
Mankementen topic Clio RS.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Achteraf blij dat ik deze auto niet heb kunnen aanschaffen ( toen was het kloteSteven schreef:Laat eens een compressietest doen?

Maar goed, hij was toen al laag geprijsd en ik had er bij het aanschouwen geen goed gevoel bij, iets wat ik toen bij die rooie toen wel had.
En inderdaad, koelvloeistof kwijtraken en je oliepeil dat stijgt.....je zou bijna zeggen 1 en 1 = 2
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Alleen een lager kost iets van 65euro een schijf met lager er al in 115. Plus montagekosten zal het weinig uitmaken omdat alleen een lager monteren meer werk is. En misschien kan ik die schijven ook wel zelf monteren. Al komen er natuurlijk ook nog nieuwe blokken bij... Eerst de financiële status maar eens bekijkenMaus schreef:Als die kosten elkaar niet zoveel zullen ontlopen, hoef ik er niet zo lang over na te denken.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Arno17 schreef:Achteraf blij dat ik deze auto niet heb kunnen aanschaffen ( toen was het k*%$eSteven schreef:Laat eens een compressietest doen?)
Maar goed, hij was toen al laag geprijsd en ik had er bij het aanschouwen geen goed gevoel bij, iets wat ik toen bij die rooie toen wel had.
En inderdaad, koelvloeistof kwijtraken en je oliepeil dat stijgt.....je zou bijna zeggen 1 en 1 = 2
Er is niks mis mee hoor, altijd netjes zijn onderhoud gehad (heb complete geschiedenis gekregen uit Franeker) en verder niks kunnen ontdekken.
De koelvloeistof verdwijnt niet in de olie, dat heb ik al getest met de aanstekermethode. Ook verbrandt ie deze niet (geen witte rook) en de olie en koelvloeistof zijn verder perfect schoon.
De stijging van het oliepeil gooi ik nu op de zware delen in de benzine, en op de vele korte stukjes die ik rij (elke dag 12km heen en 12km terug van m'n werk)
Overigens, is het nu bijna een jaar geleden dat ik de olie heb ververst, dus het moest sowieso al weer, aangezien de 20.000 ook al bijna weer bereikt zijn.
Welke olie gebruiken jullie overigens? De dealer in Franeker die deze Clio in onderhoud had voor de vorige eigenaar gooide er 10W40 ELF Competizione in. Echter officieel hoort er 5W40 ELF Evolution SRX in, wat ik dus ook erin heb gegooid de vorige keer.
Als iemand tips heeft?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ja, standaard schokdempers.Sanderrs schreef:Dat zijn dan zeker standaard schokdempers? Alleen mijn schokdempers waren al 210 euro ofzoelmotheelk (Eric) schreef:Kosten voor twee nieuwe (achter)schokdempers inclusief montage inclusief btw zijn 217 euro. En hij rijdt weer heerlijk!
Ook multiriemset vervangen (want die snerpte enorm) voor 552 euro inclusief btw en materialen. Alles bij de Renault dealer 'uiteraard'.Wat bedoel je met snerpte? Want als ik mijn motor start vooral als die koud is maakt die maar rare geluiden
Ook beetje piepen enzo.
Met snerpen bedoel ik het typische 'v-snaar geluid'. Je zou het piepen kunnen noemen.
@Adidas
Als er benzine in je olie zit, zijn je zuigerveren gewoon gaar. Kun je wel denken dat het aan de benzine ligt, maar dat gaat natuurlijk nergens over.
Daarom een compressie testen en niet allemaal wilde theorien erop loslaten.
Zoals ik al eerder gezegd heb, als er benzine in je olie zit, dan heeft het allang zijn smerende eigenschappen verloren. Oftewel, hoe langer je doorrijd hoe meer je aan het slopen bent.
Olie kost relatief weinig en zeker bij de sportievere Reno modellen kun je die vervangingstermijn rustig door 2 delen. Uberhaupt zijn veel korte stukjes niet ideaal, dus zou je de olie sowieso vaker moeten vervangen.
Als er benzine in je olie zit, zijn je zuigerveren gewoon gaar. Kun je wel denken dat het aan de benzine ligt, maar dat gaat natuurlijk nergens over.
Daarom een compressie testen en niet allemaal wilde theorien erop loslaten.
Zoals ik al eerder gezegd heb, als er benzine in je olie zit, dan heeft het allang zijn smerende eigenschappen verloren. Oftewel, hoe langer je doorrijd hoe meer je aan het slopen bent.

