breenpower megane
hallo allemaal
ben al poosje stilzwijgend aanwezige op het forum, maar ga nu s wat beschrijven over mijn 'projectje'
mijn naam is karel breen, ik kom uit wissenkerke(zeeland) en werk sinds kort bij autosloopbedrijf van veen in middelburg
mijn auto in onderhoud bij renault centrum goes door arry
dus als ik weer s iets gesloopd heb, ma hij het reparere haha
heb voor het gemak mn eerdere berichtjes maar toegevoegd, hoef ik tenminste niet alles over te typen;)
11 maart 2009
hallo allemaal
weer een nieuwe erbij!!
khoop daj geen last van me heb
ik rij in megane coupe fase 1 2.0 8v 1998, kmstand 183.000
zaterdag 7 maart even in goes wezen kijken en gelijk maar laten rollen
viel niet tegen!
100,9 pk en 162,3 Nm aan de wielen
heb hiervoor een peugeot 306 1.9d gehad en daarvoor megane coupe 1.6 8v met flink wat uitbouwsels eraan
heb nu air-intake met k&n filter als enige modificatie, maar er komt nog wel meer...
21 september 2009
hallo, ben er ook weers n xtje;)
in tussentijd ff deukje gereden
is alweer gerepareerd or, glijk nieuw kleurtje voor grootste deel, wat side-skirts aan laten polyesteren enzo, alle logootjes weg, behalve op motorkap uiteraard
kleurtje is nu gwoon metallic zwart met erover een rood parelmoer neveltje. best leuk int zonnetje!
nieuwe bumpers komen ook nog s, net als nieuwe strakke achterklep, ma eerst fkies sparen he!
heb in juli ff compleet nieuw uitlaatsysteempje onder gegooid, vanaf de voorpijp tot achter rvs 60 mm, katvervangertje gemaakt en ovaal links-rechtssysteem. en brullen dat ie doet!!
zwarte angeleyes voor en zwarte lexuslook achter, randjes meegespoten, zo blijf je bezig he
in de kofferbak zit een leuke versterker van phoenix gold 100.4, 2 subs van JBL GT4-12 series, 1000w, 250w rms en ovale 3-weg speaker van pioneer, 280w
in hoedenplank 2 150w speaker pioneer (onzichtbaar)en eenzelfde speaker als in de koffer erbij (bovenop)
voorin 2 speakers van pioneer 180w en in het dashboard nog bijbehorende tweeters. headunit is van alpine met ingebouwde parrot carkit. best wel leuk dus alles bij elkaar. geluid is nog niet super, want subkisten zijn nog niet 100% dicht. komt nog, komt nog...
verder is veel plastic vanbinnen matzwart gespoten met accentjes zoals deurgreepjes, speakerkapjes e.d in metallic bordeaux rood van peugeot.
past weer bij de buitenkant he zullen we maar zeggen.
voor de binnenkant verder nog veel plannen, zoals rode leds in de hemel, nog meer spuiten, sportstuurtje, pedalen enz. enz......
maar niet alles kan tegelijk he!
arry moet m eerst nog s n grote beurt geven, wiellagertje vervangen, kleppen stellen en nog veel meer.
hopelijk vant najaar nog ff rollen, kijken of het uitlaatje wat gewonnen heeft. heb er niet al te veel verwachtingen van..
nu nog hopen dat er iemand is die deze motor wel kan chippen, want van geluid alleen ga je niet sneller he
fotos zullen ooit nog wels komen...
sorry sorry sorry, ben zelf nie zo'n fotograaf
ben al poosje stilzwijgend aanwezige op het forum, maar ga nu s wat beschrijven over mijn 'projectje'
mijn naam is karel breen, ik kom uit wissenkerke(zeeland) en werk sinds kort bij autosloopbedrijf van veen in middelburg
mijn auto in onderhoud bij renault centrum goes door arry
dus als ik weer s iets gesloopd heb, ma hij het reparere haha
heb voor het gemak mn eerdere berichtjes maar toegevoegd, hoef ik tenminste niet alles over te typen;)
11 maart 2009
hallo allemaal
weer een nieuwe erbij!!
khoop daj geen last van me heb
ik rij in megane coupe fase 1 2.0 8v 1998, kmstand 183.000
zaterdag 7 maart even in goes wezen kijken en gelijk maar laten rollen
viel niet tegen!
