ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
-
- Contacteer:
Edit: dankjewel maar niet handig om hier te posten.
Laatst gewijzigd door Johan Hogervorst op do 24 dec 2009 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Ach sja, ik typ het ook niet overal neer, maar moet t kwijt, t hele verhaal ga ik natuurlijk niet neerplempen. Mja thnx.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jaloers dat het niet in het Gorinchem's komt 

Ligt geheel aan de dealer. Er zitten best nog wel eens goede mensen in het magazijn die willen zoeken. In Zuid-limbabwia zit er zo eentje en ook eentje in 0348.Joopieboy schreef:De dealer is er iig geen held van.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
daar gaat je Fuego http://www.kovanleeuwen.nl/wp/2009/16-1 ... ort-noord/ 

Trust me. I know what I'm doing.
-
+1AnthonyR schreef:Sterkte ermee Joopie, alleen zou ik dit toch echt niet op internet zetten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
+2, maar sterkte ermee....Martijn Kool schreef:+1AnthonyR schreef:Sterkte ermee Joopie, alleen zou ik dit toch echt niet op internet zetten
-
- Contacteer:
Dankjewel allemaal, ik wil ook graag mijn verhaal kwijt, maar op advies van een vriend van mij heb ik het bericht toch maar aangepast.
-
- Contacteer:
Daarom is het beter zo, ik had er niet bij nagedacht, sorry....
-
Misschien in het vervolg eerst ff tot 10 tellen en dan beginnen met typen...??
Dan voorkom je gewoon vervelende situaties, voor jezelf en voor je omgeving.
Maar nogmaals, sterkte ermee.
Dan voorkom je gewoon vervelende situaties, voor jezelf en voor je omgeving.
Maar nogmaals, sterkte ermee.
-
- Contacteer:
Thnx, als er echt mensen zijn die het willen weten prima, maar zo openbaar was gewoon niet handig idd.Tim schreef:Hehe, ik denk niet dat er meer in het vat zit dus ik denk dat ik maar snel toe hap voordat je dat biertje weer intrekt![]()
Nee, persoonlijk dingetje wat niet aan mij is om te vertellen
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Rustig op het RTC-forum zo tijdens de kerst, ben hier even aan het bijkomen van een luie 1ste kerstdag en bijkomen van het stappen van vanacht..
Beetje opgedroogd Tim ? ik voel me een beetje net zo belabberd als die ruige stapavond in Utrecht een paar weken terug
Beetje opgedroogd Tim ? ik voel me een beetje net zo belabberd als die ruige stapavond in Utrecht een paar weken terug

Hehe, visite hier net weg. Brakheid is inmiddels opgeklaard dus ik ben klaar voor stappen morgenavondRonald1916V schreef:Rustig op het RTC-forum zo tijdens de kerst, ben hier even aan het bijkomen van een luie 1ste kerstdag en bijkomen van het stappen van vanacht..

Wederom lekker aan de buis en finaal stuk feesten

Wat een leven!
ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar toch wil ik hier even het volgende probleem voorleggen:
een vriendin van me heeft een G*lf IV 1.4 16v en daar heeft ze een vaag probleem met het oliepeil. Een paar maanden terug was in 1 keer het olie peil heel laag, ze heeft er toen olie bijgemikt, nog niet tot aan maximum. de volgende dag peilde ze weer, en toen stond het BOVEN maximum?alsof de verdwenen olie weer tevoorschijn was gekomen
Een tijd lang heeft ze regelmatig gepeild en leek er niks aan de hand, nou was het gister weer raak: peil tot onder het minimum.
Ze is naar de garage gereden, en daar konden ze geen lekkage ontdekken, maar wel veel mayo onder de oliedop.
zijn dit de symptomen van een lekke koppaking?
en zou dat ook het vanzelf stijgende oliepeil kunnen verklaren?
een vriendin van me heeft een G*lf IV 1.4 16v en daar heeft ze een vaag probleem met het oliepeil. Een paar maanden terug was in 1 keer het olie peil heel laag, ze heeft er toen olie bijgemikt, nog niet tot aan maximum. de volgende dag peilde ze weer, en toen stond het BOVEN maximum?alsof de verdwenen olie weer tevoorschijn was gekomen

