Jackson's GTT
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Druk dan eerst ff op die rode knop voordat je antwoord geeft.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Om terug te komen op je lagerbeeld. Sommige lagers hebben een normaal beeld, sommige hebben locaal een teken van al zichtbare slijtage.
Ga je de krukas laten opmeten? Bouw je de boel op in een schone ruimte? Zelf haat ik op straat sleutelen, daar er altijd wel ergens zand in kan komen. Misschien een ideetje om Patric in Made te vragen de kruk te laten slijpen?
Ga je de krukas laten opmeten? Bouw je de boel op in een schone ruimte? Zelf haat ik op straat sleutelen, daar er altijd wel ergens zand in kan komen. Misschien een ideetje om Patric in Made te vragen de kruk te laten slijpen?
Toch zien die lagerschalen er volgens mij heel zo slecht niet uit?! ik vraag me af of 't geluid daar nou echt vandaan komt, als je een lager tik duidelijk hoort dan zijn de lagers meestal wel aan stront gelopen...
Ik zou 't hele zaakje bij een revisiebedrijf brengen, alles na laten meten, schoonmaken en als 't daar dan toch ligt zou 'k toch zeker overwegen om 't door hun gelijk in elkaar te laten zetten
Mocht je nog een adres zoeken, dan is Mannessen in Soesterberg misschien een optie, schijnt prima werk af te leveren
http://www.mannessen.nl
Ik zou 't hele zaakje bij een revisiebedrijf brengen, alles na laten meten, schoonmaken en als 't daar dan toch ligt zou 'k toch zeker overwegen om 't door hun gelijk in elkaar te laten zetten

Mocht je nog een adres zoeken, dan is Mannessen in Soesterberg misschien een optie, schijnt prima werk af te leveren
http://www.mannessen.nl
-

Ik heb nog nooit lagers uit een motor getrokken die pas nieuw waren, maar vind het ook niet heel schokkend. Als nieuw zien ze er inderdaad niet uit, maar dat ie daarop heeft gerammeld.... Alleen als ze niet de goede maat zijn gaat er dat bij mij in.
Meet de kruktappen eens op, en vind uit welke maat lagers het zijn.
Ik acht de kans ook aanwezig dat daar je rammel NIET in zat.
Heb je nou vantevoren de oliedruk gemeten?
-
mee eens. Kan misschien ook zijn van een braampje rond een smeerkanaal ofzo, maar rammelen doet ie daar niet op, dat geloof ik niet zo. Of het moeten standaardmaat lagers zijn, en een geslepen krukas. Maar dan is er wel een grote fout gemaaktAbel schreef:Ja dat wel. Maar dat tikt niet
Die strepen van vuil zijn redelijk normaal, gezien je tijdens montage NOOIT helemaal zeker kan zijn dat er geen vuildeeltjes in de motor komen voordat ie dicht gebouwd wordt...
die plekken in het midden van de DLagers vind ik zelf wel wat vreemd, maar niet schokkend...
stel: je hebt STD lagers (staat erop als het goed is) en je hebt een geslepen krukas, dan heb je wel een probleem, matched ook wel met de lage oliedruk, en een lager-rammel...
advies: tappen (laten) meten, juiste lagers bepalen, hoofdlagerboring meten (wordt praktisch nooit door iemand gedaan) en de bigendboring van je drijfstangen meten (wordt ook praktisch nooit gedaan)
Als dat allemaal in orde is: lagers er gewoon terug in zetten, NADAT je alle delen en vooral alle kanalen in het onderblok weer 100% zuiver gemaakt hebt... en als bovenstaande allemaal in orde is, dan zit die rammel ZEKER NIET in de lagers...
ennuhh...hoe zit het met dat geluid bij:
- koude motor(olie)?
- warme motor(olie)?
die plekken in het midden van de DLagers vind ik zelf wel wat vreemd, maar niet schokkend...
stel: je hebt STD lagers (staat erop als het goed is) en je hebt een geslepen krukas, dan heb je wel een probleem, matched ook wel met de lage oliedruk, en een lager-rammel...
advies: tappen (laten) meten, juiste lagers bepalen, hoofdlagerboring meten (wordt praktisch nooit door iemand gedaan) en de bigendboring van je drijfstangen meten (wordt ook praktisch nooit gedaan)
Als dat allemaal in orde is: lagers er gewoon terug in zetten, NADAT je alle delen en vooral alle kanalen in het onderblok weer 100% zuiver gemaakt hebt... en als bovenstaande allemaal in orde is, dan zit die rammel ZEKER NIET in de lagers...
ennuhh...hoe zit het met dat geluid bij:
- koude motor(olie)?
- warme motor(olie)?
Bedankt voor alle advies weer mensen 
Volgens mij bleef het geluid wel aardig hetzelfde bij warme of koude motor hoor PtrGte. De tik hoorde je niet stationair. Stationair liep het motortje als een zonnetje zonder enig raar geluidje. Pas zodra je een beetje gas gaf zodat er een kleine belasting kwam, hoorde je iets van een zacht rateltje.
Ik heb de oliedruk van te voren niet kunnen meten canonballman. Maar ik ga wel nu zo'n metertje aanschaffen. Die ene garage meter van mp is misschien wel wat
Ook kreeg ik net nog wat leuks op de mat. Dit kwam ik een paar weken geleden tegen op ebay.co.uk. Een GT turbo sleutelhanger
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... hanger.jpg[/img]

