Turbo spoelt Te laat op
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Nou ik heb hier dus nog een racegt staan waar ik een grotere turbo opgezet heb. De turbo komt van een subaru impreza (TD04). Heb tussen het uitlaatspruitstuk en de turbo een flens gemaakt en die uiteraard afgedicht met pakkingen. De turbo staat nu een 1 cm verder dan normaal. Alleen ik heb een probleem de turbo spoelt te laat op. Hoogtoerig gaat hij nu tot 0,7 bar maar dat vind ik nog te weinig. Ook heb ik aan de uitlaatzijde van de turbo de uitlaat losgehaald en gekeken of dat invloed had op het opspoelen van de turbo, maar ook geen effect. Nu is mijn vraag of ik hier nog iets aan kan doen?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
een td04 is inderdaad wel erg groot voor een 1.4 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Williams blok er in gooien helpt ook!. Een (oude) sub heeft ook maar een 2 literblok.Tom schreef:jawel, de motor van de sub er ook bij kopen

Project: GTT Blue Sport
Hmm je hebt je er duidelijk goed in verdiept, turbotechniek is echt toch wel een vak apart.
Er zijn al miljoenen voorgangers die wel eens iets proberen, maar denk nu even na: heeft een 1400cc 8 kleppertje net zoveel lucht als een 20 jaar modernere 2000cc 16 klepper, waar de turbo ook pas in standaard trim opspoelt rond de 3500-4000 toeren..... ?
Vind het nog knap dat je de 0.7 bar haalt
En om je volgende wiel-uitvinding nog even voor te zijn, de T25 van een nissan 200SX (1800cc) is ook nog steeds veel te groot, das ook een bekende 'uitvinding'
Er zijn al miljoenen voorgangers die wel eens iets proberen, maar denk nu even na: heeft een 1400cc 8 kleppertje net zoveel lucht als een 20 jaar modernere 2000cc 16 klepper, waar de turbo ook pas in standaard trim opspoelt rond de 3500-4000 toeren..... ?
Vind het nog knap dat je de 0.7 bar haalt

En om je volgende wiel-uitvinding nog even voor te zijn, de T25 van een nissan 200SX (1800cc) is ook nog steeds veel te groot, das ook een bekende 'uitvinding'

-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
hmm.. dat moet ik dan maar doen in de toekomst... erg jammer dat hij net iets te groot is.. bij 3000 toeren heeft hij 0,5 bar druk.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
En dan zijn er nog altijd mensen die zich op de p*k getrapt voelen als een ander ze om de specificatie van een turbo vragen.......... 

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
nou,, niet echt hoor... maar hoorde van een vriend van me dat het moest lukken, dus daar ben ik van uitgegaan. Volgende keer maar even goed navragen 

Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Was ook niet persoonlijk naar jou toe bedoeld, had ik er wel even bij mogen zeggen.JanGTT schreef:nou,, niet echt hoor... maar hoorde van een vriend van me dat het moest lukken, dus daar ben ik van uitgegaan. Volgende keer maar even goed navragen

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
trouwens ik heb het fout over het turbotype het is een turbo van een subaru legacy type IHI VF10.. Volgens mij vergelijkbaar met de TD04...
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
nou gistermiddag nog even snel een andere turbo weten te versieren.. En de TD04 van een subaru impreza spoelt wel gewoon op.. dus het is me gelukt. Hij gaat nu als een kanon.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
ja en exacte type van de turbo.
ik weet wel dat jeroen vd belt toendertijd ook met een k04 turbo reed op zijn alpine blok.
ik weet wel dat jeroen vd belt toendertijd ook met een k04 turbo reed op zijn alpine blok.
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
spoelt wel iets later op dan normaal, maar bij 3000 0,5 bar en bij 5000 zit hij al tegen de 1,5 bar aan te hikken..
turbotype:Mitsubitsi TD04 13g
turbotype:Mitsubitsi TD04 13g
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
1.5 bar bij 5000 toeren is toch meer dan de meesten draaien..... 0.5 bij 3000 toeren is dan weer aan de late kant...Tom schreef:bij 5000 al?. Lijkt me toch nog wat laat eerlijk gezegd.
Project: GTT Blue Sport
pff ik draai 1,7 a 1,8 bar bij 6500 rpm
groot verschil, AT heeft dan ook een T3 erop geschroeft en draaid amper 0.3/0.4 bar.mark 5t schreef:ja en exacte type van de turbo.
ik weet wel dat jeroen vd belt toendertijd ook met een k04 turbo reed op zijn alpine blok.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
boneless reed toen met een k7m blok erin-jo- schreef:groot verschil, AT heeft dan ook een T3 erop geschroeft en draaid amper 0.3/0.4 bar.mark 5t schreef:ja en exacte type van de turbo.
ik weet wel dat jeroen vd belt toendertijd ook met een k04 turbo reed op zijn alpine blok.
dus 1600 8v
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
TD04 moet echt wel op te spinnen zijn tot 1.2 bar met een 1.4
Daargelaten dat je waarschijnlijk onder de 3000 rpm geen serieuze druk moet verwachten.
Heb zelf een TD04 op een 1.6 16V geschroeft, en had hetzelfde prob. Max 0.6-0.7 bar en pas na 3500 rpm druk.
Bleek de wastgate niet helemaal dicht te staan. Was de beugel niet goed waar de actuator op zat.
Check dat anders eerst effe.
succes
Daargelaten dat je waarschijnlijk onder de 3000 rpm geen serieuze druk moet verwachten.
Heb zelf een TD04 op een 1.6 16V geschroeft, en had hetzelfde prob. Max 0.6-0.7 bar en pas na 3500 rpm druk.
Bleek de wastgate niet helemaal dicht te staan. Was de beugel niet goed waar de actuator op zat.
Check dat anders eerst effe.
succes