ACT: Renault 1916V.
Neen hoor, niks moeilijk aan (nou jah...). De meesten die ik ken gebruiken een KMS of DTA managment. De complete std motorkabelboom wordt eruit geflikkert en er wordt vervangen door een boom van het type managment.
Voor zulke zaken kan je best Jeroen VDB contacteren (boneless), verdeler van KMS.
Mijn inziens worden de F4 blokken nu een rage vermits ze overal schijtgoedkoop aangeboden worden.
PS: Henk (fastchip) contacteren kan ook altijd. Hij kent die dingen uit zen hoofd.
Voor zulke zaken kan je best Jeroen VDB contacteren (boneless), verdeler van KMS.
Mijn inziens worden de F4 blokken nu een rage vermits ze overal schijtgoedkoop aangeboden worden.
PS: Henk (fastchip) contacteren kan ook altijd. Hij kent die dingen uit zen hoofd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
http://www.vdbworks.nl-jo- schreef:
-
- Car: R19.R
Dank voor de info
Moet allemaal wel lukken dus.
Als het zover is zal ik wel een projecttopic aanmaken met de vorderingen, eerst verhuizen

Als het zover is zal ik wel een projecttopic aanmaken met de vorderingen, eerst verhuizen

Je kan ook de 19 aandrijfassen gebruiken in een std RS fusee, maar dan moet je wel de lagers van een 19 in het rs fusee persen. Glen heeft dit uitgevogelt, moet je maar eens contact met hem opnemen.
ps; ik zeg dit omdat je die GrN fusees niet op elke straathoek vind en omdat een std rs fusee (54mm boutafstand) gewoon passend is voor de veerpoot. Je moet dan wel de fusees laten bijfrezen.
ps; ik zeg dit omdat je die GrN fusees niet op elke straathoek vind en omdat een std rs fusee (54mm boutafstand) gewoon passend is voor de veerpoot. Je moet dan wel de fusees laten bijfrezen.
-
I.v.m. remmerij bedoel je?
De std rs remmen passen op zowel std rs fusees (logisch) als op de grN fusees. Het verschil met de GrN fusees is dat ze breder zijn en een groter/steviger lager hebben en een boutafstand van 58 ipv 54 bij een std rs fusee.
Met boutafstand bedoel ik de aansluitgaten van de veerpoot tov het fusee.
blokken goedkoop jo?
voorbeeld?
voorbeeld?
das €389,-
als het dan een complete goede motor betreft waarvan de km stand bekend is dan is dit misschien wel interesant voor mij?
wat kost verzenden van engeland hierheen?
als het dan een complete goede motor betreft waarvan de km stand bekend is dan is dit misschien wel interesant voor mij?
Even een vraagje. Er zijn toch verschillende F4R motoren:
de 172 en 182 pk unit van de Clio's
de later 197 pk,
de laatste 203?? pk met 6-bak
en niet te vergeten de 136pk units uit de Megane
en mischien nog de 225pk turbo blokken.
Welke zijn er makelijk te vinden en passen ook in onze clio's en R19's?
de later 197 pk,
-
Boutafstand snap ik-jo- schreef:De std rs remmen passen op zowel std rs fusees (logisch) als op de grN fusees. Het verschil met de GrN fusees is dat ze breder zijn en een groter/steviger lager hebben en een boutafstand van 58 ipv 54 bij een std rs fusee.