100,9 pk en 162,3 Nm aan de wielen
heb hiervoor een peugeot 306 1.9d gehad en daarvoor megane coupe 1.6 8v met flink wat uitbouwsels eraan
heb nu air-intake met k&n filter als enige modificatie, maar er komt nog wel meer...
21 september 2009
hallo, ben er ook weers n xtje;)
in tussentijd ff deukje gereden
is alweer gerepareerd or, glijk nieuw kleurtje voor grootste deel, wat side-skirts aan laten polyesteren enzo, alle logootjes weg, behalve op motorkap uiteraard
kleurtje is nu gwoon metallic zwart met erover een rood parelmoer neveltje. best leuk int zonnetje!
nieuwe bumpers komen ook nog s, net als nieuwe strakke achterklep, ma eerst fkies sparen he!
heb in juli ff compleet nieuw uitlaatsysteempje onder gegooid, vanaf de voorpijp tot achter rvs 60 mm, katvervangertje gemaakt en ovaal links-rechtssysteem. en brullen dat ie doet!!
zwarte angeleyes voor en zwarte lexuslook achter, randjes meegespoten, zo blijf je bezig he
in de kofferbak zit een leuke versterker van phoenix gold 100.4, 2 subs van JBL GT4-12 series, 1000w, 250w rms en ovale 3-weg speaker van pioneer, 280w
in hoedenplank 2 150w speaker pioneer (onzichtbaar)en eenzelfde speaker als in de koffer erbij (bovenop)
voorin 2 speakers van pioneer 180w en in het dashboard nog bijbehorende tweeters. headunit is van alpine met ingebouwde parrot carkit. best wel leuk dus alles bij elkaar. geluid is nog niet super, want subkisten zijn nog niet 100% dicht. komt nog, komt nog...
verder is veel plastic vanbinnen matzwart gespoten met accentjes zoals deurgreepjes, speakerkapjes e.d in metallic bordeaux rood van peugeot.
past weer bij de buitenkant he zullen we maar zeggen.
voor de binnenkant verder nog veel plannen, zoals rode leds in de hemel, nog meer spuiten, sportstuurtje, pedalen enz. enz......
maar niet alles kan tegelijk he!
arry moet m eerst nog s n grote beurt geven, wiellagertje vervangen, kleppen stellen en nog veel meer.
hopelijk vant najaar nog ff rollen, kijken of het uitlaatje wat gewonnen heeft. heb er niet al te veel verwachtingen van..
nu nog hopen dat er iemand is die deze motor wel kan chippen, want van geluid alleen ga je niet sneller he
fotos zullen ooit nog wels komen...
sorry sorry sorry, ben zelf nie zo'n fotograaf
oktober 2009
megane 2.0 8v
op dyno 5,5 pk erbij
compleet open uitlaat en bp ultimate 98
komt nu op 106,4 aan de wielen
vorig jaar 100,9pk en 162,3 Nm koppel
koppel kon nu niet gemeten worden door vermoedelijk slechte bougiekabels
al met al tevreden
kilometerstand nu 198.000
megane 2.0 8v
op dyno 5,5 pk erbij
compleet open uitlaat en bp ultimate 98
komt nu op 106,4 aan de wielen
vorig jaar 100,9pk en 162,3 Nm koppel
koppel kon nu niet gemeten worden door vermoedelijk slechte bougiekabels
al met al tevreden
kilometerstand nu 198.000
Dat van die koppel dat niet kan worden gemeten door slechte bougiekabels is bullshit. waar komen die pk's dan vandaan?
