoop leuke bochtjes :smile:
tutuur
Clubsponsor

Tom schreef:500x op de pc zou ik me niet zo blij om maken. Dat is echt effe wat anders.
dat snap ik maar ik heb in ieder geval enig idee welke kant de bochten omgaan en of een bocht flauw is of niet, ook een beetje lullig als ik ergens 50km/h rij en word ingehaald met 200 :lol:

lijkt me inderdaad leuk om een keer met rtc groep mee te gaan :) en de tip van de ochtend lijkt me wel een goede, het voordeel is dan ook dat ik waarschijnlijk redelijk in de buurt zit dus met een uurtje rijden wel bij de ring aanwezig ben....

ik zal de site even bezoeken en ook dit topic in de gaten houden om zo wat meer te leren van de ringdagen en dergelijken....

edit: tom bedankt voor de tip (Y) op deze site zijn inderdaad veel van mijn vragen beantwoord :smile:
tutuur
Clubsponsor

zat net een verslag van hem te lezen en kwam deze foto tegen, van ronald geloof ik?

[img]http://www.ring-world.nl/Foto's/2009/07-05/DSCF0027.JPG[/img]
Johan Hogervorst
Contacteer:

Die is van ronald1916v idd. (Y)
Tom
Moderator

tutuur schreef: ook een beetje lullig als ik ergens 50km/h rij en word ingehaald met 200 :lol:
Lekker boeiend. Ik wordt liever met 200 ingehaald terwijl ik 50 rijd dan dat ik boven mijn kunnen ga/wil rijden en in de vangrail klap. Dit is dus al fout 1, laat je nooit opjagen of gaan geen schumi uithangen maar ga gewoon netjes aan de kant!!

En let wel op met de ochtend. Ik zou het alleen doen als het wel droog is. Een natte sleife is nog verraderlijker (ervaring (0) )
tutuur
Clubsponsor

Volgens mij snap je wel wat ik bedoel....

Maar nogmaals bedankt voor de info en ben benieuwd wanneer er weer een weekendje komt:D
Tom
Moderator

Ik snap wat je bedoeld maar er is niets mis met een frisse start. Die ervaring op de PC kan wellicht handig zijn maar kijk uit dat je er niet overmoedig van wordt. Op de pc in de muur klappen is geen probleem, maar in het echt is het ook zo gebeurd op de ring.
Maar iig veel plezier. Dat is gegarandeerd daar (Y)
tutuur
Clubsponsor

Daar geloof ik stellig in! Zal echter nog wel even gaan duren ivm het weer (U)
Tom
Moderator

Schrale troost. Ze zijn nu dicht :lol: :p
Merijn
Über-Spammer

Tom schreef:Lekker boeiend. Ik wordt liever met 200 ingehaald terwijl ik 50 rijd dan dat ik boven mijn kunnen ga/wil rijden en in de vangrail klap. Dit is dus al fout 1, laat je nooit opjagen of gaan geen schumi uithangen maar ga gewoon netjes aan de kant!!
Vraag dat inderdaad maar aan Steven (stk). :-(

Ik heb zelf nog maar 1 rondje gedaan en volgens mij Haas best een beetje te overmoedig geweest. :~ Dus de volgende keer ga ik gewoon effe sightsee'en en heel goed opletten als ik bij Steven of Tim in de auto zit. Al zie ik het niet zo zitten om nog een keer sideways te gaan bij ca. 200 km/u, TIM! :P
tutuur
Clubsponsor

zal voor mij ook gewoon lekker vlot rijden op rechte stukken en af en toe een overzichtelijk bochtje vlot nemen worden....

heb al eerder op cpz gereden maar ben me bewust dat dat een heel ander verhaal is! (bredere baan met bredere uitloop)

daar heb ik echter wel al kennis gemaakt met het regelmatig in de spiegels kijken aangezien mijn rover niet zo snel was :lol:
Christiaan

Ik zou ook adviseren om de eerste keer te proberen op een moment dat het rustig is.
Ik was toen zo slim om direct te baan op te gaan toen hij open ging.
Dan ben je er dus als een van de eerste op maar al die snelle auto`s die ik daarvoor op de parkeerplaats stond te bekijken gingen kwamen vlak achter mij.
Dan ben je dus meer bezig met in de spiegels kijken en mensen er langs te laten dan dat je rustig de baan kan verkennen.
Steven
Car: M536

tutuur schreef:Volgens mij snap je wel wat ik bedoel....

Maar nogmaals bedankt voor de info en ben benieuwd wanneer er weer een weekendje komt:D
Goeie instelling... ik heb de fout al eens begaan door in de eerste rondes boven m'n kunnen te gaan rijden, probeer dat toch wel een beetje te voorkomen :)
Tom schreef:1 troost, de laatste weken heb je hier ook niet zoveel aan een leuke auto. Die kou en sneeuw verpesten een hoop leuke bochtjes :smile:
Hehe true, ik heb wel vandaag bij een tekort aan werk de Hilux 2.7 eens gefixed. (Rest is 2.0) en even meegenomen voor een uitgebreide testrit.

Leve de chicanes hier op de farm >)
Steven(stk)

Merijn schreef:
Vraag dat inderdaad maar aan Steven (stk). :-(
(0) opknap projectje kopen merijn ? :P ,
Houd er dus rekening mee dat de mogelijkheid bestaat dat je je auto in de vangrail hangt / iemand anders je eraf rijd en je een leuk bedrag mag aftikken. (zorg dus dat je wel wat reserve op je bankrekening hebt :P)

Je kunt een deel wel verhalen op je verzekering, maar goedkoop is anders :)
Haas
Car: Megane RS

Merijn schreef:Ik heb zelf nog maar 1 rondje gedaan en volgens mij/ Haas best een beetje te overmoedig geweest. :~
JOH! ;)
Je was wel echt aan het raggen inderdaad... Ik was dan toch een heel stuk rustiger onderweg. Niet dat ik nu bakken ervaring heb, maar een rondje of 20 heb ik toch wel gereden. Zou het wel kunnen waarderen als het de volgende keer iets minder is in het begin :P
Leer eerst je auto's eens kennen voor je denkt te gaan planken!
Merijn
Über-Spammer

:D

Sorry... :shame:

We moeten binnenkort eens gaan raggen op Zolder. Die baan ken ik wel een beetje. :P
Haas
Car: Megane RS

leer die cliko eerst maar eens kennen :P
Merijn
Über-Spammer

Gewoon gas erop... ;) En dan zien we wel welke vangrail zin heeft. :lol: ;)

Maareh, effe serieus: we moeten binnenkort gewoon een volledige dag gaan rijden op een circuit in de buurt. Zolder, Zandvoort, Spa... En dan een beetje kijken hoe het gaat.
Plaats reactie