Hier het youtube filmpje trouwens:
http://www.youtube.com/watch?v=p5dsE0o9 ... re=related
@jaques, ik, en de rest hier -denk ik- doel op de 172/182 F4R, de 136 is niet interessant en volgens mij is de 197/203 een moeilijker verhaal. Sowieso een heel stuk duurder!
op de openingsmeet 2009 stond ook een 5 met een F4R
[img]http://i183.photobucket.com/albums/x247 ... 020606.jpg[/img]
[img]http://i183.photobucket.com/albums/x247 ... 020606.jpg[/img]
Trust me. I know what I'm doing.
Elk van deze F4's hebben na de 4 een andere code. De RS ph1 (172) begint bij F4R730, na de 730 zijn er nog verschillende opvolgers gekomen met telkens een kleine of onbetekenende aanpassing ook wel doorontwikkeling genoemd. De 182 had ook een andere nummer.jacques schreef:Even een vraagje. Er zijn toch verschillende F4R motoren:
de later 197 pk,
-
- Contacteer:
Lol thats the spirit.Martijn Kool schreef:sorry is wat overdreven ;p.Johan Hogervorst schreef:@Martijn: ok sorry maar zoiets stond mij bij, hij heeft het er iig wel over gehad, maar kon het ook al niet meer terug vinden in de gespreksgeschiedenis dusja.
ronald is een zeikerd soms, dat blijkt wel weer
(hij is toch op vakantie, dus hem afzeiken is nu lekker makkelijk)

-
@Xabre, inderdaad ja, die heb ik ook nog gezien. Wel leuk dat het gewoon past.
HIER MARK EEN TE KOOPmark 5t schreef:das €389,-
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/r ... 4VB4M&df=1
-
Wat is in jouw ogen een reeële prijs?!Xabre schreef:haha 5000 euro, succes
ja die is defect 

-
Maar dan weet je wel zeker dat je een goed blok hebt 
Of je komt erachter dat ie niet meer te redden is

Of je komt erachter dat ie niet meer te redden is

-
Olie verloren of verkeerde olie, zoiets denk ik. En dan heb je best kans dat er nog een zuiger / cilinder verhaaltje bijkomt.
klopt, maar je moet verdomd goed uitkijken naar de motorcode. Het is al aangehaald maar de F4R turbo's worden ook als gek aangeboden. Meestal heb je dan een 160 pk versie (laguna) die een compleet ander onderblok heeft.
-
Die zijn opzich ook niet verkeerd maar wel lullig als je denkt een 225 te kopen! De 205 (laguna GT) verschillen volgens mij niet zoveel van de 225?
wie heeft de bestelnrs van de krukaskerring bakzijde en de achterste motorsteun voor mij?
19 16 V
dialogys doet moeilijk namelijk.
prijzen???
19 16 V
dialogys doet moeilijk namelijk.
prijzen???
19 is verkocht nieuwe eigenaar komt hier wel op het forum hij gaat er een 2,0L inbouwen.
ik ben al een tijdje op zoek naar een 19/clio 16v om het blok te gaan gebruiken...
nu heb ik dg-fj-54(19 16v) gevonden voor een interessante prijs, ik zie in het register dat dit een oude van christiaan? is... zou iemand mij miss wat over de geschiedenis kunnen vertellen? (met name motorisch dus)
alvast bedankt
nu heb ik dg-fj-54(19 16v) gevonden voor een interessante prijs, ik zie in het register dat dit een oude van christiaan? is... zou iemand mij miss wat over de geschiedenis kunnen vertellen? (met name motorisch dus)
alvast bedankt
-
Die is van mijn collega geweest. Hij deed hem destijds weg vanwege roest rond het dak.
De motor zal altijd een gok blijven.
Waar staat die nu te koop?
De motor zal altijd een gok blijven.
Waar staat die nu te koop?
Ene Peter uit Alblasserdam
edit: ik weet dat het een gok blijft maar toch is het fijn om te weten wat er in het verleden mee is geweest...
Zou je voor mij aan je collega willen vragen of hij weet wanneer bv de distributie gedaan is? Of andere ingrijpende dingen...
Harstikke bedankt alvast!
edit: ik weet dat het een gok blijft maar toch is het fijn om te weten wat er in het verleden mee is geweest...
Zou je voor mij aan je collega willen vragen of hij weet wanneer bv de distributie gedaan is? Of andere ingrijpende dingen...
Harstikke bedankt alvast!