Volgens mij bleef het geluid wel aardig hetzelfde bij warme of koude motor hoor PtrGte. De tik hoorde je niet stationair. Stationair liep het motortje als een zonnetje zonder enig raar geluidje. Pas zodra je een beetje gas gaf zodat er een kleine belasting kwam, hoorde je iets van een zacht rateltje.
Ik heb de oliedruk van te voren niet kunnen meten canonballman. Maar ik ga wel nu zo'n metertje aanschaffen. Die ene garage meter van mp is misschien wel wat

Ook kreeg ik net nog wat leuks op de mat. Dit kwam ik een paar weken geleden tegen op ebay.co.uk. Een GT turbo sleutelhanger

[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... hanger.jpg[/img]
"Le creature de vette shit"
heb je geen kantelende zuiger toevallig?
hoe oud zijn je bussen en zuigers?
hoe oud zijn je bussen en zuigers?
Ehhh zo goed als nieuw 

Kikkuh sleutelhangert zeg! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Contacteer:
ik heb laatst ook 2 besteld, leuke gadget 

Mocht iemand dit gaan bestellen dan meld ik me graag bij deze aan!!
(heb niet zo'n verstand van pee pal )
(heb niet zo'n verstand van pee pal )

-
- Contacteer:
groupbuy 

-
- Contacteer:
jazeker , maar er is ook tijd voor ontspanning.. 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
+ 1Wouter de Wit schreef:Ik heb dr gisteren maar ff 5 besteld.
Arno, jij 1tje?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Toch wel gewild merk ik zo haha.
Maar hij is ook errug vet
Maar hij is ook errug vet

Update:
Er zijn helaas nog geen vorderingen met het motorblok. Dit ivm druk met andere dingen helaas. En de kou werkt werkt ook niet echt mee
Maargoed, even iets anders.
Gisteren werd ik gebeld door mijn vader dat er politie aan de deur was.
Ik wist natuurlijk gelijk dat het over mn autotje ging. De 5 staat namelijk op assteunen voor de deur.
Blijkbaar viel dit op bij meneer de agent en hij trok mn kenteken even na.
Toen kwam die hufter erachter mijn APK verlopen was.
Hij is al verlopen sinds 12 juli. Ik weet het, errug slordig. Maar dit heeft allemaal zn redenen gehad. Toen was dit weer stuk en toen was dat weer stuk. Meerdere redenen dat ik mijn auto niet APK kon laten keuren.
Ook viel meneer de agent het op dat er geen motor in zat.
Dus hij belde aan en vertelde mn vader wat hij er van vond.
Mn pa zei braaf: Hij heeft onderdelen besteld en daar is het nog even op wachten voordat het weer in elkaar gezet kan worden en vervolgens APK gekeurd kan worden
Nja goed, de agent wist te vertellen, dat doordat mn APK verlopen is, dat mn auto van de weg af moet en dat ik hem ergens moet zien te stallen. Dit is toch de grootste onzin?? Ik betaal gewoon mn wegenbelasting en verzekering!
Wat denken jullie?
Er zijn helaas nog geen vorderingen met het motorblok. Dit ivm druk met andere dingen helaas. En de kou werkt werkt ook niet echt mee

