ACT: Films&Series
Heb je Avatar al gezien dan? 

Jij, als filmliefhebber. Dit is een cinematechnisch hoogstandje
Deze wil je niet thuis downloaden. Deze mag je best in de bios meemaken.
. Awesome 

ik las wisselende recensies...
en heb de hele smurfenserie al gezien, dus weet niet wat deze blauwe mannen voor meerwaarde nog kunnen hebben
wie weet dat ik hem toch nog bekijk.
de ophef zal inderdaad niet voor niets zijn.
en heb de hele smurfenserie al gezien, dus weet niet wat deze blauwe mannen voor meerwaarde nog kunnen hebben

wie weet dat ik hem toch nog bekijk.
de ophef zal inderdaad niet voor niets zijn.
Je leest teveel recenties

Deze moet je gewoon zelf beoordelen. Lees mijn uitleg op de vorige pagina.
Ik ben zwaar onder de indruk en ga woensdag nog es
Dat is voor mij de eerste keer dat ik nog es voor dezelfde film naar de bios ga.
En ja het is fantasie. Maar het is de fantasiewereld van Cameron, die dit in dit prachtige, gigantische detail heeft weergegeven en dat maakt m zeker een bezichtinging waard.
Het verhaaltje is zoals ik zei mooi, ik hou daar wel van, romantiek, pocahontas, heroisme. Je moet een film niet afvallen over het verhaal, de meeste bonds en die-hards hebben ook geen ingewikkeld verhaal. Ik snap dat niet zo goed. Dit verhaal draagt de inhoud perfect, en doordat het overduidelijk cliche is heeft Cameron hier dus echt bewust voor gekozen.
Ik vind daarentegen dat de uitwerking en zijn idee over die 'perfecte planeet' door dit, makkelijke, verhaal als drager optimaal tot zijn recht komt. Je moet wel open staan voor de romantiek en de artistiek.
3D is serieus stunning. En natuurlijk de uitwerking van het blauwe volk, de closeups van de uitdrukkingen, hun bewegingen ... en let vooral op de cinegrafische (goed woord?) details van camerashots in een 3D weergave zoals door glas met vlekken, on screen displays etc etc daar heeft ie echt over nagedacht.

Deze moet je gewoon zelf beoordelen. Lees mijn uitleg op de vorige pagina.
Ik ben zwaar onder de indruk en ga woensdag nog es

En ja het is fantasie. Maar het is de fantasiewereld van Cameron, die dit in dit prachtige, gigantische detail heeft weergegeven en dat maakt m zeker een bezichtinging waard.
Het verhaaltje is zoals ik zei mooi, ik hou daar wel van, romantiek, pocahontas, heroisme. Je moet een film niet afvallen over het verhaal, de meeste bonds en die-hards hebben ook geen ingewikkeld verhaal. Ik snap dat niet zo goed. Dit verhaal draagt de inhoud perfect, en doordat het overduidelijk cliche is heeft Cameron hier dus echt bewust voor gekozen.
Ik vind daarentegen dat de uitwerking en zijn idee over die 'perfecte planeet' door dit, makkelijke, verhaal als drager optimaal tot zijn recht komt. Je moet wel open staan voor de romantiek en de artistiek.
3D is serieus stunning. En natuurlijk de uitwerking van het blauwe volk, de closeups van de uitdrukkingen, hun bewegingen ... en let vooral op de cinegrafische (goed woord?) details van camerashots in een 3D weergave zoals door glas met vlekken, on screen displays etc etc daar heeft ie echt over nagedacht.
Nog niet gezien 
Ik ga hem waarschijnlijk wel entertaining vinden. Ik stel mij deze voor als goeie actiefilm, zoals .. transformers, war of the worlds, the day the earth stood still... kun jij je daarin vinden?
Maar deze Avatar maakte echt serieus indruk. Da's toch anders.

Ik ga hem waarschijnlijk wel entertaining vinden. Ik stel mij deze voor als goeie actiefilm, zoals .. transformers, war of the worlds, the day the earth stood still... kun jij je daarin vinden?
Maar deze Avatar maakte echt serieus indruk. Da's toch anders.
Ik vond 2012 echt dramatisch, maar het meerendeel van de mensen is het daar blijkbaar niet mee eens. Ik stoorde me enorm aan het feit dat de hoofdrolspeler ongeveer 20 keer per uur aan een extreme dood ontsnapt op de meest onrealistische manieren. 
Maar misschien ging ik ook met de verkeerde ideeen de bioscoopzaal binnen.

Maar misschien ging ik ook met de verkeerde ideeen de bioscoopzaal binnen.
In die film gaan de mensen ook om te zien hoe ie 20x aan de dood ontsnapt
Of dat inderdaad voor jouw weggelegd is, is vers twee.
Bij Avatar kan wel meer niet, maar daar gaat het niet om. Ik vind het kunstige van de hele film zoveel meer betekenen. Maarja, da's weer zoals ik de film zie. Terwijl ik best sceptisch was in het begin.

