Zeg nee tegen km heffing site is online
ik ben van mening dat heel het km-rijden zoals wordt voorgesteld de grootste flauwekul is die ze uit kunnen halen. Tenminste op deze wijze
En dan heb ik het nog niet eens over waar het geld wat er mee wordt verdient aan wordt besteed.
De belastingen voor de provincies lopen terug en dit gaan de provincies op een andere wijze belasten (heb al iets gehoord over een Co2-belasting)
Dus een nieuwe belasting erbij
De mensen die geen nieuwe auto kunnen kopen hebben helemaal niet te maken met het niet betalen van de bpm dus hier helemaal geen voordeel van.
De fabrikanten wel. die kunnen de prijzen flink opdrijven voor nieuwe auto's. (het zal namelijk niets opvallen)
En wie wil er nou betalen om in de file te gaan staan?
Worden er nieuwe wegen aangelegd van de inkomsten?
is mij allemaal niet duidelijk. Dat er iets betaald zal moeten gaan worden voor het gebruik van bepaalde wegen.... kan ik inkomen. maar laat ze die inkomsten gebruiken om de infrastruktuur niet nog verder te laten verstoppen.
En dan heb ik het nog niet eens over waar het geld wat er mee wordt verdient aan wordt besteed.
De belastingen voor de provincies lopen terug en dit gaan de provincies op een andere wijze belasten (heb al iets gehoord over een Co2-belasting)
Dus een nieuwe belasting erbij
De mensen die geen nieuwe auto kunnen kopen hebben helemaal niet te maken met het niet betalen van de bpm dus hier helemaal geen voordeel van.
De fabrikanten wel. die kunnen de prijzen flink opdrijven voor nieuwe auto's. (het zal namelijk niets opvallen)
En wie wil er nou betalen om in de file te gaan staan?
Worden er nieuwe wegen aangelegd van de inkomsten?
is mij allemaal niet duidelijk. Dat er iets betaald zal moeten gaan worden voor het gebruik van bepaalde wegen.... kan ik inkomen. maar laat ze die inkomsten gebruiken om de infrastruktuur niet nog verder te laten verstoppen.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Lange afstanden met cruisecontrol?Merijn schreef:Dat geloof ik meteen! Ik krijg mijn hybrid ook echt niet naar de 1 op 20! 1 op 16 haal ik gemiddeld... Maar ik ben ook niet echt bezig met zuinig rijden.

Ik rij gemiddeld 1 op 12 a 13 op de snelweg met cc

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Als ik lange afstanden op de snelweg rijdt op de CC, dan haal ik 1 op 18 wel. Maar ja, daar is Nederland niet zo geschikt voor. Zeker niet in de spits.
Ik heb net tussen Utrecht en Den Bosch 95 op de CC gereden. Resultaat: 4,6l / 100 km. Da's toch wel netjes.
Ik heb net tussen Utrecht en Den Bosch 95 op de CC gereden. Resultaat: 4,6l / 100 km. Da's toch wel netjes.

Nou... Er werd actief gecontroleerd werd me verteld door iemand die er dagelijks rijdt en aangezien ik laatst al een (nutteloze) bon op de mat vond en ik echt geen haast had, vond ik het wel best. DVD'tje op, rechterbaan, stoelverwarming op Low en cruisen. 
Maximale snelheid is daar 90 trouwens.

Maximale snelheid is daar 90 trouwens.

Hey, CO2 wonder, die stoelverwarming trekt ook ongeveer .3 kw, gauw 1% van je deellast vermogen bij 90 

-
- Car: R19.R
nou dat bedoel ik eigenlijk.Tom schreef:Fabrikanten drijven helemaal niets op. Eventueel zal de importeur een prijswijziging doorvoeren voor NL. En hoezo valt dat niet op?
en verder wil ik ermee zeggen dat de prijzen ondanks het wegvallen van de bpm kunstmatig even hoog gemaakt zouden kunnen worden. Daarmee dus ook de btw en betalen we gewoon het zelfde voor een nieuwe auto.
-
Goed, iedereen heeft zn gal wel kunnen spuien nu, en zn mening gegeven, sommigen (Riel en Luco) meerdere malen. Weer anderen (arjan) zijn volgens mij gebanned van de site, of in ieder geval uit dit topic.
Jullie gaan het nu over hybrides hebben, dat is ook niet de bedoeling.
We gaan in dit topic verder discussieren, en niet meer over de km heffing, die is uitgediscussieerd;
WAT VINDEN JULLIE VAN DE AANPAK VAN DE MINISTERS MET BETREKKING TOT DE Q-KOORTS?

Jullie gaan het nu over hybrides hebben, dat is ook niet de bedoeling.
We gaan in dit topic verder discussieren, en niet meer over de km heffing, die is uitgediscussieerd;
WAT VINDEN JULLIE VAN DE AANPAK VAN DE MINISTERS MET BETREKKING TOT DE Q-KOORTS?

Ik zeg: gun die geiten hun privacy!
zal wel weer wat op gevonden worden zodat je toch per km gaat betalen met een oldtimerHessel schreef:ja tm 86 als ik het goed begreep!

en eigenlijk ook ergens wel logisch. die oude roestbakken stoten ook co2 uit
-
heb een lupo 3l gekocht, reed 50km per dag met de gtt, werd echt te gek.. gtt blijft voor leuke dingen uiteraard!
nu 1op30 rijden belastingvrij!
ben benieuwd wat dat ding straks kost als het er nog door komt..

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
hoezo belastingvrij dan?Martijn Kool schreef:heb een lupo 3l gekocht, reed 50km per dag met de gtt, werd echt te gek.. gtt blijft voor leuke dingen uiteraard!
-
Lupo 3L heeft energieklasse A en is dus per januari 2010 belastingvrij. Of dit zo blijft met de kilometerheffing is maar de vraag, maar goed, voor nu kan het ffEgon schreef:nieuwe belastingstelsels zorgen alleen maar voor meer belasting betalen.
we gaan echt geen cadeautjes van de overheid krijgen

Diesel van 1op30 en belastingvrij. Heb er 2 staan nu, waarvan 1 zobiezo voor de handel is ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl