Mijn Megane 1.6e RN (k7M 8v) uit 1996 heeft het volgende probleem.
4 weken terug hield hij in. Zomaar voor het verkeerslicht en moest gas bijgeven om hem aan de praat te houden. Na 10 seconden was het euvel voorbij.
Week niets aan de hand. Maar daarna kwam het steeds vaker voor en houdt het ook langer aan.
Soms kan ik hele ritten van 100km rijden en is er niets mis of is hij soms een paar seconden aan het inhouden, maar het komt ook voor dat hij de rit naar de supermarkt (1 km, maar voor bier en frisdrank ga ik niet met de fiets) dat hij op 2 poten blijft lopen.
Als ik de bougiekabels los trek van cilinder 1 en 4 doet hij niets meer. Trek ik ze los van 2 en 3, dan loopt hij even beroerd, maar loopt dus wel, net als dat ik de storing heb. Vandaar lijkt het mij de bobine, waar ik er twee van heb en waarbij cilinder 2 en 3 beide op deze bobine zitten. Is deze conclusie van mij correct?
Nu heeft mijn Megane 2 bobines. 1 met zwarte stekker, 1 met witte stekker. Ik heb ze er af geschroefd en ze hebben beide het nummer 7700850999. Tevens staat op de zwarte versie nog Sagem (het merk) 2526110A en op de witte 252111A.
Dialogys krijg ik om wat voor reden dan ook niet meer aan de praat op mijn computer, anders was ik zelf gaan kijken. Hbase en consorten werkt weer met hele andere nummers. Wie van jullie kan even in Dialogys kijken en vertellen welke (nummers) ik nodig heb en waar ik deze het beste (voordelig) vandaan kan halen?
Waarom niet vragen bij de dealer?
Met de Renault garages Koops in Groningen en Assen heb ik slechte ervaringen. Die nemen mij met mijn megane uit 1996 niet serieus zolang ik niet met een nieuwe Laguna de deur uit ga.
Alvast mijn dank.
Edit: Of heeft iemand nog een bobine te leen om te testen? Omgeving Assen en nee, ik ben nu niet mobiel