Olie kost relatief weinig en zeker bij de sportievere Reno modellen kun je die vervangingstermijn rustig door 2 delen. Uberhaupt zijn veel korte stukjes niet ideaal, dus zou je de olie sowieso vaker moeten vervangen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Listen to the man
Doe jezelf een plezier en doe even een compressietest. En 1cm stijgen van oliepeil door zware delen van benzine, lijkt me erg onwaarschijnlijk tenzij er motorolie getankt word

Doe jezelf een plezier en doe even een compressietest. En 1cm stijgen van oliepeil door zware delen van benzine, lijkt me erg onwaarschijnlijk tenzij er motorolie getankt word

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
We gaan het checken
Anders weer een mooi project erbij dus.
Overigens, als ie zoveel kwijt raakt via de zuigerveren dan zou het toch ook vermogen kosten zou je zeggen. Bezoekje aan een vermogensbank staat wel op de planning, maar ik mis naar mijn idee niets tot nu toe. Sprintje tot 100 gaat nog altijd close-to de 7s.
Anders weer een mooi project erbij dus.
Overigens, als ie zoveel kwijt raakt via de zuigerveren dan zou het toch ook vermogen kosten zou je zeggen. Bezoekje aan een vermogensbank staat wel op de planning, maar ik mis naar mijn idee niets tot nu toe. Sprintje tot 100 gaat nog altijd close-to de 7s.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ok, ik zit even te denken, maar hoe gaan we het makkelijkste compressie meten.
Om dit via het bougiegat te doen, moet volgens mij het complete inlaatspruitstuk eraf, dat maakt het 'even meten' alweer een stuk lastiger moet ik zeggen
Soms verlang ik terug naar het simpele 1.4'tje van m'n ex-19
Om dit via het bougiegat te doen, moet volgens mij het complete inlaatspruitstuk eraf, dat maakt het 'even meten' alweer een stuk lastiger moet ik zeggen
Soms verlang ik terug naar het simpele 1.4'tje van m'n ex-19

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Hoezo moet het inlaatspruitstuk eraf, compressietester moet je er 1 hebben met een slang eraan, die draai je er gewoon in, starten en klaar.
Zoek maar eens op marktplaats.
En vermogensverlies hoef je niet direct te merken.
Koude motoren lopen rijk, soms zo rijk dat ze de oliefilm van de cilinderbussen afspoelen waardoor je dus een stroeve loop krijgt. De rest kun je zelf wel nagaan.
Verse olie is hier beter tegen bestand, maar naarmate dit steeds vaker gebeurt trekt je olie dat niet meer en breekt het langzaam af. En dan sta je dus je zuigerveren te slopen.
Daarom bij korte stukkies, vaker olie vervangen. 1x per 10.000 km minimaal zou ik zeggen
Zoek maar eens op marktplaats.
En vermogensverlies hoef je niet direct te merken.
Koude motoren lopen rijk, soms zo rijk dat ze de oliefilm van de cilinderbussen afspoelen waardoor je dus een stroeve loop krijgt. De rest kun je zelf wel nagaan.
Verse olie is hier beter tegen bestand, maar naarmate dit steeds vaker gebeurt trekt je olie dat niet meer en breekt het langzaam af. En dan sta je dus je zuigerveren te slopen.
Daarom bij korte stukkies, vaker olie vervangen. 1x per 10.000 km minimaal zou ik zeggen
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Met een slang, dat snap ik ook, maar dan moet de bougie er nog wel uit, en volgens mij draai je die er bij een RS niet zo maar even uit...
Stationair lopen ze sowieso wat beroerd, want dan haalt ie de milieunorm niet (knipperend lampie).
Zal thuis is even kijken of ze zo'n ding hebben liggen en anders vrijdagmiddag even langs om en en ander te checken en wat olie te tappen op pa's werk.
Komt goed
Stationair lopen ze sowieso wat beroerd, want dan haalt ie de milieunorm niet (knipperend lampie).
Zal thuis is even kijken of ze zo'n ding hebben liggen en anders vrijdagmiddag even langs om en en ander te checken en wat olie te tappen op pa's werk.
Komt goed

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja maar snel graag, het zou zonde zijn als je het torretje sloopt op deze manier.
En auto stond te koop in Amstelveen bij Nieuwendijk, komt uit Franeker.
Ze doen vreemde dingen om auto's te verkopen, komt bij dat hij hier ook bijna één jaar heeft gestaan.
@Adidas....
...hij is goed 
En auto stond te koop in Amstelveen bij Nieuwendijk, komt uit Franeker.
Ze doen vreemde dingen om auto's te verkopen, komt bij dat hij hier ook bijna één jaar heeft gestaan.
@Adidas....


Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Voor zover ik weet heeft de auto inderdaad een tijdje binnen de Nieuwenhuisgroep gestaan.
In Franeker altijd in onderhoud geweest.
Hoelang heeft ie bij jullie gestaan dan Arno?
Altijd leuk om de geschiedenis van je auto te ontraffelen
Ga het vanavond ff met de Renault-man hier in huis over hebben m.b.t. compressietest etc..
In Franeker altijd in onderhoud geweest.
Hoelang heeft ie bij jullie gestaan dan Arno?
Altijd leuk om de geschiedenis van je auto te ontraffelen

Ga het vanavond ff met de Renault-man hier in huis over hebben m.b.t. compressietest etc..
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik ben wezen kijken naar deze auto in Feb/Mrt 2007, toen was het kenteken net ovrgeschreven volgens RDW dacht ik.Adinsx schreef:Voor zover ik weet heeft de auto inderdaad een tijdje binnen de Nieuwendijkgroep gestaan.
Hoelang heeft ie bij jullie gestaan dan Arno?
Jij hebt hem sinds half December, dus 9 maanden heeft ie sowieso te koop gestaan.
Iets minder dan de Zilvere RS die men had bij Nieuwendijk, de oude van Ron volgens mij, die heeft meer dan 1 jaar te koop gestaan.
Maar de auto die jij nu hebt wilde ik graag hebben toen maar kreeg het plaatje niet rond ( o.a inruilprijs oude RS ).
Maar de auto kwam toen vreemd op me over, oa de banden en hoe die verkoper tegen me stond te brabbelen, geen enkele kennis oa van RS modellen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Voor zover ik me even herinner was de laatste tenaamstelling juni toen de auto bij mij in beeld kwam. Ik ging voor een ph2 (ph1 viel af ivm de neus en achterlichten) maar toen kwam er een ph3 langs die eigenlijk behoorlijk boven budget lag, maar ben er uiteindelijk met flink onderhandelen (2500 euro korting van de originele prijs) mee weg gekomen daar.Arno17 schreef:Ik ben wezen kijken naar deze auto in Feb/Mrt 2007, toen was het kenteken net ovrgeschreven volgens RDW dacht ik.Adinsx schreef:Voor zover ik weet heeft de auto inderdaad een tijdje binnen de Nieuwendijkgroep gestaan.
Hoelang heeft ie bij jullie gestaan dan Arno?
Jij hebt hem sinds half December, dus 9 maanden heeft ie sowieso te koop gestaan.
Iets minder dan de Zilvere RS die men had bij Nieuwendijk, de oude van Ron volgens mij, die heeft meer dan 1 jaar te koop gestaan.
Maar de auto die jij nu hebt wilde ik graag hebben toen maar kreeg het plaatje niet rond ( o.a inruilprijs oude RS ).
Maar de auto kwam toen vreemd op me over, oa de banden en hoe die verkoper tegen me stond te brabbelen, geen enkele kennis oa van RS modellen.
Van te voren wel de auto compleet doorgelicht door kentekencheck binnen ICM etc... Daar kwam niks spannends uit.
De banden vielen mij inderdaad ook op. Bijna nieuwe flut-banden

Daar heb ik de verkoper nog wel op gewezen, maar hij kon er geen duidelijk antwoord op geven. Nou daar dus proefrit gemaakt, alles klopte. Daarna de auto daar op de brug gehad en m'n pa heeft de boel nauwkeurig langs gelopen. Naast een kapotte xenonlamp en een lekkende versnellingsbakkeering was er niks mis mee. (deze is onder Topoccasion garantie alsnog vervangen een tijdje terug i.c.m. de aandrijfas

