
Herkenningspunten R8 Gordini?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Belangrijkste is chassisnr. Er worden er ook zat omgebouwd tegenwoordig.
Optisch lijkt me niet echt een uitleg nodig. Verdiep je in het chassisnr en je weet genoeg
Optisch lijkt me niet echt een uitleg nodig. Verdiep je in het chassisnr en je weet genoeg

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
chassis nr
type plaatje
dashbord (hoewel die is gelijk aan een 8 s )
Front (ook gelijk aan een 8s)
dus ga vooral uit naar de eerste 2
type plaatje
dashbord (hoewel die is gelijk aan een 8 s )
Front (ook gelijk aan een 8s)
dus ga vooral uit naar de eerste 2
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Ik wist een R8, gordini uitgevoerd te staan ( aan de buitenkant ). Ben even wezen kijken bij de beste man maar het was geen echte, wel makkelijk als ik weet waar ik een echte kon herkennen.
Het betrof een 1300 versie met dubbele koplampen. Helaas geen Gordini anders was er misschien wat uit te halen
Het betrof een 1300 versie met dubbele koplampen. Helaas geen Gordini anders was er misschien wat uit te halen

Buiten de eerder genoemde punten:
* rondom schijven + grotere klauwen
* extra tank (voorin) met kraan op de bestuurdersvloer
* choke op de vloer
* rondom onafhankelijke wielophanging
* passagiershandgreep aan de a stijl
* dunner plaatwerk
* chassisverstevigingen
enz
Overigens maakt het ook uit, van wat voor jaar hij is.
Een vroege heeft 93, later 103 pk.
* rondom schijven + grotere klauwen
* extra tank (voorin) met kraan op de bestuurdersvloer
* choke op de vloer
* rondom onafhankelijke wielophanging
* passagiershandgreep aan de a stijl
* dunner plaatwerk
* chassisverstevigingen
enz
Overigens maakt het ook uit, van wat voor jaar hij is.
Een vroege heeft 93, later 103 pk.
wat wilde je er uit halen danAnthonyR schreef:Ik wist een R8, gordini uitgevoerd te staan ( aan de buitenkant ). Ben even wezen kijken bij de beste man maar het was geen echte, wel makkelijk als ik weet waar ik een echte kon herkennen.
Het betrof een 1300 versie met dubbele koplampen. Helaas geen Gordini anders was er misschien wat uit te halen

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
een witte zeker met brede stalen wielen met een renault 16 blokAnthonyR schreef:Ik wist een R8, gordini uitgevoerd te staan ( aan de buitenkant ). Ben even wezen kijken bij de beste man maar het was geen echte, wel makkelijk als ik weet waar ik een echte kon herkennen.
Het betrof een 1300 versie met dubbele koplampen. Helaas geen Gordini anders was er misschien wat uit te halen
met de roller wit gemaakt

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
alle r8 hebben schijfen behalve de laatste die in spanje zijn gebouwdericon schreef:Buiten de eerder genoemde punten:
* rondom schijven + grotere klauwen
* extra tank (voorin) met kraan op de bestuurdersvloer
* choke op de vloer
* rondom onafhankelijke wielophanging
* passagiershandgreep aan de a stijl
* dunner plaatwerk
* chassisverstevigingen
enz
Overigens maakt het ook uit, van wat voor jaar hij is.
Een vroege heeft 93, later 103 pk.
rem klauwen zijn niet groter de voorste schijfen zijn 1 mm dikker
een gordini heeft een rem bekrachticher
een 1300 heeft een 5 bak en onder de achterbank een verhoging in de bodum
stoelen en dashboard zijn anders ook niet gelijk aan een 8s
enz enz
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
NeeSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:een witte zeker met brede stalen wielen met een renault 16 blokAnthonyR schreef:Ik wist een R8, gordini uitgevoerd te staan ( aan de buitenkant ). Ben even wezen kijken bij de beste man maar het was geen echte, wel makkelijk als ik weet waar ik een echte kon herkennen.
Het betrof een 1300 versie met dubbele koplampen. Helaas geen Gordini anders was er misschien wat uit te halen
met de roller wit gemaakt
Achter heeft een 8 toch geen schijven, buiten de Gordini dan?.alle r8 hebben schijfen behalve de laatste die in spanje zijn gebouwd
rem klauwen zijn niet groter de voorste schijfen zijn 1 mm dikker
een gordini heeft een rem bekrachticher
een 1300 heeft een 5 bak en onder de achterbank een verhoging in de bodum
stoelen en dashboard zijn anders ook niet gelijk aan een 8s
enz enz
Dat van die remklauwen staat in de Klassiek en Techniek (augustus 2007), hierin stond de 8 Gordini van Berend Tanis.
ericon schreef:Achter heeft een 8 toch geen schijven, buiten de Gordini dan?.alle r8 hebben schijfen behalve de laatste die in spanje zijn gebouwd
rem klauwen zijn niet groter de voorste schijfen zijn 1 mm dikker
een gordini heeft een rem bekrachticher
een 1300 heeft een 5 bak en onder de achterbank een verhoging in de bodum
stoelen en dashboard zijn anders ook niet gelijk aan een 8s
enz enz
Dat van die remklauwen staat in de Klassiek en Techniek (augustus 2007), hierin stond de 8 Gordini van Berend Tanis.
de r8 was de eerste produktie auto met rondom schijfen
ik heb er twee en die hebben het ook bj 64 en bj 68
heb dat verhaal ook gelezen maar het verschil zit in de dikte van de schijf