Een tijd lang heeft ze regelmatig gepeild en leek er niks aan de hand, nou was het gister weer raak: peil tot onder het minimum.
Ze is naar de garage gereden, en daar konden ze geen lekkage ontdekken, maar wel veel mayo onder de oliedop.
zijn dit de symptomen van een lekke koppaking?
en zou dat ook het vanzelf stijgende oliepeil kunnen verklaren?
5GTT & clio II 1.6 16v
Die mayo is zeker niet goed, nee!! Ze kunnen tegenwoordig heel makkelijk checken of je koppakking naar de haaien is, dus dat zou ik zeker effe laten doen.
Hoe dat zit met dat oliepeil durf ik niet te zeggen...
Hoe dat zit met dat oliepeil durf ik niet te zeggen...
Mayo onder de dop krijg je ook van veel korte stukjes rijden, dan is het een kwestie van gewoon goed warmrijden en het vocht verdwijnt dan weer uit de olie.
Peilt ze de olie wel altijd met koude motor en als de auto vlak staat?
Peilt ze de olie wel altijd met koude motor en als de auto vlak staat?
3 weken geleden is de olie vervangen (beurtje bij de APK), en nu zit er al mayo? dat komt toch niet zo snel van korte stukkies rijden alleen?
olie peil schommelde niet met een klein beetje, maar met liters...
olie peil schommelde niet met een klein beetje, maar met liters...
5GTT & clio II 1.6 16v
Dat vocht zit er juist met dit weer vrijwel direct in, dus dat kan gewoon.
Een verschil van liters is wel erg veel inderdaad, maar is makkelijk te verklaren als de motor warm is en de auto scheef staat wanneer er gepeild wordt.
Een verschil van liters is wel erg veel inderdaad, maar is makkelijk te verklaren als de motor warm is en de auto scheef staat wanneer er gepeild wordt.
Je moet inderdaad even zorgen dat je peilt bij dezelfde omstandigheden...
Maar zelfs als het peil bij koude motor op een vlakke ondergrond op max staat, dan mag het nooit onder min komen te staan bij warme motor op dezelfde vlakke ondergrond.
Maar olie kan niet verdwijnen en weer tevoorschijn komen, lijkt me.
Ik roep maar eens wat: zou het iets met de carterontluchting te maken kunnen hebben?
Maar zelfs als het peil bij koude motor op een vlakke ondergrond op max staat, dan mag het nooit onder min komen te staan bij warme motor op dezelfde vlakke ondergrond.
Maar olie kan niet verdwijnen en weer tevoorschijn komen, lijkt me.

auto staat niet helemaal vlak met peilen, maar wel altijd op de zelfde plek.
ik dacht zelf aan een verstopping ergens waardoor niet alle olie terug in het carter zou lopen, en dat later de verstopping weg was waardoor het peil weer gestegen was. Dit is maar 1 keer voorgekomen, maar blijft vreemd.
Ze heeft net wel van de garage te horen gekregen dat de 1.4 16v van VW er wel om bekend staat wat olie te verbruiken, maar er zit niet echt regelmaat in. een tijd blijft het peil gewoon goed, en dan verdwijnt er in 'n week een liter
laatste 2 weken heeft ze natuurlijk met het slechte weer geen lange stukken gereden en ook erg langzaam, dus dat de motor niet lekker op temperatuur is gekomen kan ik me wel voorstellen
ik dacht zelf aan een verstopping ergens waardoor niet alle olie terug in het carter zou lopen, en dat later de verstopping weg was waardoor het peil weer gestegen was. Dit is maar 1 keer voorgekomen, maar blijft vreemd.
Ze heeft net wel van de garage te horen gekregen dat de 1.4 16v van VW er wel om bekend staat wat olie te verbruiken, maar er zit niet echt regelmaat in. een tijd blijft het peil gewoon goed, en dan verdwijnt er in 'n week een liter

laatste 2 weken heeft ze natuurlijk met het slechte weer geen lange stukken gereden en ook erg langzaam, dus dat de motor niet lekker op temperatuur is gekomen kan ik me wel voorstellen
5GTT & clio II 1.6 16v
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Wie ontvangen er de AM?
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0022-1.jpg[/img]
Tis mijn eerste, vanwege de fotoshoot met de RS, maar ik moet zeggen. Mooi blad
Mooi wat leesvoer zo in de donkere dagen na kerst
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0022-1.jpg[/img]
Tis mijn eerste, vanwege de fotoshoot met de RS, maar ik moet zeggen. Mooi blad

Mooi wat leesvoer zo in de donkere dagen na kerst

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
Ik heb nu de AM's 51 t/m 54 en Losange in huis. Toch errug mooi in elkaar gezet en interessant om te lezen!