Maargoed, even iets anders.
Gisteren werd ik gebeld door mijn vader dat er politie aan de deur was.
Ik wist natuurlijk gelijk dat het over mn autotje ging. De 5 staat namelijk op assteunen voor de deur.
Blijkbaar viel dit op bij meneer de agent en hij trok mn kenteken even na.
Toen kwam die hufter erachter mijn APK verlopen was.
Hij is al verlopen sinds 12 juli. Ik weet het, errug slordig. Maar dit heeft allemaal zn redenen gehad. Toen was dit weer stuk en toen was dat weer stuk. Meerdere redenen dat ik mijn auto niet APK kon laten keuren.
Ook viel meneer de agent het op dat er geen motor in zat.
Dus hij belde aan en vertelde mn vader wat hij er van vond.
Mn pa zei braaf: Hij heeft onderdelen besteld en daar is het nog even op wachten voordat het weer in elkaar gezet kan worden en vervolgens APK gekeurd kan worden

Nja goed, de agent wist te vertellen, dat doordat mn APK verlopen is, dat mn auto van de weg af moet en dat ik hem ergens moet zien te stallen. Dit is toch de grootste onzin?? Ik betaal gewoon mn wegenbelasting en verzekering!
Wat denken jullie?
-
- Moderator
- Car: MB
dat je een bekeuring dient te krijgen voor de verlopen APK vind ik terecht. Je hebt immers tijd zat gehad dat ding te keuren. En aangezien het voor een auto volgens mij wettelijk verboden is zich zonder geldige APK op de openbare weg te bevinden zou meneer agent wel eens gelijk kunnen hebben.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
2 maanden na het verlopen van de APK mag de auto nog op de openbare weg staan. Daarna dus niet meer.
Kloten maargoed.. ding afbouwen en APK laten keuren is de enige optie, of inderdaad een plekje geven.
Wat je beter in zo'n geval kan doen is een zeiltje er overheen gooien. zien ze geen kenteken en valt het ook niet zo op.
Kloten maargoed.. ding afbouwen en APK laten keuren is de enige optie, of inderdaad een plekje geven.
Wat je beter in zo'n geval kan doen is een zeiltje er overheen gooien. zien ze geen kenteken en valt het ook niet zo op.

-
Tom schreef:dat je een bekeuring dient te krijgen voor de verlopen APK vind ik terecht. Je hebt immers tijd zat gehad dat ding te keuren. En aangezien het voor een auto volgens mij wettelijk verboden is zich zonder geldige APK op de openbare weg te bevinden zou meneer agent wel eens gelijk kunnen hebben.
Helaas zit de wetgeving in NL zo in elkaar en ik vrees dus dat meneer agent het aan het rechte eind heeft....Allartino schreef:Volgens mij is het zelfs zo dat als een auto niet geschorst is er APK op moet zitten, ook al staat ie niet op de openbare weg.
ik vind die wetgeving eigenlijk niet zo raar: je kan een auto schorsen als je er niet mee wil rijden. Schors je 'm niet, dan wil je er dus wel mee rijden. Wil je rijden, dan moet er APK op. klinkt vrij logisch toch?
5GTT & clio II 1.6 16v
-
ja is een vrij logisch verhaal.
probeer ze maar gewoon voor te zijn.
ik heb ong 5weken geleden nog een mooie binnen gekregen.
214 euro.
zonder apk en geschorst aan straat gezet
zelfde verhaal,ff andere klusjes mn andere ruimte was bezet.
ach een paar daagjes kan toch geen kwaad??
bleek dus achteraf dat ze een grote actie hadden bij ons in bergen op zoom.
en dus iedereen gingen vereren met een bezoekje.
ik ben er wel reeel in dat het mn eigen schuld is.
het was al heel wat keertjes goed gegaan maar nu dus niet.
weer een wijze les geleerd
probeer ze maar gewoon voor te zijn.
ik heb ong 5weken geleden nog een mooie binnen gekregen.
214 euro.
zonder apk en geschorst aan straat gezet

zelfde verhaal,ff andere klusjes mn andere ruimte was bezet.
ach een paar daagjes kan toch geen kwaad??
bleek dus achteraf dat ze een grote actie hadden bij ons in bergen op zoom.
en dus iedereen gingen vereren met een bezoekje.
ik ben er wel reeel in dat het mn eigen schuld is.
het was al heel wat keertjes goed gegaan maar nu dus niet.
weer een wijze les geleerd

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*