15 december 07 heb ik hem toen opgehaald. Niet veel later alle onderhoudsinfo opgevraagd in Franeker en daaruit bleek ook dat het laatste onderhoud ongeveer december 2006 is geweest bij 64.000km.
Ik kocht hem met 72.000km, dus hij heeft nog wat rond gezworven inderdaad. Volgens Timo (de verkoper) hadden ze geruild met een andere dealer die wat RS'en had staan, maar minder gewone Clio's.
Goed, al met al, leek er niets aan de hand, en dat is het eigenlijk nog steeds niet. Hier en daar natuurlijk de standaard slijtage, en ja dat koelvloeistof/olie probleem. Deels denk ik toch te maken met de korte ritjes en het niet volledig warm zijn van de auto als ik wat harder door ga trappen... Maar goed, eerst de olie verversen zaterdag. Compressietestje op korte termijn en dan alles maar eens heel goed nalopen.
Ik haal liever het complete blok uit elkaar zodat ik weet wat er aan de hand is, dan dat de boel vastloopt..
Wordt vervolgd, dit zorgenkindje

Gelukkig dus dat we alles zelf kunnen... je zal er maar bij de dealer mee terecht komen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb trouwens inmiddels ook de vorige eigenaar herleidt. Die wil ik altijd nog een keer en mail sturen met wat vragen 

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dit ga ik binnenkort even uitvoeren:
AMT.nl: Oliediagnose via de peilstok
Hoe vorm je snel een oordeel over de staat van motorische ingewanden? Zonder meteen operatief in te grijpen, zoals je bij mensen een Röntgenfoto kunt maken. Een mogelijkheid is olie-analyse, als er tijd is om op de uitslag te wachten. Veel sneller en makkelijker kan het nu met MotorAnalyser, en een drup olie van de peilstok.
Hele artikel:
Oliediagnose via de peilstok
Sommige dingen komen precies op tijd
Nu nog even contact zoeken met de importeur voor een leuk testje
AMT.nl: Oliediagnose via de peilstok
Hoe vorm je snel een oordeel over de staat van motorische ingewanden? Zonder meteen operatief in te grijpen, zoals je bij mensen een Röntgenfoto kunt maken. Een mogelijkheid is olie-analyse, als er tijd is om op de uitslag te wachten. Veel sneller en makkelijker kan het nu met MotorAnalyser, en een drup olie van de peilstok.
Hele artikel:
Oliediagnose via de peilstok
Sommige dingen komen precies op tijd

Nu nog even contact zoeken met de importeur voor een leuk testje

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bij mij is het als het goed is vanmiddag voor elkaar gebakken door m'n pa.indolicious1980 schreef: 29 december 2007
Vandaag mijn middendemper laten verwijderen en het getril bij snel accelereren wat ik eerder in dit forum noemde is weg.
Echt, ik raad iedereen aan met een Clio RS om dit te laten doen, wat een heerlijk metaalachtig gegrom en gebrul komt er nu uit mn twee pijpen! Verslavend gewoon.
Zo verslavend dat ik deze middag 250 km nutteloos door het land heb geraced.
Ben érg benieuwd hoe het gaat klinken als ik buiten 'op wacht' sta te wachten als m'n pa de hoek om komt en nog even doortrekt

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Het klinkt heerlijkAdinsx schreef:Bij mij is het als het goed is vanmiddag voor elkaar gebakken door m'n pa.indolicious1980 schreef: 29 december 2007
Vandaag mijn middendemper laten verwijderen en het getril bij snel accelereren wat ik eerder in dit forum noemde is weg.
Echt, ik raad iedereen aan met een Clio RS om dit te laten doen, wat een heerlijk metaalachtig gegrom en gebrul komt er nu uit mn twee pijpen! Verslavend gewoon.
Zo verslavend dat ik deze middag 250 km nutteloos door het land heb geraced.
Ben érg benieuwd hoe het gaat klinken als ik buiten 'op wacht' sta te wachten als m'n pa de hoek om komt en nog even doortrekt

