Hallo,
Ik wil op m'n Clio 1 1.8 16v een Coilover setje zetten maar nu heb ik al regelmatig gezien dat er wat verschil is in de "gewone" Clio en de Williams. Ik zie vaak bij schokbrekers staan dat deze of wél voor de Williams zijn of juist niet... Er staat nooit een aparte vermelding van de 16v bij...
Nu is mijn vraag, valt de 16v ook onder de Williams qua schokbrekers?
Als voorbeeld, zie onderstaande site...
http://www.kamracing.co.uk/renault-clio ... -kits-872/
Alvast dank!
Schokbreker-verwarring Clio 16v en/of Williams???
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Je moet de bovenste hebben van die site, die is voor alle Clio I modellen behalve Williams. Draagarmen e.d. en spoorbreedte is allemaal hetzelfde behalve bij de Williams, die heeft langere draagarmen en aandrijfassen en daardoor zijn de boutgaten iets anders van een Williams schokbreker om de camber/wielvlucht te compenseren.
Je kunt wel Williams schokbrekers gebruiken op je 16V, alleen heb je dan meteen 3graden negatief camber/wielvlucht. Erg goed voor op het circuit, maar voor op straat gaat de binnenkant van je band er een beetje aan
Je kunt wel Williams schokbrekers gebruiken op je 16V, alleen heb je dan meteen 3graden negatief camber/wielvlucht. Erg goed voor op het circuit, maar voor op straat gaat de binnenkant van je band er een beetje aan

precies andersom ronald. 16v schokbrekers op een williams geeft negatief camber. williams schokbrekers op een 16v dus positief en dat wil je nietRonald1916V schreef:Je moet de bovenste hebben van die site, die is voor alle Clio I modellen behalve Williams. Draagarmen e.d. en spoorbreedte is allemaal hetzelfde behalve bij de Williams, die heeft langere draagarmen en aandrijfassen en daardoor zijn de boutgaten iets anders van een Williams schokbreker om de camber/wielvlucht te compenseren.
Je kunt wel Williams schokbrekers gebruiken op je 16V, alleen heb je dan meteen 3graden negatief camber/wielvlucht. Erg goed voor op het circuit, maar voor op straat gaat de binnenkant van je band er een beetje aan

Oké, dus alleen de Williams heeft 'n ander "onderstelletje"...
De 16v is het als de rest van de modellen... Qua schokbrekers dan...
Bedankt!
PS. Ik ben relatief nieuw op dit forum maar zal waarschijnlijk komende tijd vaker hier te vinden zijn voor wat "ervaring-vragen". Ben nl een turbo blok aan het maken voor m'n Clio...
De 16v is het als de rest van de modellen... Qua schokbrekers dan...
Bedankt!
PS. Ik ben relatief nieuw op dit forum maar zal waarschijnlijk komende tijd vaker hier te vinden zijn voor wat "ervaring-vragen". Ben nl een turbo blok aan het maken voor m'n Clio...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dat bedoel ik Geert.. toe aan vakantieGeert schreef:precies andersom ronald. 16v schokbrekers op een williams geeft negatief camber. williams schokbrekers op een 16v dus positief en dat wil je nietRonald1916V schreef:Je moet de bovenste hebben van die site, die is voor alle Clio I modellen behalve Williams. Draagarmen e.d. en spoorbreedte is allemaal hetzelfde behalve bij de Williams, die heeft langere draagarmen en aandrijfassen en daardoor zijn de boutgaten iets anders van een Williams schokbreker om de camber/wielvlucht te compenseren.
Je kunt wel Williams schokbrekers gebruiken op je 16V, alleen heb je dan meteen 3graden negatief camber/wielvlucht. Erg goed voor op het circuit, maar voor op straat gaat de binnenkant van je band er een beetje aan