laat me raden 2e keer niet in goes? als dat zo is dan zegt die 2e meting helemaal niks.
maar welkom hier
en aub doe wat aan je taal
dit leest van geen meter.
laat me raden 2e keer niet in goes? als dat zo is dan zegt die 2e meting helemaal niks.
maar welkom hier
en aub doe wat aan je taal

haha ok.
zal proberen wat leesbaarder te typen haha
was wel in goes ook deze keer gemeten
de man van tovami heeft het vermogen gemeten aan de hand van de versnelling van de bank, omdat hij de gegevens van vorig jaar nog in de computer had staan
dan wordt het vermogen niet bij toerental gemeten, maar met snelheid van de rollenbank
dus op die manier is het wel vergelijkbaar en ook te meten.
om koppel te kunnen meten, is het niet mogelijk dit aan de hand van de snelheid te doen, maar is echt het toerental nodig
vandaar dat wel het vermogen gemeten is, maar niet het koppel
tenminste, zo heeft de big boss van tovami het mij uitgelegd
zal proberen wat leesbaarder te typen haha
was wel in goes ook deze keer gemeten
de man van tovami heeft het vermogen gemeten aan de hand van de versnelling van de bank, omdat hij de gegevens van vorig jaar nog in de computer had staan
dan wordt het vermogen niet bij toerental gemeten, maar met snelheid van de rollenbank
dus op die manier is het wel vergelijkbaar en ook te meten.
om koppel te kunnen meten, is het niet mogelijk dit aan de hand van de snelheid te doen, maar is echt het toerental nodig
vandaar dat wel het vermogen gemeten is, maar niet het koppel
tenminste, zo heeft de big boss van tovami het mij uitgelegd
niet te geloven,
het zit me weer eens niet mee hoor
woensdag rijd ik weg van mijn werk, kom ik politie tegen
heb aardig wat uitlaatgeluid, dus trap gelijk mn koppeling in als ik ze aan zie komen
politie stopt al voor ik er ben, draaien gelijk om en houden me aan
ik was snel zijstraatje ingeschoten, maar blijkbaar hebben ze dat gezien
motor stopgezet, maar ze vroegen of ik even wilde starten
ik starten, moet ik nog gas geven ook
de mannen gelijk doof uiteraard, compleet open systeem met nog s 2 brulpijpen achter
moest ik mee naar bureau
's avonds hebben ze nog gemeten
102 dB
ietsie te veel, mag 85 hebben bij 2700 rpm
zaterdag dus gelijk maar compleet origineel systeem onder gehangen
rijd ik naar huis, schakel heel rustig met gangetje van 80-90 over van 4
naar 5, gas geven, nix gebeuren...
differentieel weer naar de knoppen dus
inmiddels de 3e keer in een jaar tijd
nu maar een nieuw bakje zoeken
maar probleem is wel dat ik binnen 28 dagen mn autootje op politiebureau
moet tonen...
vrij frustrerend dus
maar goed ik hou jullie op de hoogte van dit inmiddels 'reparatie en
restauratie'project
het zit me weer eens niet mee hoor
woensdag rijd ik weg van mijn werk, kom ik politie tegen
heb aardig wat uitlaatgeluid, dus trap gelijk mn koppeling in als ik ze aan zie komen
politie stopt al voor ik er ben, draaien gelijk om en houden me aan
ik was snel zijstraatje ingeschoten, maar blijkbaar hebben ze dat gezien
motor stopgezet, maar ze vroegen of ik even wilde starten
ik starten, moet ik nog gas geven ook
de mannen gelijk doof uiteraard, compleet open systeem met nog s 2 brulpijpen achter
moest ik mee naar bureau
's avonds hebben ze nog gemeten
102 dB
ietsie te veel, mag 85 hebben bij 2700 rpm
zaterdag dus gelijk maar compleet origineel systeem onder gehangen
rijd ik naar huis, schakel heel rustig met gangetje van 80-90 over van 4
naar 5, gas geven, nix gebeuren...
