Zo een update,,
ik heb de tl nog steeds, Ik heb er alleen zo'n 2 jaar nauwelijks in gereden. Dit komt door een aantal dingen. Gezin uitbreiding, Megane 2 op lpg en een vrouw die niet van oude auto's houd
dus de Tl heb ik 2 jaar geschorst gehad en nu om dat we een 2e kind verwachten ieder moment dacht ik een maand geleden toen de schorsing afliep. Nu of nooit. Dus de Tl heeft nu een fase 2 GT onderstel, met nieuwe schijven en blokken. Nieuwe remslangen en hier en daar een nieuwe remleiding (van de begrenzer naar de slang 2x)
Ontiegelijk pech met de achteras, die schijven zaten vast op de assen (wel draaiend) 1 die speling had heb ik stuk geslepen en de lager van de as gezaagd. bij de 2e schijf weer vast had ik genoeg van de pech. Na dat de schijf vast bleek te zitten dus besloten die maar te laten en eerst gaan ontluchten bleek dat ik de begrenzer niet lekvrij kon krijgen. Dat was de druppel. Ik moest iedere keer als ik wou sleutelen mijn vrouw alleen thuis laten met onze dochter en zo'n 50km rijden naar de TL (die had ik de garage box van mijn ouders gezet om er aan te kunnen sleutelen.) Ik kreeg wat last van de werkdruk, steeds langer met die onderstel bezig, ieder keer tegenslag (onder andere dat de spiebanen van een gt en een tl as niet overeen kwamen) De stalen velgen pasten toen ook niet meer dus van Mark5t setje fase 2 wielen gekocht. Heb ik toen besloten de auto weg te brengen voor APK en de laatste puntjes. 2nieuwe banden bij de garage, schijf vervangen en die rem dicht maken.
Nu heeft de auto apk.. dus ik mag weer.
ik heb bijna genoeg onderdelen liggen om een ombouw te maken naar gt, los van het fijt dat ik nog een complete GT heb die ik afgemeld voor sloop. Dus ik ga het denk ik maar makkelijk aanpakken en de motor + bak overbouwen interieur ect...
Eerst maar de roest bijwerken, gat in achterscherm onder de achterbank en roest onder de raampjes. onder de auto viel het verder mee. Achteas ophanging geen roest. Dat was bij de JNNH53 totaal anders. volgens de laatste contact met de huidige eigenaar word de auto gesloopt, omdat die daar totaal kapot is en niet meer te lassen valt.
Wie kan duidelijk uitleggen hoe je de dashboard uitbouwt?