Bij Avatar kan wel meer niet, maar daar gaat het niet om. Ik vind het kunstige van de hele film zoveel meer betekenen. Maarja, da's weer zoals ik de film zie. Terwijl ik best sceptisch was in het begin.
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Laatst nog gezien:
Dead proof: 8.5, eerste 'deel' beter dan de rest
Ghost rider: 7 de graphics zijn erg goed, verhaal minder
Gran torino: 7.5
Lucky number sleven: 7.5
Vanaaf nog ff planet terror.
Dead proof: 8.5, eerste 'deel' beter dan de rest
Ghost rider: 7 de graphics zijn erg goed, verhaal minder
Gran torino: 7.5
Lucky number sleven: 7.5
Vanaaf nog ff planet terror.
Nog niemand hier Avatar gaan kijken?

Gisteren voor de tweede keer, was net zo onder de indruk.
Dit is toch gewoon een mooi plaatje en lijkt net schmink?
[img]http://www.rielity.org/pics/neytiri.jpg[/img]
Mijn favoriete film dit jaar en blijft lekker op 9,5!
Laatst gewijzigd door Riël op do 14 jan 2010 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ook uitzonderlijk benieuwd hoe jij reageert op deze filmMerijn schreef:Ik ga zaterdag in Antwerpen... Ben erg benieuwd!

Nu wel.Ferdy schreef:ik zie je picca niet...
Klopt !
En dan nog word ik niet enthousiast
Ik ga deze even lezen:
[img]http://www.catawiki.nl/assets/3/f/2/4/f ... 9428b1.jpg[/img]
En dan nog word ik niet enthousiast

Ik ga deze even lezen:
[img]http://www.catawiki.nl/assets/3/f/2/4/f ... 9428b1.jpg[/img]
Hahaha.
Naja Ferdy, qua niveau liggen de verhalen niet veel buiten mekaar dus misschien kun je Avatar ook wel volgen. Maar toch eerst eens kijken, genieten van de cinema die je krijgt, en dan weer hier smurfen. Ik vond het gisteren trouwens nog veel romantischer dan de eerste keer
Naja Ferdy, qua niveau liggen de verhalen niet veel buiten mekaar dus misschien kun je Avatar ook wel volgen. Maar toch eerst eens kijken, genieten van de cinema die je krijgt, en dan weer hier smurfen. Ik vond het gisteren trouwens nog veel romantischer dan de eerste keer

Was ik ook niet.Ferdy schreef:wie weet waag ik me er nog aan, maar ik ben niet meteen enthousiast na het zien van de voorstukjes etc.
Enfin, hij overvalt je en je geniet met volle teugen, of je denkt 'is dit t nu'. 50/50. Mij gebeurde het eerste. Nogmaals, ik heb nog niet zo'n bioscoopavontuur meegemaakt.
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Ja Planet Terror was wel aardig om naar te kijken. Zitten aardig wat zieke stukken in. Maar ik vind Dead Proof toch wel beter. Planet Terror dus een 7. Ook de soundtrack van dead proof is erg goed. Nog een leuke scene van DP:Ferdy schreef:have fun !
ik vond Planet Terror eerlijk gezegd beter dan Death Proof
-
Ben laatst ook naar Avatar geweest in Pathe Arena. Imax 3d.
Waanzinnig mooi, leuk verhaal.
Je moet hem gewoon zien!
Waanzinnig mooi, leuk verhaal.
Je moet hem gewoon zien!
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Ah dan heb je m ook in Dolby 3D gezien toch? Met die zwarte brilletjes? Da's mooi, dat gebruikt namelijk géén polarisatie, en is best prettig kijken.Merijn schreef:Vanavond naar de 3D versie van Avatar geweest in Antwerpen. Echt een supervette film! Het verhaal is zeer dun, maar het beeld en geluid maakt alles dubbel en dwars goed! Ik heb zitten genieten...
Pandora is mooi he.
Het was inderdaad Dolby 3D met die zwarte brilletjes. Geen idee wat het verschil is...
Ik vond de bril wel zwaar klote zitten, maar ach. 
Pandora is vet, ja. Heeeel mooi gemaakt allemaal. Ik heb mijn ogen uit zitten kijken!

Pandora is vet, ja. Heeeel mooi gemaakt allemaal. Ik heb mijn ogen uit zitten kijken!
Dolby 3d filtert door kleurspectrum, ipv polarisatie. Dat is wat helderder dan de donkere polarisatiebrillen.
Hier in NL gebruiken ze geen dolby3d, is echt iets van Kinepolis in belgie.
Hier in NL gebruiken ze geen dolby3d, is echt iets van Kinepolis in belgie.