Voorbeeldje van de beschaafde herrie
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Lijstje met mankementen aan mijn Clio III RS uit 2006. Ik heb de auto in oktober 2008 gekocht met ± 25.000 KM op de teller en heb er sindsdien ongeveer 7.000 mee gereden.
Tot nu toe de volgende defecten:
- Carminat navigatiesysteem. Vervangen onder garantie
- Niveau regeling Xenon verlichting. Gerepareerd onder garantie.
- Airconditioning. Defect vanwege steenslag, volgens de dealer, kosen €700
- Twee weken later weer airconditioning defect. Defecte verdamper, nu wel garantie.
- Interieur strip tussen de vooruit en het rechterportier. Tot 3 maal vastgezet, voordat ze het eindelijk goed hadden
- Na korte ritten wilde motor niet aanslaan. Na de tweede poging goed gerepareerd.
- Pompje voor de koplamp sproeiers defect, bij het verangen het slangetje afgekneld waardoor ik weer terug kon.
Ben benieuwd wat het volgende defect wordt
Tot nu toe de volgende defecten:
- Carminat navigatiesysteem. Vervangen onder garantie
- Niveau regeling Xenon verlichting. Gerepareerd onder garantie.
- Airconditioning. Defect vanwege steenslag, volgens de dealer, kosen €700
- Twee weken later weer airconditioning defect. Defecte verdamper, nu wel garantie.
- Interieur strip tussen de vooruit en het rechterportier. Tot 3 maal vastgezet, voordat ze het eindelijk goed hadden
- Na korte ritten wilde motor niet aanslaan. Na de tweede poging goed gerepareerd.
- Pompje voor de koplamp sproeiers defect, bij het verangen het slangetje afgekneld waardoor ik weer terug kon.
Ben benieuwd wat het volgende defect wordt

Rammeltjes zijn Renaults natuurlijk niet geheel vreemd maar deze vind ik niet fijn
heb nog niet echt kunnen achterhalen waar het vandaan komt. Geluid komt eik soort van recht voor me vandaan op ooghoogte en soms iets meer naar rechts. Daar zit alleen niks, behalve de voorruit, maar ik mag toch bij god niet hopen dat die trilt

Maar ik denk dat het geluid enigszins gestuurd wordt door de vorm van de ruimte, dus de hoek van de voorruit enzo. Heb vaag het idee dat het ms uit/rond de ventilatiegoot op het dashboard zit. Soms hoor ik het bij gas los, soms bij feller optrekken, drempels sowieso... niet echt specifiek in bepaalde gevallen
Het is dus meer trillen dan rammelen en het klinkt wel als hard materiaal.
Ik weet dat het vaag klinkt maar iemand enig idee?



Maar ik denk dat het geluid enigszins gestuurd wordt door de vorm van de ruimte, dus de hoek van de voorruit enzo. Heb vaag het idee dat het ms uit/rond de ventilatiegoot op het dashboard zit. Soms hoor ik het bij gas los, soms bij feller optrekken, drempels sowieso... niet echt specifiek in bepaalde gevallen
Het is dus meer trillen dan rammelen en het klinkt wel als hard materiaal.
Ik weet dat het vaag klinkt maar iemand enig idee?
Inmiddels ben ik zelf ook op zoek naar een Clio 2.0 16V maar ben eigenlijk vooral benieuwd naar bekende mankementen bij de aanschaf van een exemplaar na 2001 (ivm sloopregeling).
Nu vind ik in dit topic natuurlijk een groot aantal problemen maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de meest voorkomende dingen die een flinke rekening met zich mee kunnen brengen na aanschaf. Mits deze problemen makkelijk te verhelpen zijn geen probleem natuurlijk maar dan wil ik dat wel graag van te voren al mee nemen in de prijs.
Nu vind ik in dit topic natuurlijk een groot aantal problemen maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de meest voorkomende dingen die een flinke rekening met zich mee kunnen brengen na aanschaf. Mits deze problemen makkelijk te verhelpen zijn geen probleem natuurlijk maar dan wil ik dat wel graag van te voren al mee nemen in de prijs.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Middendemper waarin de schotjes lostrillen is een bekend probleemModus schreef:Rammeltjes zijn Renaults natuurlijk niet geheel vreemd maar deze vind ik niet fijnheb nog niet echt kunnen achterhalen waar het vandaan komt. Geluid komt eik soort van recht voor me vandaan op ooghoogte en soms iets meer naar rechts. Daar zit alleen niks, behalve de voorruit, maar ik mag toch bij god niet hopen dat die trilt
![]()
Maar ik denk dat het geluid enigszins gestuurd wordt door de vorm van de ruimte, dus de hoek van de voorruit enzo. Heb vaag het idee dat het ms uit/rond de ventilatiegoot op het dashboard zit. Soms hoor ik het bij gas los, soms bij feller optrekken, drempels sowieso... niet echt specifiek in bepaalde gevallen
Het is dus meer trillen dan rammelen en het klinkt wel als hard materiaal.
Ik weet dat het vaag klinkt maar iemand enig idee?
Tussen 2000 en 3000tpm vooral hoorbaar.
Is een van de redenen geweest om de middendemper er tussenuit te slopen en er een rechts buis tussen te zetten