differentieel weer naar de knoppen dus
inmiddels de 3e keer in een jaar tijd
nu maar een nieuw bakje zoeken
maar probleem is wel dat ik binnen 28 dagen mn autootje op politiebureau
moet tonen...
vrij frustrerend dus
maar goed ik hou jullie op de hoogte van dit inmiddels 'reparatie en
restauratie'project
-
- Moderator
- Car: MB
als het echt je diff is waarom heb je deze dan 3 keer niet goed laten maken? Bak wegbrengen en reviseren is in mijn ogen vaak de beste optie. Dan weet je daarna wat je hebt, met een ruilbak sta je wellicht over een jaar weer stil.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
heb er met arry over gehad, heeft m de vorige keren gerepareerd, door nieuwe borgring in te zetten
deze was gebroken
de groef waar deze in zit, is nu waarschijnlijk te ver uitgesleten, waardoor de ring er uit schiet
als ik een revisiebak uit frankrijk laat komen, kost dit me 1300 eu
ietsie veel lijkt me, en dan zit ik nog steeds met het zwakke differentieel
dat is een familiekwaaltje zeggen ze
ben nu op zoek naar een bak die meer vermogen aankan
misschien is een bak van een clio sport een optie, het schijnt dat die ook moet passen
deze was gebroken
de groef waar deze in zit, is nu waarschijnlijk te ver uitgesleten, waardoor de ring er uit schiet
als ik een revisiebak uit frankrijk laat komen, kost dit me 1300 eu
ietsie veel lijkt me, en dan zit ik nog steeds met het zwakke differentieel
dat is een familiekwaaltje zeggen ze
ben nu op zoek naar een bak die meer vermogen aankan
misschien is een bak van een clio sport een optie, het schijnt dat die ook moet passen
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
dat uitlaat verhaaltje heb ik 2x mogen meemaken.
mijn boetes waren 150 en daarna 220 euro,3e keer is RDW keuring,dus zou er wel voor zorgen dat je geen 2e keer gepakt wordt,en de uitlaten stiller maken.
ik neem aan dat je voorlopig die remmenset niet nodig hebt.
mijn boetes waren 150 en daarna 220 euro,3e keer is RDW keuring,dus zou er wel voor zorgen dat je geen 2e keer gepakt wordt,en de uitlaten stiller maken.
ik neem aan dat je voorlopig die remmenset niet nodig hebt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Moderator
- Car: MB
ik heb ruim 50k met een gelaste borgring gereden, dus het kan wel. Maar uiteindelijk stond ik ook stil. Reinier heeft toen mijn bak en diff gereviseerd en een modifcatie aan het diff gedaan zodat die nooit meer los komt. Werkt perfect.
![Afbeelding]()
Laatst gewijzigd door Tom op ma 23 nov 2009 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
haha ook goeiendag chris
ja, is voor mij ook 2e keer,
weliswaar met andere auto or
die schijven heb ik nog wel interesse in hoor, maar niet direct nodig
dus als je ze echt kwijt wil, wil ik ze wel van je kopen, maar als je iemand anders kan vinden is dat ook hlemaal geen probleem voor mij
ja, is voor mij ook 2e keer,
weliswaar met andere auto or
die schijven heb ik nog wel interesse in hoor, maar niet direct nodig
dus als je ze echt kwijt wil, wil ik ze wel van je kopen, maar als je iemand anders kan vinden is dat ook hlemaal geen probleem voor mij
ja tom, ok is wel zo
maar denk dat ik voor dat zelfde geld wel een sterkere en snellere bak kan krijgen toch?
de verhoudingen kunnen denk ik niet ze makkelijk aangepakt worden of wel?
en als er een af fabriek sterkere en snellere bak ook past, lijkt me dat wel iets voordeliger
maar uiteraard moet die dan wel te vinden zijn
maar denk dat ik voor dat zelfde geld wel een sterkere en snellere bak kan krijgen toch?
de verhoudingen kunnen denk ik niet ze makkelijk aangepakt worden of wel?
en als er een af fabriek sterkere en snellere bak ook past, lijkt me dat wel iets voordeliger
maar uiteraard moet die dan wel te vinden zijn
Let op met engelse bakken, die gasten trappen het af alsof het waardeloos is. Tis maar een hint.kbr1 schreef:@ wouter
kan ik net zo makkelijk een clio sport bak uit engeland laten komen
schijnt geen zak te kosten daar
maar weet niet of dat past
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Car: R19.R
En ze zitten aan de verkeerde kant

verkeerde kant
jaja, die engelsen zelf wel, maar die bak nie or...
@-jo-,
hoorde via -via dat jij wel wat contacten had aan de overkant van de plas??
je hebt het er trouwens met arry nog even over gehad bij dyno in goes(was ik ook bij) weet je misschien nog
heb jij misschien een tip voor mij?
jaja, die engelsen zelf wel, maar die bak nie or...
@-jo-,
hoorde via -via dat jij wel wat contacten had aan de overkant van de plas??
je hebt het er trouwens met arry nog even over gehad bij dyno in goes(was ik ook bij) weet je misschien nog
heb jij misschien een tip voor mij?
Ken "tamelijk" wat volk aan de overkant maar dat zijn geen clio rijders. Wat ik wel kan regelen is dat jij een bak zoekt (liefst London-area) en betaald en dat mijn contact hem ophaalt. Transport kan ook wel geregeld worden.
ok! klinkt al heel goed moet ik zeggen
maar past dat ook?
heb aan mn baas gevraagd(werk bij autosloopbedrijf) of hij een bak had
hij vroeg gelijk of ik een stalen of aluminium motorcarter had
heeft te maken met bevestigingspunten
mijne is van aluminium, daar zijn in nederland zo goed als geen bakken voor te vinden zei hij
dus zit wel met een probleempje
maar goed, ik denk dat een revisiebak uit frankrijk ook niet al te goedkoop is
en als er toch een andere onder moet, dan liefst iets snellers en sterkers
maar dan moet het wel passen uiteraard
en dat heeft tot nu toe nog niemand mij kunnen vertellen helaas
maar past dat ook?
heb aan mn baas gevraagd(werk bij autosloopbedrijf) of hij een bak had
hij vroeg gelijk of ik een stalen of aluminium motorcarter had
heeft te maken met bevestigingspunten
mijne is van aluminium, daar zijn in nederland zo goed als geen bakken voor te vinden zei hij
dus zit wel met een probleempje
maar goed, ik denk dat een revisiebak uit frankrijk ook niet al te goedkoop is
en als er toch een andere onder moet, dan liefst iets snellers en sterkers
maar dan moet het wel passen uiteraard
en dat heeft tot nu toe nog niemand mij kunnen vertellen helaas
Een "snellere" bak is niks, die 16V van je draait nu al meer dan genoeg toeren bij 120 km/h lijkt me.
een sterkere bak kan, al is een JC5 niet veel sterker dan de JB3 naar mijn mening, het zijn beide peperkoeken versnellingsbakken.
Gewoon even contact opnemen met Canonballman en hij helpt je weer aan een lekker gereviseerde en eventueel gemodificeerde bak voor een nette prijs.
een sterkere bak kan, al is een JC5 niet veel sterker dan de JB3 naar mijn mening, het zijn beide peperkoeken versnellingsbakken.