@La fusion
Mwa, echt enorme kosten is vooral het onderhoud. Distributieriem enzo.
Verder zijn de wiellagers berucht, schokdempers enzo, maar dat zijn geen enorme prijzen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Schokdempers als ze gaan vervangen voor koni geel, komt het ook niet terug 

Het zou best kunnen maar als ik het zo lees zou een middendemper klinken als iets wat ook echt buiten de auto zit, en mijn geluid lijkt van binnen te komen?Adinsx schreef: Middendemper waarin de schotjes lostrillen is een bekend probleem
Tussen 2000 en 3000tpm vooral hoorbaar.
Is een van de redenen geweest om de middendemper er tussenuit te slopen en er een rechts buis tussen te zetten![]()
Zo ineens schijnbaar uit het niets een lekkende rechter koplampsproeier. Heb zelf nergens tegenaan gezeten, enige wat ik me kan indenken is dat iemand er misschien tegenaan gelopen is ofzo... De lekkage zit op de aansluiting van het bolletje op de unit zeg maar.
Nieuwe is al besteld, dik 100 euro weer.
Nieuwe is al besteld, dik 100 euro weer.

Net naar de garage gereden voor uitlezen, ritje van 5 min. Het luchtverontreinigingslampje bleef wel branden, die andere niet (electr. storing). Dat ineens geen vermogen hebben is idd een zgn. noodloop, een soort toerenbegrenzer. Die was op dit korte ritje ineens niet meer aanwezig.
Maar goed, hij is uitgelezen, ze moesten als ik het goed onthouden heb een bypass doen van de kabel van het gaspedaal naar de smoorklep. Whatever that may be.
Kunnen ze wel meteen morgen mee aan de slag, kosten bijna 300 euro
.
Maar goed, hij is uitgelezen, ze moesten als ik het goed onthouden heb een bypass doen van de kabel van het gaspedaal naar de smoorklep. Whatever that may be.
Kunnen ze wel meteen morgen mee aan de slag, kosten bijna 300 euro

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Kabelbreuk dus zeg maar, je auto denkt dan nog dat hij in de stationair stand staat maar je rijdt wel gewoon, alleen gaspedaal indrukken heeft geen effect door genoemd probleem.Modus schreef:Net naar de garage gereden voor uitlezen, ritje van 5 min. Het luchtverontreinigingslampje bleef wel branden, die andere niet (electr. storing). Dat ineens geen vermogen hebben is idd een zgn. noodloop, een soort toerenbegrenzer. Die was op dit korte ritje ineens niet meer aanwezig.
Maar goed, hij is uitgelezen, ze moesten als ik het goed onthouden heb een bypass doen van de kabel van het gaspedaal naar de smoorklep. Whatever that may be.
Kunnen ze wel meteen morgen mee aan de slag, kosten bijna 300 euro.
Dit was inderdaad ook bij mij het geval, alleen had ik dan ook het probleem dat hij soms domweg niet aansloeg.
Ik kon dan starten tot ik een ons woog, alleen was me accu dan eerder leeg.
Was een Clio RS uit okt 2001.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Die van mij is van aug of sept 2001. Vast niet helemáál toevallig.
Goed we hebben het weer overleefd. Er wordt dus gewoon een soort omleidinkje gemaakt voor een kabeltje omdat ze anders met een hele kabelboom aan de slag zou moeten wat veel bewerkelijker en dus duurder zou zijn.
Voor € 279 mocht ik hem weer meenemen.
Misschien leek het maar zo voorzover ik het kon oordelen in het korte ritje net maar hij lijkt ook meteen wel iets feller op te pikken.
Voor € 279 mocht ik hem weer meenemen.

Misschien leek het maar zo voorzover ik het kon oordelen in het korte ritje net maar hij lijkt ook meteen wel iets feller op te pikken.
heb de auto ongeveer 4 weken en de demper is al vervangen (garantie)
Terwijl ik een bon had gezien van de vorige eigenaar dat er begin 2009 ook al een nieuwe onder gelegd was.
voor de rest luchtfilterslang los getrilt en diverse paneeltjes aan binnenzijde los.
en een hoge zoem rechtsachter dus ik denk een wiellager.
Terwijl ik een bon had gezien van de vorige eigenaar dat er begin 2009 ook al een nieuwe onder gelegd was.

voor de rest luchtfilterslang los getrilt en diverse paneeltjes aan binnenzijde los.
en een hoge zoem rechtsachter dus ik denk een wiellager.