Gewoon even contact opnemen met Canonballman en hij helpt je weer aan een lekker gereviseerde en eventueel gemodificeerde bak voor een nette prijs.
weet iemand toevallig welke bakcode ik nodig heb?
motorcode is f3r p7
en zijn er dan ook nog mensen die weten welke bakken er anders ook nog onder passen?
ben nog niet zo veel wijzer geworden helaas
maar de standaard bak zoals die er nu onder zit, kan niet zoveel wielspin verdragen, ben ik achter gekomen..
heb mn rijstijl ook wel aangepast, maar de wetenschap dat het kapot kán is voor mij al reden genoeg om er nu gelijk een andere onder te gooien als dat kan
de reden dat ik een bak met iets kortere verhoudingen zoek(als dat mogelijk is) is om de acceleratie van 0 tot 100 beter te maken
topsnelheid interesseert me niet zo heel veel, als het 160 is, vind ik het ook best
nu is het 215 op de teller, vind ik meer dan zat, voor nederland dan...
heb trouwens een 8v, geen 16v
motorcode is f3r p7
en zijn er dan ook nog mensen die weten welke bakken er anders ook nog onder passen?
ben nog niet zo veel wijzer geworden helaas
maar de standaard bak zoals die er nu onder zit, kan niet zoveel wielspin verdragen, ben ik achter gekomen..
heb mn rijstijl ook wel aangepast, maar de wetenschap dat het kapot kán is voor mij al reden genoeg om er nu gelijk een andere onder te gooien als dat kan
de reden dat ik een bak met iets kortere verhoudingen zoek(als dat mogelijk is) is om de acceleratie van 0 tot 100 beter te maken
topsnelheid interesseert me niet zo heel veel, als het 160 is, vind ik het ook best
nu is het 215 op de teller, vind ik meer dan zat, voor nederland dan...
heb trouwens een 8v, geen 16v
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ben het met rob eens, contact cannonballman hier op het forum een en je krijgt alles wat je wenst. (tegen betaling natuurlijk) 
Project: GTT Blue Sport
op jouw megane zit een JB3, op de scenic en laguna 2.0 8v een JC5.
Dat betekent eigenlijk evenveel als dat je elke 16v bak eraan kunt hangen (types JB3 en JC5), zelfs van de clio rs (ph1 en 2). Het enige wat een probleem zou kunnen zijn is de toerentellerkabel/aansluiting.
Dat betekent eigenlijk evenveel als dat je elke 16v bak eraan kunt hangen (types JB3 en JC5), zelfs van de clio rs (ph1 en 2). Het enige wat een probleem zou kunnen zijn is de toerentellerkabel/aansluiting.
TJA wielspin
vind je dat leuk? erg fijn snel slijtende banden en geen grip. Als je snel wilt moet je geen wielspin veroorzaken.
en met wielspin staat 1 wiel stil en de andere gaat met dubbele snelheid rond. geenwonder dat je differentieel er mee kapt! iedere versnellings bak kap er na verloop van tijd mee.

en met wielspin staat 1 wiel stil en de andere gaat met dubbele snelheid rond. geenwonder dat je differentieel er mee kapt! iedere versnellings bak kap er na verloop van tijd mee.

hallo mensjes
bedankt voor alle reacties wat betreft de versnellingsbak
heb inmiddels een gereviseerde en gemodificeerde JC5 uit frankrijk besteld
kost wel iets meer, maar een sloopbak wilde niet erg lukken
heb gelijk maar een koppeling(helix) voor 16v besteld
en drukgroep(omp)
duzz als alles binnen is, kunnen we weer een zaterdagje zoet zijn
en hope dat ie dan nog beter knalt dan ooit tevoren!
bedankt voor alle reacties wat betreft de versnellingsbak
heb inmiddels een gereviseerde en gemodificeerde JC5 uit frankrijk besteld
kost wel iets meer, maar een sloopbak wilde niet erg lukken
heb gelijk maar een koppeling(helix) voor 16v besteld
en drukgroep(omp)
duzz als alles binnen is, kunnen we weer een zaterdagje zoet zijn
en hope dat ie dan nog beter knalt dan ooit tevoren!
ik heb nog een jc5 in onderdelen liggen met nieuwe lagers. mag weg voor 350 euro.